Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hildever succes meid!!

Mijn 1e echo is 13 juli en ben dan ongi.

Ik begin vaak nog een aantal dagen of weekje later met de puregon,omdat ik lang ongi ben.

Je mag wel gelijk door,maar we hebben er toen voor gekozene om helemaal "schoon" te zijn.

essieislief......ik zie nu pas als ik je naam schrijf wat er staat;-) ik dacht elke keer wat is dat toch met die extra i hahhaha.

Geplaatst

Hey lieve essie:D

Het kan zijn dat ik net bij je kom want mijn ongi was 2 dagen later.

het ligt er nu aan wanneer ik de inseminatie krijg.

Misschien moet ik anders op 1 augustus testen;)

Geplaatst

@ Hildever: succes weer!! dapper dat jullie het zaad ophalen, gaat dat allemaal goed? beetje rare vraag misschien maar wij zitten in dezelfde situatie in het AMC, en dacht dat het dan heel moeilijk zou zijn als je ooit naar een ander ziekenhuis zou willen. Niet dat ik nu wil overstappen hoor maar je weet maar nooit..

Spannend weer.. Essie jij begint nu bijna toch? uit m'n hoofd dacht ik morgen? voor ons nog een week! spannend weer..

Geplaatst

Hallo dames,

Ik zou wel bij jullie op het bankje willen komen zitten.

Ik ga namelijk 12 juli starten met decapeptyl en dan maar afwachten hoe en wat er verder gebeuren gaat.

Ben benieuwd alles is nieuw voor me dus we zien wel!

Iedereen heel erg veel succes!!

Groetjes Tineke.

Geplaatst

Marlijnne is dat een bijwerking vd medicatie? Welke heb je nu?

@ tineke welkom! Ik begin een dagje later met de decapeptyl. Is dit je eerste behandeling?

Geplaatst

Hee meiden,

Wat een drukte hier al zeg! Het lijkt met die hele lijst wel een 'wie begint er ook in juli' ipv een aug-wachtbankje ;-).

Ik zie al een aantal bekende namen van eerdere wachtbankjes!! Eigenlijk niet goed dus, hopelijk wordt het voor velen van ons het laatste wachtbankje en mag ie lekker groen worden!!

Hier zijn we afgelopen zondag weer begonnen met de decapeptyl, het lange schema.

Iedereen heel veel succes!

Liefs, Dee

Geplaatst

Ik denk dat ik ook lang schema heb? Begin met prikken, zodra menstruatie begint mag ik bellen voor eerste afspraak. Zijn we denk ik 2,5 werk verder. Wat is dan kort schema?

Ja idd best wat bekende namen op dot bankje.. Laten we hopen dat we niet doorgaan naar een volgend bankje, tenzij het, het 12 weken bankje is :-)

Dee, succes ook!!

Geplaatst

Ik heb voor zover mogelijk het lijstje aangevuld.

Als je er niet op staat sorry

Start Prikken::icon_flower:

3 juli Hildever

3 juli Dee

6 juli Essieislief (deca)

11 juli Eer

12 juli Tineke1983

13 juli Daisydoo

1e echo voor terugplaatsing ::icon_sunny:

rond eind juli Essieislief

Punctie::toothy4:

begin augustus essieislief

Terugplaatsing: :goodluck1:

1e week augustus Essieislief

Testdatum: :myfignerscrossed:

3e week augustus Essieislief

Geplaatst

@daidydoo

Ja daisy vandaag gaat de eerste deca er weer in vanavond om 20:30 start ik weer.

Heel spannend.

@Tineke

welkom bij ons op de bank en natuurlijk heel veel succes.

En wauw wat ben je veel afgevallen zeg echt mijn complimenten

Geplaatst

30 juni (deca)marlijnne

3 juli Hildever

3 juli Dee

11 juli Eer

12 juli Tineke1983

13 juli Daisydoo

13 juli(om te kijken of alles rustig)marlijnne

Begin augustus:marlijnne

1e week augustus marlijnne

3e week augustus marlijnne

Geplaatst

Hoplijk loopt het zo...

Zo als ik nu het lijstje invul.

Spannend.

Essieislief we lopen best gelijk op:icon_smile:

fijne dag allemaal.

Tineke idd veel afgevallen....super zeg!!:clap2:

Geplaatst

@marlijnne

Ja inderdaad zoals het er nu uitziet wel ja.

We kunnen de data nog aanpassen waar nodig toch.

Ik krijg van de menopur best gelijk een hoge dosering nu waar ik mee eindigde laatst start ik nu mee dus hoop op snel resultaat.

Spannen weer he.

Geplaatst

30 juni (deca)marlijnne

3 juli Hildever

3 juli Dee

11 juli Eer

12 juli Tineke1983

13 juli Daisydoo

Rond 20 juli (kijken of alles 'plat' ligt): Daisydoo

Begin augustus: Daisydoo

1e/2e week augustus: Daisydoo

3e/4e week augustus: Daisydoo

Geplaatst

:happydance:fijn dat je hier zo snel geaccepteerd wordt! en snel opgenomen in de groep sta zelfs al in een lijst vermeld!!!:happydance:

* Marlijnne - Ik hoop dat inmiddels de misselijkheid verdwenen is komt/kwam dat door medicatie?

* Daisydoo - Ja is mijn eerst IVF/ICSI behandeling, ben heel erg benieuwd voor alles wat komen gaat!

* Dee78 - Wat is een lang en wat een kort protecol haha kan ik daar ook over mee babbelen!

* Essieislief - Dank je wel! Ja heeft me ook heel veel pijn en moeite gekost om hier te komen waar ik nu ben! Wel was het makkelijker toen het woord 'baby' in mijn leven kwam! Dat was een extra stok achter de deur! Maar nog bleef het moeilijk en mijn deur gewapend met die stokken haha al waren ze soms ook heel erg zoek hoor!

Fijn zo praten met LOTgenoten!!

Allemaal op naar een goed eindresultaat! Hoop dat we er snel komen!

Groetjes Tineke.

P.S. Zijn er bij jullie ook al bij die verder denken en denken over hoe ga ik het vertellen aan ... ... .. jantje pietje klaasje en betty? Ik namelijk wel zou ik wel ff willen uitschakelen!

Geplaatst

Joehoeee Essie, balen van de branderigheid maar je bent weer begonnen dat is toch erg prettig!!

Spannend Tineke je eerste behandeling.. zie je er tegen op, of kijk je er juist enorm naar uit om te beginnen?

Ik kijk er erg naar uit.. ik vind dat wachten tussendoor maar niks, en zelfs best wel zwaar! dus van mij mag het de 13e zijn..

Geplaatst

Essie ik doe soms eerst even een ijsblokje op mijn buik....Zodat het prikken minder pijn doet en daarna niet zo gauw blauw wordt. Tenminste dat werkt bij mij.

Je bent weer in de race!!

Misselijkheid is over gelukkig.

Geplaatst

30 juni (deca)marlijnne

3 juli Hildever

3 juli Dee

11 juli Eer

12 juli Tineke1983

13 juli Daisydoo

Rond 20 juli (kijken of alles 'plat' ligt): Daisydoo

Half augustus: Breden (cryo)

Begin augustus: Daisydoo

1e/2e week augustus: Daisydoo

3e week augustus: Breden (cryo)

3e/4e week augustus: Daisydoo

4e week augustus: Breden

Hoi meiden,

Mag ik mezelf alvast bij jullie op het wachtbankje zetten (ik heb het stiekem al gedaan...). Ik ben twee maanden achter elkaar voortijdig van het bankje afgestapt omdat ik een hysteroscopie kreeg (eerst zonder narcose, volgende week donderdag toch maar met narcose). Ik hoop dat de terugplaatsing in augustus nu echt doorgaat. Ik heb een goed gevoel over deze maand. Allemaal, heel veel succes!!!

Groetjes,

Breden

Geplaatst

@daisydoo en @Marlijnne

Ja ik zit weer in de race daar gaan we weer.

Daar Komen de spannende weken weer aan.

Ook voor jullie kunnen wij elkaar lekker steunen.

ijsklontjes werkte bij mij niet vorige keer ik had bijna geen blauwe plekken vorige keer maar 2 kleintjes.

mijn man prikt mij ik ben panisch voor naalden :-))))

@Breden

Welkom bij ons op de bank

Ik duim voor je dat je deze ronde wel gewoon kunt afmaken en groen eindigen.

Geplaatst

* daisydoo ik heb beetje van allebei er tegen op voor de punctie rest doet met niet met naalden enz.

en ik ben nieuwsgierig hoe alles gaat heb tot nu toe met medcatie alle keren maar 1 eitje gehad dus lijkt me gek om er meer te hebben en bang voor gevoel soort popcorn machine te zijn terwijl ik niet pop hahaah

* Breden s6 met je start al was je het al stiekum hahah

25 juli 2011 moet ik voor echo naar het ziekenhuis kijken of de medicatie goed werkt denk ik? dit is 13 dagen na start decapeptyl echt geen idee ik laat alles maar gebeuren anders ga ik me vast en zeker druk maken....

groetjesss

Geplaatst

@all,

Ik merk dat de hormonen deze 2e ronde meer met mij doen dan de eerste keer.

Voel me niet zoals normaal en best emo door alles weer te doen nu.

Maar ach het is voor ons goede doel dus ff tandjes op elkaar.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden