Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje, wat is het hier druk, haast niet bij te houden... wat zeg ik, het is gewoon niet bij te houden ;-)

Essie, kan me voorstellen dat het allemaal erg emotioneel is momenteel. Je hebt ook best wat aan je hoofd zo te lezen. Duim voor je dat er nog een paar meer follikels bij komen de komende tijd!

Natas, balen zeg van die cystes! Toch even een mentale omschakeling dat je nu moet stoppen met deze poging en aan de pil gaat. Maar gewoon lekker hier blijven schrijven hoor!

Zomerzotheid, fijn dat je mag beginnen! Zet 'm op. Op naar een paar mooie eitjes!

Marlijnne, zie dat je online bent, dus lees zo vast hoe het is gegaan vandaag. Heel erg benieuwd.

Sab, Daisydoo, lastig hoor van jullie werk. Vervelende situatie. Wel of niet ziek melden, wel of geen vakantiedagen opnemen.... Ik heb het wel gemeld bij mijn opdrachtgever. Kreeg een heel verrassend antwoord terug toen ik vertelde dat ik de komende tijd wellicht wat later op het werk zou verschijnen omdat ik voor echo's naar het ziekenhuis moet 'oh, ik weet precies hoe dat is, dus geen probleem hoor'. Blijkt dat zij de afgelopen 2 jaar eitjes heeft laten invriezen in Belgie....

Vanochtend weer een FM gehad. Grootste follikel is nu 19mm. De rest, 12 ongeveer, zijn rond de 12mm. En dan zitten er nog een handjevol hele kleintjes. Dat er 1 zo groot al is hoeft niet perse een probleem te zijn, vertelde de arts. Desnoods laten ze die gewoon springen, zodat de andere verder kunnen groeien. Wist niet dat dat een optie was, dus was blij dat te horen. Alles hangt natuurlijk af van het LH niveau, dus vandaag ook weer bloed moeten prikken. Word vanmiddag teruggebeld, dan krijg ik te horen wat ik vanavond moet spuiten. Spannend weer. Ziet er naar uit dat het een soortgelijke punctie wordt als vorige keer, toen moesten ze ongeveer 50 follikels aanprikken.... argghhh....

Dee, succes morgen met de punctie!

En de rest natuurlijk ook, met prikken, echo's, punctie, tp's. Hilde, hoe ging het vandaag??

liefs,

Mariek

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Mariek,

Morgen mag ik terugkomen voor de terugplaatsing...Vandaag bankdag omdat ik me niet zo super voel. En dat na een punctie met maar 4 eitjes...pfffffffffffft

Groetjessssssssssss

Geplaatst

Hilde, daar zit ik ook te denken..misschien dat ik dat idd doe hoor.

Nikkie, ja kan van die bollen komen, daar krijg je ook zw.verschijnselen van, balen he?? Kon je maar even binnen spieken he, wanneer ga je testen??

En ik had vorige keer de punctie op een vrijdag, dus 2 nee eigenlijk 3 want die maandag was het pinksteren (dag van de tp) dagen rustig aan gedaan, maar toch 2 dagen na de tp met erge klachten met spoed naar t zh. Heel veel vocht in mijn eierstokken, tegen overstimulatie aan. Dus daarom wil ik nu gewoon rustig aan doen. T liefst die dins en woensdag niets en donderdag ben ik vrij en dan dan vrijdag weer werken..t blijft moeilijk...ik hoop natuurlijk wel dat ik me zo voel als jij je voelde! Zou heerlijk zijn!

Geplaatst

Wauw, Marlijnne, wat goed! Een mooi aantal, hoor. Rust maar lekker uit. Valt niet mee, zo'n punctie.

Hilde, rustig aan doen, meid!! Lage bloeddruk misschien? Daar heb ik best last van, ben altijd een beetje duizelig als ik opsta, de ene keer meer dan de andere. Ben er inmiddels zo aan gewend om even mijn hoofd naar beneden te doen dat het nog amper opvalt. Maar heb er de laatste tijd ook meer last van. Moet tegenwoordig mezelf soms echt vasthouden om niet te vallen van de duizeligheid.

Geplaatst

Hilde, rustig aan en sterkte he meis!

Mariek, kl#te dat het weer een punctie from hell wordt, maar Nikkie zei het al: needs to be done hihi. Wie weet valt het dit keer toch mee....

Geplaatst

ja, alles voor het goede doel.... ik weet het, ik weet het. moet me ook niet aanstellen, maar echt, heb best wel klein traumaatje overgehouden van die laatste keer merk ik... maar goed, ga er nu niet meer over zeuren! Straks gewoon de tanden op elkaar en gaan ervoor. Eerst maar eens afwachten hoeveel het er uiteindelijk worden!

Hilde, welke boeken ben je aan het lezen? Kan je die nieuwe van Koch aanraden 'Zomerhuis met zwembad'. Heb 'm bijna uit, spannend geschreven.

Geplaatst

hi meiden, hier alles kits achter de rits...haha. Nieuwe bollen (die geen bollen zijn maar meer pillen) zijn een stuk beter dan die vette bollen die ik eerst had. Wel heb ik als ik een tijdje hebgezeten en ga daarna lopen het idee dat ik leegloop (gelijk witte onderbroek, sorry voor de details). af en toe een krampje maar thats all.

ben ontzettend lui vandaag...dus ga me zo aankleden en naar plaatsje verderop waar ik wat moet ophalen, zal dan gelijk ff bij het kruidvat testen halen, ben altijd bang dat ik bekende tegen het lijf loop als ik ze hier in de buurt haal. Dan zal ik gelijk maar het nuttige en het aangename combineren nl lopen en ff de winkelstraat op en neer ..dan heb ik de broodnodige baarmoeder doorbloeding ook gelijk gedaan voor vandaag.

marlijne ik zag net staan 50 follikels:shocking: en je bent achter in de 30 (ongeloofelijk zeg) ... maar goed voor jou hoor, zie je dan niet op tegen de punctie??

sab wat een dilemma van het vrijnemen, werk je bij een klein bedrijf dan is het idd lastiger dan bij een grote organisatie, dan zou je nog met personeelszaken kunnen bellen en open kaart kunnen spelen en dat hun dan een "smoes" verzinnen voor je afdeling. moeilijk, moeilijk moeilijk.

ben t alweer kwijt mbt de andere meiden, ik spiek zo nog ff

Geplaatst

@ hildever...lekker hoor bankdag en lezen...ik heb er de laatste tijd geen in, in lezen dan :-) , maar heb nog minstens 7 boeken liggen misschien moet ik gewoon weer beginnen...

@ nikki, 2,5 kg aangekomen ....tjee ik heb nog niet op de weegschaal gestaan, nou probeer ik dat altijd te vermijden, maar zal morgen voor de gein is wegen (hoop het niet)

essieislief en daisydoo, ben benieuwd wat jullie te horen krijgen van het ziekenhuis, ...spannend.

nou truus gaat wat doen....laterrrr

Geplaatst

@Marlijnne

Wauw watr mooi zeg 13 eitjes helemaal te gek.

Spannend nu duimen op naar top bevruchtingen.

@daisydoo

Tja ik wacht ook nog op het telefoontje ik laat het je weten vandaag hoe laat ik moet.

@Sab

Hoe het met mij is nou:

Ik had echt een rot dag ben net terug van de begrafenis van mijn oom.

Was heel mooi en heel verdrietig allemaal.

Brok nog in mijn keel maar verder gaat ie lekker hoor zaterdag weer een meting dus spannend

@Hildever

Joepie wat goed meis heel veel succes met de TP morgen.

op naar de groene bank.

@Eer

ik ook ben heel benieuwd zaterdag.

Blijft spannend allemaal.

Wanneer ga je testen?ja je wilt geen bekende tegenkomen als je die koopt he.

Ik haal ze daarom altijd in een andere plaats hahaahaahahah

@Mariek

Had je de vorige keer 50 stuk jeetje wat heftig zeg.

En zo te horen heb je er nu weer zoveel wauw zeg.

@Dee succes morgen met je punctie

@all

Je komt niet alleen aan van de bolletjes maar de hormonen die we spuiten geven ons helaas ook de onnodige kilos erbij.

En je houd een hoop vocht vast door de hormonen.

Je moet ook meer drinken dus dan hou je nog meer vocht vast dus vandaar dat we aankomen,.

Geplaatst

Marlijnne Van harte griet jeetje zeg 13 eitjes wat een geweldige oogst nu nog lekker alles bevruchten en misschien een leuk kadootje voor in de vriezer.

Hilderver geniet morgen van je terugplaatsing is altijd een feestdag voor mij ik haal dan altijd wat lekkers in huis:)

Mariek wat lees ik nu 50 stuks omg da zijn er nog eens veel , succes daarmee ik hoop dat de punctie meevalt , het hoeft niet altijd vervelend te gaan hoor.

Dee suces met je punctie morgen.

En voor de rest allemaal succes:)

Met prikken echo's puncties (wandelen ) broeden:)

Geplaatst

esther , punctie onder algehele narcose...wauw ... is het je zo slecht bevallen verleden keer of was het gewoon TE pijnlijk?

Hoi Eer,

ik heb eeb punctie onde algehele omdat ze zo slecht te bereiken zijn.

De gynacoloog moet erg hard op mijn buik duwen om er te komen en als ik dan niet onder algehele ben span ik mijn spieren aan en gaat het helemaal niet.

Dit gaat erg goed dus doen we het weer zo.

Gr Esther

Geplaatst

@Mariek. Jeetje meid ... 50 follikels ... dat is veel. Ai ai ai ... au au au ... ik leef met je mee. Die 6 van mij (zonder verdoving) vond ik al pijnlijk. 1 voordeel vind ik als het eenmaal gebeurd is ben je de pijn zo weer vergeten, alleen het moment zelf is erg pijnlijk. Nou neem dan maar even lekker tijd om daarvan te herstellen.

@Hildever. Rustig aan vandaag. Lekker je gemakkie houden. Morgen wordt ook al een spannende dag met die TP.

Ik ging een test halen ... zijn er geen bekenden in de winkel en is de kassa vrij ... oké dan snel afrekenen ... ffejjjj denk ik dat is me gelukt. Komt er een andere cassiere aan die mijn test nog net ziet liggen voordat hij veilig in het tasje verdwijnt, ik ken haar niet, maar ze zegt jij bent toch de zus van ... Bij navraag aan mijn zus blijkt het een grote kwebbeltante te zijn, hopelijk houdt ze haar mond. Zou wel zo netjes zijn als je dat voor je klanten doet.

Tja dat aankomen. Als het komt omdat ik zwanger ben dan hoor je mij niet, geen probleem, met alle liefde kom ik aan. Maar als het niet zo blijkt te zijn dan baal ik wel van die vele extra kilo's ... en door de hormonen én door die witte bollen ... dat is echt wel een kilo of vier over het hele traject

Geplaatst

Hoi meiden,

sorry dat ik kom inbreken op jullie topic, schrijf sinds juni op de topic start in mei/juni.

dacht ga eens op deze topic kijken en zag dat er verschillende dames net voor of achter mij lopen met de behandeling.

Vinden jullei het goed als ik mij bij jullie aansluit?

Wij zijn in juni begonnen met onze eerste ivf poging.

Voor ons zijn de wachtdagen begonnen, erg spannend allemaal.

Ik heb wel veel buikpijn. Dat is natuurlijk van de punctie maar zou het teruplaatsen dara ook iets mee te maken hebben?

Eerst had ik wel vaker last van mijn buik maar ja dat kwam natuurlijk door de hormonen enzo, vooral in de laaste dagen voor de punctie. Beetje eng vind ik het nu soms wel, je denkt telkens, gaat het allemaal goed daar binnen? En is pixel zich lekker aan het innestellen? Hoe was dit bij jullie?

Groetjes Pixel

Geplaatst

Hee Pixel!

Kom er gezellig bij!! Opgeblazen gevoel en pijnlijke buik hoort er (helaas soms) bij. Ik kan er verder niks over zeggen, want ook hier allerlei kwaaltjes van de utrogestan.

De wachtdagen zijn killing, hier gaat het deze week nog wel, maar zal volgende week ook flink in spanning zitten.

Voor ons is het de laatste poging. We zijn er klaar mee. ;-) Nou maar hopen dat onze JIp en Janneke hetzelfde doen als jouw pixel en dat is lekker innestelen en lekker blijven zitten de komende 9 maanden.

Succes met wachten!!

Geplaatst

@ Lala thx meid, fijn te horen dat het er allemaal bij hoort... zo spannend allemaal, helemaal omdat het onze eerste poging is.

Jullie laatste poging???? hoeveel pogingen hebben jullie gehad? En wat voor behandelingen?

Geplaatst

Nikkie, Pixel, Lala, spannende dagen voor jullie. Fingers crossed! Nikkie, wanneer ga je testen?

Even over die 50 follikels...ja, dat was vorige keer zo. Erg veel inderdaad, dus had deze keer echt gehoopt dat het er iets minder zouden zijn. Ben inmiddels 39 jaar oud, en de dosering is 30% minder dan vorige keer, dus dacht dat ik blij mocht zijn met 8-12 follikels. Ik schrok dus ook wel een beetje toen gisteren, en vandaag weer, bleek dat er gewoon wederom zoveel follikels zitten. Maar, in tegenstelling tot vorige keer, drukte de arts me op het hart, gaan ze de allerkleintjes deze keer niet aanprikken. En dat scheelt een boel, want die zijn errrrg pijnlijk! Maar goed, evengoed zullen ze zo'n 20+ gaan aanprikken... brrrrrr..... doe mij ook maar onder algehele narcose, please!!! Welk ziekenhuis is dat? ;-)

Grappig, Esther en Daisydoo, dat jullie elkaar misschien gaan tegenkomen!

Geplaatst

even weer aangevuld

Start Prikken::icon_flower:

18 juni Nikkie start deca

30 juni (deca)marlijnne

3 juli Hildever

3 juli Dee

5 juli Nikkie start Puregon + deca

6 juli Essieislief (deca)

11 juli Eer

12 juli Tineke1983 start deca

13 juli Daisydoo

14 juli Hildever gonal erbij

14 juli Marlijnne Puregon

15 juli Sab start deca

17 juli Dee Menopur erbij

19 juli Sab menopur erbij

20 juli Zomerzotheid echovoor start

21 juli essieislief start menopu bij deca

22 juli Mariek start Gonal-f

25 juli Tineke echo daarna start puregon

28 juli Zomerzotheid start met spuiten

Echo's en FM voor de punctie ::icon_sunny:

5 juli Nikkie

13 juli(om te kijken of alles rustig)marlijnne

16 juli Essieislief echo

17 juli Sab uitgangsecho

18 juli Eer 1e FM

19 juli Sab uitgangsecho nr. 2

Rond 20 juli (kijken of alles 'plat' ligt): Daisydoo

21 juli Hildever 1e FM

24 juli Sab 1e FM

25 juli Dee 1e FM

26 juli Dee 2e FM

26 juli Otjes (natasja) uitgangsecho en Deca start

27 juli Essieislief 1e FM

27 Juli Mariek 1e FM

27 juli Sab 2de FM

29 juli Sab 3de FM

30 Juli Essieislief 2e FM

30 juli Daisydoo echo na decaspuiten

1 aug Tineke 1e FM

4 augustus zomerzotheid 1e FM

Half augustus: Breden (cryo)

Punctie::toothy4:

20 juli Nikkie

21 juli Ruth1

23 Juli Eer

24 juli Miepie

24 juli Pixel

25 juli Hildever

28 juli Marlijnne

29 juli Dee

1 augustus Sab

Begin augustus essieislief

Begin augustus: Daisydoo

Begin augustus: Mariek

Terugplaatsing: :goodluck1:

21 juli Samluc

23 juli Nikkie

23 juli Lala

25 juli Ruth1

26 juli Eer

27 Juli Pixel

Begin augustus Marlijnne

1e/2e week augustus Essieislief

1e/2e week augustus: Daisydoo

3e week augustus: Breden (cryo)

Testdatum :gekruiste%20vingers%203.gif

3 augustus Nikkie

5 augustus Ruth1

6 augustus Lala

7 Augustus Eer

12 augustus Pixel

3e week augustus Essieislief

Geplaatst

Hallo meiden,

Wil iedereen op dit wachtbankje succes wensen en natuurlijk hildever heel veel succes morgen.

Ben niet echt een verschrikkelijk goede schrijver, nou ja over mijn gevoel dan!!

Lees wel iedere keer iedereen z'n berichtjes en daar leef ik echt heel erg in mee.

Zal proberen soms wat terug te schrijven.

Ruth

Geplaatst

Hi pixel welkom hier bij de kwebbeltantes...zooooo gezellig.

@all meiden ..we zijn echt gezellige kwebbeltjes, wij hebben nu al bijna meer geposte berichten dan het juni bankje en het moet nog augustus worden...

ik vind het helemaal gezellig, kan iedereen zijn "ei" (lekker toepasselijk) kwijt.

Net dus ff naar een andere plaats geweest om mijn punnikapparaat (nee niet die we vroeger hadden, zo'n paddestoel, bij deze hoef je niks te doen alleen maar te draaien...) op te halen en gelijk ff de dagelijkse beweging door de winkelstraat te pakken..krijg ik me toch een pak regen op me...bah zeiknat, nou was het snel weer droog en scheen de zon ook weer snel,maar wat een bui. pfff

leuk essieislief en daisydoo ...een mini meeting, misschien kan je een roos op doen daisydoo...hahaha

tjee nog een paar nachtjes slapen nikkie dan mag jij als eerste testen...en daarna ruth en lala....kom maar op met die groene letters .....:circle2:

Geplaatst

@Mariek nog geen idee wanneer ik zelf thuis ga testen, vanaf de hoeveelste dag kan dat eigenlijk????

@essieslief thx voor het toevoegen aan het lijstje, hoor ik er officieel ook bij :-)

Heelijk zo een forum met lotgenootjes.... the place to be om je ei kwijt te kunnen hihi

x pixel

Geplaatst

@pixel

Graag gedaan en je moet je ei hier niet kwijtraken hoor die hebben we hier hard nodig haahahahahaahahah

@Eer @daisydoo ja goed idee EER: daisydoo doe jij even een roos op hahahahah dan herken ik je zo......

Ik kan ook blauw grijs aan doen hoor ik ben nogal veranderlijk

Geplaatst

O ja, dat is ook zo, volgende week is het al augustus en mogen de eersten al gaan testen, spannenddddd!

Marlijnne: goede oogst! Nu lekker verder bankhangen en hard duimen voor goede bevruchtingen!!

Hilde: niet fijn om bijna van de wc te vallen.... kijk je uit?

Mariek: wow, 50 follikels...... Heb wel eens gelezen dat ze boven de 30 follikels pogingen afbreken. Maar als er een hoop kleintjes bijzitten lijkt het me ook dat ze die niet aanprikken, komt toch niets rijps uit denk ik? Hoop voor je dat het groepje dat nu rond de 12mm is netjes in hetzelfde tempo doorgroeien!!

Nikkie: zouden ze bij zo'n drogist niet een soort beroepsgeheim moeten invoeren? haha....

Bedankt voor de succeswensingen! Ik knijp 'm best een beetje, alle puncties zijn tot nu toe erg pijnlijk geweest dus verwacht dat het nu weer zo is. Maar knijp m vooral omdat ik bang ben dat er follikels gesprongen zullen zijn (is vast onzin maar jullie herkennen die angst/zorgen misschien wel). Dus wat dat betreft kijk ik juist naar de punctie uit, dan is dat maar weer achter de rug!

Iedereen die het nodig heeft: succes met wachten/prikken/afspraken enz!!!!

Liefs Dee

Geplaatst

even weer aangevuld

Start Prikken::icon_flower:

18 juni Nikkie start deca

30 juni (deca)marlijnne

3 juli Hildever

3 juli Dee

5 juli Nikkie start Puregon + deca

6 juli Essieislief (deca)

11 juli Eer

12 juli Tineke1983 start deca

13 juli Daisydoo

14 juli Hildever gonal erbij

14 juli Marlijnne Puregon

15 juli Sab start deca

17 juli Dee Menopur erbij

19 juli Sab menopur erbij

20 juli Zomerzotheid echovoor start

21 juli essieislief start menopu bij deca

22 juli Mariek start Gonal-f

25 juli Tineke echo daarna start puregon

27 juli Mariek Cetrotide erbij

28 juli Zomerzotheid start met spuiten

Echo's en FM voor de punctie ::icon_sunny:

5 juli Nikkie

13 juli(om te kijken of alles rustig)marlijnne

16 juli Essieislief echo

17 juli Sab uitgangsecho

18 juli Eer 1e FM

19 juli Sab uitgangsecho nr. 2

Rond 20 juli (kijken of alles 'plat' ligt): Daisydoo

21 juli Hildever 1e FM

24 juli Sab 1e FM

25 juli Dee 1e FM

26 juli Dee 2e FM

26 juli Otjes (natasja) uitgangsecho en Deca start

27 juli Essieislief 1e FM

27 Juli Mariek 1e FM

27 juli Sab 2de FM

28 juli Mariek 2e FM

29 juli Sab 3de FM

30 Juli Essieislief 2e FM

30 juli Daisydoo echo na decaspuiten

30 juli Mariek 3e FM

1 aug Tineke 1e FM

4 augustus zomerzotheid 1e FM

Half augustus: Breden (cryo)

Punctie::toothy4:

20 juli Nikkie

21 juli Ruth1

23 Juli Eer

24 juli Miepie

24 juli Pixel

25 juli Hildever

28 juli Marlijnne

29 juli Dee

1 augustus Sab

Begin augustus essieislief

Begin augustus: Daisydoo

Begin augustus: Mariek

Terugplaatsing: :goodluck1:

21 juli Samluc

23 juli Nikkie

23 juli Lala

25 juli Ruth1

26 juli Eer

27 Juli Pixel

Begin augustus Marlijnne

1e/2e week augustus Essieislief

1e/2e week augustus: Daisydoo

3e week augustus: Breden (cryo)

Testdatum :gekruiste%20vingers%203.gif

3 augustus Nikkie

5 augustus Ruth1

6 augustus Lala

7 Augustus Eer

12 augustus Pixel

3e week augustus Essieislief

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden