Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik wens iedereen veel succes vandaag met puncties, prikken en fm'metjes ahahah en de mensen met emmies aan boord! Vasthouden he!!!!. Hier is mijn vriend vandaag jarig dus spreek jullie of vanavond laat of morgen hahahah druk druk druk en iedereen is jarig behalve ik pffff nou bijna dan! Nog iets minder dan 2 maanden slapen haahahahha.

Ik post straks wel ff snel bericht over mijn 1ste FM. Kan jullie melden dat ik rete zenuwachtig ben haha. nou nog 3 uurtjes ben ik aan de beurt in de spreekkamer als er geen wachttijd is lol.

Tot laters!!

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sab en Mariek: we denken aan jullie!! Zet 'm op!

Nikkie: hoe voel je je? Of vind je 't een rotvraag/weet je het niet.... dan gewoon lekker niet antwoorden hoor ;-)

Spannend hoor Tineke, je eerste ivf-fm... hopelijk goed nieuws!

Hier is 't ook weer spannend, straks (tussen 10 en 11) telefoontje over de bevruchtingen en tp. Ik dácht dat ik er aardig relaxed onder was maar heb vannacht gedroomd dat er bijna geen bevruchtingen waren en ze anderhalve slechte emmy gingen terugplaatsen die het waarschijnlijk niet zouden redden maar ze vonden het zo zielig voor ons als er niets terug geplaatst werd. Bleh, wat een droom. Ik hoop straks leukere berichten te komen melden!

Geplaatst

Dee gek mens, anderhalve emmy terugplaatsen hihi... Maar ik herken het wel hoor, het is toch altijd eng en je kunt er niks van zeggen vooraf.

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Ik reageer niet op iedereen, maar lees alles wel mee en leef ook zeker met iedereen mee.

Morgen de eerste fm, het is cd 8 dus ik verwacht er niet veel van, ook omdat het bij mij altijd slecht te zien is.

maar ja we hebben een nieuwe IVF arts en die doet het weer anders.

Vraagje, zijn er meer meiden die stiekum meer puregon spuiten als wat gezegd wordt.

Ik moet 300 per dag spuiten maar spuit er 325, zit toch meer in de ampul en de opbrengst bij mij is zo weinig.

Iedereen succes vandaag,ik ga vanmiddag lekker naar het strand.

Lieve groet Esther

Geplaatst

Even wat reacties op de laatste berichten. Vanavond pas tijd om effe terug te lezen wat ik allemaal gemist heb in 1 dag ...

@Marlijnne. Jammer meis dat er geen cryo's zijn. Ik had ze ook niet en reageerde hetzelfde ... niet nodig want deze blijven plakken! Lekker broeden!

@Tineke. Succes met je 1e FM.

@Dee. Spannende ochtend voor je.

@Sab. Succes vandaag met de punctie. En daarna lekker relaxen he.

@andere meiden. Succes met prikken of sterkte met wachten.

Ik krijg weer wat last van een opgeblazen gevoel ... pfffhhhhh ... wat is nou goed om te voelen en wat niet ... ben blij als het woensdag is en ik die positieve test in handen heb ;-) ... daar ga ik tenminste nog steeds van uit !!!

Geplaatst

Zojuist telefoontje gehad: alle 9 eicellen zijn bevrucht, 7 zijn gaan delen. Vanmiddag tp van 2: een 10 cellige (score 2, dus iets fragmentatie) en een 4 cellige (score 1). De overige 5 zijn helaas niet goed genoeg om in te vriezen. Wel jammer dat we geen cryo's hebben want het is nu zo 'alles of niets'. Maar we gaan natuurlijk voor 'alles'!! Uiteraard blij dat er iig een tp is!

Wel apart dat er eentje is die zo voorloopt op de rest. Die wilde gewoon heel graag gekozen worden denk ik ;-).

Eerste 2 ivf pogingen kwam geen enkel embryo verder dan 4 cellen (op dag 3). Bij de 3e poging hadden we opeens een 10, een 8 en een 7-cellige. Hoopte een beetje dat de menopur en zink nu weer zo'n goede invloed zouden hebben. Nou ja, dat heeft het dus wel gehad op die ene! We've got ourselfs a winner.... hopelijk haalt ie de eindstreep!

Benieuwd naar nieuws van de punctiemeiden! Zal misschien nog even duren, 't is nog vroeg...

Essie al thuis van de fm?

Geplaatst

Even kort berichtje vanuit het ziekenhuis, net punctie gehad . Viel mee gelukkig doordat ik deze keer best rustig bleef en me beter kon ontspannen. Er zijn, en ik kan het zelf nog haast niet geloven, 32 eitjes gevonden!!

Kreeg recept mee tegen mogelijke overstimulatie, en de bolletje natuurlijk vanaf nu gaan inbrengen.

Ben nog beetje beduusd van alles.

Sab, hoe ging bij met jou?

Liefs, Mariek

Geplaatst

hoi hoi, hier ook even kort, 19 eicellen gevonden dus blij vrouwtje hier :-)

Mariek, super zeg, nu lekker relaxen!

Dee, holeeee, gefeliciteerd

Geplaatst

Zooooooooo hee Mariek en Sab: goede opbrengsten!!!!!!!!!

Nu bijkomen en jullie lekker laten verwennen.

Hoe snel hoor je bij jullie in het ziekenhuis over bevruchtingen en hoeveel dagen na punctie is de tp?

Geplaatst

@Dee; wauw....punctiekadootje...gaaf meid! Heb ik nog nooit gehad...ik hoop er ook geen meer nodig te hebben, maar mocht het wel zo zijn dan zal ik mijn mannetje er eens attent op maken! hihi! Wel jammer dat je geen cryo's hebt, maar hopenlijk is deze goed genoeg en blijft ie de komende 8,5 maand dichtbij je!

@Mariek en Sab; jeetje dames....wat een opbrengst! En dan is het nog geeneens pasen hihi! Doe rustig aan en op naar heel veel cryos!

@Hilde; hoe ist met jou?

Hier gaat het op en neer. Gisteren een regelrechte offday! Ik "wist ineens zeker" dat de poging was mislukt en het niks zou worden! Geen idee waar ik het vandaan haalde, de signalen van je lichaam heb je immers niks aan! Het ging in elk geval wel weer gepaard met dikke tranen! Pfff...vind het zo verschrikkelijk killing dit!

Hoe gaat het met de andere (wachtende) dames?

Liefs!

Geplaatst

Nog wel goed. ;-)

Ik denk dat mn lichaam aan de utro aan het wennen is, want alle "klachten" zijn wat minder heftig.

Minder last van mn lies, minder last van mn onderrug, minder last van mn (.)(.), minder last van mn maag en minder last van opstoppingen.

Maar nog geen pijl op te trekken dus.

Zaterdag mag ik testen.

Geplaatst

Hey meiden,

Jeetje punctiedames dat zijn goede berichten:-) kom lekker bij/rustig aan. Op naar een mooi tp

Dee78: ik probeer me ook te focussen dat dit hm gaat worden,ondanks kleine teleurstelling van geen cryoos.

Succes meid!!

Over dat hoeveel cellige etc heb ik weinig verstand van. Hier zeggen ze a,b,c en heb me wel verdiept in van alles.

Ik doe het maar niet meer. Ik mag blij zijn dat ik een tp heb.

Als ik zo lees kun je "overal" zwanger van worden. Helaas hebben we er weinig invloed op.

We blijven positief...hoe moeilijk dat gister ook even was.

Voel me al wel wat beter. Net eindelijk een goed gesprek gehad met werk(andere afdeling) en ga morgen al starten. Voelde me zo welkom.

Werd wel even bijgezegd dat er 2 zwanger zijn,maar helaas doe je daar niks aan.

Ik hoop dat ik hier mijn draai wat kan vinden en die wachtweken ook zo voorbij zijn.

Hier rommelen mijn darmen enorm en af&toe flinke steken.

Lala: spannend zaterdag. Nog 5 hele dagen......

Meiden fijne dag, lekker weertje!

Succes voor allen.

lfs

Geplaatst

Sab en Mariek, geweldig meiden....als daar geen toppertjes en cryo's bij zitten...Sab viel het jou ook enigszinds mee?? nou lekker bijkomen (ff een tukkie doen bijvoorbeeld) op de bank gaan zitten met een kruik en filmpje oid...doe rustig aan meiden.

Tineke, hoe ging het bij jou??

Hildever, leuk dat je vrienden langs kwamen gelijk uit hun vakantie...hopen dat jullie gebeden verhoord worden .

Dee, wat een rare droom, 1,5 emmy haha..gelukkig kreeg je veel beter te horen in je tel. gesprek. top meis !!

esther73, ik heb er wel aangedacht om meer te spuiten zeker als je de laatste shot zet , maar mocht niet van mijn vriend...

Hier alles rustig, nergens last van behalve dan dat ik me af en toe net annelies van de pies voel, als het weer gaat lopen van die M.K. (alias bollen) heb sinds 20 jaar maar weer is een

pakje inlegkruisjes gekocht...

ff heel wat anders, heb vd week via google (video) een fantastische documentaire zitten kijken over de bevruchting vd mens (5 delen) heb hem ook aan mijn vriend laten zien, die vond hem ook goed. Er wordt wel het een en ander over de koran en god gezegd (ter info). als je hem wilt zien zoek dan op "de schepping van de mens".

nou meiden de zon schijnt....ga zo is ff bijkleuren....

xx

Geplaatst

hallo dames,

ik heb al eerder heel kort een berichtje geplaatst. En wil jullie vragen of ik officieel mag aansluiten. Ik heb op de 14e pregnyl gespoten, op de 16e een punctie gehad en op de 19e een tp gehad van 2 verse eitjes. Nu voelde ik mij de eerste week zwanger, gevoelige borsten, hoofdpijn, zeurende pijn in mijn liezen (2 x eerder zwanger geweest maar miskraam) en teste ik al op wachtdag 7, licht streepje. Op wachtdag acht getest, toen nog maar een heel licht streepje en nu vandaag op wachtdag 10 getest en geen streepje meer. En ook minder gevoelige borsten. De moed is mij in de schoenen gezakt, en weet eigenlijk ook wel zeker dat ik niet (meer) zwanger ben. Mag ik met jullie wachten op het wachtbankje? Heeft iemand misschien dit ook eerder meegemaakt en toch zwanger?

Geplaatst

Esther spannend dat je je eerste Fm krijgt bij mij kunnen ze het ook slecht zien maar wie weet hebben we mazzel!

Dee Super dat je zo'n mooie terug geplaats krijgt 10 celig nou dat gaat hem worden ik heb er een super gevoel over!

Tineke van harte met je mannetje maak er een leuke dag van!

Voor de rest de dames die ik vergeten ben , geniet lekker van het weer want we treffen het vandaag:laughing4:

Mariek wat een aantal 32 eitjes , nou dat moet goed komen toch :happy7: let je wel een beetje opjezelf goed veel drinken en veel rusten.

Liefs Roos

Geplaatst

ymkeh, sterkte! Het klinkt niet heeeel positief. Ik kan je helaas niet helpen, heb nog nooit een positieve test in handen gehad. Maar kom gezellig bij ons op t bankje zitten.

Tineke: maak er iets moois van vandaag!

Eer: tja....fijn he de MK's??!! ;-)

Geplaatst

@All

Ik moet woensdag voor de 4e meting ben echt vet sjaggie nu.

Ze waren niet echt groter gegroeid dus ze wil nog even wachten.

Ik hoop vrijdag of zaterdag de punctie.

Ben gewoon teleurgesteld mijn eierstokken doen pijn ik ben moe zit midden in sollicitatie wat ik liever ook niet heb maar moet bah.

Geplaatst

Fijn dat ik er bij mag komen... ik weet het klinkt niet positief, maar probeer positief te blijven door jullie. Knap dat jullie allemaal zo positief zijn. Ik merk dat het mij na al die jaren niet meer zo goed lukt. Iedereen succes met wachten op positieve berichten.

Geplaatst

hihi....ymkeh, we zijn goed in het elkaar opstoken (en moed inspreken)

Kom op meid, zolang er nog niks (ongi) te zien is, lekker hoop houden!

Geplaatst

Ymkeh, gewoon lekker bij ons komen zitten, alleen weet ik niks van die testen, misschien dat je iets kunt vinden in het topic, vroeg testen o.i.d. Die bollen die je moet zetten die beinvloeden de test dus ik zou proberen te wachten tot 2 dagen na de laatste bol, nu maak je jezelf alleen maar nerveus en onzeker, sterkte ym. ik gun je een positieve test.

essie, kop op meis, het is ff een teleurstelling dat je woensdag weer moet komen voor 4e fm maar het zh wil gewoon voor jou de mooiste follikels prikken .... begrijp dat je chagrijnig bent maar ze willen echt het beste voor je....een xtra dikke knuffel voor jou .

Geplaatst

Dank je EER, ik weet dat ik mezelf gek maak, zo gek zelfs dat ik net maar weer ben gaan testen. Ik dacht echt zo dat ik zwanger was, maar van lichte streepjes naar niets is niet best. Ik ga maar even naar mijn paardje toe. Lukt het jou wel omniet te testen? Jij mag zaterdag testen toch? Eerste keer IVF of al vaker?

Geplaatst

Essie, ik ben dit keer ook 5x geweest voor een fm! En zie nu, komt vast goed, slow starters zijn wij ;-)

Eer, het viel idd best mee hoor, wel erge pijn natuurlijk maar zei tegen man, als het nodig is dan doe ik t nog een keer, help me herinneren dat ik dit heb gezegd zei ik haha, dus ja...net lekker even wat gegeten op het terras en nu op de bank met een pcm ;-) Ik had over de 30 follikels, dus hand van man is beetje beurs hihi.

Tineke hoe was het bij jou?

Mariek aan het bjikomen?

Ik ga straks op mijn gemak bijlezen want dat is ernog niet van gekomen de laatse dagen,m aar ik ben er weer meisjes ;-)

bedankt voor jullie support, fijn om te lezen dat er aan je gedacht wordt!

xx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden