Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Essie. Dat is een mooie opbrengst zeg! Nu voor je duimen dat er veel bevruchtingen zijn! Gaat weer spannend worden tot donderdag.

@Jo. Goed zo, 5 stuks, wauw zeg! Fijn dat de punctie je mee viel. Morgen weet jij al meer, spannend.

Meiden doe lekker rustig aan en wees lief voor je lichaam!

@alle wachtende meiden. Nog even volhouden, ik weet die wachtdagen zijn "killing", maar nog effies geduld. Nog even lekker door broeden en go for groen!

Ik heb vandaag het ziekenhuis gemeld dat onze ICSI poging mislukt is. Ik zat eigenlijk nog in tweestrijd, mijn gevoel dat zegt die klokt tikt door dus gelijk door met de volgende poging en mijn verstand dat zegt gun je lichaam even 1 cyclus rust. Nu de beslissing is voor me genomen, dus dan zal het wel zo moeten zijn ... Ze zitten namelijk vol dus ik moet sowieso 1 cyclus overslaan. We zijn aan het rekenen geslagen, ik heb een vrij regelmatige cyclus dus dat is handig rekenen en nu ben ik dus alvast in de planning gezet voor de eerste uitgangsecho op 11 oktober, dat betekent dus dat ik rond 23 september weer ga beginnen met deca spuiten. Best confronterend als ik die datum zo opschrijf want het lijkt nog zo verschrikkelijk ver weg ...

Gelijk even gecheckt waar die pijn aan mijn rechterkant vandaan komt (net iets onder navel naar rechts en vanochtend zat de pijn in ene keer rechts onder mijn ribbenkast, een stuk hoger dus). Die pijn heb ik in al mijn jaren ongi (en dat zijn er veel ;-) nog nooit gehad. Maar dat kan dus een vergrootte eierstok zijn die pijn doet of er hoeft maar 1 kleintje gesprongen te zijn en van 1 druppie vocht kan je dan best veel pijn hebben. Dus ook weer gerustgesteld dat het er allemaal bij hoort. Uiteindelijk toch niet zo'n slecht idee dus om 1 cyclus over te slaan. Hersteltijd lijkt nodig (ben tenslotte ook de jongste niet meer ... haha).

Wie weet hebben we deze maand wel geluk via de natuurlijke manier ... dat zou natuurlijk te mooi zijn om waar te zijn dat weet ik ook wel ... maar you never know zeg ik dan maar.

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@nikkie, ik snap het niet...waarom heb jij zo'n ander spuit protocol dan ik, ligt dat alleen maar aan het ziekenhuis? wat is die deca dan die je moet spuiten? ik ga ervan uit dat ik vandaag over 4 weken, zijnde 5 september alweer mijn uitgangsecho heb en diezelfde avond begin met Puregon 150ml. Jij hebt het over 23 september....dat is weer 3 weken later.

Sab hoe is t met de obstipatie??

jo spannend hoor morgen hoor je al hoe of de wat.

essieislief, lekker ff 2 dagen niks.....doe je rustig aan, of in ieder geval zo min mogelijk...

Nog steeds niks van ruth, jammer

het zou zo mooi zijn als er wat meer groen bij kwam het is nu zo'n SP bankje (hahaha)

Geplaatst

@Eer. Mijn persoonlijke protocol of het algemene ziekenhuis protocol (weet eigenlijk niet welke van de twee ik heb) is als volgt. Op de dag dat ik een echte doorbraakbloeding heb dus echt ongi word bel ik met het ziekenhuis. Dan krijg ik te horen dat ik exact 21 dagen later de eerste Decapeptyl spuit (deca in de volksmond) moet zetten. Deca onderdrukt je eigen hormoonactiviteit, je eigen lichaam maakt dus geen eiblaasjes meer aan. Tijdens de deca wordt je ongi. Na ongeveer 2 weken deca spuiten krijg je een uitgangsecho om te zien of je eierstokken rustig zijn en of je baarmoederslijmvlies een dun streepje is. Als dat het geval is, dus als mijn lichaam er helemaal ready voor is, krijg ik het sein dat ik mag overstappen op de tweede spuit, dat is Gonal F of Puregon. Deze 2e dagelijkse spuit zorgt er voor dat de eiblaasjes gaan groeien. De rest is dan hetzelfde als bij jou. Vreemd dat jij die deca niet hoeft te spuiten? Ik dacht eigenlijk dat iedereen dat moest maar blijkbaar dus niet.

Geplaatst

Nikkie , zal dus wel aan t zh liggen ... Bij mijn uitgangspunt echo kijken ze ook naar baarmoeder slijmvlies en of Eierstokken ok zijn ...

Thanks voor de uitleg :-)

Geplaatst

Morgen meiden.

Net op tijd wakker om de bollen er nog ijn te doen oeps. Sinds carolijn geboren is slap ik zonder wekker, misschien mar niet meer doen hihi.

@Eer, met obstipatie nu beter, slik lactulose en neem roosvicee laxo.lief dat je er naaar vraagt.

Geplaatst

weer gepost voordat ik klaar was...

Meiden ik heb zoooooooooo'n rug pijn, straalt helemaal door naar mijn benen, heb er gewoon geen oog van dicht gedaan..

sorry moest t ff kwijt.

HoeIs t met jullie ?

Liefssab

Geplaatst

Sab dat klinkt helemaal niet fijn. Misschien toch even zh bellen?

Pas goed op jezelf.

Hier net wakker(moet werken)maar wordt onrustig wakker pffff....heb het zooo warm.

Kom vanmiddag weer even koekeloeren.

Fijne dag

Geplaatst

Hey marlijnne, hier ook onwijs warm! T zweet breekt me bij t minste of geringste uit.

Die rugpijn komt door de bollen denk ik.voelt alsof t door alle hormonen komt.geen echte koorts, alleen wat verhoging.

werk se straks

Ik ga ook naar mijn werk.

Xx

Geplaatst

Hey meiden!

Fijn dat het met je stoelgang beter gaat, Sab!

Meiden, ik heb het ook regelmatig erg warm. Vanochtend ook nog... pfffffffft.

Maar ik mag met de bollen gaan stoppen. Heb vanmorgen getest, omdat ik vannacht ook wat helderrood bloed had... En deze poging is inderdaad weer niet gelukt. Ziekenhuis gebeld. Ze gaan voor de volgende poging kijken of de hoeveelheid hormonen hoger moet worden, omdat ik de laatste keer maar 4 follikels had. Wrs. in oktober weer aan de pil en november weer spuiten en de rest. Ik krijg het schema weer thuis gestuurd.

Groetjesssssssssssssssssssssssss

Geplaatst

Even kort (aan het werk, dus heel even snel tussendoor bij m'n korte theepauze):

Hilde, wat balen zeg..... toch niet gelukt dus. Sterkte meid!

Hier de moed aan het verliezen, bereid me er op voor dat het niet gelukt is...

Hopelijk anderen hoopvoller nieuws? Zijn er nog meiden die kunnen testen? Lijstje is alweer weggezakt......

Geplaatst

@hilde BALEN zeg!!!! Echt heel rot voor je meis!!! Hoop dat je snel de kracht er weer voor kan vinden om door te gaan! Sterkte met verwerken en goed blijven praten he!! Ik heb zelf een wachtmaand dus waarschijnlijk zie ik je wel weer terug in november! Of oktober weet het nog niet schrijf nu mee in september....... Heel veel sterkte nogmaals en een dikke knuffel!!!

Geplaatst

Punctie en Terugplaatsing :icon_flower:

20 juli Nikkie, 23 juli TP

21 juli Ruth1, 25 juli TP

21 juli Samluc, TP

23 Juli Eer, 26 Juli TP 2 emmies?

23 juli Lala TP 2 cryo's

24 juli Miepie

24 juli Pixel 27 juli TP

25 juli Hildever, 29 juli TP 1 emmie

28 juli Marlijnne 31 Juli TP 1 emmie

28 Juli Pixesl TP

29 juli Dee, 1 aug TP 2 emmies

30 Juli Imar TP

1 aug Sab,4 aug TP 2 emmies

1 aug Mariek, 4 aug TP 2 emmies

3 aug Annemarie tp 1 cryo

8 aug essieislief, 12 aug TP ?? emmies

8 aug Jo ,12 aug TP ?? emmies

10 aug zomerzotheid, tp?

Begin aug punctie: Daisydoo

Testdatum :myfignerscrossed: :

3 augustus Nikkie

5 augustus Ruth1

6 augustus Lala

7 Augustus Eer

7 augustus Ymkeh

7 augustus Tascha

8 augustus Esly

12 augustus Pixel

12 augustus Hildever

14 augustus Imar

15 augustus Marlijnne

15 augustus Dee

16 augustus Mariek

17 augustus Annemarie

18 augustus Sab (maar ik doe wel eerder ;-))

24/25 augustus Essieislief

24/25 augustus Jo

Geplaatst

Hilde, neeeeee! Verdorie zeg. Neem de tijd die je nodig hebt om dit weer te verwerken. Neem ook de tijd vóór de volgende keer om lekker weer in je velletje te gaan zitten. Knuffel mannie, knuffel jezelf! hihi En van mij in ieder geval een virtuele knuffel!

Dee:: hou moed! Ik weet t is moeilijk.........maar negatieve gedachten helpen niet hoor!

xx

Geplaatst

He wat ontzettend KL*te Hilde! Heel veel sterkte met verwerken, getsie zeg, bah, gaat niet goed hier hoor op dit bankje!

Dee, hou vol, waarom verlies je de moed? Gewoon omdat de datum dichterbij komt?

Of omdat je krampen etc krijgt? Je weet toch dat dat allemaal niks zegt he?

Of ben je ook al bloed aan het verliezen? nee toch??

Dee, ik merk ook al dat het wachten weer moeilijker gaat worden, met van nee tis vast niet gelukt, dat zou te mooi zijn van: nou misschien toch wel want ik voel dit of dat, terwijl ik dan meteen weer weet, neeheee das van de bollen!!

Dus ik snap je helemaal.

Mare…jij en Marlijnne zijn de eerste die mogen testen.

Maar ik vind als je de punctiedatum al bloedloos haalt, dan is de kans toch weer wat groter..

Hou vol meisjes!

Geplaatst

hilde een hele dikke knuffel....wat verrot dat het niet is gelukt, elke keer die teleurstelling. Zo ontzettend kl*te.

Sterke meid...

Dee nog niet de moed verliezen....ga je eerder testen.

Wij zondag.!

Pfff donderdag is voor mij 2 weken na punctie. Deze dagen gaat het iets bter omdat ik geen mega krampen heb. Natuurlijk wel doodsbang.

Ik heb wel steeds een hogere temp. in de ochtend.

Sab die bollen maken je helemaal op hol,maar wel vervelend die extreme pijnen.

Ja irri he, lijk wel een oud "wijf" met die opvliegers;-) Ik voel het vanuit mijn tenen opstijgen naar mn hoofd.

Een patient vroeg ook al vanochtend: heeft u het warm...? hahhaha pfffff oooo was ik zo rood;-)

Meiden wil wel wat meer groen. Snap dat jullie dat allemaal willen.

Vorig jaar was ik ook(hopelijk nu ook) uitgerekend in April en waren we maar met zn vijfen..

Ik ga mijn duimen even overuren laten draaien voor iedereen.

Lfs

Geplaatst

Mee eens Marlijnne, en wij willen ook 'gewoon' weer een april kindje ;-) Zo'n lekkere maand hihi.

Ja die temp heb ik ook, steeds hoger, maar ook daar durf ik niet naar te kijken..

en mijn () () worden ook steeds zwaarder, maar ja, kan allemaal van de bollen zijn.

Wat ik me wel afvraag, misschien jullie ook wel haha.

Waarom krijg je de echte symptomen die je van de bollen kunt krijgen pas na de tp? Voor de tp had ik wel grotere () () maar niet zo erg als nu, en waarom krijg ik na de tp pas de misselijkheid van de bollen?

Ik weet trouwens nog van onze laatste cryo pogng dat ik heel veel verschijnselen had, en helemaal geen utro of wat dan ook gebruikte, dus ja een tp an sinch doet al wat met je lijf...

Ik ga ook t weekend testen :-)weet nog niet zat of zond..

Geplaatst

@hilde meis wat ontzettend balen....sterkte voor jou en je man...t is me elke keer weer wat he, die teleurstelling voor je kiezen krijgen...je voelt je zo machteloos en gaat je afvragen wat doe ik nou fout waarom emmy niet wil blijven zitten. Bah bah bah. dikke knuffel van mij.

@twijfel meisjes, gaat lekker he al die pijntjes en krampjes van jullie (zo herkenbaar al die twijfels)

een week geleden had ik gevraagd of een van jullie lutines als merk had (dit is een pil ipv de bollen) dus niet zo smerig vet en in te brengen met een huls. Van deze pillen (bollen hier genoemd) had ik totaal geen bijwerkingen ...nou hoop ik dat er voor jullie NOOIT meer een volgende keer komt maar mocht het toch zo zijn zou ik is vragen of je dit merk voorgeschreven zou mogen krijgen.

Hier gelukkig aan de betere hand...we gaan weer foreward en de grootste teleurstelling ligt weer achter ons.

Meiden ik wil groen hoor...dit kan toch niet zo door gaan !!

Geplaatst

volgens mij kunnen de bollen toch geen temp verhoging aangeven (had zelf idd na cryo tp getempt en idd..temp bleef bijna een graad hoger zelfs) en misselijkheid en grotere (.)(.)...maar ik had deze ronde geen bollen gebruikt. alhoewel ik met de ronde dat ik wel de bollen had gebruikt geen last ergens van had (zelfs geen bloed dat niet kwam, werd gewoon ongesteld op de dag dat het moest) dus ik hoop dat het allemaal in jullie angst zit en dat jullie allemaal groen kleuren :)

veel liefs

Geplaatst

Hi Benbri,

dank voor je berichtje.

Je weet niet half hoe graag ik je wil geloven, maar (en t is weinig in vergelijking met sommige hier op t forum) van 3 tp's ben ik 1x zwanger geweest. Dit is de 4de tp en persoonlijk vind ik dat elke tp anders is. Vorige keer had ik echt zooooveeel pijn aan mijn () () en nu valt dat best mee (moet ze wel ondersteunen als ik snachts ga plassen haha). En wat ik al zei, zonder de bollen echt ontzettende baarmoeder krampen, steken in mijn lies etc..en nu veel minder/andere klachten..

Maar ach, we kunnen er een topic over vol kletsen, oh dat doen we al ;-), we zullen toch moeten wachten tot over een paar dagen.

Maar t speuren op internet is weer begonnen haha

Oh ja van de utro kun je volgens de bijsluiter wel misselijk worden (en hoofdpijn en darmklachten) Geen tempverhoging idd maar dat kan ook een momentopname zijn denk ik dan maar weer :-)

Geplaatst

hiihih heerlijk al die verhalen.

Oooo eer ik schrijf het direct op, gewoon puur om te onthouden en is te vragen in het zh. Ben altijd geïnteresseerd in andere medicatie.

Fijn dat het iets beter met je gaat. Het verbaast me altijd weer hoe sterk wij zijn. Knap van je!!

Geplaatst

Hile wat vreselijk voor je ik wil je een dikke knuffel geven is allemaal zo oneerlijk!

Sab en Marlijnne dit moet toch goed komen we willen meer groen hoor!

Hier gezellig met me vriendin Harry potter gekeken vanavpnd naar de bios, laatse deel van Harry en lekker naar de mac, en morgen de punctie, ik ga vresleijk duimen dat er stiekem misschien nog wat meer in zitten.

Liefs Roos.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden