Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Stomme foon !!!

Hilde hoe voel jij je ?

Eer hoest met jou ?

Hier erge last van obstipatie, ik word er misselijk van.bah.wat is dat toch een nare bijwerking van die bollen en de hormonen.

Ik ga maar weer even lopen in de woonkamer , zucht.....

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tascha, succes!!!!!!:toppie:

Roos, tineke, jullie ook he!?

Hier eigenlijk t besef nog niet hoor! Verwacht elk moment iets roze of rood te zien bij afvegen, maar de testjes zeggen allemaal positief:happy: zal nog wel komen! Dat geweldige vertrouwen en geloof ;)

Voor iedereen een dikke knuffel.

Dames die kindjes verloren zijn, verdorie zeg! En dat is heel zachtjes uitgedrukt. Ik vind het knap dat jullie toch weer voor een broertje of zusje gaan. Ik vind het stoer en zou niet weten of ik/wij dat zouden kunnen.

Ik weet wel dat het voor ons geen optie was geweest om (relatief) oneindig door te gaan. Als we niet vast hadden gehouden aan "3x meer niet", dan was ik gillend gek geworden hoor! En manlief ook, denk ik.

Ik vind ons allemaal stoer en sterk! Je gunt niemand dit traject! Voor onszelf dan een keertje een schouderklopje! We zijn stoer en doen t toch maar allemaal!

Xxx

Geplaatst

Hey meiden!

Nou eh, vannacht gedroomd over bevallingen... En ik ben bang dat ik ook gelijk ben 'bevallen' van onze emmy. Hier vanochtend ook donkerbruine afscheiding. Weet dat het anders kan zijn, maar het is wel ongeveer net als bij onze vorige poging. Het overviel me wel. Stond er nog erg positief in. Maar goed. Hier rollen de traantjes dus ook af en toe, hoewel het nog niet helemaal definitief is. Maar het ontruimen van de garage van box en andere babyspullen komt voor mij wel steeds dichterbij merk ik.

Groetjesssssssssssssssss

Geplaatst

Pffff, Hilde....als ik nog met de eerste icsi bezig was zou ik roepen 'innestelings bloeding', maar na tien terugplaatsingen ben ik niet meer zo onverwoestbaar positief.... toch hoop ik het heel erg voor je, het zou qua timing wel goed kunnen. Hier vanochtend eenzelfde soort domper: negatieve test. Wel erg vroeg nog, wd 8, maar vorig jaar had ik toen wel degelijk een zichtbare streep. Dus tja...het zegt mij eigenlijk ook al genoeg. Flinke jankbui, onszelf weer bij elkaar geraapt en vastberaden om door te zetten tot het (weer) lukt. Maar toch, dat eindpunt komt in zicht, we kunnen niet eindeloos dooraan. En dat is een heel naar, donker en akelig gevoel.

Allemaal veel sterkte, dit is gewoon een ***traject!

Geplaatst

Hilde.....nee!!! Ow meid, ik hoop zo dat het meteen afgelopen is en emmie toch lekker blijft zitten. Moed houden is lastig, maar.....Hoe dan ook, dikke knuffel!!

Geplaatst

Zag dat ik op het lijstje stond...erg lief, maar sta er liever niet op. Lees mee en schrijf af en toe, maar wil mezelf gewoon niet meer rood zien... als jullie snappen wat ik bedoel.

Punctie en Terugplaatsing :icon_flower:

20 juli Nikkie, 23 juli TP

21 juli Ruth1, 25 juli TP

21 juli Samluc, TP

23 Juli Eer, 26 Juli TP 2 emmies?

23 juli Lala TP 2 cryo's

24 juli Miepie

24 juli Pixel 27 juli TP

25 juli Hildever, 29 juli TP 1 emmie

28 juli Marlijnne 31 Juli TP 1 emmie

28 Juli Pixesl TP

29 juli Dee, 1 aug TP 2 emmies

30 Juli Imar TP

1 aug Sab,4 aug TP 2 emmies

1 aug Mariek, 4 aug TP 2 emmies

3 aug Annemarie tp 1 cryo

8 aug essieislief, 12 aug TP ?? emmies

Begin aug punctie: Daisydoo

Testdatum :myfignerscrossed: :

3 augustus Nikkie

5 augustus Ruth1

5 augustus Tascha vroege test.

6 augustus Lala

7 Augustus Eer

7 augustus Ymkeh

8 augustus Esly

12 augustus Pixel

12 augustus Hildever

12 augustus Tascha

14 augustus Imar

15 augustus Marlijnne

15 augustus Dee

16 augustus Mariek

17 augustus Annemarie

18 augustus Sab (maar ik doe wel eerder ;-))

24/25 augustus Essieislief

Geplaatst

Henne, ook jij nog moed houden hoor! De poging is nog niet voorbij. De ene keer is de andere niet? Nog een paar daagjes wachten en dan nog eens testen?

Ik heb ons einde van het MMM traject altijd gezien als het volgende grote avontuur. Misschien kost het nog wel méér moed om te stoppen en zonder (meer) kinderen door te gaan. Het eindstation was voor ons al in zicht, maar deze trein lijkt een ander spoor gekozen te hebben.....en ik ben er heel blij mee. Maar ik was ook klaar om uit te stappen en dat andere grote avontuur te beginnen.

Xxx

Geplaatst

Thanks Lala, ik ben het helemaal met je eens dat stoppen moeilijker is dan doorgaan. En ook dat er meer is in het leven dan kinderen krijgen. Elke weg die je inslaat geeft een ander avontuur en de weg zonder kinderen zal beslist ook mooi zijn. Ik denk alleen dat ik het mezelf niet kan vergeven als ik nu zou stoppen. Ik ben twee keer zwanger geweest in een half jaar, het MOET kunnen. Nu stoppen zou voelen als opgeven. En dat kan ik nog niet. Ik heb heel lang toegewerkt naar accepteren dat we geen kinderen zouden krijgen en ik was daar heel ver in. Maar toen ik dan toch zwanger werd en dat met 12 weken mis ging, was kinderloosheid echt geen optie meer. Beide miskramen staan onder de noemer 'pech'. Ik ga niet over twintig jaar terugkijken op twee keer pech en verder niks. Maar ook dat zal misschien over een tijd weer anders voelen. En inderaad, wie weet gebeurt er deze ronde nog een wondertje. xxx

Geplaatst

Lala, ik zit pas op wd3 maar ben er erg gevoelig voor .

Zo ff t zh bellen of er een klysma in mag..heb niks aan lange termijn oplossingen nu..wat een rot gevoel...

Geplaatst

Net terug van onze 2e fm , deze arts was zo lief en nam echt alle tijd.

Ze is net zo lang doorgegaan met de echo totdat ze meer wist.

Ik hem natuurlijk maar 1 eierstok en ze zag 3 a 4 grote folikels en

waarschijnlijk nog wat kleintjes.

Dit is niet echt positief natuurlijk als je weet dat we vorige keer der wel

16 eicellen hadden.

Vanmiddag krijgen we te horen wanneer de puntie is, in iedergeval dinsdag of

woensdag.

Tinenke meid ik duim voor je, laten we hopen dat de vorige arts het totaal mishad, ik zou daar nm niet verstekd van staan.

Groetjes Roos

Geplaatst

Jammer dat er niet meer zitten Roos, maar wie weet komen er 3 of 4 hele mooie eicellen uit en gaat het daar mee lukken! Spannend hoor!!

Hilde: schrikken zeg, oud bloed..... Ik duim nog voor een innestelingsbloeding maar kan me voorstellen dat je je voorbereidt op het ergste.

Henne, wd8 is echt nog heeeeeeeel vroeg. Maar dat weet je zelf ook. In ieder geval te vroeg om conclusies aan te verbinden... Ik hoop voor je dat de test over een paar dagen wel positief zal zijn!! Ik zag ook dat je op het testlijstje stond, verbaasde me al... snap dat je er voor kiest om je naam er niet op te zetten.

Pixel: gefeliciteerd! GROEN maken die bank!

Hier niet zoveel te melden. Vannacht gedroomd dat mijn schoonzusje vertelde dat ze zwanger was, en om het te vieren gingen we 'proosten' met eieren? Die moest je dan rauw achterover klokken (brrr). Ik trok het niet en liep gefrustreerd weg, gooide m'n ei kapot en zag toen dat er een dubbele dooier in zat. Vroeg me in de droom af of het een 'teken' was.... wwhhhaahahaha.. wat je onderbewuste allemaal niet verzint.......................

Geplaatst

@Jo

Ik loop in amsterdam het AMC.

Vanacht weer niet gelspane mijn rechter eierstok doet echt zeer ook met opstaan en lopen enz.

Ik moest dit weekend ook rusten mijn hormoonwaardes waren veel te hoog ik hang tegen overstimulatie aan dus drink me lam.

Hoe voel jij je?

Geplaatst

@Hildever

Ja ik kan mij zo voorstellen dat dit je echt zo onzeker maakt he.

Het kan innestelingsbloed zijn maar ja dat staat er helaas niet bij als er iets uit komt.

Sterkte meis en laat je niet gek maken he ook al is dit de oveelste poging ergens blijft er echt 1 plakken ik duim echt voor deze.

Geplaatst

Dee is ook waar dat kan ook wel zo zijn , maar is mijn angst gewoon , bij onze eerste punctie had ik 3 eicelen en 0 bevruchtingen, en dan is alles in een klap over dan hebben we gewoon totaal geen kans gehad.

Ik vind het lang niet zo erg om een boek te sluiten als je hem tenminste hebt kunnen lezen...

Bah merk dat ik erg negatief ben dit keer, ga me best doen en hopen op wat moois.

Geplaatst

@roos,

Wie weet roos zitten er straks meer.

Kijk naar mij 1 tot 4e meting zagen ze er maar 4 zitten en de 5e meting vonden ze er ineens 9 die ook groot zijn.

En weet je beter kwaliteit dan kwantiteit zegt mijn arts .

Er hoeft er maar 1 t blijven plakken.

Geplaatst

@Eer. Mag ik vragen waarom het ziekenhuis jou het advies geeft om 1 cyclus te wachten? Is dat lichamelijk nodig? Of emotioneel aan te bevelen? Of heeft de nieuwe poging dan wellicht meer kans van slagen???? Want stel dat dat laatste het geval is dan wacht ik sowieso ook 1 cyclus. Mijn ziekenhuis zegt eigenlijk alleen maar dat ik zelf mag bepalen wat ik wil (naar aanleiding hoe ik me voel en wat ik aan kan). Maar zij zeggen niet dat het ene of het andere beter is en dat wil ik eigenlijk wel graag horen ...

@Lala. Ik snap wat je bedoelt hoor ... sta er inderdaad weer optimistisch in ... we hebben ons zelf herpakt en gaan vol goede moed naar onze volgende poging. Heb nog steeds het gevoel dat het bij ons ook goed gaat komen.

Jij goed luisteren naar je lichaam en er aan toegeven als je moe bent.

@Esly. Wat klink je sterk meid, je bent een kanjer!

@Henne. Blijf geloven in een wondertje! Wat klink je sterk zeg, wat een strijdlust! Ik zeg altijd als het verlanger groter is dan de teleurstelling dan heb je nog genoeg kracht om door te gaan. Succes en sterkte Henne.

@Hilde. Hou emmie vast, het is wat je zegt bruinverlies hoeft niets te betekenen ... geef de hoop nog niet op ... Sterkte!

Geplaatst

@Roos. Fijn dat je nu zo'n begripvolle arts had, dat scheelt al zo'n hoop. Probeer je negativiteit om te zetten in positiviteit, is niet makkelijk (dat weet ik ;-) maar zo veel beter voor in het traject. Kom op meis. En mijn arts zegt altijd - ik heb het hier al veel vaker geschreven en ik blijf het doen - want ik heb echt een goede arts die weet wat ze zegt ;-) - het gaat om de kwaliteit en niet om de kwantiteit!

@Essieislief. Inderdaad veel drinken en je gemakkie ;-) houden vandaag. Vervelend voor je, slecht geslapen door een pijnlijke eierstok terwijl je je rust nu effe nodig hebt. Ik heb nooit last van mijn eierstokken maar sinds de TP dus wel. Tijdens de innesteling (dag 2 na de TP) had ik hier last van en nu tijdens mijn ongi ook, echt nog nooit gehad. Weet niet of ik me er zorgen om moet maken?

Geplaatst

Wat een drukte op de vroege ochtend....

Hilde o neee eerst zo n droom en dan ook nog bruinige afscheiding. Hopelijk betekent het niks,maar kan me voorstellen dat de schrik erin zit. Mijn duimen draaien een extra rondje voor je.

Esly: meid ik ben elke keer tot tranen geroerd wat je toch allemaal schrijft. Dikke knuffel. Waar gaan jullie naar toe op vakantie!

Henne:Voor jou ook even een opbeurende knuffel, hopelijk was het nog te vroeg en heb je straks als nog een positieve test in je handen. Zet hm op meid!

Zomerzotheid: Ik kan me voorstellen dat je dan even moet slikken als je er de vorige keer mee had,uiteindelijk heb je er maar 1(2?) nodig. Even een positieve vibe voor jou...

OOo Dee jij ook al rare dromen.... Hier ook al. Ik kreeg een echo en kon mn kindje zo goed zien. Het zat al te zwaaien en was al helemaal af. Moest wel lachen toen ik wakker werd en dacht gelijk.....ja ik ben zwanger,maar helaas was dat maar 5 minuten......

Je weet nooit met dromen....

Vandaag voor het eerst geen krampen......gelijk stress,ik voel niks....hmmmmmmmm!!!??? achhhh dat kan toch ook dat weet ik ook wel!

Dames fijne dag!!

Geplaatst

@nikkie, het zh zegt dat het beter voor me is om te wachten aangezien die hormonen toch t een en ander met mijn lichaam doen. Persoonlijk dacht ik eerst van waarom zou ik wachten ik wil door maar vriend lief zegt ook ... Schat je moet je weer opladen en ik merk t echt aan je hoor die hormonen.

Aangezien t onze laatste poging wordt is het gewoon verstandiger om n maand rust te pakken en vol goede moed die poging in te gaan.

Mocht t bij ons niet lukken dan worden we samen oud maar niet minder gelukkig want we hebben elkaar .

@zomerzotheid

Geplaatst

@zomerzotheid, gelukkig had je nu n fijne arts... En kop op meer hoeft niet beter te zijn .. Dikke knuf voor jou

Geplaatst

Dank jullie wel leive meiden, is ook zo ik ga me focusen op kwaliteit, ik slik dit keer voor het eerst Davitamon en omega 3 , ik heb ook granaatsap ik huid gehaald, ik weet dat het niet goed is voor endo , maar we waardes waren laag , plus ik bloed niet dus ik voor voor de innesteling.

Geplaatst

@all net terug uit het ziekenhuis.... 2 grote follikels gezien 25 en 19 mm pfffff daarna bloedprikken...... Nu moet ik afwachten of telefoontje van de doktor en kijken of we gaan afbreken of toch voor een punctie gaan.... Ik heb er geen goed gevoel bij... Iemand hier ervaring mee? Ben benieuwd ben echt verschrikkelijk zenuwachtig......

Hoe is het verder met iedereen zie negatief en positief ik zie alles maar sla ff niks op sorry.......

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden