Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve Roos,

Ook ik vond het pretig dat we samen op het bankje zaten.

Alleen jammer dat we er ook samen keihard van zijn afgeknald.

Natuurlijk hoop ik ook voor jullie op een prachtig kado.

Misschien komen we elkaar nog wel tegen op dit forum.

lieve groet Esther

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Mariek, wat lief dat je aan ons denkt! Gisteren (wachtdag 10) negatief getest. Dan weet ik wel hoe laat het is. Gisteren dus meteen gestopt met de Prednisolon, de Utrogestan en alle vitamines. Ik ben lekker losgegaan op Mysteryland en heb alles gedaan wat niet zou mogen als je zwanger bent. Ik ben echt van begin tot het einde gebleven en was om drie uur thuis vanacht. Ik moet zeggen dat dit heeft geholpen want ik voel me nu moe maar niet zo heel erg verdrietig. Voor de zekerheid doe ik woensdag nog een test om uit te sluiten dat ik weer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb. Vanavond ga ik lekker even hardlopen met een vriendin (hardlopen is voor mij de allerbeste stressremedie).

Esso, hoe is het met jou?

Groetjes,

Breden

Geplaatst

sorry even een ego berichtje..

zit op wd 3 na tp en heb oud bloedverlies. hebben jullie enig idee wat dit kan betekenen? kan dit nog van de punctie zijn? ik heb na de punctie heel licht bloedverlies gehad maar was al weer snel gestopt..

maar me best zorgen..

Geplaatst

had ik ook wachtdag 4 , heb ziekenhuis gebeld is waarschijnlijk nog een restje bloed geweest van de punctie, denk dat je je geen zorgen

hoeft te maken, liefs jo

Geplaatst

hallo ik heb goed nieuws nl een positieve test. gisteren en vandaag (vanochtend) dubbele streep op de predictor test. Nu is het besef er nog niet helemaal maar morgen de kliniek bellen. Voel me goed geen kwalen.

Ik ben eigenlijk er een btje beduusd van de 1e poging gelijk raak.... waarom lukt het bij de een en niet bij de ander? Ben nog heel voorzichtig ook denk ik kan nog van alles gebeuren toch? Het genieten moet nog komen.!

Liefs esso

Geplaatst

ESSO...GEFELICITEERD MEIS, GEWELDIG dat je zwanger bent!! Oh...wat zul je blij zijn ...ik word gewoon vrolijk van je bericht eindelijk weer n dame die zwanger is.

nou meis het besef komt vanzelf don't worry. ik zeg GENIET GENIET GENIET.

dikkke knuffel voor jou en je man.

Geplaatst

Breden lekker dat je er zo van hebt genoten veel beter dan bij de pakken neer gaan zitten, Dikke knuffel voor jou.

Esso last Best!

Van harte meid dat je maar een mooie bloedtest mag hebben is je vreselijk gegund naar al het rood op het bankje!

Jij bent het bewijs dat het dus wel kan:D.

Geplaatst

Esso, gefeliciteerd meid!

Zie ik je morgen in t april Erbij komen?

Besef komt nog wel. Mijn lichaam beseft t nu pas, denk ik. De vermoeidheid is hier dit weekend ingeslagen als een bom.

Maar goed te zien dat er toch nog een groen randje zit aan het augustus bankje.

Xx

Geplaatst

Esso, proficiat!

Hopelijk is het groene randje aan het augustusbankje waar jij hier voor zorgt een mooie overgang naar een groen septemberbankje!

Daisydoo, sluit je gerust ook aan bij het septemberbankje als je zin hebt he! Niks mis met twee bankjes ;-) Kan het trouwens ook geen innestelingsbloed zijn? Als het maar licht is en weer stopt zou ik mij hier alleszins maar geen zorgen over maken!

groetjes

Geplaatst

Hoi Esso, gefeliciteerd!!! Gelukkig nog een groene afsluiting. Wat Tascha zegt, de septemberdames hopen dat het besmettelijk is.

@ Breden, klote. Goed dat je lekker los bent gegaan. Sterkte meid....echt balen dat je er niet bijzat deze ronde.

@ Lala, even een vraagje....hoe wist jij dat je poliepen had...? Na 10 mislukte terugplaatsingen geloof ik echt dat het bij mij ook aan zoiets ligt. Suus77 gaf me ook die tip. Bij haar niets te zien op de echo, maar er zat toch een soort laagje tegen de wand. Mijn gyn zegt desgevraagd over mijn baarmoeder, dat hij er tiptop uitziet, schoolvoorbeeld, en: " hier zit echt geen poliep in hoor" . Maar ik twijfel toch. Hoe zat het bij jou? Was er wat te zien op een echo?

Esther73: heel erg veel sterkte om dit te verwerken en afscheid te nemen van de kinderwens. Ik leef met je mee.

Veel liefs en goede moed hier.

Megan

Geplaatst

Jeeeeeh!! Eindelijk groen! Esso, gefeliciteerd meid! Kan me voorstellen dat je nog moet wennen aan het idee, maar je bent het echt, gewoon zwanger! Super, hier word ik weer even heel blij van.

Geplaatst

Megan,

Vanaf het begin van onze MMM heeft de biometriste altijd gezegd: volgens mij zit er een poliep. Dus, ja ze waren bij mij altijd op een echo te zien. Uitgangsecho of follikelmeting, altijd wel te zien.

Tussen IUI en IVF behadeling door al een keertje laten weghalen. Voor de ICSI behandeling al een keertje laten weghalen, en nu voor de TP van de cryo's zag dr. S ook 'een poliep of vier' uiteindelijk bleek het 1 hele grote te zijn.

Je kunt met je gyn overleggen of een sis-echo gedaan kan worden. Dan kunnen ze het zeker zien. In mijn geval hebben ze twee keer via zo'n soortgelijke ingreep ook de poliepen weggehaald. De laatste keer wilde ik het persé onder narcose. De keer ervoor hebben ze namelijk een poliep eruit gerukt ipv eruit gebrand. De gyn. was vergeten stroom op het draadje te zetten, ik kon hem wel vermoorden! Maar goed, die pech had ik.

Ik heb het vermoeden dat dit, een schone baarmoeder, heeft geholpen nu hoor!

Je zou eensecond opinion kunnen vragen, of een discussie/dialoog aangaan met je gyn of het niet toch verstandig is te kijken dmv een sis- echo. Je zou denken dat hij wel meegaand zou moeten zijn na tien mislukte tp's.

Baadt het niet, schaadt het ook niet. En t wordt gewoon vergoed door je ziekenkostenverzekering.

Succes!

Geplaatst

@Breden. Verdorie meid ... sterkte met deze teleurstelling.

@Esso. Wat een fantastisch nieuws ... gefeliciteerd. Lekker genieten van die positieve test en het zwanger zijn.

Wat mooi dat augustus toch nog groen wordt afgesloten. Ik werd behoorlijk depri van ons rode augustus bankje maar dit maakt me toch weer een heel klein beetje blij.

Lieve rode meisjes, allemaal heel veel sterkte gewenst. Voor degene die doorgaan met een nieuwe poging, veel succes. Voor degene voor wie het nu ophoudt, veel sterkte om dit enorme verdriet een plekje te geven. Het zal gaan met ups and downs, het zal vele tranen kosten en het zal tijd, heel veel tijd, nodig hebben en ook al kan je het je misschien nu nog niet voorstellen, ik geloof dat je hier sterker uit zal komen. Ook al zie je de zon nu nergens ... hij schijnt altijd ... ergens ...

En lieve groene meisjes, jullie mogen super blij zijn met dat nieuwe leventje in jullie buik. Zorg goed voor jezelf en de uk. En geniet volop van je zwangerschap.

Geplaatst

Punctie en Terugplaatsing :icon_flower:

20 juli Nikkie, 23 juli TP

21 juli Ruth1, 25 juli TP

21 juli Samluc, TP

23 Juli Eer, 26 Juli TP 2 emmies?

23 juli Lala TP 2 cryo's

24 juli Miepie

24 juli Pixel 27 juli TP

25 juli Hildever, 29 juli TP 1 emmie

28 juli Marlijnne 31 Juli TP 1 emmie

28 Juli Pixesl TP

29 juli Dee, 1 aug TP 2 emmies

29 juli Ilcsike TP 1 Cryo

30 Juli Imar TP

1 aug Sab,4 aug TP 2 emmies

1 aug Mariek, 4 aug TP 2 emmies

3 aug Annemarie tp 1 cryo

8 aug essieislief, 11 aug TP 3 emmies

8 aug Jo ,11 aug TP 1 emmies

10 aug zomerzotheid, 13 augustus tp?

11 aug Liedje, 1 cryo teruggeplaatst

Begin aug punctie: Daisydoo

17 aug Breden, TP 2 cryo's

Testdatum :myfignerscrossed: :

3 augustus Nikkie

5 augustus Ruth1

6 augustus Lala

7 Augustus Eer

7 augustus Ymkeh

7 augustus Tascha

8 augustus Esly

12 augustus Pixel

12 augustus Hildever

13 augustus Ilcsike

14 augustus Imar

15 augustus Marlijnne

15 augustus Dee

16 augustus Mariek

17 augustus Annemarie

18 augustus Sab

23 augustus Liedje

25 augustus Zomerzotheid

25 augustus jo

26 augustus Essieislief

27 augustus Esther

27 augustus Esso

31 augustus Breden

8 september Daisydoo

Nou Daisydoo, Esso heeft bewezen dat een positieve test op dit bankje toch nog mogelijk is. Dus; zet 'm op!

Groetjes,

Breden

Geplaatst

Esso gefeliciteerd!

Ik hoop dat ik nog een mooie groene afsluiter mag zijn.. We zullen het zien iig moet ik nog wat geduld opbrengen..

Ik hou jullie op de hoogte.. Voor allen rode dames.. Sterkte!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden