Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Roos, je zit pas 13 dagen na punctie dus dat 2e streepje is voor nu denk ik al heel mooi! Tuurlijk moet ie nog wel donkerder gaan worden de komende dagen.... fijn dat die testen zo goedkoop zijn ;-)

Ik wil je ook alvast heel voorzichtig feliciteren, 'k weet het, 't is doodeng maar wie weet kun je het de komende dagen langzaam gaan geloven. Ik duim enorm hard voor jullie dat het een goede zwangerschap is en wordt en blijft, het is jullie gegund! Na zo'n lange tijd wachten mag het toch eindelijk wel eens goed (blijven) gaan!!!!!!!!!

Breden: jij succes met wachten!

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@roos

Alvast een voorzichtige gefeli van mij.

Ik kan mij jou angst voorstellen door je voorgeschiedenis en dat je daarom eerst een ziekenhuis test wil horen hoe hoog je hcg is .

Geplaatst

Roos, wanner heb je je bloedtest????

Hier nog steeds buikpijn en een heel klein streepje bruin in de slip.

Ben zoooooo bang.

Ook overvallen door een jichtaanval......toch maar begonnen met de medicatie, heb zo een verekte pijn.

Gr Esther

Geplaatst

@esther

Auw jicht is echt heel pijnlijk.

Ik hoop dat je aanval snel voorbij is meis.

En laten we even doorduimen dat jij ook groen wordt hoor is mss innestel bloed....

Geplaatst

Goed! 1kloppend hartje te zien in 1 vruchtzakje. De ander was gewoonweg nergens te bekennen, dus die is denk ik nooit ingenesteld.

Jip/Janneke ligt ietsjes achter op schema, maar dat was normaal volgens dr. S.

Ben blij en gerustgesteld, davht al dat ik paranoide begon te worden. Hahaha

Een pak van mn hart hoor!

Xx

Geplaatst

Hoi Esther ik heb donderdag ochtend me bloedtest , voor ongie te worden ben ik nooit bang ik ben nm altijd standaard overtijd:( wat ook niet erg prettig is.

Bruin bloed verlies is niet zo erg moppie, als het maar niet rood is, en ik moet zeggen ik heb ook een zeurderig gevoel maar heb ook endo net zo als jij dus alles is gevoelig in je buik.

Jicht dat is ook wat ik wist niet dat het zo jong voor komt , dacht altijd voor bejaarden!

Mag je wel je medicijnen innemen of is het onschuldig?

Esther morgen is onze ongie dag geloof ik de van mij in ieder geval wel , laten we eerst deze hobbel maar eens nemen.

Dikke knuffel.

Geplaatst

zo hee hoop geschreven vandaag!

jeetje roos en steeds duidelijker streepje, SUPER!

en ook echt spannend, en lala gefeliciteerd met je echo, moet vast bijzonder zijn geweest om dat mee te mogen maken!

ik ben nog steeds niet ongesteld, moetr je dan vanaf de punctie rekenen, ja toch?

nouja we wachten rustig af, kan nooit lang meer duren..

liefs jo

Geplaatst

Ja wat ik het meeste erge vind van de mm , is het wachten en onduiderlijkheid onzekerheid, dat bloedprikken vind ik ook regelrechte ramp, maar ik weet nu na 7 jaar en na maandelijke afnamen dat ik er niet dood aanga.

Maar altijd die onzekerheid, ik word er niet goed van.

Echo's en inwendige onderzoeken kan ook me gestolen worden maar daar voel ik geesterlijk niks mee bij gelukkig , de eerste jaren schaamde ik me, schoor ik me benen lakte me nagels billedoekjes mee schone ondergoed me, vagina geknipt en geschoren , aan de lactacide..luchtje erop....

Nu douche ik me gewoon en heb ik me benen niet geschoren dan niet...

Wat moeten we eigenlijk allemaal meemaken..

Oja ook nog die zaad onderzoeken..

Mijn man heeft een darmziekte dus ze hadden voor de zekerheid het ingevroren en wat daar aan vooraf gaat..

In het Amc, is alles in een.

Het kamertje de balie en wachtruimte op 2 vierkante meter.

Grote rode lamp erboven... is ie rood is iemand bezig is ie uit mag je derin...

Potje moet je daarna 1 meter verder met een hele gang wachtende mensen inleveren ... pakken ze het potje op, dus zo meneer die en die... u leefdtijd aub... iedereen al kijkend naar je potje.

Ik heb er nog trauma's aan over gehouden.

Moest het even Kwijt.

Geplaatst

Hoi roos,

ik weet niet waneer mijn ongie dag is.

MAg zaterdag bloedtest doen, maar doe zelf die ochtend een kvtest.

Medicatie is niet goed, maar ik verging echt van de pijn en de ontsteking werd steeds groter.

Ik redeneer zo, als ik geen ivf had gedaan wist ik ook niet waneer je zwanger bent.

Probeer het zo kort mogelijk te slikken, maar ik heb vanmiddag echt tegen mijn man geroepn, hak die voet er maar af.

Zoveel pijn........

Gr Esther

Hoi Esther ik heb donderdag ochtend me bloedtest , voor ongie te worden ben ik nooit bang ik ben nm altijd standaard overtijd:( wat ook niet erg prettig is.

Bruin bloed verlies is niet zo erg moppie, als het maar niet rood is, en ik moet zeggen ik heb ook een zeurderig gevoel maar heb ook endo net zo als jij dus alles is gevoelig in je buik.

Jicht dat is ook wat ik wist niet dat het zo jong voor komt , dacht altijd voor bejaarden!

Mag je wel je medicijnen innemen of is het onschuldig?

Esther morgen is onze ongie dag geloof ik de van mij in ieder geval wel , laten we eerst deze hobbel maar eens nemen.

Dikke knuffel.

Geplaatst

Ik heb nog steeds last van een gezette gezwollen buik.Denk je dat dat normaal is na ongeveer 12 dagen na de punctie?Of zijn dat die mutsen bollen die ik 3x2 per dag moet inbrengen. En moe niet normaal functioneer niet echt lekker op mijn werk.Iemand ervaring met het bovenstaande? liefs esso

Geplaatst

Roos, wat je schrijft... zo herkenbaar.... wij zitten dan in het VU, maar daar is het kamertje aan de ene kant van de wachtruimte, moet je helemaal met potje en al naar de andere kant lopen, langs al die wachtende mensen die gewoon weten wat er in dat potje zit.... zo vernederd. Snap niet dat ze daar geen rekening mee hebben gehouden bij de indeling van het gebouw.

En wat de stoel betreft en de echo's en onderzoeken, puncties en terugplaatsingen... het wordt wel makkelijker, maar echt wennen zal het nooit.

Maar thank god dat het mogelijk is allemaal!! Zonder dit hadden we nog geen 1% kans gehad op een kindje, nu 60% na 3 pogingen. Dan maar door de gang lopen met het potje en voor de zoveelste keer de benen wijd.

Toch?

liefs,

Mariek

Geplaatst

Esso, dat beurse gevoel blijft wel een poosje. En extreem moe zijn is een klacht die heel veel voorkomt. Komt door de bolletjes en de enorme hoeveelheid hormonen die het lichaam te verwerken krijgt. Maar er zijn wel een paar dingen waar je even op moet letten: drink je voldoende en plas je gewoon goed? Kom je niet aan? Als je merkt dat je ineens minder gaat plassen dan normaal en/of dat je plotseling een paar kilo aankomt, dan moet je toch even bellen met het ziekenhuis. Of als je duizelig wordt of draaierig. Dat zou kunnen duiden op een overstimulatie. En die kan ook na de terugplaatsing optreden (kans dat je zwanger bent is dan 80% las ik laatst ergens). Sterkte!

Geplaatst

@mariek ik denk dat ik dan meer moet gaan drinken...Maar het naar het toilet gaan is wisselend.Dagen dat ik extreem veel moet en dagen gewoon. ja hormonen pfff ik ga morgen bellen met het mck misschien dat ze met deze klachtten niet zo veel doen dan? Want als het overstimulatie is wat gaat er dan gebeuren?

Geplaatst

@esso, als je overstimulatie hebt, dan gaan ze eerst kijken hoeveel en als het "meevalt" mag je thuis op de bank niets doen (en met niets is ook echt niets, zelfs het liefst drinken laten pakken voor je, als het kon zelfs plassen, maar helaas dat gaat niet) en als het ernstig is, dan word je opgenomen in het ziekenhuis. overstimulatie houd in dat het vocht je buik in kan lopen/je bloed en dan word je bloed stroperig en das uiteraard uberhaupt niet goed....dus luister naar je mede forummers....bellen!! ook al denk je dat er niets is, toch gewoon bellen!! better safe than sorry :)

@jo1978, ja, je punctie is je eisprong, alleen kunstmatig, dus je "zou" 14 dagen na je punctie ongesteld moeten worden, maar zoals we weten doet het lijf niet altijd wat ie hoort te doen...maar je zou kunnen testen na 14 dagen ,mits je niet teveel pregnyl hebt gebruikt. ze adviseren meestal (althans in het VU) de bloedtest af te wachten, ivm vroege miskraam, pregnyl en weet ik veel wat ze allemaal nog meer aanvoeren, maar vind het knap dat je niet allang hebt getest...anyway, succes :)

Geplaatst

Jo, ik zou gék worden! hahaha. Ik vind t knap hoor! Ik heb uiteindelijk deze keer 3 dagen voor officiele testdatum getest. Eigenlijke test zou op NOD moeten zijn geweest. Dus...... bij mij was dat 14 dagen na TP (niet punctie).

Esso, opgezette buik en moe is één van de bijwerkingen van de bolletjes. Maar naar de afdeling bellen kan nooit kwaad.

Dank jullie wel dames!!

Damn.........het is écht hè? hahaha

Er is foto bewijs dat ik zwanger ben, da's beter dan een testje! hihihi in ieder geval voor manlief.

Gaaf is dit hoor! Nu de vervolgstappen nog. VK of gyn? Ben al 1,5 jaar niet meer "onder behandeling" van een ferti-afdeling, dus me nu gaan melden lijkt me wat laat. En daarbij is die afdeling ietwat uit de buurt. (zitten minstens 3 ziekenhuizen nog tussen)

Ik ga maar met de HA bellen om te overleggen wat hij aanbeveelt. Lijkt me verstandig.

Tot zover!

Komop dames, die laatste paar dagen van augustus moeten best groen kunnen worden. Op de bui-tjes na, is het weer wel goed ;-)

Geplaatst

Hoi Esther wat een drukte op deze vroege ochtend, wanneer heb je nou precies je puntie gehad?

Was dat op de dag dat ik mijn terug plaatsing kreeg?

Ik dacht dat het eerder was.

Je hebt gelijk hoor Marieke, zonder ivf geen kindje voor ons, en daar doe je gewoon heel veel voor, zat gewoo gister achter me pc, en alles kwam voorbij.

Mocht ik ooit de mogen keuze hebben doe ik alles weer opnieuw, is alleen zo zeur als je aan het einde van de rit geen beloning krijgt:)

Ja zelf vind ik het kamertje bij het vu minder erg, maar dit komt waarschijnlijk omdat wij als eerste het Amc hadden gehad:P

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden