Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

oh Essie, meisje toch, wat een nare arts heb je getroffen vanmorgen.

Kan me voorstellen dat je van slag bent, het is ook niet niks allemaal.

Fijn dat je bij je collega terecht kan/kon.

en dan ook nog de stress van het solliciteren, maar hou nog even vol, nog een paar dagen en dan heb je wat anders om naar uit te kijken.

tis niet makkelijk als je weer terug moet om te kijken of het gegroeid is, want je wilt nu gewoon de punctie.

hou je taai hoor!

Liefs Sab

Geplaatst

Essie,

het zit niet mee he? Kom op meid, even doorzetten, het is voor een goed doel! Wel fijn dat je bij je collega terecht kon! Ik wou dat ik je wat meer moed in kon spreken.....

Maar ga lekker door met hier je hart luchten, daar zijn we voor.

Nikkie, Essie, en voor iedereen die het kan gebruiken: :hugg:

Ymkeh, ik herken het wel, maar kan je niet helpen, weet t ook niet!! :S

Geplaatst

Oh nee, Nikkie, wat een rot nieuws...had het zo graag anders voor je gezien! Herken je verhaal helemaal, iedereen hier, denk ik. Het is een vreselijk intensief proces, met hevige teleurstellingen als het niet lukt. Heel veel sterkte met dit een plekje geven. Dikke knuffel ook van mij.

Essie, wat een vervelende ochtend ook voor jou...hoop dat je je snel wat beter voelt en je schouders er weer onder kunt zetten. Hoofd omhoog en gewoon stug doorgaan, meid. Een positieve test doet straks alles vergeten. Beloofd.

Ymkeh, de rest van de wachtbank meiden, even een klein verhaal van mijn vorige poging: ik kreeg een paar dagen voor de test krampen en ongi klachten. Ik was er stellig van overtuigd dat het niet was gelukt. Serieus, de klachten leken precies op een naderende ongesteldheid. En toch was ik zwanger. Je kunt gewoon niet afgaan op wat je voelt nu. Zolang de ongi uitblijft is er hoop!!!

Geplaatst

@sab ja inderdaad het is alles bij elkaar en de hormonen maken me heel verdrietig en dan die opmerking en door spuiten enzo.

Valt ook allemaal niet mee maar even volhouden maar weer....

@zomerzotheid

ja is ook zo al dat wachten allemaal thnx.

Geplaatst

Meiden wat een Kl#%$%te berichten vandaag...

Nikkie, wat zul je je rot voelen en dan druk ik het nog heel zachtjes uit, ik ben in gedachten bij je hoor.... laat je verdriet lekker ff naar buiten komen in de vorm van tranen...dikke knuf voor jou.

essieislief, wat een K.U.T die doktor, excuse me for my french, geen andere woorden voor, dat zeg je toch niet...en dat is dan doktor !!! kop op ..laat die muts de klere krijgen, jij krijgt volgende week een topper en dan zeg je over een paar maanden tegen der......verzin al vast maar wat...oh hier kan ik echt boos om worden.

Vanmorgen door het zh gebeld hoe het met me ging? doen ze tegenwoordig standaard, ze vroeg me hoe ik afleiding zocht, ik heb haar over dit fantastische forum verteld en over ons wachtbankje ...nou ze was super enthousiast en ging zelf ook even kijken en het zeker aan andere dames vertellen zodat zij eventueel hier ook lotgenoten kunnen treffen en lekker kunnen kletsen. Voor de rest nog steeds nergens last van, morgen mijn laatste dag M.K. zal blij zijn als ik de wekker niet meer op 7.00 uur hoef te zetten..

sab en mariek...rustig aan he....morgen is een belangrijke dag ..

laterrr

Geplaatst

@Eer

wat lief van je.

Ik was net ook echt heel boos en heel verdrietig.

Ik heb er ook niet om gevraagd mij zo te voelen en zo te zijn.

Maar ja ik ga weer door het is niet anders.

Wat goed van het ziekenhuis dat ze je netjes even gebeld hebben wauw.

Dit forum is inderdaad erg fijn om alles kwijt te kunnen erg blij mee.

Geplaatst

Essie,Jeetje dat is ook wat allemaal, je moet er al zoveel voor over hebben, maar soms lijkt er geen einde aan te komen. Enige wat we kunnen doen is het bij het moment bekijken en af en toe lekker huilen en kwaad zijn, dan is dat er ook weer uit. Hopelijk is het vrijdag voldoende gegroeid, zodat je weer een stapje verder kunt. Succes met solliciteren, hopelijk gaat dat zoals je dat wilt.

Geplaatst

@ Nikki wat een ongelovelijk kutnieuws!! en wat is die teleurstelling dan weer ontzettend zwaar.. neem vooral de tijd voor jullie zelf..

@ Eer: bijna de laatste MK. wel gek in ieder zh anders.. ik moet ze echt tot 12 weken blijven gebruiken mocht het gelukt zijn. Wat goed dat je gebeld wordt door zh!

@ Ymkeh: wat vervelend dat je die klachten hebt.. ik voel elke x vanalles maar tot nu toe heeft het niks gezegd.. volgens mij valt er geen peil op de trekken. Dat maakt het wel heel irritant. Succes nog een paar dagen..

@ Essie: wat een ontzettende K opmerking!! welke arts was dat? (in PM bericht mag ook) laat je niet uit het veld slaan hoor.. zou het dr nog ff vertellen als je straks wel een positieve test in je handen hebt!

@ Marlijnne: opvliegers herken ik! in de 1e poging veel last van gehad, nu eigenlijk minder en meer last van stemmingswisselingen en voel me een beetje labiel..

@ Mariek: hoe voel je je nu? vervelend dat je je zo rot voelt.. kan mij voorstellen als je je zorgen maakt. Vooral rustig aan he en veel drinken

@ Tineke: hoe was de FM?

@ Ruth: blijf voor je duimen, jij bent de volgende tester..

@ Sab: rustig aan doen hoor.. zo'n punctie is niet niks!

Voor iedereen die ik vergeten ben, een knuffel en succes!!

Geplaatst

Ik kom (helaas) ook nog even knuffels uitdelen, omdat die (helaas) zo nodig zijn:

Nikkie: een knuffel voor jou en heel veel sterkte toegewenst! Lief dat je blijft hangen rond het bankje om ons nog aan te moedigen maar denk vooral ook aan jezelf!

Essie: voor jou een knuffel omdat de fm tegenviel, de arts achterlijk deed en je nog wat geduld moet proberen op te brengen.....

Meiden, geweldig om te zien hoe iedereen elkaar steunt!

Heb meteen een verzoekje: heb hard moeten lachen om de 'mozart kügeln', alleen elke keer als het nu tot m.k. wordt afgekort denk ik dat er 'miskraam' staat, omdat dat vaak ook zo wordt afgekort. Ik stoor me er niet aan maar vind het wel rot.... weet niet hoe ik het kan uitleggen. Elke keer denk ik weer 'o nee, het gaat over de bollen ipv over een miskraam...'

Wil niet zeuren maar hopelijk begrijpen jullie het.

Liefs Dee

Geplaatst

Heb zelf ook wel de zenuwen hoor voor vrijdag.

Had het zo voor je gehoopt Nikkie!

Alles wat ik vorige keer voelde voel ik nu niet dus heb werkelijk geen idee wat nu goed is of niet!! Dacht vorige keer dat het positief zou zijn

maar nee hoor!

Kortom weet het ook niet!?!

Geplaatst

@Dee

dank je wel voor je berichtje.

Ik ben je met je eens over de afkorting van de 'mozart kügeln', misschien kunnen we ze beter mozku noemen of zoiets

Ik dacht eerst ook dat ze miskraam bedoelde.

Geplaatst
@Dee

dank je wel voor je berichtje.

Ik ben je met je eens over de afkorting van de 'mozart kügeln', misschien kunnen we ze beter mozku noemen of zoiets

Ik dacht eerst ook dat ze miskraam bedoelde.

Mee eens, ik denk t ook elke noemen we ze mokus of zo hihi.

Ik lig o de bank thuis, dikke buik....pfff

Geplaatst

Ik zal ze volgende keer gewoon weer bollen noemen, sorry meiden,, nooit aan gedacht.

ruth zet em op he....bij jou ook heel anders dan verleden keer,,,,hier ook (spanning loopt nu bij mij ook op hoor).....pfffffffffff

Geplaatst

lieve nikki,

soms is er zoveel wat we voelen

maar zo weinig wat we kunnen zeggen.

Wat een teleurstelling.....een hele warme knuffel voor jou! Sterkte!

Essie jeetje wat een stomme dokter(zacht uitgedrukt) gelukkig was je vriendin er even voor je.

Hopelijk gauw een mooie topper(s) in je buik!

Hier vandaag tnt weinig klachten....pff wat heb ik mezelf weer gek gemaakt gister.

Rot weer lees ik ergens? het is hier nog best mooi. Zonnetje komt nog door ook. Zal vanavond wel komen.

Over 2,5 week vakantie hopelijk nog een beetje zomer....

Geplaatst

essieislief, ik zit de hele tijd te zeggen dat ik nergens last van heb...sinds een half uur spanning in mijn buik, het rommelt ....irritant dus. ik wil wel eerder testen maar aan de andere kant ben ik er ook bang voor...

Geplaatst

Moeilijk hè wel of niet eerder testen ik wil altijd zo lang mogelijk het gelukkige gevoel vasthouden dat t misschien wel gelukt is maar ja... Echt weten doe je t pas na de test.

Hier regent t al bijna de hele dag!

Geplaatst

@eer @daisydoo,

Ik had de eerste keer op dag 10 getest ik hield het niet meer.

Helaas werd ik de dag erna ongi maar toen wist ik het wel meteen.

Ik kan dat niet 14 dagen wachten :-(

Hier ook de hele dag al regen bah bah

Geplaatst

Ik werd bij mijn 1e poging op dag 11 ongesteld, startte al op dag 10 dus als ik deze poging dag 12 red dan hou ik het ook niet meer ben ik bang... :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden