Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pauze

Spaatje: Wacht op intake/advies gesprek in Gent

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: ?

Esther: even afstand en rust

Guusje:19 aug echo, dan beslissen, of cryo TP, of eierstok verwijderen.

Ceeke: 18-7 ontdekt dat het hartje van hun wondertje gestopt is....20-7 afspraak gynaecoloog.

Voortraject

Miki: cryo aug/sept? Met Prednisolon, op advies van immuunarts DD. Starten eerst hiermee in eigen cyclus, kijken hoe 't valt

Nico: 30 juni intake in DD gehad, pauze verlengd tm september, start eind september/begin oktober (bij bongi), nu meds bij elkaar sprokkelen

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen

Sylvie: Voorbereiden poging sept/okt, beginnen acupunctuur, afvallen, gezond leven

Behandeling

Sab: 2e fm 27 juli

Henne: 2e fm 25 juli, punctie 27 juli.

Zwanger

Dublin: 21 juli controle gyn. 21w (uitger. datum 1 dec. ?)

Ivfsh: 11 augustus 20 weken echo in Nederland (18w5d) (uitger. datum 07-01-2012)

Caroline: 22 juli eerste echo 7w3d: het is een tweeling! (uitger. datum 6 maart, mijn verjaardag...)

Fren: 17 aug 3e echo 13w5d (uitger. datum 17-02-2012) nu nadenken over wel of niet uitvoeren van combinatietest

Witje: 24 juli CTG en bloed en urine testen (uitger. datum 20 aug 2011)

Laika:26 juli controle 28 weken (uitger. datum 18 okt.2011)

Babeth: 26 juli controle gyn. 37w1d + verwijderen cerclage (uitger.datum 15-8-2011).

Ursula: (uitger. datum 30 juli)

Geboren

Simba bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Nieuw hoofdstuk na mmm

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: klaar met mmm en alle teleurstellingen. We gaan verder met ons leven.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

2 flessen champagne maar weet niet of die scherp genoeg is.

Jullie zijn slecht ;-)

Kan de smileys nu niet zien vanaf iPhone of iPad.

Tijd schiet wel lekker op hè Sab!

Geplaatst

hee meiden!

Jullie moeten 's nachts slapen!!!

Syl, hoop dat je je snel beter voelt

San: fijn dat die kleine het goed blijft doen, lijkt me wel spannend om telkens maar af te wachten. Maar zolang hij bij jou goed zit: lekker warm in je buikje houden! Ik zag ook je foto's in het augustus topic: leuk hoor! En wat een enorme buik inderdaad, haha. Mooi hoor!

Tool: welkom! Hoe meer zielen...

Henne: de pregnyl zit er alweer in. Heb echt het idee dat je met sneltreinvaart gaat.Op naar morgen een goede punctie!

Sab: lekker toch, af en toe een rustig dagje op het werk. Kun je mooi veel tijd aan ons besteden :-)

Ursula: waar ben je???? Gaat het nog goed?

Babeth: jij klinkt heel goed! Ben zo benieuwd wanneer de kleine dame zich aan zal dienen.

Kaartje: die rotpukkels... irritant hoor. Die hormonen laten mijn huid ook altijd op hol slaan, net een puber... Hoop dat het laatste restje hormonen snel uit je lijf gaat.

Guusje: gaa heerlijk genieten! Mooi hoor, Tessel. Hoop dat het weer mee zit!

En toen moest ik terug gaan lezen....

Heb net trouwens op de valreep nog bloemen besteld voor de oma van arjon. Lang leve Fleurop waar je op dezelfde dag nog kunt laten bezorgen. Zij wordt alweer 94 vandaag! Ongelooflijk.

Hier schijnt de zon weer vandaag! Het lijkt erop dat de ierse zomer is gearriveerd. Ga er weer lekker op uit vandaag.

Liefs!

Geplaatst

Hi lieve dames,

Even een korte update. Miskraam is vanochtend vroeg doorgezet nadat ik sinds gisteravond buik- en hoofdpijn had. Zelfs de naproxen hielp niet meer. Rond 5u verloor ik de complete vruchtzak en zo'n 1,5 uur later de placenta. Het was heftig, verdrietig en ontroerend maar ik ben nu vooral blij dat het achter de rug lijkt te zijn... In elk geval het lichamelijke deel dan. Voel me een wrak en kruip zo weer op de bank.

Lieve Tool, wat ontzettend verdrietig dat iemand in je directe omgeving jouw privacy je niet gunt. Ik kan daar zo pissig over worden (gelukkig geen last van de hormonen;-). Zeker na alles wat je al meegemaakt hebt en nog op de planning hebt staan. De buitenwereld heeft helaas geen idee hoe dit hele traject je leven en je zijn beïnvloed (hoewel een aantal het zich echt wel proberen voor te stellen). Ik hoop dat je hiermee onvindbaar bent en je nu weer in alle vrijheid je verhalen kunt delen hier!

Meiden, later meer. Nu warme kruik, dekentje en bank.

Liefs

Geplaatst

Ceeke, "gelukkig" is het spontaan afgekomen, wat s het tich heftig hè , ik heb met je te doen!! Lekker op de bank meis..verdorie zou willen dat ik je pijn zou kunnen verlichten! Ga je nog een controle echo krijgen volgende week?

Heel veel sterkte!!

Sab hier is alles klaar ja, alhoewel ik de rust niet vind hoor.

Ivfsh, gefeliciteerd met je schoonoma, wat een leeftijd, leuk om haar op deze wijze te verassen!

Geplaatst

oph Ceeke, wat afschuwelijk moet dat zijn geweest. Ik wens je heel veel sterkte toe.

Liefs Sab

Geplaatst

lieve Ceeke,

"Fijn' dat het is afgekomen, maar wat heftig... Laat je maar lekker verwennen en doe rustig aan. Krampen kunnen af en toe nog wel even opzetten als er nog restjes los moeten komen (dat had ik in elk geval beide keren). Vind het echt oneerijk wat jullie weer overkomt.

Hele dikke knuffel!

Geplaatst

Meiden, hoe erg is paracetamol tijdens de stimulatie? Voel me steeds beroerder worden..misselijk, knallende hoofdpijn weer en last van mijn buik..

Geplaatst

Ceeke dat klinkt heftig maar fijn dat het alsnog redelijk snel is gekomen.

Krijg je nog wel een echo ter controle dat je schoon bent? Dat vraagt Babeth ook zie ik nu.

Pas goed op jezelf

Ivfsh jij hebt beter weer dan wij, gefeliciteerd met Ar zijn oma.

J. Heeft een broodrooster gekocht, mooi luxe ding waar je ga alles in kunt stoppen, brood dan gevuld met, noem maar op maar even snel een boterham roosteren is eigenlijk te moeilijk.

Daarom koop ik dit liever zelf maar was even niet anders.

Geplaatst
Meiden, hoe erg is paracetamol tijdens de stimulatie? Voel me steeds beroerder worden..misselijk, knallende hoofdpijn weer en last van mijn buik..
Zover ik weet kun je dat gebruiken zonder dat het invloed heeft op de behandeling
Geplaatst

Ohw Ceeke, wat heftig allemaal. Heel veel sterkte met jullie verdriet. Denk aan je. dikke knuffel voor jou.

Hier aan het werk.

Ik heb nog een babykamer die maar niet weg wil. Wie o wie wil hem hebben. Grenen compleet kamertje.

In augustus komt de keuken en die moet dan even tijdelijk op de plek waar de babykamer staat. Gelukkig had ik hem nog niet in huis staan.

tool, jammer dat men zo doet zeg.

Sandra, jij weer thuis. Morgen weer terug?

Sab en Henne, spannend voor jullie. Weer helemaal in de molen.

IVFSH, geniet maar van het mooie weer daar in ierland.

Fren, succes bij de tandarts. ik mag 17 augustus.

Syl, heel veel beterschap.

Simba, een heel mooi geboortekaartje.

Caro, hoe is hetmet jou? En de 2 kleine frummels daarbinnen. WAt een verrassing zeg!!!

Eef, hoe is het met jou. Kan je het allemaal een beetje verwerken?

Kaartje, beroepsvraagje. Mijn kat heeft heel veel korsten op zijn lichaam. Maar heeft geen vlooien. Is ook al een poosje eng dun. Bloed is niets te vinden. Enig idee wat ik er aan kan doen? Hoe is het verder bij jullie?

Hoe zou het met ursula zijn?

Meiden ik heb ontzettend last van die slijmbeurs. Zit nu ook weer in de elleboog. Vanmiddag naar de psych. Ben erg benieuwd. Succes allemaal. En een dikke knuffel

Geplaatst

Ik heb het continu gebruikt vorige maand. Volgens de arts kon dat geen kwaad.

Geplaatst

Ceeke, wat heftig allemaal zeg! Maar wel fijn dat de natuur zijn werk doet.

Sterkte!

Geplaatst

Thanks girls, even nieuwe halen dan en voor mijn zonnebril weg, ben benieuwd hoe stoer ik in de winkel ben haha

tot straks

Geplaatst

you go sab!

Ruby: wat balen dat je nog zo'n last hebt van je slijmbeurs... is echt al een hele tijd aan de gang nu. Ben erg benieuwd hoe je afspraak morgen zal gaan, hoop dat je er veel baat bij zult hebben!

Staat het babykamertje ook al op marktplaats oid? Zou fijn zijn als je daar snel vanaf bent.

Geplaatst

Ceeke, het is achter de rug, wat een nacht/ochtend, kan niet anders zeggen dan dat we met je meeleven en hopen dat je snel zult herstellen en dit kunt verwerken. Kan me wel voorstellen dat je opgelucht bent dat het lichaam zelf in actie is gekomen en het spontaan is gegaan. Knuffel!

Sab, paracetamol mag als enige. Had de laatste behandeling heel veel last van de deca, koppijn, was er beroerd van, sterkte! Doe het rustig aan, en ga desnoods even liggen

Ruby sterkte met de slijmbeursonsteking maar ook vanmiddag bij de psych. Hier gaat het best wel redelijk, al ligt het aan de oppervlakte. Baal van sommige momenten waarop je onverwacht geconfronteerd wordt, zit je televisie te kijken, is er plots nieuws dat er een BN er bevallen is, die beginnen dan uitgebreid te verhalen, dat vind ik dan niet erg, maar ik vind het confronterend dat er plotseling een opmerking komt: dit is het meest fantastische wat je kan overkomen, dit is echt geweldig en dit is zoooo bijzonder. Het is iets geweldigs om vader/moeder te zijn, het mooiste wat er is. Dan voel ik me rot en alleen met mn verdriet en vragen. Of op bezoek bij mn ouders, die er meestal wel goed mee om gaan, maar wel heel zichtbaar genieten van kinderen van anderen, en me vertellen hoe geweldig het is. Dan doorvragen naar bekenden, en dan vragen hoeveel die er hebben, als ik dan antwoord drie, is het even stil en komt er een opmerking als: die zijn wel bezig geweest!" Ze bedoelen er niks mee, maar dan blijft het stil en dan voel ik me toch lullig en verdrietig. Het is dan aan mij wat ik er mee doe, maar merk dat ik daar nog moeite mee heb, denk omdat het nog te verdrietig is. Ik vind zelf kinderen ( en vooral baby's en peuters) helemaal geweldig, en denk ook dat het ouderschap iets heel bijzonders is, maar moet nog aanvaarden zeg maar dat het bij ons niet zal gebeuren. Ik denk dat ik het voor 60% kan accepteren, als ik wat verder ben gaat het er over praten vast ook gemakkelijker.

Iedereen xxx

Geplaatst

Ruby succes vanmiddag bij de psych en met je ontsteking, daar heb jij nu al best lang last van.

Eef de wereld draait door met of zonder kinderen voor jullie, ook je ouders gaan door en kunnen (gelukkig) genieten van andere kinderen. Niettemin blijft het zwaar en zal dit nooit helemaal slijten.

Bij ons is het eerste neefje geboren maar ik was eigenlijk eerder met de tweeling. J. zijn ouders hebben een heel oud wiegje wat naar vrienden van hun gaat omdat ze het eerste kind verwachten. Dat wiegje had bij ons moeten staan. Ik was zo blij dat schoonzus/broer dut niet wilde en nu gaat het naar vreemden. Daar staan zijn ouders ook niet bij stil, zelfs oude kleertjes en speeltjes gaan mee en eerlijk gezegd snap ik dit niet want het doet zo ontzettend pijn, waarom zien ze dat niet, waarom houden ze geen rekening met mij, waarom zijn hun mijn tweeling vergeten terwijl ik elke dag op een lege kinderkamer sta.

Dat is het leven en het soms maar goed, voor mij dan dat andere er niet elke dag bij stil staan want het wordt er dan niet makkelijk voor mij op.

Geplaatst

Lieve Syl,

Dat is heel hard. Ik heb nu het kamertje wat kinderkamer zou moeten zijn een rommelkamer van gemaakt. Mensen denken er soms niet bij na. Mijn eigen wiegje blijft leeg. Dat doet ook pijn.

Het leven van iemand die moeilijk zwanger kan worden bestaat uit wachten en uitstellen van bepaalde acties. Dat heb ik me nu enorm gerealiseerd.

Ik moet me gaan orienteren op anti-conceptie. Maar dan denk ik trek alles eruit dan is het definitief voorbij en kan het echt niet meer. Als ik aan de pil ga, weet ik gewoon zeker dat ik op een dag ga stoppen en het toch zelf nog een aantal keer ga proberen. is dit dan wel wijsheid. Denk dat ik dit vanmiddag ook ga bespreken. Wil wel zo blanco mogelijk het gesprek in gaan.

Hoop dat ik daar niet een partijtje ga zitten janken. Zal best wel mogen, maar wil ik niet.

Eef, acceptatie is niet zomakkelijk. Ik ervaar het ook wel zo als jij dat doet hoor.

Meiden hou jullie haaks, denk aan jullie

Geplaatst

Ruby janken wil ik ook nooit maar meestal draait het daar bij mij opuit dat je er ook geen woord meer uitkrijgt, lucht wel op hoor.

Dit is jou eerste keer?

Geplaatst

Sab lekker aan de molletjes gaan hoor, dat kan geen kwaad. Succes met je zonnebril.

Ceeke "fijn" dat je lichaam het zelf heeft afgestoten. Heel veel sterkte en kruip maar lekker op de bank en laat je verwennen. Je hebt het verdient.

Rubster vanmiddag dus naar de psych, hopelijk lucht het je op. Die slijmbeurs bijft ook maar duren zeg.

Eef en Syl het zal volgens mij altijd moeilijk zijn en blijven om babytjes te zien. Als ik iemand zie lopen met een pasgeborene dan heb ik die gevoelens ook nog wel. Moeilijk om er mee om te gaan.

Syl een broodrooster waar je amper normaal brood in kan roosteren. Lekker handig hihi.

Geplaatst

Pauze

Ceeke: 18-7 ontdekt dat het hartje van hun wondertje gestopt is....20-7 afspraak gynaecoloog.

Voortraject

Miki: cryo aug/sept? Met Prednisolon, op advies van immuunarts DD. Starten eerst hiermee in eigen cyclus, kijken hoe 't valt

Nico: 30 juni intake in DD gehad, pauze verlengd tm september, start eind september/begin oktober (bij bongi), nu meds bij elkaar sprokkelen

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen

Sylvie: Voorbereiden poging sept/okt, beginnen acupunctuur, afvallen, gezond leven

Behandeling

Zwanger

Ivfsh: 11 augustus 20 weken echo in Nederland (18w5d) (uitger. datum 07-01-2012)

Caroline: 22 juli eerste echo 7w3d: het is een tweeling! (uitger. datum 6 maart, mijn verjaardag...)

Fren: 17 aug 3e echo 13w5d (uitger. datum 17-02-2012) nu nadenken over wel of niet uitvoeren van combinatietest

Babeth: 26 juli controle gyn. 37w1d + verwijderen cerclage (uitger.datum 15-8-2011).

Witje: 27 juli afspraak gyn, hoe nu verder????? (uitger. datum 20 aug 2011)

Geboren

Nieuw hoofdstuk na mmm

Geplaatst

Pauze

Voortraject

Tool: start eind september/begin oktober (bij bongi),

Behandeling

Zwanger

Geboren

Nieuw hoofdstuk na mmm

heb het lijstje even aangepast...

Geplaatst

Pauze

Voortraject

Tool: start eind september/begin oktober (bij bongi),

Behandeling

Zwanger

Geboren

Nieuw hoofdstuk na mmm

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden