Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden.

Joh wat een activiteit hier!

Henne heeeeeel veel succes morgen. Je spanningen zijn zo herkenbaar...zijn ze niet geknapt, gaat het weer pijn doen etc....De opluchting als het voorbij is en vervolgens de spanning of er bevruchting is en de kwaliteit. Sterkte meid!

Ceeke wat een heftige periode waar jullie middenin zitten. Als ik je verhaal lees dan voel ik me zo machteloos...wat een verdriet voor jullie en wat kunnen mensen om jullie heen weinig doen om het anders te maken voor jullie. Hoe is het nu met je? En hoe is het met je man?

Babeth klinkt ellendig zeg dat verwijderen van je cerclage...hoop dat je er geen klachten van hebt nu...! En nu afwachten totdat het gaat beginnen...spannend hoor!

sandra ook jij weer een spannende dag achter de rug. Vannacht in elk geval nog lekker in je eigen bedje. Wel gek om zo bij de dag te leven op het moment of niet?

Tool...welkom hier :)

Kaartje hoe is het met jou? En Eef...??? Jullie verhalen zijn zo herkenbaar! Ook al hebben wij nog niet definitief besloten dat we gaan stoppen ik merk wel dat onze gedachten hier steeds meer naar toe gaan. Heftig hoor!

Sab nog effies meid! Spannend voor jullie om weer zo volop in de race te zijn of niet?

Hier gaat het met ups en downs...opa is weer opgenomen ivm hartklachten, mams is ziek vanwege chemo, gerard en ik beetje down, werk is leuk...

Nou ja in een notendop hoe het is zeg maar.

Henne heb je de dvd al bekeken? Wij hebben hem nog niet gehad van C. Ben wel erg benieuwd maar voelt zo drammerig om haar te sms'en. Ben wel erg benieuwd moet ik zeggen.

ik keek gisteren de laatste uitzending van babyboom terug. Ik moet zeggen dat ik het wel heel erg indrukwekkend vond hoor. Heftig om te zien hoe de omstandigheden in afrika zijn voor zwangere moeders. Wat zijn wij dan bevoorrecht. Alhoewel juist in dit topic wel duidelijk is dat een goede gezondheidszorg niet een garantie is voor een goede zwangerschap en gezonde kinderen.

Henne succes morgen en all...tot gauw.

Geplaatst

Jij ook trusten en geniet van de zon bij jullie!

Hoe smaakte de appeltaart en hoe reageerden de collega's?

Geplaatst

Ja, eindelijk soort van zomer hier. Heerlijk, we hebben heel wat in te halen qua zon.

Leuke reacties en de appeltaart was zo op :-). Volgens mij kun je dat in elk land serveren. Chinezen waren er ook dol op.

Ga nu lekker slapen, tot morgen!

Geplaatst

Heerlijk hoor een beetje mooi weer! Hoop voor alle nederlanders die nog weinig zon hebben gezien dat het hier ook nog een beetje zomer gaat worden.

slaap lekker

Sylvie meid jou ben ik helemaal vergeten! Beterschap!

Geplaatst

Esther het is idd heel raar om zo bij de dag te leven. Maar ja we houden achter in ons hoofd dat we moeten doen wat het beste is voor de kleine, soms wel moeilijk om zo te denken. maar tot nu toe slaan we ons er redelijk doorheen. Er komt weinig uit mijn handen, heb nergens geen zin in en let nog meer op pijntjes en krampjes vanwege kans op placenta loslating. Probeer maar zo veel mogelijk te ontspannen en vooral slapen.....

Sylvino leuke naam hihi, idd een dronken foto maar die kan je toch draaien?? Keelpijn al weer wat minder??

kaartje is het nog een beetje rustig geweest vanacht?? Grappig eten in het donker, lijkt me wel lekker.

Henne zet hem op, hopelijk heb je lekker kunnen slapen en dat het maar voorspoedig mag verlopen. Op naar een mooie oogst!!!

Caro lekker op vakantie en nog wel 2 x ook!!! Kkun je alvast uitrusten voor de hele drukke tijd begint.

Ben het verder al weer ff kwijt. O nee Sab geweldig dat je de zonnebril hebt teruggebracht!!

Hier al weer klaar wakker, ach hoort erbij zal ik maar denken.

Geplaatst

mogguh!

Es, sterkte voor je opa en je moeder. heftig inderdaad dat jullie gedachten meer en meer uitgaan naar stoppen. Jullie zijn een sterk koppel en ik hoop toch dat het voor jullie uitkomt, jullie wens. Voor nu een balans vinden weer in jullie relatie en in jullie leven.

Fijn dat je nieuwe baan je zo bevalt. Moet je nog iets van een opleiding hiervoor doen? opfriscursus of misschien interne opleiding?

Vind Sylvino eigenlijk ook leuker, hihi. hoe is het met je keelpijn?

Ivfsh, wat een leuk idee trouwens die appeltaart. krijg spontaan ook zin om weer te bakken. Volgens mij gaat vlaai inderdaad overal makkelijk naar binnen. Leuke manier trouwens om het zo bekend te maken.

Laika, bedankt voor de tip via mail! Jij weer controle gehad en pufcursus. De oudste, maar dat maakt ja niets uit, toch? Als het maar gezellig is geweest en als je er maar iets van leert, toch? Nu iedere 3 weken controle. mooi! uitslag had je nog niet binnen van het onderzoek, of wel?

Henne, heb je iets kunnen slapen vannacht of was je al vroeg wakker? Heel veel succes dadelijk met de punctie! Op naar een mooie oogst en hoop dat je niet veel pijn hebt achteraf! toi toi toi!

Sab, jij vandaag weer een fm. wie weet heb jij inderdaad vrijdag de punctie ook al. Ik dacht ook bij mijn 3e keer dat ik gelijk met de vorige keren op ging, maar dat was niet zo. Heb er ook maar twee nodig gehad. Succes!!!

hier regent het overigens al de hele tijd, niet leuk. Ik wil het zonnetje weer zien, maar dan geloof ik dat ik nog een daagjes moet wachten, snik.

Geplaatst

Hè Esther je mams zo ziek van de chemo, rotspul, nu hopen dat het wel zijn werk doet en opa met klachten. Goed te lezen dat je werk leuk is.

Sandra wel doorgeslapen verder. Behalve Babeth :-) zijn er meer die moeite hebben met doorslapen op het einde. De gezonde spanning en jullie net extra spanning erbij. Het is nu al een kleine dondersteen.

Even bijkomen, gioed geslapen gelukkig.

Geplaatst

Hi lieve meiden, redelijk geslapen. Wel raar gedroomd ivm iets van werk (hoezo loslaten). Nu misselijk en natuurlijk ook wel zenuwachtig, maar dat mag. Toch? Over kwartiertje weg, brrrr.... Maar over twee uurtjes is het voorbij en lig ik bij te komen. Laat zo snel mogelijk wat weten hoor!

Liefs,

Henne

Geplaatst

Henne volgens mij is het abnormaal om geen zenuwen te hebben, dan zou je je af moeten vragen waar je mee bezig bent.

Goede oogst!!!!!!

Esther was helemaal vergeten te zeggen dat ik het zo vervelend voor jullie vind dat de familie tragedies maar duren. Nu je opa erbij met klachten. En je moeder zo ziek van de chemo. Sterkte meis...

Geplaatst

Henne succes, dat het maar een mooie, niet al te pijnlijke oogst mag zijn! Laat maar gauw wat weten :-)

esther sterkte met familie gezondheidsproblemen, neem ook tijd voor elkaar, dus jullie zijn er nog niet uit wat te doen, moeilijk.

Hier heerlijke vrije dag, gi gezellig de stad in geweest met vriendin en bijgekletst, die meid daar kan ik altijd zo super goed mee kletsen, en ze is zo wijs, altijd weer eyeopeners bij haar.

Laika lekker gestart met de pufclub, klinkt goed, geniet ze, succes met cardioloog

ruby, ging het gisteren, heb je er wat aangehad? En dan s avonds verjaardag? Lekker druk dus, ben benieuwd,

meiden, zwangeren, fijn dagje vandaag, knuffel vanuit hier xxx

Geplaatst

Laika aan het puffen geslagen, weer een mijpaal bereikt!

Tool mooie benen heb je daar......

Hier een stukje beter als gisteren, ben dat zware boven mijn ogen kwijt dus ook geen hoofdpijn en misselijkheid.

Keel is wel weer opgezet en heel pijnlijk en verder veel snot.....maar voel me beter als gisteren.

Maar goed ook want vandaag een bruiloft, weet niet zeker wat ik allemaal ga halen maar het wordt een hele happening, om het mild uit te drukken dus wil het niet missen.

Vooral de bruidstaart niet, lekkerrrrrrr

De ceremoniemeester is er helaas niet bij want die heeft zijn vlucht gemist in amerika de sukkel!!! Sorry maar lig in een deuk hier.

Kleurcode is royal silver grey voor het feest maar tot op heden die kleur niet gevonden ook niet op internet, bestaat volgens mij niet. Het grijze setje wat ik zou aantrekken gaat ook niet door, te koud en te verkouden.

Denk dat ik mij maar warm aankleed.

Ga haar maar eens fohnen en daarna op de bank.

Geplaatst

Esther, het gaat bij jullie ook maar door.

Syl-vie, lekker uitzieken hoor!!

IVFSH, hoe zat het verhaal met gonnie? Ik weet het niet meer.

Eef, heb er wel wat aan gehad maar ga niet meer terug. Hij heeft tegen mij gezegd dat ik al aardig op weg ben. Wil nu naar een haptonoom om te proberen ontspannen. Kijken of dat meer baat heeft. Ben vannacht wel ontzettend druk geweest.

Sab, knap dat je die zonnebril hebt terug gebracht. En nu veel minder geld kwijt bent.

Kaartje, heb je pb'tje beantwoord. Lief dat je ons helpt.

Caro, druk met de strijk.Heb een nieuwe strijkbout. Ga hem vanavond maar eens bekijken en uitproberen.

Tool, gaat het goed bij jullie?

Verder weet ik het niet meer.

Jullie zijn allemaal kanjers. Stuk voor stuk.

Dikke knuffel van mij.

Geplaatst

nou meiden, ben weer terug. Unieke ervaring om de fm van dr. J.anssen te hebben. Hij bekijkt de zaak (hmmm klinkt beetje raar haha) iets anders dan de andere ivf artsen.

Ik kan niet precies uitleggen hoe anders, maar iig geen exacte aantallen en maten gehoord haha. Er zitten er genoeg maar ik heb dus geen idee hoeveel er daadwerkelijk mee gaan doen. Ach scheelt weer, hoef ik me daar niet druk over te maken..

Moet vrijdag terugkomen! Voor een fm…. ;-)

Maandag de punctie. Helemaal op gerekend dus nu snel oppas regelen voor Carolijn, zal niet makkelijk worden in de vakantietijd en met werkende ouders :-)

Nu snel regelen…

Geplaatst

Rubster hopelij heb je baat bij de haptomoon. Er zal echt wel iets zijn waar je je ontspannender van wordt toch??

Jij bent ook een kanjer hoor!!! Niet vergeten.........

Syl ben benieuwd naar het verhaal na de bruiloft. Gelukkig voel je je ietsje beter dan gister.

Sab succes met oppas zoeken, gaat je vast wel lukken.

Hier toch ff aan de race, wie weet een voorteken??????? Geeft niks hihi, dat betekend nu dat de kleine er klaar voor is en papa en mama zijn dat zeker. Gelukkig beweegt het weer wat beter dan gister, wie weet heeft ie wel klem tussen de darmen gelegen hihi. Ben benieuwd wat de gyn ons gaat vertellen. Ik ben bang dat hij het toch nog over het weekend heen gaat proberen te tillen. Mééééén wat een onzekerheid.... Hopelijk worden we ingepland en kunnen we ergens naar toeleven. Het wordt toch een keizersnede.

Geplaatst

Syl, fijn dat je je wat beter voelt! Veel plezier bij de bruiloft:smiley_wedding:, jammer dat je je mooie grijze pak niet kunt aandoen. Zal beslist nog wel een keer een gelegenheid zich voordoen.

Ruby, hoop dat je bij de haptonoom vindt wat je zoek. Strijk ze met je nieuwe bout! heb hier ook nog een wasmand staan, zal ik effe komen langsbrengen? hahahahaha!

Sab, een ervaring rijker dus, glimlach. Heb je niet gezien dan of hij iets opschreef? Ik zat altijd met een scheef oog mee te lezen voor zover dat mogelijk was, want die bij mij waren ook vaak maar wat aan het brabbelen en dan vroeg ik het ook gewoon, wat zei je nu? heb het niet goed verstaan, lol. vrijdag (!) dus terugkomen, niet voor de punctie maar wel voor de fm. Helemaal volgens jouw schema dus. Hoop dat je oppas voor jullie meissie kunnen vinden! Zit je nieuwe bril goed? kun je m dus showen de 13e: :glasses9:

Benieuwd hoe het met Henne is gegaan. Hoop dat de punctie is meegevallen.

Effe een vraagje, moet Cetro. cide eigenlijk in de koelkast bewaard worden?

San, vandaag afspraak met de gyn, hoe laat moet je? Hoop dat je gauw het verlossende woord krijgt. Jullie zijn er in elk geval klaar voor. Balen dat je even aan de race bent. Heb geen idee of dat een voorteken is :dontknow:.

Ga nu weer terug naar mijn werkzaamheden.

grtz,

Tool

Geplaatst

Sandra, hang in there ; - ) Je lichaam is dus zelf ook gek aan het doen, ik hoop dat je snel door deze dagen heen komt, en je idd morgen wat meer duidelijkheid krijgt, je bent hartstikke nuchter, en je leeft met iedereen mee, maar kan me goed voorstellen dat het een hele spannende, slopende tijd is, en dat je extra alert bent op signalen van je lichaam, extra knuffel voor jou!

Ruby, klinkt goed, haptonoom, ben benieuwd. Merk zelf dat het liefst zo snel mogelijk verder wil, en vooral niet teveel wil stil staan bij het verdriet, eigenlijk hoopte ik met het ritueel van de fles in het water gooien, dat ik het verdriet mee zou gooien, het heeft wel geholpen, maar ik denk dat ik wel zal moeten werken aan het aanvaarden zeg maar, van verdrietig hierover blijven, zonder dat het overheerst, het blijft toch een rouwproces, en stiekem wil ik dat gewoon niet. Zelf heb ik onstpanningsoefeningen op mp3, ook lekker hoor, maar ben benieuwd naar jouw haptonoomervaringen ; - 0

Syl, wat een dag voor jou, zit je haar al goed? hele leuke dag en lekkere taart goegewenst ; - )

Heb me ingeschreven voor een curusu voor werk in oktober, helemaal goed, ben benieuwd, gelukkig niet te lang ; - ) februari klaar.

Nu wat doen, typisch zo'n vrije dag, loop nog in mn huispak..

Geplaatst

Eef, jij ook een fijne dag overigens!! fijn dat je zo goed met je vriendin kunt praten. Eye-openers zijn altijd goed. Of je wordt wakker geschud en besluit om het over een andere boeg te gooien of het bevestigd wat je zelf ook al dacht/vond. Zo denk ik tenminste.

Ruby, met mijn vriend en mij gaat alles prima. probleempjes deden zich voor op een ander front. Ben nu wel meer op mijn hoede.

Geplaatst

Sab, fijn dat deze ronde precies verloopt zoals je hoopt met de planning, idd, je hoeft niet te piekeren over de hoeveelheid blaasjes ; - )

Tool, cetrotide hoeft niet in de koelkast, werk ze daar ; - ) leuke smiley's heb jij ; -)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden