Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Henne ik lees je berichtje nog eens net, maar je doet al alles wat je kunt.het enige wat ontbreekt is een flinke dosis geluk.wat jullie aan pech hebben gehad moeten jullie nu aan geluk krijgen. Helaas heb je dat nou net niet zelf in de hand.

Liefs Sab xx

Geplaatst

Lieve Henne, het had zo mooi geweest, maar ik denk ook dat je veel te vroeg was.

Hou de moed en hoop er in meis! Hoe moeilijk dat ook is. Ook ik denk aan je.

Geplaatst

Miki, lekker een weekendje er op uit. Geniet er van.

IVFSH, al bijgekomen van het stappen? ;-)

Geplaatst

Henne, ik weet het ook niet meer, je kent je eigen lichaam natuurlijk zo goed, en dan heb je nu weer die tegenstrijdigheid van een negatieve test. Ik vond het zo moeilijk, zelf ken ik mijn lichaam, na alles wat er is gebeurd, ook behoorlijk goed maar mijn huidige zwangerschap kwam echt als verrassing omdat ik ervan overtuigd was dat de poging mislukt was. Je hebt natuurlijk ook wel erg vroeg getest en dat je de vorige keer al een vage streep had zegt ook niet zoveel, de ene keer gaat het hcg wat harder dan de andere keer. Maar ja, dat weet je zelf ook allemaal wel. Ik kan alleen maar zeggen.....sterkte en ik denk aan je!

Geplaatst

Hee lieve Henne,

Ik hou me er heel stevig aan vast dat je echt wel heel erg vroeg hebt getest! Dag 8 is echt vroeg, volgens mij moet je toch wel minstens tot dag tien wachten... Meis, nog even wachten: wat zijn die wachtweken toch shit. Je kijkt alweer een paar stappen vooruit, soort verdedigingsmechanisme denk ik. Eerst even een paar dagen afwachten en dan verder kijken. Ik hoop met heel mijn hart dat je dan verder kunt uitkijken naar de eerste echo!!! Knuffel voor jou!!

Ik heb heerlijk uitgeslapen tot 11.00, wat scheelt zo'n 'day after' toch veel als je niet drinkt, ben benieuwd hoe de andere meiden eraan toe zijn :-).

Vanmiddag op stap met goede vriendin, nog eens naar knsm eiland, lang niet geweest.

Tot later!! Liefs, ivfsh

Geplaatst

Hey Henne, moed nog niet opgeven hoor. Het is nog vroeg. Lees anders nog maar terug wat je toen bij mij schreef ;-). De symptomen zijn hoopgevend, dus hou je daar gewoon nog maar even aan vast.

Geplaatst

Breek even in...

Lieve Henne ik keek wel 10 x per dag hier om je te volgen. Had zo gehoopt dat het raak was..

Misschien is dat ook wel zo en ben je te vroeg, maar je gelooft er zelf volgens mij al niet meer in en je kent jezelf het beste..

Voor wat het waard is.... ik bem zelf pas bij icsi 7 zwanger geworden en gebleven dus dezelfde lijdensweg afgelegd als jij. Maar in mijn hart was stoppen gewoon geen optie. Alsof ik wist dat het nog zou lukken. Al was ik daar ook heel vaak heeel onzeker over. Maar ik denk zo lang je die vechtlust nog voelt dat de kans dat het lukt er echt wel is. Anders had je vast wel een stemmetje in je hart gehad dat je het beter op moest geven. Bovendien ben je twee keer zwanger geweest, dus het kan verdikkeme!!

Heel veel sterkte.

Ik blijf nog even stiekem hopen hoor..

breek uit

liefs

noor

Geplaatst

hoi dames

Lieve Henne, vedorie zeg, deze uitslag brengt je helemaal uit evenwicht.....maar je bent ook vroeg en ook al heb je eerder op die wd een positieve test gehad, iedere zwangerschap is anders en niet iedere emmie ontwikkelt in hetzelfde tempo, maar goed, dat weet jij ook uiteraard. Het is zo moeilijk, de "juiste" symptomen maar geen gelijk beeld in de test, toch nog moed houden lieverd, en dat lukt je ook wel, een beetje is genoeg!!!

Fren, gaat het vandaag wat beter met je vinger? moest wel lachen om die zalm creme (scherp S€n!)

Kaartje fijn te horen dat jij toch rust ervaart, hoop dat je lichamelijk ook weer snel de oude bent maar zoals je het omschrijft gaat daar bij jou wat tijd overheen.

Testr, geniet van je weekendje weg!

Hier is het inmiddels 7-8 maar het rommelt nog gewoon door.Net mijn schoonouders gebeld dat ze maar gewoon lekker hun ding gaan doen, fietsen ofzo. Ze durven nergens meer heen.

Syl ik weet niet of je Caro moet sms-en over de vis, mogelijk weet ze het zelf, en een enkele keer zal niet erg zijn toch?

ik zou het rot vinden als ze er door in de stress schiet. ehmmmmmmm dames, wat is wijsheid?????

Geplaatst

Babeth, ik vind 8-8 wel een mooie datum om te bevallen ;-)

Had Caro niet laatst zelf iets over het eten van vis geschreven? Weet het alleen niet zeker...

Rustig hier trouwens vanmiddag.

Geplaatst

Hee meiden,

Ik zou zeker niets zeggen over die vis. Een enkele keer een roofvis eten is helemaal niet erg. Zitten namelijk ook veel goede vetten in roofvissen. Een enkele keer eet ik het zelf ook. Het is niet niet als met een listeria bacterie die direct schadelijke gevolgen kan hebben. Tonijn is bijvoorbeeld ook een roofvis, mag je wel eten, alleen met mate.

Babeth: ik vind het echt zo spannend wanneer jij je kleine meisje in je armen mag houden!

Geplaatst

hoi IVFsh

ik iest dat er ook goede vetten in zaten ja maar het gaat met name over de hoge concentratie metalen ed. waaronde kwik, mij werd ook aangegeven om liever geen verse tonijn te nemen.

lastig hoor!!!! enne 8-8 ja ook mooi haha

maar Kaartje inderdaad, als ze er zelf al iets over gemeld had dan is het goed!

[h=1]Vis & Zwangerschap[/h]Vis & Zwangerschap

Nederlanders zouden veel meer vis moeten gaan eten. Dat zegt de Gezondheidsraad in de pas uitgekomen richtlijnen voor een goede voeding.

Het advies voor de hoeveelheid visvetten is zelfs verdubbeld: 2x per week vis waarvan minimaal 1x vette vis.

Zwangere vrouwen zouden dit advies helemaal ter harte moeten nemen. Vis zit namelijk boordevol voedingstoffen waarvan juist tijdens de zwangerschap meer nodig is.

Visvetten

Op de eerste plaats zitten in vis supergezonde vetten. Dat zijn de zogenoemde omega 3 vetten DHA en EPA.

Je vindt ze vooral in vette vis, zoals haring, zalm en makreel. Er is steeds meer bewijs dat deze vetten goed zijn voor de ontwikkeling van de hersenen van de baby, maar ook voor het functioneren van de hersenen van de zwangere zelf. En, deze unieke vetten zitten van nature echt alleen in vis.

Mineralen

Vis is een goede bron van mineralen.

Zo is vis eigenlijk het enige voedingsmiddel waar van nature jodium in zit. En jodium heeft het lichaam nodig voor een goed werkende schildklier. Selenium, dat ook in vis zit, heeft de schildklier eveneens nodig om de groei te regelen en voor de ontwikkeling van het zenuwstelsel.

Vis bevat ook aardig wat zink. Zink is nodig voor een goede weerstand tegen ziekten, het speelt een rol bij smaak, reuk en gezichtsvermogen en het is belangrijk voor de groei. Voor al deze mineralen geldt dat de behoefte tijdens de zwangerschap hoger is.

Vitamines Er zit volop vitamine A, D en B12 in vis.

• Vitamine A is belangrijk voor de ogen, een gezonde huid, de groei en weerstand.
  • Vitamine D zorgt voor stevige botten en tanden.
  • Vitamine B12 is nodig voor de aanmaak van rode bloedcellen en vooreen goede werking van het zenuwstelsel.

Allemaal vitamines waaraan tijdens de zwangerschap een verhoogde behoefte bestaat.

Regelmatig een visje tijdens de zwangerschap is dus heel gezond

Als een vis in het water

Elk mens begint zijn leven een beetje als een visje. Zwemmen in het vruchtwater, lekker dobberen in de warme, donkere buik. Alle tijd om te groeien, en dat doen baby’s dan ook razendsnel.

Het blijft wonderbaarlijk: het begint met slechts een cel en binnen negen maanden ontstaat een compleet mensenkind! Bij dat hele proces van groei en ontwikkeling speelt voeding een cruciale rol. Want voor al dat groeien zijn natuurlijk veel voedingsstoffen nodig.

Het is daarom heel slim als een zwangere vrouw zo gezond mogelijk eet. En bij goed eten hoort vette vis! Want juist de bijzondere vetzuren in die vette vis heeft een kind in de buik hard nodig, bijvoorbeeld voor de vorming van hersenweefsel en voor een goede oogfunctie.

In ons land wordt veel onderzoek gedaan naar deze vetzuren. Onderzoek in Maastricht laat zien dat kinderen die voor de geboorte veel visvetzuren via de moeder krijgen, daar zelfs nog op 7-jarige leeftijd van profiteren.

Ze zijn motorisch beter ontwikkeld, hun oogfunctie is iets beter en er zijn zelfs aanwijzingen dat ook hun gedrag beter is. Gronings onderzoek toont aan dat visvetzuren tijdens de zwangerschap zorgen voor meer ‘lenige’ kinderen. Het advies van veel wetenschappers is daarom: “Eet regelmatig vette vis, zeker als je zwanger bent.” Want met een visje op z’n tijd voelt een baby zich als een vis in het water!

Karine Hoenderdos, voedingskundige

VRAAG & ANTWOORD: Alle soorten vis eten?

Vraag: Mag een zwangere vrouw alle soorten vis eten?

Antwoord: Nee. Vis is heel gezond tijdens de zwangerschap maar sommige soorten vis kan een zwangere vrouw beter niet eten. Rauwe vacuümverpakte vis zoals gerookte zalm en gerookte haring kan besmet zijn met de listeriabacterie.

Deze vis kan vaak lang worden bewaard en juist tijdens het bewaren kunnen de bacteriën zich sterk vermenigvuldigen. Voor alle zekerheid is het beter deze vis niet koud te eten tijdens de zwangerschap. Gerookte vis die in een warm gerecht is verwerkt is veilig; door verhitten worden de bacteriën gedood.

Ook zoute haring en haring uit blik kan wel gewoon gegeten worden. Zoute haring wordt kort bewaard waardoor bacteriën vrijwel geen kans krijgen zich te ontwikkelen. En vis uit blik of pot is verhit, iets wat bacteriën niet overleven.

Ook met roofvissen moet een zwangere vrouw oppassen. Roofvissen zoals zwaardvis, en (verse) tonijn kunnen verontreinigd zijn met zware metalen (met name kwik). Deze stoffen kunnen nadelig zijn voor de ontwikkeling van de baby in de baarmoeder.

Twee porties tonijn uit blik per week is overigens geen probleem, omdat die afkomstig is van kleine (jonge) vissen.

Eet meer vis, vooral als je zwanger bent!

Dat het eten van vis gezond is tijdens de zwangerschap blijkt uit steeds meer wetenschappelijk onderzoek. Vooraanstaand onderzoeker op dit gebied is Gerard Hornstra. Hij is hoogleraar Experimentele voedingskunde in Maastricht en doet veel onderzoek naar zwangere vrouwen en hun kinderen. Hornstra is van mening dat zwangere vrouwen meer vis moeten eten om zo aan een verhoogde behoefte van visvetten te kunnen voldoen.

Hersenfunctie moeder

Visvetten spelen een belangrijke rol in het functioneren van de hersenen.

Hornstra heeft onderzocht of de hoeveelheid visvetten in het bloed van de zwangere vrouw samenhangt met het functioneren van de hersenen. Uit dit onderzoek blijkt dat het leervermogen van zwangere vrouwen afneemt met het vorderen van de zwangerschap.

In die tijd daalt ook de concentratie van visvetten in het bloed van de moeder. Er lijkt een relatie te bestaan. Uit ander onderzoek bleek al dat vrouwen in landen waar men veel vis eet, veel minder kans op een postnatale depressie hebben dan in landen waar weinig vis gegeten wordt.

Goed voor het kind

Hornstra heeft ook gekeken of het gehalte aan visvetten bij de moeder tijdens de zwangerschap invloed heeft op de ontwikkeling van het kind. Als een moeder tijdens de zwangerschap weinig visvetten in het bloed heeft, wordt het kind ook geboren met weinig visvetten in het lichaam.

Hornsta heeft gekeken of hiervan een effect was te zien bij kinderen op 7-8 jarige leeftijd. Hij vond geen verschil in de ontwikkeling van de hersenen. Wel zag Hornstra een verschil in motorische ontwikkeling.

Ze konden ook scherper zien en sneller informatie opnemen dan kinderen met weinig visvetten bij de geboorte. Vooral de hoeveelheid visvetten die een kind na de geboorte bezit, lijkt van belang volgens Hornstra. Voor hem reden om vrouwen aan te raden tijdens de zwangerschap te zorgen voor voldoende visvetten in de voeding

Geplaatst

Thanks babeth! Ik blijf hè lastig vinden wat wel en niet kan. Net op de golf aan ook maar niet voor de warme geitenkaas met honing gekozen, omdat ik weet dat er een kaasboerderij in de buurt zit. Golf was overigens heerlijk, geen regen gehad. Ben wel helemaa afgedraaid nu overigens, dus lekker met de beentjes op de bank!

Vinger is wel beter na de arnica zalf (zalm, haha), dus dat recept hou ik maar even vol.

Geplaatst

Alles rustig bij jullie Babeth, waarschijnlijk geen zondagskindje voor jullie dus.

Wat betreft die vis ik denk wel dat Caroline weet wat wel of niet kan, misschien was het een babyzwaardvis :-)

Ik heb braaf 2 vriezers ontdooit met moeder, die was daar niet zo blij mee maar ik wel dus ik heb ze net getrakteerd op een Big Mac.

Geplaatst
Oh, syl, kun je dat bij mij ook ff komen doen?! Vind dat zo'n k-klus, maar is hoognodig, lijkt wel een indoor skipiste...
Zal ons moeder even langssturen, hihi.Wij hebben ook staan te hakken hoor wat een rot werk.Nu muffiger in de oven staan, mjam....
Geplaatst

Lekkerrrrrrrr

Die van Appie, chocolade 2 in 1 zakje, verse, die zijn VERSCHRIKKELIJK lekker.

Geplaatst

Hallo dames, ik zag toevalig dat van de vis staan ik eet nooit vis, ik lust het absoluut niet ik eet ook geen boter waardoor ik dus bepaalde vetten en weet ik wat mis, ik slik vrouw totaal vitamines om die missende vitamines op te vangen en vrouw vitaal zwanger, maar als ik dat zo lees zou ik dan nog meer vitamines moeten slikken om die vis te vervangen???

Geplaatst

Hei, even snel, bij mei-juni moeders staan foto's van 'vidunderbarnet mitt' ons zoontje.

Excuses, geen tijd om bij te lezen. Hoop dat het goed gaat met jullie.

(en dat henne binnenkort een positieve test in handen mag houden)

Geplaatst

Medusa

als ik jou was zou ik apart omega 3 erbij gaan slikken, dat doe ik ook, behalve op de dagen dat ik vis eet. Het zijn belangrijke vetten hoor, en niet alleen in de eerste 12 weken maar de gehele zwangerschap.

Je kan ze gewoon bij bv. de Tuinen halen. Momenteel slik ik ze van Lucovital, die raad ik je echt af, zullen wel goed zijn maar ruiken enorm en ik boer ze echt op (sorry) zoooo vies.

De vrouw vitaal zwanger zullen verder toch wel compleet zijn? ik heb die van puur mama vsm en ik slik daarbij nog apart B50.

groetjes

Babeth

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden