Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heb veel pijn gehad, gaat nu stukken beter. Ruben is erg misselijk nog steeds, geeft veel op. Heeft nog amper wat binnen gehouden, ontlasting is goed op gang. Is ondanks dat alles heel tevreden en lief en slaapt goed, maar is niet suf.

Borstvoeding is moeilijk op gang te krijgen maar we geven niet op. Elke 2 uur 20 min kolven. We komen er wel!!!

Ik ga mijn mandje weer in ben moe.

Doei doei

Geplaatst

Wat een schatje san!! Hij is goed gelukt :-)

Heb hand nu ingesmeerd met arnica zalm en vingers met verband vastgezet. Geeft misschien wat rust en verbetering. Anders idd morgen jaar dokter.

Slaap lekker, over een uurtje is t de 7e Babeth...

Geplaatst

Wauw Sandra wat een plaatje zeg.

Ik ben zo blij voor jullie.

Geniet van alles jullie hebben het verdient!

Fren klinkt pijnlijk die vinger, anders idd even naar laten kijken.

Eef geniet op je vakantie.

Geplaatst

San, wat een geweldige foto. Had net ook al even via hyves gereageerd. Wat een lekker ding! (nu al, dat wordt nog wat als hij gaat puberen hihi).

Sén (sorry, werkcomputer werkt even niet mee), een abces kan ook voelen als een zacht kussentje. Je hoeft niet altijd een wondje te vinden. Geen verhoogde temperatuur? Kan natuurlijk ook nog gewoon een kneuzing zijn, maar abces komt echt heel vaak voor.

Het heerst nu wel geloof ik de pijntjes aan de handen (had eerst geschreven 'vervelende vingertijd', maar dat leek me meer een tekst voor Syl ;-).

Eef, een heel fijne vakantie!!!

Babeth, laatste loodjes. Zo spannend. Hopelijk blijft het nu eens niet bij oefenen.

Henne, killing he die wachtweken. Snap je tegenstrijdige gevoel zo goed. Zou wel heel super zijn als je morgen een positieve test had :-).

Is het niet een handig idee om op de adressenlijst ook onze mobiele nummers te vermelden? Misschien best handig als we elkaar kunnen bellen of smsen als dat eens 'nodig' is.

Ik heb weer nachtdienst, dus hoop dat ik zo gewoon kan gaan slapen.

Geplaatst

Hee meiden,

Sandra: wat een prachtig ventje! Geweldig zeg, echt heel lief!

Henne, ben benieuwd of je gaat testen. Het is vreselijk spannend voor je. Hoop zo dat je voorgevoelens kloppen!

Kaartje: hoop dat jij lekker door kunt slapen vanacht en dat er dus geen zieke beestjes zijn. Hoe voel je je verder eigenlijk? Gaat het nog steeds relatief oké? Zo heerlijk dat je binnenkort vakantie hebt. Daar zullen jullie vast aan toe zijn.

Ben ook erg benieuwd naar ursula! Hoop dat het allemaal goed gaat!

Ik ben net thuis van vrijgezellen, was erg gezellig. Heerlijk ook om weer eens te stappen! Maar ik ben nu wel redelijk Total loss :-). Als slaapmutsje heb ik nog even jullie verhalen gelezen en nu gaat het licht uit en lekker slapen!

Liefs voor allemaal!

Geplaatst

Hier Bertha 1.

Heerlijk lol gehad om de vingertijd en alle andere spellingen...

Eef, fijne vakantie!!

Sandra en P. Wat een lekker ding... Over een jaar of 18 eens afspreken met de kids erbij?? ;-)

Ik vind het prima om de mobiele nummers erbij te zetten.

Geplaatst

Ahhhhh San wat een lekker mannetje, heerlijke bolle wangen.precies zoals een baby moet zijn :)).

geniet er maar lekker van.

Xx

Geplaatst

Oeh wat super San, heerlijk menneke!!!

Henne? Denk aan je. Hier weekendje weg, geen Wifi. Dus af en toe dataroaming (duur!)...

Xx

Geplaatst

Ivfsh, klinkt als een gezellige avond. Met mij gaat het eigenlijk emotioneel gezien heel goed. Ben eigenlijk wel blij dat de hele mmm nu 'klaar' is. Heb alleen nog wel veel kwaaltjes dankzij alle hormonen. Weet dat ik gewoon 2 maanden bezig ben om dat weer ok te krijgen. Ben dus wel erg moe, vaak hoofdpijn en last van rug en nek. Zelfde patroon elke keer. Volgens acupuncturist is leverenergie weer veel te laag. Nu dus die weer oppeppen en dan ben ik weer helemaal mezelf. Maar goed, liever lichamelijke dan emotionele klachten. Gaat dus eigenlijk wel prima (als ik mijn lijf even niet meereken hihi).

Simba, red je het nu een beetje? Of moeten we zoals de knuffelsmurf al zat te hinten allemaal om de beurt een dagje komen helpen? Ben altijd voor babyknuffelen hoor ;-)

Henne, ben zo benieuwd of je gaat testen...

Geplaatst

ik schrijf niet mee, lees wel mee.....maar nu vind ik het wel heel spannend worden hoor met henne....hoop het zo voor je en voor iedereen hier trouwens :) jullie schrijven alleen wel veeeeeeeeel, kan het bijna niet meelezen en als ik langer dan een halve dag niet online ben geweest hier is het bijna onmogelijk, hahaha..anyway...tis altijd leuk om mee te lezen :)

Geplaatst

Zo bijlezen, eerst even van me afschrijven. Vanochtend getest....negatief. Ik WEET dat het nog vroeg is, maar aan de andere kant had ik vorig jaar op deze wachtdag al wel en lichte streep. Ben er flink stuk van, had zeker paar dagen geleden echt het gevoel dat het gelukt was. Gisteren was dat wat mindern, maar met dat vlees kreeg ik ook weer hoop. Zoiets kun je je toch niet verbeelden? Kan het dan toch van de progesteron komen? Ik wil heel graag nog een beetje hoop houden, als we veel moeite doen kunnen we zelfs een vager dan vaagst roze schijnsel op de test denken.... Maar het lijkt erop dat mijn lijf, gevoel en verstand weer flink met me op de loop zijn gegaan. En daar baal ik van. Ik baal van dit traject. Ik baal van alles. En ik vind het zo onnoemelijk gemeen en oneerlijk allemaal. Weet ook niet wat we dan nog moeten doen om het wel te laten lukken. Ik kán zwanger worden, hoeveel teleurstellingen moeten we dan nog door voor het weer lukt? Nou ja, uiteindelijk zullen we nog een paar dagen af moeten wachten voor het definitieve oordeel. Maar mijn kansen zijn nu voor mijn gevoel wel heel klein. Ondanks alle hoopgevende tekenen.

Geplaatst

Oh henne... Wat onwijs balen! Je zegd het zelf al, je weet dat het nog geen definitieve uitslag hoeft te zijn, maar je bent ook zo ervaren dat het nu moeilijk isiets anders te geloven. Toch moet je nog even de moed erin houden, hoe moeilijk ook. Het is en blijft een klote traject en ik zou willen dat ik meer opbeurende woorden voor je had. Hou elkaar even goed vast en zet de schouders er nog even onder voor de laatste loodjes. Ik denk aan je meis...

Geplaatst

Henne het is nog vroeg meis,je weet t nig niet met zekerheid.

En ja je lijf kan je zeker voor de gek houden met de symptomen.dat hoeven wij jou niet te vertellen natuurlijk.

Ik duim nog even door voor je.

Dikke knuf Sab xx

Geplaatst

San wat een heerlijk poepie! Doe rustig aan en geniet ervan meisje.

Fren ja ik weet inmiddels natuurlijk ook 'te veel' en heb er daarom voor deze ronde weinig vertrouwen meer in. Toch, na een fikse huilbui vanochtend....de drive om door te zetten zit nog steeds in me. Al moeten we doorgaan tot poging tien heb ik al geroepen. Wat me daar vooral in opbreekt is dat je op een gegeven moment gewoon niet meer weet wat je dan moet doen om het wél te laten lukken. Je blijft nadenken, je hernsen pijnigen: wat was er dan die keren anders, wat kunnen we nog doen. Overstappen naar een ander ziekenhuis heeft weinig zin in onze ogen. We hebben het volste vertrouwen in Vb, bovendien ik bén twee keer zwanger geweest. Zaadkwaliteit doen we alles aan wat we mogelijkerwijs zelf kunnen doen. Wat moeten we dan nog? Voor we verder gaan, wil ik nu wel graag een evaluatiegesprek. Hoe schatten zij onze kansen nog in? Bovendien moet mijn lijf ook even weer bijkomen van deze ronde. Maar dat er dit jaar een poging 7 komt staat eigenlijk al wel vast. Tenzij er nu natuurlijk nog een wondertje gebeurt. En we hebben ook nog een heel klein kansje op cryo's.

Tja, uithuilen en opnieuw beginnen he. Ik heb altijd al gezegd dat ik stoppen veel dapperder vind dan doorgaan. Als ik nu het verhaal van Kaartje lees, de rust die zij omschrijft....ik denk dat ik die rust nog niet zou hebben als ik nu stop. Het zou voelen als opgeven, ik wil die herkansing op die twee mislukte zwangerschappen....

Poeh...vandaag mijn zus op visite met man en kind. Humeur en energie dus even ergens vandaan toveren. Gelukkig lijkt het zonnetje hier door te komen. En gelukkig heb ik mijn mannetje. Dat net zo vastberaden en vastbesloten is als ik, maar waarmee ik ook samen gelukkig ben mocht het uiteindelijk zo zijn.

Lieve meiden, jullie zijn zoveel voor me in dit traject.... dat ik dit hier allemaal kan zeggen en dat jullie weten wat ik voel en bedoel, dat helpt echt enorm en betekent veel voor me.

Dikke knuffel,

Henne

Geplaatst

Lbreek in"

Lieve henne,

Ik zou je nu zo graag een pep-talk willen geven. maar de juisfe woorden vinden is zo moeilijk! Er zit niks anders op dan afwachten... Afwachten... En .ogmaals afwachten... Er is niks anders dat je zou kunnen doen, hoe moeilijk ook!

Ik kon juist nooit vroeg testen. Missch naief' maar nog geen test en ongi betekende voor mij hoop

Geplaatst

Henne, tussen de laatste klusjes door, hoop zo dat het nog te vroeg is! Je teleurstelling is zoo hekenbaar, idd jullie vechten je terug, meis sterkte vandaag en nogmaals... good luck xxx

Geplaatst

Henne UCH.... Zoals de indianen.. Mooi gesproken. Mooi zoals je jezelf de put uit praat en trekt..

Nog even moed houden..

En dan eventueel vol goede moed verder. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Kaartje.. Het gaat elke dag wel wat beter, maar ik merk wel dat nu met zo min €ogelijk pijnstilling het soms weer even iets minder gaat. Ik hoop eigenlijk ( is mijn streven) om maandag weer zelf te kunnen voeden. Nu nog zien of ik dat haal ;-)

Dikke knuffel!!

Geplaatst

Deel 2

Maar ieder voor zich. Ik had de laatste x een afgeblaasde cryo tp maar wetd niet ongi, test negatief op dag na ik mocht testen, pas 4 dagen later positief! meid, begrijp me niet verkeetd, ik begrijp je teleurstelling maar al te goed... Ik hoop voor je dat de test toch positief gaat worden en jullie t o zo gewenst "resultaat" mogen ontvangen! En anders in de toekomst. Ik denk aan je.

Liefs naomi

Geplaatst

Henne het is te vroeg daarom negatief. De Pregnyl is weg en ik steek een kaarsje aan dat de volgende test positief is meid!

Miki geniet van mini vakantie, paar dagen tich maar.

Ik vind telefoon nr erbij ook geen probleem.

Moet ik Caroline nu nog even inlichten over die vis, daar was toch iets mee?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden