Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

*breekt nog een keer in ;-)*

Testr, ook aan het strohalmen!

Op Freya schrijf ik idd mee, vooral op zoek naar informatie.

Echt heel nuttig!

Maar ik ben voor de lotgenotenpraat actief bij vruchtbaarheidsbehandelingen op zwangerschapspagina.

Jij dus ook aan de Prednisolon!

Ook bij Pfeiffer geweest?

*en breekt weer uit*

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

oooh babeth, veel sterkte en liefde vandaag!

Sab, jij loopt als het goed is toch ook rond met emmies in je buik? Hoe gaat het daarmee?

Henne, heb zo met je te doen. Weet niet wat te schrijven om je op te beuren. Hoop dat je jezelf hier doorheen weet te slepen. Je hebt zoveel voor de kiezen gehad de laatste jaren, zou willen dat je eindelijk hiervan kon uitrusten met een dikke zwangere buik op de bank. Gelukkig is jullie basis, jij en jay, stevig en goed. Hou elkaar vast!

EDR, hier in noorwegen had ik ook heel veel vakantiekrachten op de afdeling, lag op barsel vest terwijl ik eigenlijk op øst hoor. Maar gelukkig zijn er heel veel zweden die graag noors geld verdienen in de vakantie. Dat is erg goed bijverdienen waardoor ze genoeg bemanning hebben. Maar het dichtsbijzijnde zieknhuis heeft zijn geboorteafdeling een hele maand gesloten in de zomer.

Sandra, verschrikkelijk frustrerend vind ik dat, je voeding nog niet op gang en kereltje wel honger. Op zich gaat het goed met bijvoeding. Heeft merel ook gehad in het begin en storm nu ook. Bij mij was dag 3 de melk op gang maar bij merel duurde het bijna 5 dagen. Ik heb deze keer vaak extra aangelegd en gepompt. Zo weer voeden. Ga proberen vaker te kijken vandaag, ben zo benieuwd naar babeth.

Geplaatst

JAAAAAAAAAA Babeth, HEEEEEEEEEEEL veel succes. Spannend allemaal!

X

Geplaatst

Hey Ursela, welkom terug, gezellig dat je er weer bent. Gaat het een beetje? Las dat je zelf nog niet zo veel kan? Nou, laat je maar verwennen wanneer het kan en met Merel komt het vast wel goed!

Ik heb idd donderdag een tp gehad van 2 emmies, dus nu pas op dag 4, hoewel het best snel gaat moet ik zeggen. Voel me redelijk, buik is goed hersteld van de punctie, niet te vergelijken met vorige keer. Dus wie weet....

Wel misselijk sinds gisteren en sinds vandaag hoofdpijn, dus dat is wel wat minder...maar ja we moeten er doorheen, gelukkig morgen weer werken, dat scheelt ;-)

Geplaatst

he Ursula, gezellig dat je even komt loeren. Leuke foto's by the way van jullie!

fijn om te lezen dat het voeden steeds iets beter gaat.

Sab, minder van je hoofdpijn en misselijkheid. vandaag nog een dagje vrij, geniet ervan voor zover dat mogelijk is en rust goed uit!

ben benieuwd hoe het met Babeth is. Kan snel gaan, maar kan ook langer duren, toch??? heb nog geen ervaring hierin, hihihi, maar dat komt (hopelijk) nog wel een keer.

Geplaatst

@ Meiske74, heel veel succes vandaag. Dat jullie snel jullie meidje in de armen mogen sluiten! Moet tot vrijdag wachten om te lezen hoe het afloopt, gaan zo lekker een paar dagen weg.

@ Henne en Sab, dat jullie beide een hele mooie positieve test in handen mogen krijgen! @Henne, ik blijf stug nog even volhouden dat je te vroeg hebt getest en duim nog door voor je!

Geplaatst

moet heel de tijd aan babeth denken! Hoever zou ze zijn, zou het allemaal goed gaan, zou het erg vervelend zijn, zou ze de kleine al in haar armen hebben. Zo spannend voor ze!

Testr...er gebeuren momenteel vervelende dingen op het werk, daar gingen die berichtjes over. Geen persoonlijke dingen dus!

Geplaatst

Nog geen nieuws....nou ja, zou misschien ook wel wat snel zijn haha. Alsof je hier melden het eerste is wat je doet als je je langverwachte kindje in je armen hebt ;-)

Ik zit me op werk op te vreten van moeheid, stress, vage hoop, onzekerheid...oh wat zijn die laatste dagen toch walgelijk.

Geplaatst

He meiden nog geen nieuws hoor, zit bovenop mijn telefoon met het geluid hard.

Ook afwachtend hier maar het zsal best een heel emotioneel moment zijn voor ze.

Geplaatst

Dublin gezellig jij komt ook weer even langs.

Hoe gaat het met jou, ook tegen de 25 wk toch. Heb jij nu nog zoveel last van die cyste of valt dat wel mee.

Net 2 kaarten op de bus gedaan voor Sandra en Ursela.

Ursela het is fout gegaan volgens mij met jou kaart en ik verwacht dat er strafport op komt. Bij de AH laten doen ook voor een priorety sticker maar dat snapte ze allemaal niet.

Sorry :-(

Geplaatst

Ooh, wat spannend allemaal! Ben heel benieuwd wanneer babeth bevalt. Zet m op babeth!

Ursula: leuk van je te horen. Vind je fotos evt schattig!

Henne: hoe voel jij je inmiddels?

Ik ben net op kraambezoek geweest van dochtertje van goede vrienden die we uit Shanghai kennen. Zij wonen inmiddels weer in NL, heel erg leuk om haar weer te zien. Dit weekend gaan ar en ik samen nog even. Heb heel de tijd met hun dochtertje op de schoot gezeten: heerlijk. Nu op weg naar de volgende kraamvisite :-)

Geplaatst

Babeth, heel veel succes!!! Ik had al het hele weekend een goed gevoel over jou en 8-8 ;-).

Henne, nog even volhouden meis. Ga je morgen weer testen?

Geplaatst

Henne ga je een beetje op tijd naar huis vandaag? Bah wat een rotdagen voor jullie! Hoe is het met J?

Klinkt gezellig die vakantie van jou hier ivfsh! Hebben jullie verder deze week nog leuke plannen?

Syl niet meer misselijk van de muffins?

Geplaatst

Ik ben echt schandalig lui vandaag. Zit nog steeds in mijn ochtendjas, er komt weinig uit mijn handen.

Straks even douchen en aankleden. Even boodschappen doen voor het avondeten. Vriendin van me is geopereerd aan een liesbreuk en heb beloofd vanavond voor haar gezin te koken. Dat is mijn stok achter de deur anders was ik vandaag de deur niet uitgekomen...

Geplaatst

Es, af en toe is zo'n dag gewoon even nodig. zeker met de drukte op je werk. Gewoon even van genieten en dan straks lekker gaan koken.

Ik ga dan zaterdag gewoon zelf met de auto. Vind ik handiger. Of iemand anders moet nog (ongeveer) dezelfde route rijden. Als er iemand in de buurt woont en mee wil rijden hoor ik het wel.

Geplaatst

Jaaaaaaa ze is er eindelijk

Om 10.57 zijn ze de supertrotse ouders geworden van Imke.

Ze weegt 3340 gram en ze maken het goed.

GEFELICITEERD!!!!

Ik ga jullie topic openen.......

Geplaatst

Oh wat fijn! Toch nog redelijk snel gegaan! En wat een prachtige naam!

Lieve Babeth van harte gefeliciteerd met jullie wonder! En nu lekker bijkomen en aansterken!

Oh wat fijn zeg!

Geplaatst

Yes! Ze is er! Is snel gegaan zeg!

Lieve Babeth en Martijn, van harte met de geboorte van imke!!

Grappig, is een vd namen op mijn lijstje...

Kaartje, hè hebt voorspellende gaven!!

Geplaatst

he hoe komen jullie aan die smiley's? Ik heb er nog maar een paar die ik kan gebruiken!!!

Oh wat fijn dat alles goed is gegaan zeg!

Geplaatst

Pauze

Spaatje: Wacht op intake/advies gesprek in Gent

Sen: Orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: ?

Esther: Even afstand en rust

Ceeke: 18 juli ontdekt dat het hartje van hun wondertje gestopt is....20-7 afspraak gynaecoloog.

Voortraject

Guusje: 19 aug echo, dan beslissen, of cryo TP, of eierstok verwijderen.

Tool: start eind september/begin oktober (bij bongi),

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen

Sylvino: Voorbereiden poging sept/okt, beginnen acupunctuur, afvallen, gezond leven

Behandeling

Miki: cryo ronde, in combi met Prednisolon, 14 aug 1e echo

Sab: tp 4 augustus, testen zo ongeveer 18-8 (wordt wel eerder denk ik ;-) )

Henne: tp 29 juli, testen officieel 12-8

Zwanger

Laika: 15 augustus controle 31 weken (uitger. datum 18 okt.2011)

Dublin: 17 aug controle klin. verlosk. zkh (uitger. datum 1 dec. 2011)

Ivfsh: 11 augustus 20 weken echo in Nederland (18w5d) (uitger. datum 07-01-2012)

Fren: 17 aug 3e echo 13w5d (uitger. datum 17-02-2012) nu nadenken over wel of niet uitvoeren van combinatietest

Caroline (tweeling!!): 23 aug 12 weken echo (uitger. datum 6 maart, mijn verjaardag)

Geboren

Simba bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Nieuw hoofdstuk na mmm

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: klaar met mmm en alle teleurstellingen. We gaan verder met ons leven.

Geplaatst
he hoe komen jullie aan die smiley's? Ik heb er nog maar een paar die ik kan gebruiken!!!

Oh wat fijn dat alles goed is gegaan zeg!

Meer opties aanklikken als je wilt reageren en dan rechts zie je smiley's staan met (meer) eronder, kun je aanklikken.

Geplaatst

geweldig!!! Babeth en Martijn, van harte gefeliciteerd met jullie meissie en zusje van Lars* en Nick*.

Het zal een heel bijzonder mooi en emotioneel moment zijn geweest.

Hoop dat alles goed is gegaan en dat jullie nu lekker aan het genieten zijn van Imke (leuke naam overigens).

traantje moeten wegpinken hier...

liefs,

Tool

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden