Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

MIK!!!!

Ik sluit me aan bij de andere meiden, het ziet er HEEEEEEL erg goed uit! Zal nog wat terughoudend zijn omdat je dat zelf bent, maar ik heb super goede hoop! Ben heel benieuwd naar je hcg maandag... Ik zeg, op naar kruitvat en testen inslaan!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Thanks Caroline, verstandig dat je braaf gewacht had! En dus zat jij op 14 dagen na pu / 11 dagen na tp (van uiteindelijk een tweeling) met een zelfde soort streep? Goh, dan vind ik hem wel een stuk positiever inderdaad. :)

Ok Mik, niet gek maken jezelf. Stop!

Geplaatst

oja, mijn boobies deden ook mega zeer. Ik heb op dag 13 getest (maar was vers) en had utro, dus ik weet het daar aan. Maar echt hoor, dit is geen pregnyl meer...

@all, zit weer op mn werk. Buik trekt nog wel, maar is midner dan gister. Heb Vin plechtig moeten beloven dat ik naar huis ga als het niet meer gaat.

Geplaatst

Het ziet er erg goed uit Mik. Ik heb net weer even jouw voorgeschiedenis zitten lezen (pfff) en jij bent wel iemand die we het allemaal extra gunnen dat het een keer lukt!!!!!

Geplaatst

Oh, ik zit me op te maken, maar nu moet ik toch wel huilen hoor! Ahhh jullie reacties doen erg goed, ook de jouwe Caroline. Ik ben wel echt heel erg bang! Ik wil het zo graag! Het is zo welkom! Hebben het zoveel te bieden!

Maar... ik heb al zoveel tegenslag gehad, dat ik wel heel voorzichtig MOET zijn. Ook dat bijna dood ongeluk dit jaar. Maar wie weet, staat het geluk nu eens aan onze zijde....

Geplaatst

Miki!!!! Wat een positief nieuws!!! Ik denk ook dat dit heel erg goed is, kan me niet voorstellen dat dit door pregnyl komt. Zit echt te stuitteren hier! Idd lekker elke dag testen, heb ik ook gedaan :-). Ben echt blij je bericht te lezen!!!

Tool: jij ook al goed bericht: je gaat weer beginnen meid! Spannend, ik denk dat je er helemaal klaar voor bent, klinkt allemaal heel goed. Toi toi toi! Hoop dat je deze maand een normale menstruatie hebt, zodat je snel kunt starten!

Fantastisch meiden!

Geplaatst

Oh Miki, wat een achtbaan! Kan me voorstellen dat de tranen hoog zitten zeg! Het ziet er heel goed uit maar de komende dagen worden alleen nog maar spannender denk ik....Ik blijf voor je duimen!!!

Sandra, vannacht gelukkig wat beter geslapen en ik voel me nu dan ook heel oke. Moet ook zeggen (lekker praatje) dat ik voor het eerst sinds weken weer goed naar de wc ben geweest (tip voor de zwangere dames: roosvicee laxo!) dat bracht letterlijk meer ruimte in mijn buik, lijkt het wel ;-). Veel plezier met je zwangerschapsklasje vanmiddag en ik ben benieuwd wat de ha zegt!

Geplaatst

Waaah miki... ik weet niets van pregnyl. Maar ik zie wel een streep, een hele duidelijke.

Natuurlijk kan je pas vertrouwen in een zwangerschap als je de kleine in je armen hebt, daarvoor heb je te vaak teleurstellingen gehad en hoop overboord moeten gooien. Maar vandaag ben je zwanger. Carpe diem!

En...erg stom om te zeggen, want hoeveel gevoel straalt er van een scherm af, maar ik heb hier een heel goed gevoel over.

Ik wil het zo graag voor jullie!

Nico, ook bij jullie gaat de medische mallemolen weer beginnen, wanneer verwacht je ongi te worden?

Geplaatst

hey Syl,

interesse wel, tijd niet. We zitten zo vol de komende weken, gaan nog een weekend weg en Carolijn gaat op zwemles in het weekend, ik weet gewoon niet waar ik de tijd vandaan moet halen.

Ik ben bang dat ik ook de 29ste niet kan komen. Mijn schoonmoeder heeft bedacht dat ze ipv een etentje op 22-10 met alleen de kinderen, toch een feestje geeft als ze 65 jaar wordt.

Dit wordt dan alleen wel op de 29ste gegeven, schijnbaar is het die week ervoor herfstvakantie en zijn er veel mensen met vakantie.

Heb er al een ruzie over gehad thuis dat de koningin maar eens moet leren dat niet alles om haar draait, maar ja, t blijft toch mijn schoonmoeder he..

Heb voorlopig afgezegd omdat er andere plannen zijn. We weten ook nog niet zeker wat we doen, ik ga liever met jullie op stap :-))) maar ja ik ben dus nog even onder voorbehoud aanwezig, balen maar tis niet anders…

Geplaatst

Jammer Sab dat je er misschien niet bij bent in okt. Blijft soms moeilijk hè met die schoonmoeders.

Kraambezoek Babeth probeer ik dan met Henne te plannen anders alleen.

Kaartje zullen wij nog proberen naar Simba te gaan?

Geplaatst

@Miki, heel veel succes de komende dagen. Duim hier hard voor je dat de streep alleen nog maar dikker wordt.

@ de zwangeren, volgens mij is het aantal cryo zwangerschappen op dit moment hoger in aantal dan de verse....

@Laika, fijn om te lezen dat je een goede nacht hebt gehad en dat je aan de roosvice zit. Zit ik ook aan maar dan de ferro, volgens mij met precies het tegenovergestelde effect. Al heb ik wat betreft de stoelgang nog niets te klagen, behalve dat door de endo ik wel gelijk moet gaan als ik moet. Anders heb ik toch heftige pijnklachten in mijn darmen. Het komt nu voor jou echt al dichterbij. Wat betreft de pijn bij de bevalling denk ik maar zo, als je puncties en endopijnen kan dragen dan moet de bevalling ook kunnen. Ben het met Meiske74 eens en vertrouw op moedernatuur en haar oerkrachten, kijk om je heen hoeveel mensen op deze wereldbol rondlopen die toch echt allemaal met een bevalling ter wereld zijn gekomen.

Wel denk ik dat als een man endometriose zou kunnen hebben er al lang een oplossing/wondermiddel zou zijn bedacht, maar ja helaas.

@Syl, jij vroeg hoe het met mij gaat. Moet morgen weer naar het ziekenhuis om een spuit te halen ivm mijn resus negatief, als de bloeduitslag geen antistoffen aangeeft. Anders willen ze dit eerst verder onderzoeken, dus nogmaals bloedprikken.

Volgende week op dierendag heb ik weer een uitgebreide GUO, wordt er nogmaals naar de nierbekken gekeken van de kleine. Hoop dat de lichte vergroting nu is verdwenen.De kleine groeit nog steeds als kool, ben lichtelijk jaloers op Laika, aangezien 8 pond wel een getal is wat hier zachtjes geroepen wordt.

Met mij gaat het redelijk goed. Ik ben al aardig gewend aan onderbroken nachten door pijn in mijn bekken met omdraaien, kramp in mijn scheenbeen en een verstopte neus, maar daar wen je aan. Wat ik meer vervelend vind is de pijn bij mijn schaambeen en het "doorzakken" van mijn bilspier tijdens het opstaan en lopen. Mijn spier in mijn bil is al jaren een probleem door verklevingen van de endo in mijn rug (drukt op zenuw) en nu ik mijn bekken moet stabiliseren werkt deze mij eerder tegen dan mee. Maar goed, nog een paar weken volhouden. En helaas de afgelopen 2 dagen tegen migraine aan, dus voor mij niet te veel zonlicht en lange sessies aan de pc.

Zie bovenstaande niet als klagen, het zijn de feiten en daar doe ik het gewoon mee.

@Fren, let goed op jezelf maar ook op je hele kostbare vracht. Je lichaam geeft duidelijke signalen af, waar je normaal best wel eens over een grens mee kan gaan aangezien je dan alleen jezelf daarmee treft maar nu is het je kleine meid die hier last van kan krijgen. Het is echt zo dat vrouwen een extreem hoog verantwoordelijkheidsgevoel dragen (werk/huishouden/sociale contacten etc..), waardoor gas terugnemen als falen voelt. Ik kan je uit ervaring vertellen dat als je buik zo opspeelt je te ver gaat. Voor mijn zomervakantie had ik het te druk op mijn werk, waardoor ik een heel vervelend gevoel in mijn buik kreeg. In mijn vakantie heb ik met mijzelf moeten afspreken om een stap terug te doen en het niet meer zover te laten komen. Dat bij mij de arbo arts nog wijzer was dan ikzelf, daar ben ik alleen maar dankbaar voor. Ik was echt van plan om halve dagen op kantoor te werken en dan nog 2 uurtjes thuis nadat ik gerust had, want ja ik wil de projecten graag afronden voor mijn zwangerschapsverlof. Het feit dat ik 9 weken voor mijn zwangerschapsverlof niet meer hoef te werken (doe ik echt nog wel, alleen in mijn tempo en zonder de stress) maakt dat mijn buik goed blijft voelen, ik mij beter voel, de kleine het goed doet en ook belangrijk mijn omgeving zich geen zorgen hoeft te maken over mijn eigenwijsheid.

Bovenstaande is niet bedoeld om je volledig thuis te laten zitten, absoluut niet, maar wel om je te prikkelen en aan jezelf en de kleine te blijven denken. Werk is werk en iedereen is vervangbaar, ze zullen je missen maar dat is wat anders!

@Tool, jij bijna beginnen. Spannend hoop voor je dat deze poging ook jullie gaat brengen waar jullie op hopen! En dat kan ook zeker met een verse tp!

De rest ben ik weer vergeten, maar voor jullie allen geniet van het mooie weer. Er komt gewoon nog een nazomer als toetje!

Geplaatst

Miki, wat las ik vanmorgen in de trein op mijn foon????? Ik zat daar met een big smile :-) Wat super zeg, een 2e streep. Ik ga duimen draaien dat de srteep DIKKER en DIKKER gaat worden. Toi toi toi

En het rare hier is, ik heb zo een telefonisch consult met de gyn omdat de bongi maar niet wil komen....... en wat denk je ...... Een heeeeeel klein beetje bongi!

Geplaatst

Miki dat ziet er hoopvol uit!!!!! Ook ik zal nog een slag om de arm houden, je bent al te vaak teleurgesteld in het verleden maar het ziet er zeer belovend uit!!!! Spannend.

En ik was het die zei dat je niet in de stress moet schieten bij een iets minder duidelijk streepje als je elke dag test. Ik heb 8 dagen alchter elkaar getest en ze waren echt niet elke dag donkerder. Maar ja als je een lichter streepje ziet dan de dag ervoor krijg je het toch best benauwd. Sterkte de komende stuiterende dagen. Ben benieuwd naar de hoogte van je hcg bij de bloedtest!!!!!!!

Tool ook weer bijna in de race!! Joepie zo lang op gewacht en nu gaat het gebeuren. Alvast alle geluk van de wereld.

Dublin fijn te lezen dat het redelijk met je gaat. Het zijn idd ongemakken die je er voor overhebt, maar ze zijn er wel en zijn pijnlijk en vervelend en ontnemen je je mobiliteit. Ook daar mag over gepraat worden. Zwanger zijn is nou eenmaal niet altijd rozegeur en maneschijn en zeker niet als je zo'n traject hebt afgelegt als sommigen hier. Fijn dat je naar je lichaam luisterd en dat je het op je werk zo geregeld hebt. Geniet van je goede momenten. Dikke knuffel voor jou!!

Laika lekker dat je goed naar de wc hebt kunnen gaan zeg. Mijn bloeddruk was 130/90 en dat is een grensgeval. Nu laten we het met deze hoogte van medicatie nog een maandje aankijken maar ze vind me nog zo jong voor zo'n hoge bloeddruk omdat ik nog heel wat jaren mee moet zeg maar. De uitslagen van het bloed waren nog niet binnen, dat heb je als je te laat laat prikken. Eind van de week over bellen, maar daar maak ik me niet zo druk om, deed de ha ook niet haha.

Moet wel mijn vloeien nu in de gaten houden, loop nu flink leeg, maar dat kan na een bevalling. En de pijn is nog van de operatiewonden. Het moet gewoon niet te lang blijven duren anders weer aan de bel trekken bij de ha. Pfff klote bongi.

Geplaatst

spannend is het allemaal weer hier.

Zal ik dan morgen oog bongi worden als ik naar de gyn moet. ook dat wordt een spannende afspraak. Hoop zo dat de uroloog ook de uitslag heeft. Dan kan ik door.

Wind het moeilijk om een beslising te gaan maken. Maar neig naar operatie en alles eruit. Maar dan wil ik wel eerst het amh gehalte geprikt hebben. Moet dat nog op een bepaalde dag van je cyclus? Zal eens even gaan googlen.

Gisteren kwam ik thuis om half zeven en was er weer een deel van de muur verdwenen. Misschien vandaag al helemaal eruit. Dan kunnen we beginnen met afvoeren van de brokstukken en gaan opbouwen. Vrijdag standleiding en ik heb die dag vrij. Wil een boorhamer gaan huren en dan in de badkamer alles eraf halen. Dan zijn we klaar.

Hoop dat het allemaal mee gaat zitten voor iedereen.

Dikke knuffel vanons.

Geplaatst

Ook al 130/90, jammer dat het niet iets lager is maar als gemiddeld 120/80 is, is het niet zo slecht toch? Bij mij vonden verschillende huisartsen in de loop der jaren dat prima, maar ja, ben weer wat ouder he :-) Overigens was dat ook het punt van de huisarts: nu kan het nog niet zoveel kwaad maar over 10 jaar kan het wel gevaarlijk zijn... Daar word je niet vrolijk van. Moontje uit het maarttopic zit ook al aan hetzelfde medicijn, het schijnt toch regelmatig voor te komen...

Guusje, hopelijk zet het door.

En Tool, het leek zo ver weg steeds maar nu ga je weer bijna beginnen, spannend! Ik kreeg ook altijd zin om te beginnen als er een paar bezig zijn en zeker met zo'n spannende ontwikkeling als bij Miki!

Geplaatst

Sorry dat ik even in mijn ego stuiter trip zit dames. Laatste foto en wellicht kan ik het dan beter verhuizen naar een andere plek zodat het voor sommigen niet te confronterend is. Ik weet hoe moeilijk dit is. Maar al te goed.

[ATTACH=CONFIG]2360[/ATTACH]

Dit is middagurine, nu echt 13 dagen na Pregnyl 10.000 en precies een week na TP. Deze testen ben ik meer vertrouwd mee en deze uitslag geeft me echt vertrouwen! Meteen alles om mee heen qua werk op een lager pitje gegooid, ben extreem moe en te hyper. Wil voorkomen dat ik teveel energie weg geef, die ik nu zo hard nodig heb om wat er ook gebeurt in goede banen te helpen leiden!

Meiden, knuffel. Ik durf een beetje te geloven, maar wil echt wel nog meer bewijs zien.

Geplaatst

He Fren, die van mij is CB maar precies hetzelfde product volgens mij. Je maakt me wel blij. :) Als het alsnog met een dooie mus is, jammer dan. Dit ieniminie stapje is er al 1 en ik ga er ongeacht van genieten! Bang zijn draagt niets bij en heeft ook geen zin.

Geplaatst

joehoeeeeee Miki, ziet er goed uit. Echt niet vals positief hoor!

jeetje krijg er de bibbers van, zo spannend weer!

Ik wil ook hoor.

Geplaatst

Hihi miki, verhuizen is een no no hooe, beetje delen met een uitgerekend in... juni topic is best ok, maar verder ook bij ons hoor! Gefeliciflapeerd lady, geniet ze van al deze positiviteit!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden