Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

geel druk... ; -) zo ervaar ik mijn werk ook af en toe ; -))))

Meid jullie hebben zoveel financieel @@@###kan me zo voorstellen dat je daar extra moe van wordt, sterkte en knuffel, ook gegoogeld op die smous, zag er cutig uit!

Fren, jij voelt je al ietsje beter? Hoop het voor je, maakte me vanmorgen gelijk zorgen, net als bij die RR van Caro, meiden, zorg goed voor jezelf ; -) veel liefs!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fren, snap het ook erg goed! Toch echt ff prio's nu schat!

Henne, knuffel. Wat zul je uitkijken (en opkijken) naar donderdag. Heeft mij zoveel goed gedaan. Ik weet zeker, jou ook.

Hier klachten af en aan, durf weer hoop te houden. Gister dipdag, vandaag beter, morgen vast weee minder. Zie hier mijn achtbaan. :)

Wordfeud doet 't weer!

Geplaatst

Eef dat was voor Caro en niet autorijden dat het makkelijk is dat man niet werkt tijdelijk.

Wat is er met jou man en werk? Ook iets niet goed en jij hebt het ook moeilijk. Jammer dat het soms omslachtig moet ook qua administratie.

Geplaatst

Eef, jij ook veel op het bord! Stoer projectmanagement cursus, altijd goed. Dus die vasthouden! Moet er maar iets anders wijken hoor. Sterkte, ook met huis en werk man.

Geplaatst

Testr zo herkenbaar die achtbaan van hoop en geen hoop, positive gedachten en dan weer een dipdag! Sterkte meid ik blijf viir hè duimen, wanneer de volgende bloedafname? Dan wel met een aangekruist vakje hcg?

Eef wat een ellendige situatie dat jullie al zo lang in onzekerheid zitten over het werk van je man! Bij ons was er ook sprake van een verhuizing met samenvoeging maar gelukkig met 6 maanden een definitief nee.bij jullie al 2.5 jaar , pffffff.

Zara hoe gaat het met jou?

Simba ga je deze week ook nog camperen? Mooi weer nog deze week.

Syl weer wat wijzer geworden na het overleg vandaag? Het moet nu echt maar eens rustig blijven bij jullie hoor!

Geplaatst

Babeth! Leuk dat je ook op Facebook zit. Hyves al tijd geleden dicht gegooid. Maar nu kan ik toch je buddy zijn. :)

Maandag bloedprikken in VU op hcg, de testdag. Woensdag volgende week hoop ik dan mijn ontstekeningswaarden te doen + hcg te kunnen vergelijken.

Maar zover is het nog lang niet. Eerst niet ongi worden vrijdag en dan zaterdag wellicht toch maar thuis testen...

Geplaatst

Caro, echt? ik vind 130/90 al hoog...tja, dan zit er natuurlijk niets anders op dan inderdaad braaf de medicijnen te nemen, je babies zijn het belangrijkst!

Henne en Fren, shit is dat he? Het voelt als falen maar eigenlijk is het juist het omgekeerde. Je bent juist gemotiveerd en wilt zo graag je werk gewoon goed doen maar je lichaam geeft simpelweg aan dat dat niet lukt. Dat is geen falen, dat is juist heel verstandig omgaan met jezelf! Maar ja....ik weet dit natuurlijk alleen maar omdat ik zelf ook zo in elkaar zit. Pas toen mijn baas serieus boos werd en mijn collega's ging inzetten om mij op tijd weg te sturen kon ik me pas overgeven aan minder uren per dag werken. Waarom zitten we toch zo in elkaar he?

Ladies, dank voor de hartjes onder de riem. We hebben inderdaad de verschillende vormen van pijnstilling besproken. Die injectie pethidine zie ik niet zo zitten want daar reageerde ik bij de puncties ook al niet zo goed op (heeeeel misselijk) maar om een ruggeprik roepen mag altijd, werd mij verteld ;-). Het is inderdaad de vraag of dat dan nog kan en hoe druk het is maar ik loop in een groot academisch ziekenhuis dus er zijn wel goede mogelijkheden, vertelde de gyn. De gyn benadrukte wel dat bevallen uiteraard ook wel gewoon pijn doet (het leek een beetje alsof hij dacht dat ik van mening was dat ik zonder pijn wilde bevallen), ja dat begrijp ik ook wel.

Nou ja, vanavond op de valreep nog even een rondleiding gehad bij de verloskamers (ik belde of dat mocht en we konden gelijk even langskomen), daar een leuke vk getroffen die mij alles heeft laten zien en aangaf dat ik mag bevallen zoals ik wil (zittend, staand, op mijn zij etc) en dat ik mee mag nemen wat ik wil aan eten en drinken en aan muziek etc en dat ze goed op de borstvoeding gaan letten en op de mogelijke complicaties vanwege de myoom en dat klonk dus allemaal heel prettig en positief.

Ga mijn bedje opzoeken, welterusten!

Geplaatst

Laika vrouwen zijn idd zo dwars en luisteren daarom niet naar hun lichaam. Dat vinden wij gewoon moeilijk en het verantwoordelijkheidsgevoel is bij de meeste erg groot. Alsof de wereld niet doordraaid als we er aan toegeven. Ja achteraf kunnen we het allemaal mooi vertellen nietwaar??? Tenminste zo zie ik het meestal en achteraf vind ik mezelf ook zo "dom" dat ik zo gedacht heb, maar ja dan heb je er niks meer aan, want de volgende keer doen we het weer.

Fijn dat je de verloskamers nog hebt kunnen bekijken en goede uitleg hebt gehad. Je bent er nu helemaal klaar voor. Laat de kleine maar komen!!!!! En tot die tijd genieten van de kleine dingetjes en de vervelende dingen voor lief nemen. Heb je een beetje kunnen slapen vanacht??

Hier ook weer vroeg op, moet om 9 uur bij ha zijn. Ga dan ook mijn bongi aankaarten. Zit niet lekker van binnen. En de bloeddruk, ben benieuwd. Vanmiddag de terugkommiddag van de zw gym. Leuk om iedereen nu met kleine te zien.

En het weer meiden, niet te filmen toch???? Lekker van genieten zoveel mogelijk, voor we het weten hebben we de winterbanden en mutsen en handschoenen weer nodig.

Geplaatst

Ha meisjes ik lees regelmatig mee maaaaaar ik vind de tijd gewoon niet om uitgebreid te reageren.sta nu voor school te wachten en wilde even wat van me laten horen. Mik succes de laatste dagenm ik duim.

Fren tasje care.

caro, jij ook.

Ben er snel wer .

Liefs sab

Geplaatst

He meiden, inhouden is mij (toch) niet gelukt. Gister al niet, maar dat was niet met ochtenurine en al gedronken en echt nog te dicht op de Pregnyl.

Vandaag is het bijna 13 dagen na de pregnyl 10.000 en zie hier, met ochtendurine. Das toch best een behoorlijke streep of wat?

[ATTACH=CONFIG]2359[/ATTACH]

Ik heb de fabrikant Organon gebeld, zij geven in alle dosissen aan 14 dagen na de laatste spuit. Dus ik zit op het randje. Maar durf wel te zeggen dat er een beginnetje lijkt.

Nu wil ik jullie niet meesleuren in mijn achtbaan, dat weerhield me gister ook al te posten. Maar ik kan jullie expertise zo goed gebruiken!

Momenteel nog 2 dagen voor NOD en mijn borsten staan op knappen, af en toe een enorm opgeblazen gevoel maar niet heel veel kramp.

Wat zeggen jullie ervan? Nog even niet juichen he en geduld? Ahhh....

Geplaatst

HALLOOO!!!! Dit is gewoon zwanger hoor! Echt geen vaag streepje! En samen met gespannen borsten en vooral opgeblazen gevoel... Kan me voorstellen dat je niet te vroeg juicht (en nu elke dag gaat testen, heb ik 5 ochtenden gedaan!) maar ik zit alvast met tranen in mijn ogen!!! Ga je nog niet feliciteren want dat vind je misschien eng maar jeetje!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

jaaaa Mik, het zal toch niet waar zijn dat dit nog van de Pregnyl is?? Nee man, veel te dikke streep! Ik zal je nog niet feliciteren maar man wat spannend, ik hoop het zo voor je!

Liefs Sab

Geplaatst

Pfff... hij lijkt dikker op de foto hoor. Ik vind het rete eng. Maar ik voel mij wel zwanger, dat durf ik dan wel te zeggen. Maar beter dan de keren dat het spontaan was, toen had ik zoveel kramp! Alsof mijn lichaam het niet accepteerde, wederom aanleiding voor immuundenken bij ons. Zou die Prednisolon in ons geval dan toch? Nou ja, niet te ver vooruit denken. Stapje voor stapje. Morgen maar weer testen... Die van gister geen goede vergelijking, die was ook bij de referentiestreep wat vaag, maar leek ook al best aardig.

Geplaatst

Mik, ik heb t woord net nog niet getypt volgens mij, maar ik zeg ZWANGER! Dit geeft de aankomende cryo-pogingen weer hele goede hoop ;-))

Geplaatst

Ja vind je hem echt zo dik? Dit is toch een hyper gevoelige test? Het kan nog steeds restje zijn van Pregnyl + een te weinig hcgtje van mijzelf... Wij glimlachen beide een klein beetje, maar geloven het voorlopig echt nog niet hoor.

Geplaatst

kalimera dames,

pffff, heb nog geen tijd gehad om bij te lezen. Op het werk is het superdepuper druk. minstens 50 declaraties die ik moet afhandelen.

geen tijd om iets anders te doen.

Maar voordat jullie je zorgen gaan maken, even een klein berichtje van mij.

Gisteren uitgangsecho gehad. Alles zag er goed uit, bms, had een eisprong gehad (dat kon ie zien) en nu dus bij de komende bongi starten.

Op dag 1 de superfucked gedurende 5 dagen, op dag 3 starten met menopur, ook weer 5 dagen en op dag 8 start ik 's avonds met de cetro en heb ik ook de eerste fm overdag. Wanneer weet k nog niet, want ik moet bellen wanneer ik bongi ben geworden.

zat helemaal te trillen van spanning gisteren op de terugweg. aaaahhh.

ook nog menginstructie van de menopur gehad. Toen ze het aan het uitleggen was, kwam weer alles naar boven hoe het ook alweer moest, hahahahah. raar dat je zoiets kunt vergeten, hahahahaha (NOT).

ik duik weer in de declaraties en kom zsm naar jullie terug!!

Voor nu even knuffels voor iedereen.

liefs,

Tool

Geplaatst

morgen is de test echt geloofwaardig zei je? Ik denk dat je op dag 13 nooit zo'n streep krijgt van alleen pregnyl. Jeetje Mik, ik zit op mijn werk en doe nu niks hahahaha

Geplaatst

Ja op zich denk ik dat ook Sab, als het over een ander zou gaan. :)

Maar dat ik 2 dagen na de tp een beetje bruin verloor en toen mijn borsten begonnen... dat sterkt mij in de hoop. Maar ach, ik heb het zo vaak mis zien gaan, ik durf echt niet blij te zijn hoor!

Tool, jij groen licht. Lekker aan de superfucked en spuiten weer. Sterkte met de drukte ook!

Geplaatst

Testr, wat zie ik nu???? een tweede streep??? ik zeg ook zwanger!!!!

dat je niet te vroeg juicht kan ik me wel voorstellen. blijf voor je duimen dat de streep dikker en dikker wordt meid!!

liefs,

Geplaatst

De komende dagen elke dag testen Mik en niet teveel blind staren op de dikte van de streep... Werd mij toen ook door een van de wijze vrouwen hier verteld, toen ik op de derde testdag een iets lichter streepje had ipv donkerder...

Geplaatst

Ja gaan we doen, wilde (beter) om de dag. Maar dat is niet vol te houden. Je zit eenmaal in die achtbaan he!

Weet jij nog hoelang jij na pregnyl testte en hoe dik was de jouwe 2 dagen voor nod?

Geplaatst

Ben ik eens een keer wat later is er meteen een zwangere bij....

MIKI echt heel duidelijk te zien en dit is niet van de pregnyl, dat kan gewoon niet en dan kan het niet meer zo dik zijn.

Het begin is er en kan me voorstellen dat je een slag om de arm houdt maar er gebeurt echt iets.

SPANNEND!!!!

Geplaatst

Tool voor jullie gaat de achtbaan ook weer beginnen en wat zou het mooi zijn als jij de volgende zw wordt.

Meiden het gaat goed met de D&D meisjes, de zwangere en baby's nemen eindelijk de bovenhand of zoiets. Zit ook helemaal te stuiteren en ik wil ook weer beginnen........

Sab gezellig je weer even te zien.

Heb je interesse om mee naar Babeth te gaan op kraamvisitie, even het groepje omgeving Rotterdam. Anders ga ik waarschijnlijk met Henne door de weeks op stap.

Geplaatst

Hihi, ja zou je wel denken he? Mijn borsten (hele kleintjes) voelen mega en doen zo zeer, zeker als ik trap loop. Haha, ohhh...

Straks de auto in, interview met een journalist. Amper geslapen, dus mak aan. Nog steeds tikkie bibberig achter het stuur....

Geplaatst

Moest even terugzoeken Mik... had 12 juni 10.000 pregnyl en 28 juni eerste positieve test, dus 16 dagen. Heb je niks aan dus sorry... (Ik durfde niet eerder te testen). Streep was ongeveer even dik als de jouwe...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden