Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ruby sterkte vandaag met die warmte! Lijkt bij jou ok geen einde aan de erllende te komen.

Syl hoest met jou?

Ivm kriebels toch misschien komende cyclus starten?

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ben weer misselijk hoor. :) En alles smaakt anders en stinkt!

Pffff... Ik zal proberen rustig te blijven, want anders maak ik mijzelf -en jullie ook- gek.

Geplaatst

Zo weer druk geweest hier.

Maartje bedankt voor je duidelijke uitleg!! Herken er erg veel in, waarschijnlijk de meeste hier wel.

Henne hopelijk kun je hier iets mee?? Balen van je auto en weer geen zin in werken?? Laatste dag en het is weer weekend, sterkte vandaag.

Ruby nog geen duidelijkheid, kan me voorstellen dat je hels bent. En vandaag geen standleiding vervangen? Bah het zit jullie niet mee zeg. Leef je lekker uit op puin ruimen, dat ruimt in je hoofd ook weer beetje op en kan je je frustratie ook gelijk weggooien hihi.

Caro lekker moe dus van de bijwerkingen. Aan toe geven hoor en dan maar niet naar de stad vandaag, kan andere keer toch ook??? Die moeheid verdwijnt echt wel weer, is natuurlijk ook combinatie van zw en bijwerking meds. Er tegen vechten kost alleen maar meer energie. (moet je lezen wie het schrijft, ik moet ook eerst door mijn benen zakken voor ik daar aan toegeef....)

Miki lekker stoppen met testen hoor. Wordt je alleen maar onzeker van als je streepjes weer lichter zijn en je hebt een hele mooie 2-3 in handen!!! Ben zo blij voor jullie.

Makkelijk gezegt maar geniet van dit moment.

Ben er vast weer een paar vergeten, niet persoonlijk bedoeld hoor!! Gewoon dikke knuffel voor iedereen.

Ik ben gister met collega's uit eten geweest, was heel gezellig en ontspanen. Had ik even nodig. Ruben is met P meegeweest naar schoonzus en is daar schandalig geknuffeld. Hij heeft goed geslapen vanacht en is nu na zijn voeding weer in dromeland.

Ik ga maar eens als een speer door het huis. Mijn badkamer kan wel een sopdoekje gebruiken zeg maar en wat meer beweging is goed voor me. Weer een beetje spierkracht opbouwen, moet in december ook weer aan de slag bij de baas natuurlijk. En ik merk dat ik met wat meer beweging ook minder last van mijn rug en buik heb. Al dat bankhangen is niet goed voor de mens........

Geplaatst

hoi dames

Testr waren die wachtweken niet verschrikkelijk genoeg he? ohhh zo herkenbaar.......heb je al met het zkh gebeld voor een afspraak voor de eerste echo? en heb je al stiekum gekeken wat de uitgerekende datum is? ergens juni? haha op positieve dingen richten!!!

Hoe reageerde je ouders?

Ik kan er niets aan doen, moest aan je mini denken, verschrikkelijk de wijze waarop je er afscheid van hebt moeten nemen met dat flinke ongeluk, dat staat als een paal boven water maar bedacht me wel dat ie te klein zou worden voor je (jullie) Ik hoop dat je me begrijpt want is niet lullig bedoeld!!!

Henne hoop echt voor je dat je de balans snel terugvind, lijkt me op zich niet vreemd dat je weerstand voelt om te gaan werken, het vreet ook zoveel energie die je eigenlijk niet, of weinig hebt.sterkte, gelukkig ook het weekend mooi weer om bij te tanken.

Sab, waar staan jullie nu ergens? begreep ik het goed dat jullie voor een cryo tp gaan?

Sandra fijn dat je hebt kunnen genieten!!

ohhh Ruby wat asociaal dat hij jullie nu laat zitten, gelukkig kun je je dag nuttig gebruiken voor de verbouwing maar dat is geen afspraken maken grrrrrrr

Geplaatst

Pff, zit al 1,5 uur in t ziekenhuis. Gyn was enorm uitgelopen, dus eerst echo gedaan ( toen zaten we al 45 min te wachten). Nu gyn gezien, ging goed, wel gehoord dat ik rustiger aan moet doen, naar bloeddruk was 120/60 dus prima. Zit nu te wachten op echo deel 2, aangezien onze dame weigert goed te liggen voor een goede blik op t hartje. Maar so far so good, geen afwijkingen gevonden en ze loopt bijna een week voor, zou nu uitgerekend zijn op 12 feb ipv 17.

Geplaatst

Tool hoe staat je vriend (aanstaande man ;-) in jullie aankomende behandeling? en zijn jullie er al uit over het aantal dat je zou willen laten terugplaatsen? het komt nu allemaal dichtbij he?

Syl hoe gaat het bij jou? met Kayla en met de gezondheid?

Geplaatst

Hmf doorverwezen naar het vu ziekenhuis voor extra echo door arts-echoscopist. Deels op indicatie vanwege icsi zwangerschap, maar deels ook omdat de hoofdomtrek een fractie boven de bovengrens lag. Hartje heeft ze ook nog niet goed genoeg gezien.

Geplaatst

Gets Fren, wat een onzeker moment lijkt me dat!

Gaan jullie nu meteen, ben ik ook wel benieuwd? Hoop het wel ergens, met deze onrust wil je niet lang rondlopen.

We duimen!

Geplaatst

Ja Babeth, die Mini was zeker nu te klein. Komische is dat we al een stationcar hebben gescoord, voor de golftassen. Maar wie weet voor meer nu. I hope. :)

Klachten in alle hevigheid terug, stelt me gerust. Ziekenhuis zeker al gebeld, maar die willen wachten op de bloedtest maandag. Thuistesten nemen ze net echt een boodschap aan, werd zelfs niet gefeliciteerd. Okay nou best, ga ik lekker hcg kweken en jullie omver blazen ja!

Zo naar strand met ouders, ff kort want heel moe. Mooi moment gister vertellen, zoveel jaren van gedroomd. Nu echt. :) Zus ook gesproken, maar bij iedereen wel de rem erop. Wil zelf de regie wie wanneer informeren. Maar ja, dit is zo verwonderlijk dat het voor iedereen best een uitdaging wordt...

Caro, minder moe inmiddels? Heavy en best eng lijkt me.

Witje, klinkt alsof je lekker bezig bent. Mooi!

Syl, jij een beetje een vorm voor genieten gevonden op de camping?

Henne, je auto wel aan de praat weer dus? Bijna weekend dame. Dank nog voor je opbeuring en begrip vanochtend. Als iemand weet hoe ik mij voel ben jij het.

Babeth, lekker buiten met de hond en jullie meissie?

Tool, ben jij nou de volgende aan de beurt of jij Sab?

Rest ook een knuffel, -M

Geplaatst

Testr wat fijn dat je zo ontzettend blij van het scherm springt!!!!! Die enthousiastme steekt ons allen aan.

Fren fijn dat er toch even verder gekeken wordt, maar dat er geen rede is tot ongerustheid.

Henne je laatste werkdag overleefd zonder panne??

Syl wat ben je stil!!!!! Alles ok meis????

Ja hier lekker bezig geweest, badkamer moet nog steeds maar andere dingen zijn wel gedaan, voel me lichamelijk ook beter nu de menstruatie ten einde loopt. Heerlijk.

Geplaatst

Fren balen maar waarschijnlijk gewoon een groot hoofd toch? Je wil het liefst dat je kind meteen helemaal goedgekeurd wordt natuurlijk maar ja, als zij zegt geen zorgen maken, proberen niet te doen. Frankfurt zal zo druk zijn dat je toch geen tijd hebt om na te denken, 's avonds doodmoe je bedje inrollen na weer een etentje/borrel... ik weet het nog wel.

Wat had je gewild van het ziekenhuis Mik?

Vanochtend de stad in geweest met de auto, voel me vandaag prima! Hoop dat het hierbij blijft en dat mijn lichaam nu gewend is om weer chemische troep binnen te krijgen...

Hele middag bij vriendin gezeten en besloten dat het toch wel erg lekker bbq weer is! Dus vlees uit de vriezer gelegd en zometeen terug (is hier in de straat). Gezellig en lekker! Alleen gaan we morgenavond ook al bbqen... nou ja, waarschijnlijk de laatste keer. Ze heeft ook altijd lekkere salade erbij. Bij ons kan het niet meer, onze bbq was al een tijdje ingezakt en nu is ie naar de stort.

Syl zit op de camping toch? Lekker naar het strand waarschijnlijk?

Geplaatst

kalispera dames,

ben nu lekker thuis, eindelijk weekend, hahahahaha. toch wel pittig weer aan de slag na de vakantie, hahahahahaha.

Fren, toch even schrikken meid! maar gelukkig geen echte spoed. Hoop dat er niets aan de hand is.

Henne, wat fijn dat het gesprek bij de psych zo goed is gegaan.

biedt allemaal perspectieven. Heb zelf geen ervaring met een haptonoom, maar als ik het verhaal van maartje lees, dan denk ik ook wel dat het een goeie optie voor jou is, ondanks dat je wellicht moeite hebt om je gevoelens te laten gaan.

Soms is het ook wel beangstigend om je emoties te vrije loop te laten, maar het zal uiteindelijk wel veel beter voelen en wellicht ook steeds beter gaan, met het uiten van je emoties.

Succes meid!!

Ruby, man man man zeg, wat een drama in het ziekenhuis. Nu weet je nog niet waar je aan toe bent. Ben plaatsvervangend boos voor je. niet leuk in elk geval. Hoop dat je flink wat frustraties vandaag hebt kunnen kwijtraken bij het slopen van de muur (en ook nog eens in die hitte poeh, poeh).

Babeth, mijn verloofde, hihihi, is er heilig van overtuigd dat ik niet ongi word en dat ik zwanger ben. Owkee, heb wel ietsje gevoeligere borsten, maar dat heb ik al vaker gehad en toen was er ook niets en de zw. test die ik op dag 23 heb gedaan werkte ook niet mee, gewoon negatief.

morgen dag 26 en wellicht dat ik zondag al kan beginnen, aaaaaaaaaahhhhhhhhh. Het komt nu wel heel erg dichtbij. super eng vind ik het.

zondag is het ook precies twee jaar geleden dat ik gecurreteerd ben. zucht. die data blijven mij ook bij, no matter what. 31 januari (te horen gekregen dat ik een kijkoperatie kreeg), 11 februari (eerste kijkoperatie), 7 mei (herstelkijkoperatie), 22 september (definitief te horen gekregen dat er geen hartactiviteit was), 2 oktober curretage. en dan nog vele andere data die met het hele medische circuit te maken hebben.

Syl, hopelijk alles goed met je op de camping en met kayla ook! komt J. ook nog dit weekend???

Testr, geloof dat ik de volgende ben die gaat starten.

wij gaan rustig aan doen dit weekend. Ga het flesje rosé opdrinken dat we mee hebben gekregen van de barjongen en dat is dan hopelijk mijn laatste wijn. verder ook nog oefenen voor de release die aankomende week op de planning staat, nog een verjaardagje tussen, en ook nog flink van de zon genieten. vriendin komt nog op bezoek en dat was het dan, geloof ik.

ga mijn eten klaar maken (lees een shake) om te gaan sporten.

kalispera en kalinichta alvast!!!

liefs,

Tool

Geplaatst

Weekend!!!!! Auto startte niet meteen, maar gelukkig zowel heen als terug wel redelijk snel. Op werk geprobeerd in een iets lagere versnelling te werken, wel tevreden met wat ik heb gedaan. Nu nog koken, eten en boodschappen doen en dan is het ook echt wel op. Heb hoofdpijn en ben moe. We gaan er een heel rustig weekend van maken.

Fren ik schrok ook even van je bericht, maar gelukkig geen spoed. Hoewel ik dat altijd wel verneukeratief vind, want je gaat je stiekem toch zorgen maken.

Ruby het zit ook werkelijk niet mee hè. Heb je nog wel wat zon gepakt, of alleen aan het puinruimen geweest?

Miki stuiterballetje :-) moest lachen dat je het ziekenhuis hebt gebeld, deja vu..... Ik heb destijds maandag gebeld met een lichte streep en de vraag of ik ajb bloed mocht prikken. Mocht wel, maar pas donderdags op m'n officiële testdag. Hoezo herkenbaar?

Oh, wij hebben trouwens 27 oktober een evaluatie gesprek. Stel me er niet veel van voor, maar wil het prednison verhaal in ieder geval even aankaarten. Betekent wel da we idd nog een extra cyclus pauze gaan houden. Dubbel gevoel daarbij, maar misschien wel even het beste.

Tool bijna beginnen! Het zou wat zijn, op de valreep nog spontaan. Maar ja, we hopen het altijd en hoe vaak komt het voor? Maar zo lang het tegendeel nog niet bewezen is mag je best een beetje hopen toch?

Lieve meiden, ik ga koken: kleefrijst met dim sum. 't is meer warm maken dus eigenlijk ;-)

Geplaatst

Testr nou ja zeg, een voorzichtige felicitatie had op zijn minst toch wel gekund???? ach ja, wat je zegt je gaat ze omver blazen met het hcg! sjonge meid, ik vond het zo fijn voor jullie en ik hoop zo dat de positieve vibes doorgaan en dat er meer volgen (en wel snel......)

Fren kan me voorstellen dat je in eerste instantie wel schrikt, op zich is een uitgebreide(re) 20w-echo niet vreemd vanwege de icsi, was bij ons ook het geval.

goed dat ze alles uit willen sluiten en fijn dat jij er ook niet ongerust op bent en dat je wel tot de 17de kan wachten.

daarbij die meting, net een mm anders meten kan alweer zo anders uitpakkken....

evan naar boven..

Geplaatst

Het viel wel mee hoor, de echojuf heeft ons echt verzekerd dat het volgens haar wel goed zit en we ons geen zorgen moeten maken. En extra echo, met arts-echscopist is natuurlijk ook nooit verkeerd ;-) dametje is daarnaast super eigenwijs, ze heeft drie keer geprobeerd het hartje goed te zien, maar mevrouw lag iedere keer op haar linkerzij met een arm ervoor. Verder was alles ok overigens, alle mogelijke afwijkingen waren er niet. Oja, ze duimt met links ;-)

Meiden war een heerlijk weekend gaan we krijgen! Moet helaas morgen wel werken, opening van een nieuwe culinaire tv zender. Moet m'n gezicht laten zien, naar verder doe ik niks!

Henne ben benieuwd naar jullie gesprek, volgende dag is onze volgende date toch? Denk dat er wel meer meiden benieuwd zijn naar de ervaringen.

Speaking of de D&D meisjes date; tool, hoe was t restaurant in den Bosch??

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik heb het verhaal heel graag gedeeld. Het speelt vast mee dat dit forum inderdaad heel bijzonder is dat ik het zo kon verwoorden.

Dank je wel voor je uitnodiging IVFSH om vaker mee te babbelen. Wie weet doe ik dat wel. Maar ik ben een beetje huiverig voor de tijd die het dan kost, ik ken mezelf... ;-) Niet dat ik er ervaring mee heb overigens, maar ik zie het al voor me, ik zit heel veel achter de compu op m'n werk... haha.

Maar met zoveel herkenning voel ik me hoe dan ook heel betrokken. Dussss... we'll see! Jullie kennen mijn naam nu in elk geval ;-)

groetjes, Maartje

Geplaatst

Maartje het valt best mee hoor met de tijd die er in gaat zitten ;-))

nee ik begrijp je wel, iig bedankt voor je uitvoerige reactie, ik denk dat behalve Henne ook anderen het zeer interessant vinden! Ik lees in je handtekening dat jullie net gonnen zijn met de Via-cursus, wat een mooie stap, heel veel succes!!!

Geplaatst

Ben alleen thuis, saai!! Vin niet meer gezien sinds hij weg moest rennen uit het zh om op tijd bij zijn vergadering te zijn. Hij heeft het laatste deel van de echo ook nie meer gehoord. Wel gek.

Morgen weer vroeg op, om 10 uur start operatie plee deel 2. Gelukkig hebben we er twee...

Geplaatst

Neuh geen wirdfeub voor mij hoor, ben ok allen thuis, lekker TVOH gekeken.zie nu ner dat er volgende week iemand meedoet waar ik bij in de klas heb gezeten.leuk!!!

Saai alleen he Fren?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden