Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Fren, als ik je berichtje lees, moet stiekem een beetje lachen en tegelijkertijd heb ik het echt met je te doen, " schoonmoeder perikelen" liggen helaas snel gevoelig, en je hebt het mooi met ze te doen... denk dat heel veel mensen een moord zouden doen voor al die kleertess en spullen, en jij wil t niet.! Ga niet zeggen wat wijsheid is, dat weet jij t beste, maar mocht er toch nog iets in je kast belanden wat al snel te klein of te tuttig is, hoop ik dat het een mooie weg zal vinden naar mensen die t goed kunnen gebruiken, komt vast goed, sterkte en hoop dat de woorden snel weer vergeten zijn xxx

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vooropgesteld; het komt voort uit enthousiasme, maar ik wil zelf shoppen voor m'n kindje. Tuurlijk vind ik het leuk als ze zo nu en dan iets leuks geeft, zou het gek vinden aks oma dat niet zou doen. Maar ze slaat zo door. Ik wil m'n kind niet als een soort reclamebord in allerlei merkkledibg heiden. Geef ik helemaal niks om. Bovendien vind ik het zonde van het geld. En als ze met tassen vol aankomt kan ik bij het derde pakje niet meer zo enthousiast reageren als bij het eerste. Vin denkt dat het allemaal wel los zal lopen, maar daar ben ik niet zo zeker van

Overigens komen de woorden ook gewoon door het feit dat hij pas om half 4 thuis was...

Geplaatst

Het leest alsof hier een goed gesprek gaat voeren, en je duidelijk weet war er gezegd moet worden pfffff! Sterkte x

Geplaatst

Oh Fren....het gevoel dat het van je over wordt genomen, idd het gras voor je voeten weggemaaid, dat is gewoon zo rot. Als het op een andere manier ging, dan was een kast vol outfitjes misschien nog niet eens erg.

Caro fijn een waterkoker gekocht? Ik heb er hier ook nog eentje over LOL. Irritant is dat he? Goed bedoeld hoor, maar je wilt gewoon niet altijd iets 'dat er nog ligt'.

Syl meisie, hoop dat je snel weer lekkerder in je vel zit lieverd. Dikke knuf!!

En die auto...ppfffff..... Heb gezien:

- Opel Agilla: wel redelijk ruim, maar vind 'm niet mooi. En ook redelijk hoge startprijs.

- Suzuki Alto: viel gelijk af vanwege de ruimte achterin. Er zitten niet vaak mensen op de achterbank, maar hier zit ie er echt alleen voor de sier in, want erop zittten past niet ;-)

- Renault Twingo: ook in proefgereden. Reed wel lekker, ben natuurlijk een Renault gewend. Nadelen: driedeurs en maar twee jaar garantie. Voordelen: ze hebben een uitvoering waarbij achterin twee losse stoelen zitten die je ook kunt verstellen/voor achter kunt verschuiven. Je kunt dus spelen met zitruimte-bergruimte.

- Hyundai I10. Leuk autootje. Wel minder luxe uitstraling dan de Twingo, wat degelijker/burgerlijker (zoals J zegt). Had ook het idee dat ie iets minder pit had, maar lag wel lekker op de weg en was stiller dan de twingo. Voordelen: vijf jaar garantie en vijfdeurs.

- Toyota Aygo: viel onmiddelijk af vanwege heel onhandige kofferbak. Sowieso klein en ook nog eens met een soort drempel.

Kortom: ALS ik voor een nieuwe ga, dan de Twingo met die verstelbare stoelen achterin of de Hyundai I10. Beiden kom ik rond de 9.000/10.000 euro uit en dat is toch een hoop geld. En idd, op het moment dat je de garage uit rijdt, is ie gelijk minder waard. Maar ja, als ik voor 6000 euro iets 2e hands koop, is het weer minimaal vijf jaar oud en zit ik hier over vijf jaar weer zo :-) Ik ga daar dus heerlijk nog het hele weekend over twijfelen. Misschien rij ik ook gewoon mn Cliootje nog wel op.

Goh, wat ontzettend off topic.....tenminste, wat is hier niet on topic, hihi?

Geplaatst

Henne, m'n moeder heeft een twingo en is daar zeer tevreden mee. Ze tuft er zelfs volgeladen met campingzooi mee naar zuid Frankrijk.

Heb je de kia picanto ook nog bekeken? Formaat twingo, ca 7500 euro en dus die 7 jaar garantie...

Geplaatst

hahaha Henne, leuk je bevindingen over de auto's te lezen! wij hebben de i10 en bevalt ons prima. alleen de kofferruimte is iets kleiner, maar je hebt ook de sportuitvoering van de i10, die heeft mijn zusje. dan heb je geloof ik de i10 1.2 ofzoiets. rijdt wel iets pittiger. was errug handig vorig jaar in de bergen op ons eilandje, hihihihi

Syl, sterkte meid en knuffel! doe rustig aan en je weet het, mocht er iets zijn, je weet ons te vinden!

Fren, wat vervelend. begrijpelijk ook wel dat je schoonfamilie inkopen voor de kleine wilt doen, maar ook dat jou hierdoor het gras onder voeten vandaan wordt gemaaid. Hoop dat jullie eruit komen. en ik ben ervan overtuigd dat de kleertjes idd wel een mooie weg zullen vinden als ze jullie meissie niet meer passen.

Wij vanmiddag naar de grote winkel waar je echt niet gek bent, hahahahaha, om een nieuwe friteuse (is dathet correcte woord? wij zeggen frieteketel) te kopen. blijkt dat ie het niet doet. A. had al frietenvet erin gedaan. en wilde m aanzetten, gaat het lampje niet branden. Moet ie weer schoongemaakt worden en gaan we maandag maar weer terug. waren natuurlijk te laat om weer naar de winkel te gaan. zucht.

straks komt een vriendin op bezoek, gezellig.

eef, leuk, terrashangen. lekker aan het genieten, goed zo meid!!!

Ruby, hoe is het met A en de kango gegaan? San bbedankt voor de uitleg, zal eens googlen, hahahaha. ben niet zo thuis in de kluswereld, hahahaha

Babeth, je vroeg hoe mijn verloofde tegenover deze poging staat. Hij heeft er weer veel vertrouwen in. Net als dat hij nog steeds het vertrouwen heeft en het gevoel dat we spontaan zwanger worden. Heb toch maar een testje gedaan vanochtend en die was negatief. dus ik denk dat ik wel met zekerheid kan zeggen dat ik een dezer dagen ongi ga worden. weet alleen nog niet wanneer. Dinsdag zou mij het beste uitkomen, hahahaha, dan heb ik namelijk een sportvrije dag.

ivfsh, schijnt het zonnetje bij jullie een beetje, of nog steeds druilerig weer?

Sab, hoe is het bij jullie?

Caro, alles goed met de twins en met jou? goed dat je weer met de auto kon rijden. Maar je moet de medicijnen toch langer blijven slikken of niet? vraag me nu dus af waarom die eerste 3 dagen geen autorijden is toegestaan. of is dat omdat je lichaam iets nieuws ervaart? omdat het nieuwe meds zijn?

testr, ik heb eens een lijstje gehad, zal eens zoeken, maar wat de dames hier ook al geschreven, denk dat je je gevoel moet volgen. de ene site zegt a en de andere zegt b. probeer de standaard no-no's te vermijden, zit je meestal wel goed.

wanneer had je de bloedtest??? sorry, ben een beetje vergeetachtig.

dames, ga me even 'werpen' op de club cycle en de choreo en de power en de choreo.

tot morgen!!!

liefs,

Tool

Geplaatst
Henne, m'n moeder heeft een twingo en is daar zeer tevreden mee. Ze tuft er zelfs volgeladen met campingzooi mee naar zuid Frankrijk.

Heb je de kia picanto ook nog bekeken? Formaat twingo, ca 7500 euro en dus die 7 jaar garantie...

Kia dealer zit hier niet dicthbij (tenminste niet zo dichtbij als de rest). Zit nu online te vergelijken en dan is het toch een serieuse optie. Enige punt met die prijzen is dat het allemaal vanaf prijzen zijn voor een 1.0 uitvoering zonder ook maar iets extra's. Dus als ik een 1.2 wil en toch wel graag airco.....dan schieten die prijzen omhoog. Ik hang nu rond de 10.000 euro en twijfel behoorlijk of ik dat wel wil en kan uitgeven aan een auto. En de actie bij de Renault is maandag voor het laatst, dus als ik de Twingo zou willen, moet ik maandag een knoop doorhakken. En zie me niet maandag snel nog ff de Kia bekijken en proefrijden :-S Als ik nou iemand zou kennen met een Picanto....

Geplaatst

Thanx, ga ik zeker kijken.

Voor de geïnteresseerden, vanavond op rtl 8 om 21uur, wonder van de geboorte.

Liefs sab xx

Geplaatst

Henne, vin is hel duidelijk: kia picanto. Value for money. Hij is nie zo weg van twingo, bovendien wordt die helemaal gerestyled binnenkort en daar knapt ie - volgens vin - niet echt van op...

Geplaatst

Oja, hij zegt ook nog fiat panda, die is ook wegenbelasting vrij. Maar let op, die regeling geldt nog maar tot 2014 (voor alle modellen).

Zijn top3

1 kia picanto

2 fiat panda

3 twingo

Geplaatst

Dank je wel Vin!!! J is wel een fanatiek gebruiker, maar echt verstand van auto's........ En Vandaar de korting op de twingo dan....moeten de oude modellen kwijt. Picanto vond ik altijd al leuk maar hebben we ooit gehad als huurauto en toen viel ie erg tegen qua pit en ruimte. Maar is wel jaren geleden en nu is er ook een 1.2 versie. Fiat panda was door J afgeschoten, is geen fiat fan. Maar ik ben al zover dat ik me niet op laat jagen vanwege die korting op de twingo. Was wel gecharmeerd van die verschuifbare achterbank, maar niet genoeg overtuigd om daar maandag al een handtekening onder te zetten. Wil zeker eerst de Picanto zien en dan zal ik ook de fiat nog even doen. Zit een dealer hier vlakbij :-) En ik weet ook pas dinsdag wat aan m'n Clio versleuteld moet worden en wat dat zo kosten en hoeveel haast ik dus heb.

Hoor trouwens net dat de overburen een kindje verloren zouden hebben. Wist niet eens dat ze zwanger was maar zou al zeker vijf tot zeven maanden zijn geweest. Bah bah bah...weet ook niet zo goed wat te doen. Ken ze goed genoeg voor een kaartje, maar niet goed genoeg om aan te bellen en te vragen hoe het gaat. En weet nu alleen iets vaags via het roddelcircuit.... Maar even kijken of ik morgen wat meer te weten kan komen zodat we iets passends kunnen doen.

Geplaatst
Last but not least, check de ford ka. Niet wb vrij, maardie is slechts 15 euro p maand. Bij ford kun je volgens vin heel goede deals maken op dit moment.

Nou, ik word echt nog goed hierin want die stond als enige niet belastingvrije op m'n lijstje! Ford Ka ken ik wel van toen ie net nieuw was, is verassend ruim!

Geplaatst

Ja, en na de restyle vind ik m ook echt stoer geworden. Zou idd je niet op laten jagen door die korting en weloverwogen kiezen. En wbt lenen, ik ben er ook falikant op tegen, maar toen ik 3,5 jaar geleden m'n oude vertrouwde corsaatje totalloss reed, moest ik wel. Want ik kan niet zonder auto op m'n werk komen. Maar die lening zit me nog steedse nie lekker...

Geplaatst

Sab ik ga ook kijken, had het wel op het feb en maarttopic gezet maar wist niet of hier ook geinteresseerden waren.

Tool ze zeggen inderdaad dat je lichaam moet wennen aan nieuw medicijn, vandaar. Moet zeggen dat ik vandaag ook wel moe was en tot mijn schrik heb ik hele dikke enkels! Hou nu behalve mijn handen dus ook vocht in mijn voeten vast, ben nog nie eens op de helft! Pfff... ouwe taart...

Net voor de tweede keer ge bbq't en ben het nu wel weer zat moet ik zeggen... Maar het mooie weer nog niet, schijnt nog wat langer te duren, mooi zo!

Geplaatst

Oké Caro,pootjes omhoog dus! E genoeg drinken. Ivfsh hoe is het met jou en vocht vasthouden?

Ik heb RTL geprogrammeerd om op te nemen. Op een rustig moment kijken.

Fren ik kan van m'n vader lenen, dat scheelt iets in het gevoel. En als ik ga rekenen wat ik de laatste vier jaar gemiddeld per jaar heb uitgegeven aan een tweedehands auto en ik doe dat maal zeven, dan kan ik voor dat geld die Picanto kopen met zeven jaar garantie. Zou je er jog iets af kunnen lullen als je meteen betaald ipv financiering? Dat laatste regel ik dan wel me m'n vader :-)

Geplaatst

Moet volgens vin lukken, en hoog inzetten. En je niet af laten schepen met extra accessoires. Zijn moeilijke tijden voor autodealers en geld is geld :-)

Heftig verhaal trouwens van je overbuur rouw. Zou zeker een kaartje doen, is altijd "fijn" om te krijgen.

Geplaatst

Hee meiden, lekker moe hier. :)

Leuke verjaardag in het park gehad, heel anders zitten nu tussen alle ouders met kids.

Fren, wat een gedoe met je schoonmoeders. Ik zou denk ik toch zelf iets zeggen. Vin zijn familie, maar vooral jouw frustratie als ik het zo lees. Wellicht kun je het luchtig verpakken in een kaartje. Dat je ze een fijne reis wenst, maar dat je hoop dat ze wel begrijpen dat jullie graag zelf spullen kopen voor de kleine. Of ze het daarom echt rustig aan willen doen.

Henne, lekker bezig. Benieuwd waar je op gaat uitkomen.

Wij nemen het ook op, andere keer kijken. Eerst deze week goed doorkomen.

Geplaatst

Haha ik zal m'n best doen, ben zelf echt heel slecht in onderhandelen en afdingen. Eerst maar eens rustig verder rondkijken.

Lieve meiden ik ga proberen te slapen na deze enerverende middag.

Geplaatst

Hee meiden!

Wij zijn op pad met ouders van ar en zijn vandaag lekker op tijd naar b&b gegaan. Heerlijk om ff alleen te zijn met ar. Schoonouders zijn lief, maar.... Pfff wat kunnen ze vermoeiend zijn en wat worden ze oud, haha.

Net zalig een half uur in bad gelegen: wat mis ik dat zeg! Heerlijk!

Heb al jullie verhalen niet goed 'opgeslagen'... Geen reactie op iedereen dus...

Sylvie: las wel dat jij niet zo lekker in je vel zit... Dikke knuffel meis. Kom hier lekker spuien, misschien helpt het om t van je af te schrijven? Hoop dat je hormonen je snel weer met rust laten.

Henne: nieuwe auto kopen. Moeilijk... Heb je die ANWB jaaruitgave al geZien? Kun je vast in de bieb lenen. Wat erg ook van je overbuurvrouw... Ik zou ook sowieso een kaartje doen en misschien door laten schemeren dat je helaas ook het nodige hebt meegemaakt en je haar wellicht tot steun kunt zijn?

Caroline: oei, ook al zo vroeg met vocht vast houden. Ik let op met zout, drink heeeeel veel water, eet meer vochtafdrijvende groente en drink bramdnetel thee. Maar wat voor mij nog het meest helpt wb vocht vasthouden in benen is benen omhoog. En dan dus knieën hoger dan heupen en tenen hoger dan knieën.

Miki: maandag bloedtest, toch? Fijn dat je alMeteen 2-3 kreeg op je test!

Tool: weer druk bezig! Hoop dat je snel ongesteld wordt endan starten!!! Ik ga zoooo hard voor jullie duimen!

Ruby: als er trouwens iemand veel energie heeft zeg.... Ongelooflijk. Wel lekker dat jullie zo aan het verbouwen zijn!

En toen was ik het weet kwijt....

Over het weer gesproken... Tis net alsof wr in een stripverhaal zitten: werkelijk heel Europa heeft zalig weer, maar er hangt welgeteld 1 donkere regenwolk en Yep, die hangt boven ons!! Het heeft hier de laatste dagen echt gegoten en er is geen zon te zien geweest. Tja, beetje jammer.

Vandaag wel erg leuk: we zijn naar paarde racen geweest: was stoer en indrukwekkend om te zien! Gister zalig uit gegeten in super goed restaurant: feestje voor de buik! Hopelijk morgen beetje droog weer zodat we wat relaxter kunnen sight see'en. Maandag neem ik mijn schoonouders nog een dagje mee en dan zet ik ze savonds weer op het vliegveld: prima :-)

Slaap Lekker allemaal!

Geplaatst

Fren, moeilijke situatie met je schoonmoeder maar ze lijkt me niet echt voor rede vatbaar en wie niet horen wil... Ik zou haar lekker haar gang laten gaan, de cadeaus lauwtjesin ontvangst nemen, ze nooit gebruiken en met label en al op Marktplaats flikkeren. En mocht ze er naar vragen, dan zeg je dat het jullie smaak niet is en jullie nog altijd bepalen wat jullie kind draagt. Heel irritant. Succes ermee!

Geplaatst

Haha elliebellie: lekker direct, wel duidelijk :-). Vindt vin misschien alleen niet zo leuk :-). Zie het al voor me: moeder van vin die wat op mp zit te surfen en al

Haar cadeaus voorbij ziet komen, haha.

Fren: ik zou er zelf gewoon nog 1 keer over beginnen, relaxt bij een bakkie thee, dan gewoon even duidelijk aangeven dat e het heel leuk vind als je af entoe eens wat krijgt, maar dat je graag zelf de kleertjes enzo koopt. En zeker alle andere spullen!

Geplaatst

Helpt brandnetelthee? En heb jij ook last van je handen of alleen je voeten?

Nou, mooie documentaire maar ik zat me enorm te ergeren aan die quasi-poetische teksten van die Engelse commentaarstem! Hou toch je mond! Dacht ik steeds...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden