Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh gelukkig, je weet we kunnen niet zonder foto's hihi.

Ik heb weer een paar fotootjes van Ruben geplaatst dus voor de liefhebbers http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?15303-Foto-s-Januari-2012&p=513986#post513986

Hier was ik al weer om half 6 wakker. P was vergeten zijn wekker uit te zetten en ja dan kan ik niet meer slapen. Hij draaid zich om en snurkt vrolijk verder hihi. Het kleine manneke zo maar even wakker maken. Die gaat de hele dag naar de opvang. Het was de bedoeling dat we dan wat dingen zouden regelen voor ik naar mijn werk moet vanmiddag, maar P gaat bij zijn zus de muur verfspuiten dus ja dan zit ik dus kinderloos en manloos thuis tot ik moet gaan werken. Denk dat ik de brieven maar klaar ga leggen voor adresveranderingen voor bedrijven. En nog wat telefoontjes plegen. Ben ik in ieder geval nog nuttig bezig.....

Geplaatst

Fren, ik wacht geduldig mee op sw foto's

San, wat een heelijk ventje zeg! Wat is hij al groot, de tijd gaat veel te snel.

Hier redelijk geslapen, had gister was minder pijnstillers genomen, maar nu enorm veel last van mijn onderrug. Heb ik niet handig gedaan. Om 14 uur weer naar het zkh, ik hou mijn hart vast, zie er als een berg tegen op. Bang dat er iets niet klopt.

Geplaatst

Guusje succes dadelijk, kan mij voorstellen dat de schrik er goed in zit bij jullie.

Sandra het blijft een ontzettend mooi mannetje :-)

Babeth hoe gaat het met julie meid en haar tandjes?

Weinig te melden verder, oh ja cake is heerlijk.

Geplaatst

Oh Guusje wat een ellende zeg. Ik hoop zo dat het wel in orde nu is, dat je er met je gevoel naast zit en dat jullie langzaam aan het verwerken kunnen. Hopelijk is het snel 14 uur en heb je meer zekerheid. Dikke knuffel voor jou en je man!!!!! Hopelijk kunnen jullie bij elkaar goed terecht, ieder met zijn eigen gevoel en verdriet.

Ja het gaat echt hard zat van de week nog de foto's van de keizersnede te bekijken en baal dan weer ontzettend dat ik de eerste weken ziek ben geweest en niet vol heb kunnen genieten en de twijfel over de cryo's is zo erg aanwezig, pffff ik kan het niet loslaten/laten rusten. P zei gisteravond nog dat het aan mij is wat we er mee doen en dat hij nogal resoluut heeft gezegt dat het nu klaar is dus nu weet ik het helemaal niet meer. Komt tijd komt raad zal ik maar denken. Ik dacht dat ik mijn beslissing genomen had, maar het rammelt aan alle kanten. Ruben is nu naar de opvang dus even wat dingen regelen voor de verhuizing zonder handenbindertje bij me. Voel me diep van binnen wel schuldig hierover want ik ben nu gewoon thuis........ Belde net mijn werk of ik eerder kan beginnen vanmiddag i.v.m. zieken dus dat komt weer mooi uit. Kan ik weer wat terug doen voor zieke collega. Hopelijk blijven ze wel van mijn vrije weekend af!!!!!!

Geplaatst

Sandra las dat je misschien toch komt in maart, zou leuk zijn.

Moeilijk die beslissing, je klonk nogal resoluut maar het zit toch niet lekker, lijkt mij ook erg moeilijk. Als alles nu soepel verlopen was ben je toch eerder geneigd om door te gaan, kijk nu naar Guusje, man wil ook stoppen met alles wat er gebeurt is maar is dat ook nog over een aantal weken als dingen een plekje krijgen. Het blijven natuurlijk cryo's waar jullie heel hard op gehoopt hadden dus dat gevoel is dan zo dubbel als je er dadelijk niets mee doet.

Ik hoop dat jullie hier samen uitkomen zonder dat je spijt krijgt van je beslissing want het is definitief.

Geplaatst

Goeiemorgen,

Als jullie om een foto zitten te springen: ik heb op het maarttopic gister een fotootje gezet van de babykamer, maar het ging om het bakje dat op de stoel ligt, Moontje wist niet wat dat was. Oftewel: het is nog niet af maar je kan wel de kleuren van de muur zien en de commode en de wiegen die nog niet helemaal bekleed zijn...

Geplaatst

San, het blijft lastig om toch een beslissing te nemen. Kijk hoe jullie er over een tijdje tegenover staan en neem dan een beslissing. eentje idd waar jullie beiden met een goed gevoel achter staan.

Guusje, vervelend en rot dat je dit nu weer mee moet maken. Hoop dat de echo goed is en dat je verder kunt met verwerken, want op deze manier zal het niet meevallen en juist lastig/moeilijk zijn. sterkte!!!

Eef, knuffel voor jou!!

Henne, benieuwd wat ze van je voorstel vinden!!

ivfsh, controle weer in orde, net als bij Fren.

Fren, leuk idee trouwens!!! kijk uit naar de foto!

Geplaatst

Goedemorgen meiden, als jullie je afvragen wie de mol is: dat ben ik. Lig nog on bed, kan wel blijven slapen Zzz

Guusje, hè bah wat een rotte nasleep. Kan me voorstellen dat je in de war zit. Heel veel sterkte vanmiddag.

San, wat een lekker ding is het toch. Zie ook geregeld foto's op fb voorbij komen. Word helemaal vrolijk van die lekkere toet :-)

Sorry dames ben het verder weer even kwijt allemaal

Ik heb a.s. Maandagmiddag de intake bij het plaatselijke ziekenhuis in den haag en dan krijg ik dus ook weer een echo. Leef er erg naartoe. Het blijft eng. Voel vanalles wat ik nog nooit heb gevoeld en weet niet of het normaal is natuurlijk. Godzijdank geen bloedverlies meer gehad na de spoedecho maar toiletbezoek blijft eng

Henne heb jij in maart al medicijnen nodig en zoja welke? Heb iets wat anders verloopt

Geplaatst

hoi meiden

Caro het ziet er al schattig uit hoor, ook die wieg!!! nog wel wat werk dus maar je bent toch al een heel eind? Ik las dat je nog een onverwachte uitgebreide echo hebt gehad, fijn zeg!!! en wat spannend dat jullie nog steeds de geslachten niet weten, oke je hebt een vermoeden....

Sen fijn dat je morgen ook weer gezien wordt.

Syl lekker van de cake genoten? hmmmmm ik begin er niet aan haha! Met Imke gaat het goed, tandjes zijn nu lekker verder aan het doorgroeien maar ze heeft er geen last meer van denk ik. ze is tevreden en zeeer nieuwschierig. Hoe gaat het met Kayla, alles stabiel, onveranderd?

Guusje veel succes in het zkh, hoop dat alles helemaal goed is nu en dat het bms zonder al te veel ellende afkomt. tsjonge wat is die mk die al erg genoeg is toch verschrikkelijk verder verlopen, sterkte!!!! Ik moet zeggen dat je ontzettend krachtig klinkt, petje af!!!!

Sandra, ik heb altijd geleerd bij twijfel niet doen....als je je nu toch niet goed voelt bij je eerder genomen besluit dan gewoon even zijn beloop laten, komt tijd komt raad toch?

Ik kan me voorstellen dat je een mogelijke nieuwe zwangerschap doodeng vind met jullie ervaring maar het is wel dat geen een zwangerschap hetzelfde is. Heb je alle moeilijkheden ook besproken met de arts? de mindere doorbloeding van de placenta, is de kans zeer groot dat dat weer het geval zal zijn? ik kan me voorstellen dat de kans op weer een stuitligging zeer klein is. Lastig hoor meid, misschien geeft het idee dat je nog niet hoeft te beslissen wat rust en kunnen jullie je volledig richten op Ruben en het leefbaar maken van jullie nieuwe huis!!!denk je er nog aan om ons ook het nieuwe adres door te geven ;-) ??

Ivfsh, fijn dat je controle weer goed was, spannend zeg, iedere ochtend als ik even kom spieken dan denk ik zou het?????? hoe lang wachten ze in Ierland tot ze overgaan op bv. inleiden?

Fren ik las over het ontwerp van het geboortekaartje en de foto voor op de kinderkamer, wat bijzonder en origineel!!!!!

Wij hebben ook een foto van Imke als embryo en ik vind het zo bijzonder!

Kaartje jullie hebben al heel wat werk verricht op de bovenverdieping zo te lezen, fijn dat het dadelijk helemaal klaar is, en die kamer die eigenlijk als babykamer bestemd was krijgt zeker een mooie invulling op wat voor manier dan ook. En ik ben ervan overtuigd dat als er een pleegkindje bij jullie komt hij of zij ernorm warm ontvangen wordt!!!

Tool fijn om te lezen hoe jij het eea op het werk al weer geregeld hebt tav de komende behandeling. Volgens mij heeft bijna iedereen hier wel een werkgever/manager die welwillend is en meewerkt nietwaar?

Ceeke is bij jullie op het werk de grootste drukte nu voorbij?

pfff ben de rest nu al weer kwijt volgens mij....

Geplaatst

Even een egobericht moet het even kwijt:Gisteren bij het boodschappen begon een man tegen me te praten. Wat een mooie jas en later dat ik er ook mag wezen. Toen dacht ik nog die wil gewoon een praatje. Toen ik de winkel uitliep vroeg hij of hij de boodschappen kon dragen. Natuurlijk zei ik nee ik ben srerk genoeg. Hierna vroeg hij of ik wat met hem wilde drinken. Ik liep naar de garage hij liep weg dacht ik ik liep de ah in en toen ik er uit kwam stond die ineens achter mij. Hij was me zelfs gevolgd. Ik stond bij de betaalautomaat en daar begon die te fluisteren in mijn oor hoe aantrekkelijk ik was en dat die afwilde spreken en dat die nooit zo'n mooie intelectuele,sociale vrouw had gezien. Mijn stem verheft en gezegd dat ik al getrouwd was. Hij was in de 50. Zo creepy ik deed gewoon boodschappen. Wat eng was dat. Was er echt van slag van.

Geplaatst

goedemorgen meiden,

hier nog geen bevalling hoor. Wel beetje moeizame nacht, dat strippen heeft wel wat egdaan, maar geen bevalling op gang gebracht :-) Ze leiden hier in als je 10 dagen over tijd bent, dus dat duurt nog een hele tijd. Denk zelf eigenlijk wel dat dit weekend het laatste weekend met z'n tweetjes zal zijn, we zullen zien wat catootje besluit.

sandra: lastig in jullie geval hoor met de cryo's. Maar ik zou het ook even op z'n beloop laten: ruben is nog zo klein, je bent net pas weer aan het werk en de verhuizing staat voor de deur. Als het je lukt: 'parkeer' dit vraagstuk voor een paar maanden. Het is te groot om zomaar over te beslissen. Ik denk dat je straks wel aan zult voelen wat het beste is voor jullie.

S@N: heerlijk molletje spelen :-) Fijn dat je maandag weer een echo krijgt! Zo zul je meer en meer vertrouwen gaan krijgen!

Meiske: hoe is het met jou zelf? Veel op andere gereageerd, beetje over Imke verteld, maar niets over jezelf :-)

Syl: lekker, cake! Je brengt me op een goed / slecht idee. Misschien vanmiddag ook ff wat bakken voor het weekend.

Caro: vind je wiegjes zo leuk!

Guusje: hoop dat het vanmiddag goed gaat. Ben erg benieuwd naar de uitslagen en naar hoe het er nu voorstaat voor jou. Denk aan je!

Geplaatst

hee raba,

jee, creepy kerel.... als het nu nog een lekkere jonge vent was geweest :-) Nee, grapje, niet relaxt zoiets. Wat haalt iemand in z'n hoofd he... Het is gewoon super vervelend als jij er een rot / onveilig gevoel van krijgt. Meneertje had een beetje last van testosteron denk ik.

Geplaatst

getverdemme Raba... dat is echt creepy. Beetje sjansen en flirten kan altijd wel (niet met mannen die mn vader kunnen zijn, ok), maar dit gaat alle perken te buiten!

Babeth, we gebruiken de embryo-foto niet voor het kaartje hoor, dat vinden we net een stap te ver gaan. Dit wordt een mooi linnen doek op de babykamer.

Geplaatst

Raba, gatver, een ouwe viezerik was het gewoon! Ik zou hier ook echt niet tegen kunnen!

Geplaatst

Raba, rare enge vent!

Guusje toi toi toi.

Caroline, ik kijk straks even. Wel benieuwd.

Even ego. Ik heb uitslag van ons bloed vanuit het ziekenhuis. Ik heb antistoffen tegen anti E, dat wisten we al, door een bloedtransfusie ooit. Nu blijkt dat mijn man Antigenen anti E heeft. Dat is niet heel erg, maar wel minder gunstig. Er is 50% kans dat kleine ook die Antigen heeft. 20% daarvan bestaat kans dat effect heeft (dat mijn anti stoffen zijn bloed afbreekt).

De arts noemt de kans op afbraak klein. Als het wel gebeurt, dan kan de bloedcirculatie van het kind in de buik in de problemen komen. Risico is niet voor na de geboorte (geelzucht, zoals bij resusfactor wat kan maar dan is prima behandelbaar). Maar met name dus voor de geboorte nog. Dan zou er een foetale bloedtransfusie in de buik moeten plaatsvinden (Leiden enige plek waar dit kan in NL).

Actie: 4x per hele zwangerschap bloedtest, men kan in mijn bloed monitoren of de kleine ook Antigenen anti E heeft. Formulier wordt opgestuurd, volgende week prikken. Uitslag is dan de 31e bij ons volgende consult. Krijgen ook extra echo's om te zien of het bloed goed rond pompt. We moeten dit ook melden bij de 20 weken echo.

Ben er wel een beetje geschrokken van. Maar ja, alles gaat tot nu toe zo goed. Niet alles kan perfect gaan.

Geplaatst

hee miki,

wat een verhaal, had ik nog nooit van gehoord. Goed dat je zo goed in de gaten wordt gehouden!!! Kan me voorstellen dat je er even van schrikt, je wil toch het liefste dat alles normaal verloopt. Maar echt fijn dat ze erachter zijn gekomen en je goed gemonitord wordt!

Geplaatst

gadver Raba, wat eeen enge vent...zoiets zou mij ook kunnen overkomen. ik trek blijkbaar ook zo'n soort mannen aan....brrrr...hoop niet dat je hem nog eens tegenkomt...

Geplaatst

Testr, jeetje, wat een controle niet allemaal naar boven kan halen. Hadden ze hier dan speciaal naar gekeken of is dit 'toevallig' gevonden?

Wel fijn dat er meteen actie wordt ondernomen en dat je goed onder controle komt te staan. Dat je geschrokken bent is logisch.

enne...roze sokjes kunnen best stoer staan bij een klein menneke, hihihi.

Geplaatst

Bah Raba, echt niet leuk! Vroeger had ik dat soort dingen ook wel eens, met name 1 vent die altijd rondhing bij de winkel waar ik tijdens mijn studententijd werkte en die kwam ik ook regelmatig in de stad tegen, hij sprak me alleen nooit aan. Maar de laatste jaren niet meer, word toch te oud denk ik... hoewel ik gister van de verloskundige nog een compliment kreeg: toen ik zei dat ik op mijn 43ste verjaardag ben uitgerekend zei ze: Echt? Ik dacht dat je een een jaar of 36,37 was! Die is weer in the pocket...

Geplaatst

Het schijnt dat deze anti stoffen Anti E een milde variant zijn. Heb nog even terug gebeld. Dus het risico noemt men echt klein. Na de 1e bloedtest gaat de kans berekend worden en nav de uitslag gaat het vervolgonderzoek tempo bepaald worden. Als de kans verhoogt blijft, dan moet er toch een vruchtwater punctie plaatsvinden. Maar daar denken we nog maar niet aan. First things first en niet te druk maken, ook al is dat wel RETE lastig.

Men wist al dat ik Antistoffen had, dus we waren al gericht aan het zoeken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden