Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ruby jouw lijf ook al niet... sterkte meid!

Hier bagger. Kan niet anders zeggen. Redelijk geslapen, werd wakker met leeg gevoel in buik maar kreeg eten nauwelijks weg. Toen opeens weer warm, gammel, misselijk.....twee keer naar toilet bracht wat verlichting maar ik voel me zo gaar, moe en lamgeslagen. Het beangstigd me enorm, ben zo bang dat ik straks half ondervoed in het ziekenhuis terecht kom. Heb me in ieder geval ziek gemeld op werk, alleen even naar kantoor geweest om over te dragen. Maar dat lost niet op hoe ik me voel. En ook niet dat ik in me alleen dubbel zo beroerd voel. Aan de ene kant wil ik graag dat mn moeder komt, aan de andere kant vind ik dat zo stom...ben een volwassen vrouw en als mn vent weg is moet mammie op komen draven. En dat wil dan zelf kinderen :-S

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Of je nou kids hebt of niet: mammy vragen je te helpen is altijd goed en fijn. Je hebt een mama, maak daar gebruik van. Je verdient wel wat vertroetel. Dus: hup NU bellen ja!

Knuffel lieverd, je zit even in een gevoelsmatige neerwaartse spiraal, maar het uitzicht op beter is echt in zicht. Geef je nu hier maar aan over, dan komt het herstel des te sneller. Je bent verkrachtig, ook met minder kilo's: echt!!!

Ruby jouw lijf ook al niet... sterkte meid!

Hier bagger. Kan niet anders zeggen. Redelijk geslapen, werd wakker met leeg gevoel in buik maar kreeg eten nauwelijks weg. Toen opeens weer warm, gammel, misselijk.....twee keer naar toilet bracht wat verlichting maar ik voel me zo gaar, moe en lamgeslagen. Het beangstigd me enorm, ben zo bang dat ik straks half ondervoed in het ziekenhuis terecht kom. Heb me in ieder geval ziek gemeld op werk, alleen even naar kantoor geweest om over te dragen. Maar dat lost niet op hoe ik me voel. En ook niet dat ik in me alleen dubbel zo beroerd voel. Aan de ene kant wil ik graag dat mn moeder komt, aan de andere kant vind ik dat zo stom...ben een volwassen vrouw en als mn vent weg is moet mammie op komen draven. En dat wil dan zelf kinderen :-S

Geplaatst

Kattenhaters brrrrrr doodeng. Gelukkig hier veel kattenliefhebbers in de buurt. Het wemelt hier vd katten

Henne, weer beroerd... Wat is dat nou toch?!? Hoop dat je er snel achterkomt en aan kan gaan werken want dit schiet ook niet op. En idd lekker je mamma bellen, ik zou willen dat ik dat nog kon....

Geplaatst

Kaartje bah wat een eikel zeg, zou hetzelfde met hem doen.

Geen wonder dat je moe bent als ik zo je verhaal lees, bezig bijtje zeg met alles.

Ruby voor jou een knuffel.

En de rest natuurlijk ook.

Geplaatst

M'n moeder komt vanmiddag hierheen. Lucht me wel een beetje op, maar blijf me klote voelen. Voor mij een teken dat het niet alleen tussen de oren zit. Nog een week tot de gastroscopie, misschien weet ik dan meer, maar ga morgen wel het spreekuur van de mdl verpleegkundige bellen. Vragen of er een tijdelijke noodoplossing is. Iets waardoor ik in ieder geval redelijk normaal kan eten. Alles staat me nu tegen, ik voel me heel snel vol, terwijl ik wel een rommelende buik heb, ben koud, moe, slap.... misselijk, trillerig, jankerig. Hoe doen vrouwen dat die op drie blaadjes sla en een appel leven?

Geplaatst

hee lieve meiden,

Henne: bellen die moeder van je! Heerlijk toch dat dat kan, volgens mij is dat altijd het beste: als je vertroeteld moet worden zijn moeders daar heeeeeel erg goed in! super rot dat je je weer niet lekker voelt... hoop echt dat je snel opkrabbelt.

Miki: ik zie nu je handtekeningw eer eens: al ruim 26 weken! Wat gaat het toch snel zeg!

Sylvie: jij laat je ook even lekker vertroetelen door je moeder: heel goed! Gaat het nog een beetje? Denk veel aan je!

Ruby: hoe was je weekend? Beetje bij kunnen slapen?

Kaartje: wat een verhaal..... Ik ben helemaal geen dierenvriend (ook geen hater, begrijp me niet verkeerd! Doet me gewoon niet zoveel), maar dit verhaal vind ook ik bizar cru. Bah.... wie doet nu zoiets. Over je vloer, hier even de facilitaire vrouw :-). Slimme zet pvc, naast dat het er mooi uitziet is het ook op lange termijn een hele goede keuze qua onderhoud, duurzaamheid en dus kosten. Mooi dat je even geen nachtdiensten hoeft te draaien: lekker gewoon slapen snachts en daarvoor overdag ook beter ritme houden. Jij bent trouwens wel altijd druk met alle 'randzaken' van de praktijk. Is de praktijk van jou?

Babeth: ik zag prachtige foto's van IMKE! wat lief zeg!

Tool: ik ad het nog niet geschreven, maar vind het een heel mooi idee om je tatoo op doek te gaan zetten. Naast dat het een hele mooie muurdecoratie is en dat je een hele mooie herinnering hebt aan je zwangerschap, is het ook nog eens iets heel fijn om mee bezig te zijn. Voor mij werken dat soort dingen wel 'therapeutisch', voor jou volgens mij ook.

Esther: hoe was jou weekend? Het nieuws een beetje bezonken? En hoe is het met je enkel?

Eef: jij moeilijk nieuws, maar je weet het ook weer positief op te pakken door je voor te nemen samen veel te gaan bewegen. Hoe was je weekend?

Ceeke: mooi dat jij hebt genoten. Hoe is het nu met je schoonvader? Nog zo koppig?

Fren: de eerste weken zijn denk ik voor iedereen pittig en ik denk dat zich dat voor iedereen op een andere manier uit. Heb wel het idee dat je je nu alweer stuk beter voelt nadat het is uitgesproken? En dat werpgoud helpt natuurlijk ook, haha :-)

Wen: zag in een ander topic het pregnyl verhaal. Heb jij zelf nog voldoende voor je poging straks?

Sandra: genoten van jullie nieuwe huis? Oh wat lijkt me dat heerlijk: een huis helemaal van top tot teen inrichten zoalsje het zelf wil! En hoe is het met spikkeltje?

Simba: zag ook schattige foto's van Sanne vorbij komen op fb: dotje is het!

Laika: hoe is het nu met Jim?

Caroline: hoe is het met je olijke tweeling? Gaat het een beetje? Nachten beetje oke geweest?

Guusje: man weer in je armen gesloten?

Ursula: hoe is het met jou in het mooie noorwegen?

Sabbie: denk nog vaak aan je! Hoop dat t oke gaat met je!

Hier alles goed, heerlijk weekend gehad samen. Waren een nachtje weg geweest, op een uurtje rijden. Was echt heel leuk. Zaterdagavond uit gaan eten, we hadden een tip gekregen, bleek behoorlijk sjiekie te zijn, maar catootje heeft zich heel goed gedragen! braaf doorgeslapen terwijl wij waren aan het eten. Gister veel gewandeld, ze zat prinsheerlijk in de draagdoek. Af en toe wakker af en toe lekker slapen. Het was heel koud (voor ierse begrippen dan, zo'n 3 graden), maar met heerlijke zon. Totdat we opeens in een enorme hagelbui kwamen.... haha Ons meiske droog gehouden met onze sjaals en jas, dus zij heerlijk warm en droog, wij doorweekt :-). Toen we bij de auto kwamen was het uiteraard weer droog, dus naar een pub gereden en daar heerlijk opgedroogd.

Hier beginnen we verder hard na te denken wat we over een paar maanden willen gaan doen. Ar z'n project loopt af en daar is hij heel blij om, werk bevalt hem hier totaal niet. Voor mij zijn de kansen op de arbeidsmarkt hier heel klein, dus we gaan 95% zeker weer verhuizen: maar waarheen en wat gaan we doen. Dat is hier nu de grote vraag.

Liefs!

Geplaatst

Henne, laatje lekker vertroetelen door je moeder. Is toch logisch dat je nu, met een lijf dat niet meewerkt, even niet alleen wilt zijn! Hoop dat de verpleegkundige een tp voor je heeft...

Esther, heb je de info over die sok nog gelezen? Staat inmiddels een paar pag terug denk ik. Heb er ook een website bij gezet, zodat je kunt zien hoe het eruit ziet. Wanner moes je ook al weer terug komen?

Mik, wanneer heb je de herhaal echo bij dr papa ook al weer, deze week toch? Leuk, hele Fam. Mee? Moest wel lachen over je opmerkingen over het kamertje en de discussie met manlief over hoe hij 20cm gaat goedmaken. Ben benieuwd naa z'n oplossingen...

IVF, klinkt heerlijk, zo in de draagdoek met Catootje op stap! Wij zijn niet van de draaagdoek, ga liever met de wagen op pad. Wel we een grote stap om weer te verhuizen, je pakt je boeltje toch sneller op me z'n tweetjes dan met z'n drietjes denk ik. Word het weer buitenland? Meen me te herinneren dat je zei dat jullie huurders in NL ook opgezegd hadden, is dat een mooi toeval, of lonkt het buitenland?

Overigens: ik probeer vin te overtuigen van een paar dagen Ierland in mei. Hij is niet zo van de lange wandelingen, en zal dan wel een auto willen huren om de boel een beetje te verkennen, maar welke streek kun jij aanraden? Jullie hebben het land al aardig doorkruist de afgelopen maanden volgens mij.

Ik ben net terug van m'n werk. Was helemaal leuk en Fiene gedroeg zich voorbeeldig! Heeft alleen maar lief liggen lachen, flesje keurig leeggedronken en geen kik gegeven. Heb haa thuis zo van de maxicosi overgeheveld in de wieg en ze ligt weer lekker te pitten. M'n collega's waren helemaal weg van haar, heb een heel leuke hoodie (trui me capuchon) gekregen voor als ze groter is, me voorop haar naam en achter op een bloem en 'karaktertje' (onze uitgeverij heet Karakter, vandaar). Wel gek om er te zijn, voelde totaal niet de behoefte om op hè werk in te gaan, maar hè was wel erg leuk om iedereen weer even te zien. Ben n zelf ook redelijk stuk, dus ik duik naast m'n meisje m'n bed in!

Geplaatst

met mij gaat het nog niet echt goed. Eten is een groot probleem. Alles wat ik eets zit dwars en maakt me misselijk. Maarja, ik moet eten. Gistermiddag voor het eerst iets warms gegeten: rijst met erwtjes, uien en peterselie. Niets bijzonders en licht verteerbaar zou je zeggen. Nou heb me er toch een last van gehad, lag er vanacht nog wakker van. Ik weet nu dus echt niet meer wat ik moet eten. Van beschuitjes alleen en een beetje vla of yoghurt krijg ik ook niet echt energie en ik voel me al zo slap. Zit in een vicieuze circel lijkt wel... en ben bang dat ik te weinig voedingsstoffen binnenkrijg. Ik slik dan wel gravitamon en omega 3 maar of dat genoeg is? ik ga denk ik maar van die pakjes nutricia ofzo nemen, van die dieetdrankjes. Iemand tips?

Geplaatst

Zou het helpen om bijv de dag te beginnen et yakult? En zou alle ui-achtigen weglaten uit je voeding. Imkeren daar normaal gesproken al las van. Verde niet of geen kruiden, maar dat doe je vast al. Heb je al gegoogled? Misschien zijn er wel tips van licht verteerbare groenten en dergelijke.

Geplaatst

hee fren, wat leuk van je collega's!

wij gebruiken draagdoek en babybjorn vooral als wagen niet handig is, dus zoals gister met wandelen door natuur (onmogelijk om daar met wagen te lopen) of eergister toen we kasteel gingen bekijken. verder gebruiken we de wagen ook super veel. draagdoek/zak is ook heel fijn als catootje weer wat meer is aan het overgeven/refluxen. Het helpt goed om haar dan rechtop te houden.

tja, waar willen we heen.... we zouden op zich wel naar nederland willen, maar we willen dolgraag de adoptie door laten gaan uit china. Door de procedure die we hebben doorlopen, moeten we weer in china wonen op moment van adoptie. Dat moment zal op zn vroegst zomer volgend jaar zijn. Maar het is de grote vraag of arjon voor werk weer terug kan. Ik kan zo weer aan de slag bij het bedrijf waar in in china werkte, maar daar kan ik ons alledrie niet van onderhouden. Dus tja, het is nog even puzzelen, we weten het nog niet zo goed. In april moeten we serieus naar opties gaan kijken (eind maart moet de fabriek hier draaien, dus dan is de ergste stress en werkdruk voor ar ervan af en heeft hij wat meer tijd).

Het buitenland leven bevalt ons heel goed, maar de onzekerheid over hoe en wat als je weer verder wil/moet is toch wel lastig.

Geplaatst

hee sen,

wat balen zeg. Dingen als soep inderdaad, kippensoep met veel groente erin? Of een simpele stir fry, weinig kruiden, veel groente? Iets van brinta misschien? Lastig hoor. Rijst lijkt me sowieso goed omdat dat wat stopt.

Hoop dat het snel beter gaat!!!

Geplaatst

Sen, we kunnen elkaar een handje geven dan wat eten betreft. Het is hier nu bagger,maar normaalgesproken zou ik zeggen:

-geen uien, prei, bonen en kolen. Dat zorgt voor gasvorming dus gerommel en misselijkheid

- geen specerijen, van groene kruiden is het even uitproberen. Bieslook is familie van de ui, peterselie is misschien te citroenig....

Eigenlijk gebruikte ik vooral zout en citroensap en soms wat peper. Je kunt ui en knoflook wel gebruiken om bouillon te trekken, gekookt is het minder heftig en je gebruikte feitelijk alleen de smaak.

Soep is idd een fijne oplossing, gewoon bouillon, of evt wat groenten, pasta of rijst erin.

Gebruik verder je oven veel, dat scheelt in vet en in kooklucht. Kipfilet met wt zout en citroensap, evt teentje knoflook en stukje wortel in alu folie en in de oven. Kun je eten met pasta, rijst of aardappels net wat wil. Gaat ook erg goed met witvis.

Aubergine en courgette met wat zout grillen. Kun je ook koud eten.

Voor mij geen optie vanwege lactose, maar misschien aardappelpuree?

Kalkoenfilet ging gegrild ook nog wel goed bij mij, maar vlees hoeft natuurlijk niet perse.

Gekookt ei.

Fruitsmoothie.

En hoewel ik me er nu zelf ook druk om maak, het schijnt echt niet erg te zijn om tijdelijk op crackers te leven. Maar het voelt niet goed, dat weet ik maar al te goed. En doordat je er rot van wordt, ga je steed meer tegen eten opzien. En dan zit je idd en een fijne cirkel.

Geplaatst

Henne thx voor de tips.

geen uien meer dus, vlees, kip en vis valt ook niet goed en de meeste groenten ook niet. Eigenlijk valt al het vaste voedsel verkeerd. Mn vriend is nu van die pakjes Nutricia halen, krijg ik tenminste nog wat vitamine binnen.

Geplaatst

Vriendin van me hield de eerste weken niks binnen, was bijna uitgedroogd. Uiteindelijk weer begonnen met zoet belegd brood want vlees ofzo ging helemaal niet. Daarna langzaam hele kleine porties pasta met wat groenten ed. Wel typisch dat ze in het ziekenhuis dan verder geen tips geven. Eet vooral wat wel lukt, dat is altijd goed. En blijven drinken. Evt kun je vitaminedrankjes proberen.

Geplaatst

hee fren,

vergat te reageren op je ierland vraag: de westkust is fantastisch!! dan vliegen jullie op cork, duiken we eerst samen de pub in met de meisjes, gaan jullie dan verder. als jullie gaan, heb ik ook nog wel n paar leuke adresjes voor je om te slapen en te eten.

x

Geplaatst

Heb het wel gevraagd aan de verpleging toen ik naar huis mocht maar er werd alleen maar gezegd: licht verteerbaar voedsel.

Net een flesje nutricia op, iew...

Zou je gatorade, aquarius en AA mogen drinken tijdens zwangerschap? Heb gegoogled maar kan het niet echt vinden

Geplaatst

Hier nu snel meegelezen, wat is er weer veel geschreven en gepasseerd!

Ruby, wat jammer dat het allemaal nog niet lekker gaat. Dikke knuffel voor jou!

Henne ook al minnetjes en ziek. Volgens mij weet je er alles van af...dus moeilijk om advies te geven, maar ik denk dat een deel van de klachten veroorzaakt kunnen worden door een gebrek aan voeding eveneens. Zowieso doe je er goed aan om om de paar uur energie binnen te krijgen, kleine porties te eten verdeeld over de dag en je suiker voorraad wat op te krikken met thee met honing (bleh) maar dat helpt wel . Goed idee volgens mij ook van Sen, dingen als aquarius, daar zitten ook gelijk van elektrolyten in. Verder kom je tekort in koolhydraten, en heb je niet echt vet om om te zetten, dus is het zaak voor consequente toevoer te zorgen. Die rijst met soep vond ik een aardige, met wortelen en zo. Citroensap weet ik niet zo goed, ook tot de citrusachtigen behorend? Maar verder is het voornaamste advies concentratie op positieve dingen! Alles wat gedeprimeeerdheid en angst geeft maakt je ook gammel en wankel, dius lieve Henne, vooral fijne afleiding, rust en positieve input. Tijdje terug iets gelezen over je aanleg voor binnenhuisarchitectuur.....ik zou zeggen.....go for it, al is het maar een heel klein beetje, denk dat je ook daar een beetje energie uit kan halen...knuffel voor jou!

San, helaas hebben sommige zwangeren heel veel last van die misselijkheid en ben jij (nog) zo'n pechvogel. Goed plan die nutricia, ook voor jou hoop ik dat je het houdt bij kleine beetjes verdeeld over de dag. Hoop gewoon dat je je snel wat beter gaat voelen.

Hier een heel druk weekend gehad, bedrijfsuitje van manlief. En de griep. Nu dus stem kwijt....vanmiddag is pleegzorg langsgeweest voor gesprek. Volgende week de topcursus. Ik voel me er positief over en heb zin om te ervaren en te zien wat de mogelijkheden voor ons zullen zijn. Wel een beetje zenuwachting ; -) en veel gepraat ; -)

Ivfsh, spannende tijden voor jullie met onzekerheid over toekomstige baan en woonplek, jullie kennende gaat het vast goed komen! Wat een heerlijke foto's op fb!

Fren, wat lief van je collega's, zo'n schattig kadootje voor Fiene, snap goed dat je er niet aan toe bent om daar weer te zitten! Hoop dat je lekker geslapen hebt met je kleintje!

Knuffel voor iedereen xxx

Geplaatst

Sen balen, zou inderdaad de vk bellen en advies vragen, of de huisarts?

Meiden bedankt alvast voor de felicitaties via FB maar ik ben morgen pas jarig! Staat er soms op FB dat het vandaag is? Of zijn jullie gewoon snel? :-)

Geplaatst

San erg vervelend. :( Bij mij valt sterk gekruid heel slecht. Maar zo rot als bij jou is echt niet leuk mee. Lijkt mij ook slim om echt advies te krijgen hierop.

Eef, wat veel tegelijk terwijl je ziek bent. Maar wel allemaal leuke dingen he? Heel bijzonder dat jullie de stap naar pleegzorg mogelijk gaan nemen. Die vriendin heeft er zoveel plezier van!

Caro, we zijn er maar op tijd bij. :)

Geplaatst

ja heel vervelend bleh... ik blijf maar experimenteren met licht verteerbaar eten en zie dan wel waar het schip strand. Heb eindelijk een kaartje gehad van mn collega's en heb ze per email bedankt en er even een update bij geschreven. Er heeft één collega gereageerd. Ach tenminste nog één...

Henne, mn italiaanse lerares die leert voor alternatieve geneeskunde en dan m.b.t. voedingsallergie. Zij zei dat je eerst met het product over de binnenkant van je pols moet wrijven en als het dan rood wordt, ben je er waarschijnlijk allergisch voor. Niet te hard wrijven natuurlijk, anders wordt het evengoed rood ;-) misschien een goede tip voor jou. By the way, heb je je groentela al nagekeken of je alles hebt?

Eef, toch nog een leuk weekend gehad ondanks dat jullie niet lekker waren en nu alweer vol goede moed met pleegzorg bezig. Zoals Mik al zei, veel maar wel leuke dingen.

Geplaatst

Oh en Fren, fijn dat leuk was op je werk. Ook weer fijn om weg te kunnen lijkt me. :)

Vrijdag herkansing 3D echo bij dr Papa!

Hoelaat spreken we af op de 17e? Carpoolen op zich prima Fren. Ik kijk alleen wel graag last minute hoe ik mij voel, ene dag namelijk fit en andere dag echt shit. :) Ben in deze zwanger toestand soms nog wat shaky bij anderen in auto, met mijn crash nog op het netvlies en al. Dus denk dat ik liefst met eigen auto ga. :) Maar we zien wel ff!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden