Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sab heeft me vorige week een sms gestuurd, ze leest wel af en toe mee. Zelf twijfelen ze wat te doen. Ze gaan iig eerst op wintersport en kijken dan verder.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fren de namen van mijn kinderen stonden er nog niet bij! Stond alleen zoon en dochter, zo kaal... Vandaar dat ik het schema heb aangepast.

ja doe Sab de groeten! Ze gaan in ieder geval lekker vaak op vakantie heb ik het idee... Veel plezier Sab, als je dit leest!

Geplaatst

Doe Sab ook de groetjes van mij, moest gisteren nog aan haar denken.

Henne fijn dat je zo snel terecht kunt en ik hoop dat ze je kunnen helpen.

Esther weer in balans met eten, blijft ook moeilijk lijkt mij. Ik moet dadelijk ook balans vinden, morgenochtend wegen, ben benieuwd. Toch is het ook makkelijk om lekker te eten en genoeg te eten tijdens het afvallen maar volhouden is wat anders.

Guusje succes met jullie aankomende opstart, hoop je te zien bij de lunch.

Geplaatst

Syl ik zorg er ook echt voor dat de gewone maaltijden wel gezonde maaltijden zijn maar dan wel heel erg lekker! Tussen de middag maak ik b.v. regelmatig een lekkere bol klaar met slankie kaas met wat honingmosterddressing en wat augurken erop. s'avonds zorg ik ook echt voor een goeie maar erg lekkere warme maaltijd. Dus dat zit wel goed. Toch vind ik het soms gewoon lastig, heb soms zo de neiging om te snoepen! Heb net b.v. een klein reepje op van 100 kcal met chocola en caramel maar moet me dan heel erg inhouden om er niet nog 1 te nemen!

Ik hoop gewoon dat ik weer wat afval als ik straks weer volop kan werken!

Zit hier voetbal te kijken naast mannetje op de bank...zo'n zin in een wijntje! Maar gelukkig niks in huis!

Geplaatst

Ik kreeg gister een kaartje van sab voor Fiene.

Hoop dat ze een fijne vakantie hebben en tot een besluit komen.

Syl, hoe is het met jou, hoe was het zon dag met je schoonvader?

Geplaatst

Sen, Fijn dat je weer naar huis mocht! Rust houden en vooral aan jezelf en de kleine denken!

Henne, wat goed dat je vrijdag al terecht kan. Dat heeft dus zo moeten zijn. Scheelt toch weer even in wachttijden. Verder wilde ik je nog zeggen dat ik zo ontzettend veel respect hebt voor de kracht die je elke keer weer weet te vinden!

Hier ook moeite met mij in te houden met lekker eten. Koekje, reepje chocolade, wijntje....mmmmmmmm. Heerlijk, maar helaas niet goed voor de lijn. Ben sinds deze week ook begonnen met wat meer op mijn eten te letten. Dit als een soort voorbereiding op april / mei als wij voor een poging gaan. Ik raak nl altijd helemaal opgeblazen van de hormonen, dus wil niet met al extra gewicht beginnen.

Vandaag de pil opgehaald bij de apotheek. Dit werd in gent voorgeschreven. Die heb ik dus al ruim 12 jaar niet meer gebruikt. Ben dus benieuwd. De arts vertelde mij dat ze met pilgebruik het allemaal iets beter konden inplannen en het schijnt ook positief te kunnen werken op onregelmatige follikelgroei (heb ik last van). Wij gaan het dus wel zien. Eerst maar het gesprek in april afwachten en dan maar hopen dat wij snel mogen beginnen.

Geplaatst

he dames! heb ook nog via mail regelmatig contact met sab. heb het gesprek gehad en met ingang van komende week geef ik nog alleen de yoga op vrijdag. een hele geruststelling en geen probleem ze had t ook al min of meer verwacht. dus nu tijd over. loslaten is welmoeilijk want ik zei ook gewoon dat ik anders de power op vrijdag wel wilde geven. dus toch nog twee lessen.maar dat mocht alleen maar als ik me fit genoeg voelde lastig hoor! nu lig ik in bed om te slapen maar wilde dit nog even met jullie delen! welterusten chicas!

Geplaatst

Fijn Tool dat ze meedenken en niet moeilijk doen.

Ik neem tussen de middag een geroosterd bruinbroodje(s) met gerookte kipfilet, dikke plakken met wat truffelmayo, heerlijk. Ik ben geen snoeperd maar een drinker en soms heb ik echt trek in een wijntje, thuis gelukkig niet meer maar ik kan het ook niet bij 1 houden zoals jou reep chocolade hihi.

Fren beladen en verdrietig. Hoop niet dat het lang gaat duren, vooral voor hem zelf.

Kayla is weer helemaal van het padje af dus het zijn weer korte nachten.

Geplaatst

Het is nu officieel, wij zijn weer in de race ....

Pauze:

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden

Roestvlek:

Ceeke:

Spaatje:

Sab:

Henne: darmproblemen en allergie oplossen, 29 maart evaluatie en dan hopelijk in mei icsi7

Voortraject:

Sylvino: acupunctuur, afvallen, gezond leven, man moet ook. Vitamines slikken, opstart april.

Tool: voorbereidingen treffen voor poging 5 met prednisolon en evt. intralipid. acu opgestart, aan de supplementen vit. D, DHEA en Omega 3, laatste 5 kilootjes kwijtraken. DHEA weer medio maart laten testen, dan ook icm startecho afspraak met dr. S. Hopelijk starten begin april bij bongi

Wen72: 2 april een afspraak in gent om alle uitslagen van de onderzoeken te bespreken. Daarna hopelijk in april / mei starten. Ondertussen aan een hoop supplementen.

Behandeling:

Guusje: 29 februari CD 1 - 1e echo 12 maart 8u30

Zwanger:

Miki: (uitger. datum 9-6-2012)

S€N: (uitger. datum 24-08-2012)

Geboren:

Simba: bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela: bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra: bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth: bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika: bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Dublin: bevallen op 9 dec 2011 van dochter Caitlin

Ivfsh: bevallen op 13 januari 2012 van dochter "Catootje"

Fren: bevallen op 14 februari van dochter Fiene

Caro: bevallen op 14 februari van dochter Kaat en zoon Bram

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: We gaan verder met ons leven. We gaan ons verdiepen in pleegzorg

Esther: Eerst verwerken en dan verder zien.

Geplaatst

Guus, spannend meid! je eerste echo op de dag dat ik ga bloedprikken voor mijn DHEA! toi toi toi!!!

Syl, balen dat Kayla 's nachts weer komt. Wilde je toevallig al vragen hoe het ging en met je slapen. Nu dus niet zo goed, begrijp ik! Zag in het andere topic dat je weer was afgevallen! goed zo. Kan heel goed dat het nu nog snel gaat, wellicht stagneert het over een tijdje. Zolang jij je er goed bij voelt, is het prima

moet weer snel aan het werk.

tot later lieve meiden!

Geplaatst

Guus weer in de race, staat je man er nu ook helemaal achter?

Er zit niet meer zoveel rek in die oude dropveter, qua timing zal het wel weer briljant worden dat dadelijk en schoonpa en hond in dezelfde week sterft, story off my life....:-(

Kijk daarom schrijf ik ook niet actief mee, geen happy nieuws behalve dat ik weer ben afgevallen, bekijk mijn nieuwe tikker!

Tot later dames!

Geplaatst

Syl, aller eerst een hele dikke knuffel voor jou. Moeilijk allemaal!

Mijn man staat er ook 100% achter, anders zou ik/we niet doorgaan.

Geplaatst

Hee lieve meiden!

Heb alles wel meegelezen, maar ons meiske was hangerig en n beetje ziekjes, dus niet echt aan reageren toegekomen. Zag dat

-knuffelsmurf eef nu zelf een knuffel nodig heeft,

- dat Henne weer krachtig door is aan het pakken, maar dat het wel lastig is. Volgens mini's de branche waar jij inzit net zo hard als de advieswereld waar ik in zat. Super leuk en interessant werk, maar als het minder gaat.... Hoop voor je dat je twee managers ewoon even te druk waren. Het is veel fijner als jij keuzes kunt maken op het moment dat hij dat wil en niet dat je gedwongen wordt tot keuzes

- sylvie: jij krijgt ook veel knuffels! Moeilijke tijden voor jou... Wel zoveel afvallen: petje af!

- tool: heel goed, you go girl! Meer tool time creëren!

- Guusje: weer starten! Hoe voel je je vandaag?

- wen: weer aan de pil: dubbel hè...

- Esther: jij lekker gezond aan het leen: heel goed! Die enkel is wel een gesukkel zeg... Hoop dat het snel beter is en dat autorijden enzo weer gaat.

- ruby: wat een never ending story is die badkamer... Je voornemen om dit weekend rustig aan te doen klinkt heel goed!! Tank maar eens even goed bij, jullie zijn altijd zo druk!

- kaartje: jij lekker relax dagje gehad: heerlijk!!!

Hoe is het verder met sen en miki? En met alle kindjes? Ruben alweer beter? En hoe is het met Sanne, Jim, merel en storm, imke, caitlin, fiene en kaat en Bram??

Hier alles goed, ons meiske was wat ziek/hangerig. Ook toen we naar Dublin gingen, dus dat was wel zielig. S ochtends alles goed, maar s middags ziekjes... Maar het is allemaal gelukt vandaag is ze volgens mij weer helemaal de 'oude' (haha, bijna zeven weken oud).

Dit weekend heb ik nachtje b&b geboekt. Eens zien hoe het gaat om n nachtje weg te gaan met z'n drietjes.

Xxxxx voor allemaal!

Geplaatst

Ivfsh sneu he als je kleintje ziek is.

Ruben is allesbehalve beter. Gister na zijn paracetamol was temp van 40,5 gezakt naar 37 en hij was weer vrolijk en aan het spelen in de box en op schoot niet meer stilzitten. Alleen wat stiller en minder lachen. Vanacht was het tot 4 uur rustig toen begon hij weer. Had vanmorgen weer 40 graden koorts en dus vanmiddag om half 4 naar de huisarts. Hij drinkt zijn flessen goed leeg, alleen de potjes wat minder. Nu ligt hij weer uitgeput van het huilen te slapen al een poos. Heb nu het idee dat hij het soms ook wat benauwd heeft en wat sneller ademhaald dus bezoekje huisarts was toch wel nodig geweest als zijn temp gezakt was. En zijn neus zit ook heel erg dicht, geen effect met zoutoplossing. Vanmiddag weten we meer.

Syl dikke knuffel!!!

Esther ik geloof dat ik je berichtje niet goed gelezen heb, gaat helemaal niet zo lekker met de enkel? Hoe bedoel je ik ben er niet bij met mijn hoofd.....

Caro ik heb je kaartje gehad hoor. Wat een grappig en lief kaartje. Helemaal mijn smaak!!

Guusje weer in de race!!! Toppie hoor....

Geplaatst

Meiden, hier een update wat de badkamer betreft.

Blijkt dat de standleiding helemaal niet lekt. MAar het of de wasmachine of de waterleiding bij de wasmachine is. Dat gaat alwin vanmiddag nog uitzoeken. Dus we gaan verder met de badkamer. Nu weer even contact leggen met een loodgieter die de belangrijkste werkjes kan doen wat afvoeren betreft. De electricieen wat electra betreft en een handige meneer die advies kan geven voor de muren. De timmerman die er nu was zei even stucen en dan komt het goed. Dus druk offertetjes opvragen e.d.

Caro, ik zou graag nog een kaartje ontvangen. maar als je niet meer hebt is het ook ok hoor. Wil je niet op kosten jagen en anders scan je hem in en mail je hem is ook goed.

knuffel voor iedereen

Geplaatst

Oh Ruby dat is ff balen zeg, jullie maar denken dat het die standleiding is. Maar hoe zit het met het aan moeten sluiten van nieuw afvoeren?? Kan dat wel op die asbestpijp?

Hopelijk komt nu wel kekker alles in een stroomversnelling en kunnen jullie snel genieten van een prachtbadkamer en dan waardeer je het nog meer dan wij kunnen voorstellen na al die tijd.

Geplaatst

wij sluiten afvoeren aan op andere afvoeren. de loodgieter mag wel op die leiding aansluiten als het de enige oplossing is. Nu zit de lodenpijp er ook aan vast. We wachten wel even af. Wel de loden pijp even uithakken was het advies voordat we verder gaan. Dan kunnen we zien waar hij naar toe gaat. Wordt nog een hoop werk, maar we kunnen weer aan de slag. Er is wel 1 keukenkastje naast de wasmachine al gesloopt, maar dat is nog de oude keuken dus niet zo erg. We zullen zien.

Maar ben wel blij, maar mijn hoofd zit helemaal vol met dingen wordt er een beetje gek van. moet zoeken naar woorden. Dus toch maar bijtijds naa rhuis denk ik vandaag.

Geplaatst

heee meiden,

Ruby, hèhè komt er eindelijk schot in de zaak?! ik heb geen verstand van waterleidingen maar ik hoop dat het nu opgelost wordt.

Ivfsh, arme catootje zo ziekjes maar gelukkig is ze weer opgeknapt. Spannend jullie eerste weekendje weg! veel plezier

Caro, als het niet teveel moeite is wil ik ook wel graag een kaartje ontvangen. Ik had destijds natuurlijk doorgegeven dat ik geboortekaartjes te confronterend vond maar nu sta ik daar natuurlijk heel anders in.

Fren, mocht jij er nog één over hebben.. hoeft niet persé hoor. Niet dat je straks moet gaan bestellen ofzo

Syl, wow 14,5kg afgevallen wat goed van je! straks herkennen we je niet meer terug :-) maar wat kl*te dat het weer minder gaat met Kayla :-( en dan nog je schoonvader die zo slecht ligt.. denk aan je hoor, dikke knuffel

Wen, weer aan de pil. Ik moest dat destijds ook toen ik in DD "liep". Ik had er zo'n moeite mee. Het voelde gewoon zò tegenstrijdig.

Guusje, weer in de race. Spannend weer, de duimen gaan weer draaien

Tool, fijn dat je een goed gesprek hebt gehad en wat gas kan terugnemen

San, arme Ruben... en wat een koorts! maar dat schijnt dus normaal te zijn bij zo'n kleintje? als volwassene is zo'n hoge koorts volgens mij levensbedreigend toch?

Hier weer lekker in mn eigen bed geslapen. Was gisteravond wel weer behoorlijk misselijk en veel maagzuur maar gelukkig niet gespuugd. Kreeg wel weer de zenuwen ervan. Beetje onrustige nacht gehad met rare dromen en bezweet wakker worden. Vanmorgen voorzichtig aan ontbijtje met wasacrackers genomen en wat thee en nu eet ik om de 2 uur iets licht verteerbaars. Voorlopig even geen warm eten voor mij...

Geplaatst

hoge koorts bij babytjes is "normaal" wel om in de gaten te houden, kan van het ene op andere moment er zijn of weer verdwijnen, maar bij een volwasene is dat idd erg hoog.

Hij huilt nu bijna constant om alles, gelukkig gaan we zo richting huisartsenpraktijk. Echt heel zielig voor het kleine manneke. Ik heb het idee dat hij pijn heeft weet alleen niet waar.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden