Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve Syl, voel je niet bezwaard, je hebt zoveel Aan jezelf momenteel! Heel veel sterkte, hoop dat je echt even wat rust krijgt deze dagen!

Ivfsh jeetje niet te geloven dat die monteur jullie in dergelijke omstandigheden liet zitten, zo gevaarlijk!! Is het een beetje te doen nu? Hier wordt voor 2de paasdagen veel nattigheid verwacht. Wij hebben nog geen plannen, morgen komt de nieuwe bank en eetkamerstoelen, nu had mijn man het briljante idee om maandag voor nieuwe accesoires te gaan shoppen! Natuurlijk van de ene kant gebruik van maken maar op 2de paasdag!?

Haha en ik ben echt niet altijd een lieverdje hoor, an behoorlijk ongeduldig zijn en dan kan ik dat moeilijk verbergen ;) en dan nog eens hormonen, de ideale combi haha.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Syl, knuffel voor jou! konden we maar iets doen! weet dat we aan jullie denken!!!

ivfsh, jeetje, goed dat je het toch niet vertrouwde. Er had dus best wel iets kunnen gebeuren. Is het nog niet helemaal geregeld dus, maar wel een nieuwe ketel? en wat fijn dat Ar vrij heeft!!! lekker genieten. hier bij ons is het nu zonnig. geen idee eigenlijk wat voor weer het met de pasen wordt.

babeth, fijn dat imke wel goed eet en drinkt, dat is altijd een goed teken!

vanochtend/vanmiddag nog boodschappen gedaan en lekker tompoucen gekocht...net met zijn tweetje al eentje gegeten, mmm...met caramel on top.

Caro, wat een lieve foto van K!

Geplaatst

Allemaal genieten aan de vrije dagen samen, hopelijk ook rust voor iedereen.

Ivfsh wat een naar idee zeg, bah, gelukkig dat je naa je eigen gevoel luistert.

Babeth op 2e paasdagen shoppen haha... En dat idee komt van een man?? Wij hebben ooit met Pasen of Pinksteren onze bank gekocht, dat was eens maar nooit weer. We zaten geloof ik met vier stellen op die bank te wachten tot we geholpen konden worden LOL. Het idee dat Je uniek bezig bent is er dan ook wel af ;-)

Tool nog steeds niks?

Hier nog geen plannen. We dachten strand, maar wordt het geloof ik niet echt weer voor. Misschien toch ergens een wandeling maken ofzo.

Geplaatst

Henne, hier ook verbazing dat er niets is uitgekomen. Wat is het dan?!?! wat de prednison betreft, ik zou niet zo snel naar een andere arts luisteren. Volgens mij weet dr. Pf. heus wel wat'tie doet. En het is inderdaad per geval weer anders.

Ivfsh, getsie dat is schrikken. Gelukkig heb je naar je gevoel geluisterd. Je moet er toch niet aan denken wat er anders had kunnen gebeuren brrr

Wij hebben wat mensen uitgenodigd voor een paasbrunch op eerste paasdag. Zit alleen nog steeds te wachten op bericht wie er nu wel/niet komt. Zouden ze vandaag laten weten. Nu weet ik dat de dag nog niet om is maar zou wel handig zijn als ze het al hadden laten weten want wilde eigenlijk vanmiddag alvast wat inkopen doen omdat we morgen niet zoveel tijd ervoor hebben.

Tweede paasdag nog niets op de planning. Ik denk dat we dan maar even m'n vader's huisje onderhanden gaan nemen. Hij zit nu met mn broer in italie om daar met familie pasen te vieren. Hij kan vanwege z'n gezondheidstoestand zelf geen grote schoonmaakklussen doen dus doen wij dat maar eens in de zoveel tijd. Hij wil geen hulp, zitten toch alleen maar in z'n spullen te wroeten volgens hem. Ik hou er zelf ook niet van hoor als ik eerlijk moet zijn.

Oja en ben vanmiddag even bij de ha geweest. Had vanmorgen even de assistente gebeld omdat ik al dagen vocht in mn oor hem en het hoor klotsen en mn oor dicht zit en ik last heb van mn evenwicht. Maar moest toch langskomen. Dus even gekeken en ha haalde er zelfs een leerling bij want dit zag er wel erg apart uit en had hij nog niet eerder gezien?! hele trommelvlies vol met blaasjes dus vette oorontsteking. Ze waren verbaasd dat ik geen pijn heb. Maar heb vroeger erg veel last gehad van middenoorontsteking die ook doorgeprikt moest worden en dat doet zo ontzettend veel pijn dat ik waarschijnlijk daardoor dit nieteens als pijn ervaar maar eerder als vervelend. Oor kon dus niet uitgespoten worden. Heb wel speciale neusspray gekregen en kan stomen met zoutoplossing. Meer kan ik even niet doen, hopen dat mn oor snel weer open gaat

Geplaatst

Jemig Sen, nou dat weer. Hoop dat het snel overgaat.

Ik ben nog steeds zo duf als een konijn, was in slaap gevallen na luisteren hypno sessie. En kennelijk kan ik ook moeilijk vanuit de remstand het gaspedaal vinden LOL gelukkig belde j net dat IE wat te eten meeneemt en dan gaan we morgenochtend maar vroeg boodschappen doen.

Geplaatst

nope, nog steeds niet, ik geef het wachten op de bongi maar op. Ik zie m wel verschijnen. iedere keer dat broekloeren is ook niet goed, hahahaha.

Ik ga dadelijk een uurtje sporten voor mezelf, ga weer eens meedoen met de powerles. Natuurlijk wel met lichte gewichten, moet daarna nog mijn eigen les releasen (heb wel een uurtje pauze ertussen, dus dat komt wel goed. neem in elk geval eeen herbalfie shake mee om te herstellen. en als het niet gaat, dan stop ik er gewoon mee.

S€n, vervelend zeg, niet iets wat je nog erbij kunt hebben, hoop dat het met die neusspray en de zoutoplossing gaat lukken!

henne, lekker toch, even weg zijn. Dat betekent dat je je helemaal hebt kunnen overgeven aan het ontspannen en ook evven helemaal tot rust bent gekomen!

tot later meiden!!

ben ervandoor!!!

Geplaatst

Henne, toch lekker om even alles buiten te kunnen sluiten. Misschien kom je daar lekker mee tot rust. Zou leuk zijn als je daar veel energie van gaat krijgen.

Sen, klinkt niet fijn. Hoop dat het gauw

aanslaat.

Wij zijn inmiddels in Zeeland. Manlief heeft inderdaad een fikse blaasontsteking. Was wel grappig bij de huisarts. Was nu een andere dan die ik had. Toen ik aangaf dat het mij niet verbaasde dat hij nu een ontsteking heeft door mminder weerstand na de afgelopen weken en ze even in mijn kaart keek was de reactie: oh, was jij dat. Andere huisarts was zo onder de indruk van het geheel dat het daar dus besproken was. Ik ben beroemd :-P

Geplaatst

Beroemd of berucht Kaartje? ;-p

Ik hoop ook dat ik hier op den duur energie van krijg. Vooralsnog ben ik vooral moe, maar misschien is dat ook moeheid die er nu pas uit komt na alle spanning van de afgelopen maanden.

Tool veel plezier vanavond, hou je grenzen in de gaten maar ook leker genieten.

Geplaatst

ik baal dat ik nog niet bongi ben! ik wil beginnen! grmbl! power was leuk maar wel vermoeiend. beniewd of de yoga dalijk wel doorgaat. heb pas twee deelnemers hier. tot later!

Geplaatst

Meisjes toch, meer dan twaalf uur niks geschreven? ;-)

Hier vroeg wakker voor de boodschappen, j moet om half tien weg....poeh valt tegen. Ben toch nog wel wat slaperig van die Tavegil, de belooft wat voor de komende weken.

Geplaatst

kalimera!!

yoga is gisteren doorgegaan, had uiteindelijk 7 deelnemers.

was alleen behoorlijk irritant dat men mij erop ging wijzen toen ik uitleg aan het geven was dat ze het zondag, dinsdag en woensdag toch echt anders hadden gedaan en dat dit toch echt wel pittiger was. WTF??? blijkt dat mijn collega het dus verkeerd heeft uitgelegd en dat ik goed zat. vanochtend maar even een mail gestuurd en zelfs de dvd nog nagekeken. het zullen we de hormonen zijn, maar mijn collega is niet heilig, alsof zij altijd alles goed heeft. pfff...

nou, ik ben dus nog steeds niet bongi. baal er gigantisch van, hieruit blijkt maar weer dat er gewoon niets te plannen valt aan dit hele sjipstraject. zelfs weer een test gedaan vanochtend: negatief natuurlijk

genoeg ego nu.

Henne, jij dus ook al vroeg op. hoop dat de tagevil toch nog zal meevallen, maar als je nu al zo suffig/moe ervan bent.

En wat je gisteren schreef, dat je het idee had dat alle moeheid er nu uit komt, dat had ik ook toen ik gestopt was met lesgeven. ik werd alleen maar meer en meer moe. Geef het zijn tijd, jij hebt iets meer tijd nodig, maar dat is niet erg!

hoe is het met de rest van de dames?

Ruby, vanochtend weer te voet naar het werk? of deze keer met de auto?

Kaartje veel plezier in Zeeland en beterschap voor je man!!!

fijne pasen allemaal!!!

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Henne, niets uit de test gekomen, raar hoor! Je zou toch verwachten dat er iets op zou komen. Aan de ene kant natuurlijk fijn, maar je wil het toch een naam kunnen geven.

Tool, wachten op de bongi, want je staat te popelen..... Wat was het recept ook al weer? Bongi dans en bier drinken ;)

Infsh, wat een gedoe zeg! met die ketel. Maar nu zit je er wel warmpjes bij?

Babeth, de kleine meid ziek! Maar gelukkig geen kinkhoest, zo naar! Hoop dat ze snel opknapt.

Caro, hier en daar wat foto's gezien van je stoere kindjes, wat een plaatjes zeg!

Kaartje, man blaasontsteking! Balen, maar hoop dat hij en minder last van heeft nu jullie weg zijn. Geniet in Zeeland!

Ceeke, wat verdrietig zeg! Ontdooien niet goed gegaan. Gatver! Stekte meis!

Hier gaat het wel oke! Gelukkig geen last van mijn eierstok, ook niet tijdens de bongi. Nu ben ik weer aan de pil, om te zorgen dat ik geen iesprong kkrijg. dinsdag 17 april een afspraak in het zkh om te kijken hoe en wat. Soms, als ik er over nadenk dat we nog maar 1 kans hebben, dan voel ik me zo klote. Het is moeilijk om te weten dat we nog maar 1 kans hebben. Ik realiseer me al te goed dat als het niet gaat lukken, ik nooit moeder mag worden, nooit een knuffel van mijn eigen kind, nooit een tekening voor moederdag en ga zo maar door. En het erge is, ik VOEL me zo moeder!!! Alleen zonder een kindje. Het is zo'n raar gevoel, waar ik nu niets mee kan. Maar ik moet proberen nog positief te blijven, maar dat is in deze fase zo lastig.

Geplaatst

Ach lieve Guusje! Het zou zo ontzettend mooi zijn: een kindje voor jullie! Kan me voorstellen dat je soms verdrietig wordt van de gedachte nog maar 1 kans te hebben. Het is zo verdrietig dat je een miskraam hbt moeten hebben van twee kleine wondertjes. Wij leven hier volop met je mee

Voor de volgende poging!

Dikke knuffel voor jou!

Trouwens: wat een lieve man heb je toch! Mooi cadeau heb je gekregen!

Xxx

Geplaatst

Guusje, knuffel voor jou! Het klinkt misschien raar, maar ik ben "blij" dat je zo eerlijk over je gevoel kunt schrijven, ik merk steeds meer hoe belangrijk dit is, voor verwerken van moeilijke tijden, om niet te spastisch te doen als het zwaar is, maar het gewoon zeggen, voelen, beleven en als het even kan, delen. Wegslikken, wegwuiven of vrolijk doen is misschien kortdurend iets wat kan verlichten, maar op de lange termijn werkt het doorleven voor mijn gevoel toch beter. Kus voor jou. Het enige wat telt nu is de laatste poging en energie en vertrouwen opbouwen om er voor te gaan! leef met je mee en duim gewoon door voor je xx

Henne, niks uit de test.. je was er zelf al bang voor, maar ik sta er wel van te kijken, na het zien van die gekke uitslag helemaal. Ik weet nog goed in die periode dat ik al die buik problemen en allergische reacties had, dat er ook niet zoveel uit testen kwam, uiteindelijk heb ik ook een tijd natuurgeneeskunde advies gehad, iemand die vooral keek naar voeding etc, die had mij toendertijd verteld dat allergie en intolerantie allebei iets anders zijn, allergie aan te tonen, intolerantie niet, en dat bij intolerantie kleine hoeveelheden wel mogelijk was? Ik ben benieuwd of hier iets over gezegd is? Verder stond gister nog op nu.nl iets over de werkzaamheid van hypnotherapie, heel positief! Zou zelf ook bijna denken..mm.

Hier weer lekker leuke middag kinder atelier gehad, collages maken, zo leuk. Waar ze mee gekomen zijn! Zo grappig. 1 meisje had uiteindelijk hele mooie kleurencombinatie aan plaatjes, en daar tussen dan de teksten gevonden: "de komst van de toekomst"en er achter "shoppen" haha. 7 jaar. Stoer hoor.

Gister avond zelf naar schildercursus bij atelier, ook super, het begint al meer iets te worden, maar blijft wel hard werken hoor, maar erg gezellig met andere vrouwen en ook het uitvoerig bespreken van het schilderproces...haha erg leuk ; -)

Ivsh, is het weer lekker warm bij jullie? geniet van de pasen samen, fijn dat je man niet hoeft te werken, quality time!

Kaartje, jullie lang weekend weg ondanks blaasontsteking, hoop dat het goed gaat en het goed gaat doen er even helemaal uit te zijn

Syl. jij laat af en toe wat van je horen, fijn hoor, weet dat we aan je denken xxx

Ruby eindelijk wat beweging in de badkamerperikelen! Good, en volop aan het bewegen, good for you, aanmoediging vanuit hier!

Tool, wat een verhaal van die yoga, gewoon op jezelf vertrouwen! spannende tijden voor jou en manlief...duim hier voor je!

Ceeke hoe gaat het nu?

straks even lekker naar buiten, hoop op een relaxte pasen, fijne dag iedereen xxx

Geplaatst

Guusje dikke knuf, ik herken wat je zegt: je voelt je moeder zonder kind. En dan ook nog 'de laatste kans'.... het is emotioneel heel zwaar nu. Bedenk ook dat je niet perse 'positief' hoeft te zijn he. Positiviteit heeft nog nooit iemand zwanger gemaakt, het voelt alleen over het algemeen prettiger. Maar wat Eef al zegt: gedwongen positief doen en de rest wegslikken, dat werkt op den duur juist tegen je. Dus huil, wees boos, wees vrolijk, of bang, net wanneer je je zo voelt.

Eef het zullen inderdaad eerder intoleranties zijn dan allergieën. Het meest irritante is nog dat mijn rug nog steeds wel jeukt. Ik ben dinsdag nog bij de huisarts voor iets anders, dus dan vraag ik wel of hij voor de zekerheid nog een keertje kijkt. Het kan ook later opkomen. En woensdag ben ik bij de homepaat/acupuncturist/psycholoog (die man is alles hihi), dus misschien dat die ook iets slims kan bedenken.

Ik hou je op de hoogte van hypno. Als het bij mij echt blijvend effect heeft, misschien ook proberen?? Moet wel zeggen dat ik dus gisteren die sessie weer geluisterd heb en vandaag opnieuw weinig last van buik...Ik ben heel erg voorzichtig, heel erg positief ;-)

Geplaatst

guusje, lieve knuffel voor jou! laat je gevoelens toe, de laatste kans is niet niks. We zitten er ook in, onze laatste poging. ben dan nog niet begonnen (jaja, zit nog steeds te wachten), maar het is ook onze laatste.hoop dat je droom wel mag uitkomen!

Geplaatst

Guusje, zo herkenbaar... Neem de tijd om te herstellen voor je begint aan die laatste kans. Dit moet hem gewoon worden. Tool, voor jou geldt natuurlijk hetzelfde.

Eef, er klinkt weer zoveel lol uit jouw schilderverhaal. Daar word ik altijd vrolijk van.

Ik zit braaf op de bank met boek. Zo lekker eten. Erg gezellig hier. Mijn man heeft gelukkig al minder last. Bijzonder hier met al die kindjes. Zeven stuks van bijna twee tot vierenhalf. Zo leuk. Dan moet ik er stiekem toch af en toe aan denken dat we er wel dichtbij zijn geweest...

Geplaatst

Hoi meiden, lig gebroken op bed, even speciaal een knuffel voor Guusje!! Ik weet even niet wat te zeggen, je woorden komen zo enorm binnen! Liefs Babeth

Geplaatst

allemaal fijne paaszondag!!!

hier nog steeds geen bongi. Voelt wel alsof ie moet komen, maar ja, zo voelt het al een paar dagen. zou het met die twee follikels te maken hebben die vorige week klaarlagen??? we wachten maar (rustig) verder.

Geplaatst

Vrolijk Pasen meiden

Nog geen bongi Tool?! Wat irritant hè

Hier nog in bed, helemaal gammel. Halve nacht wakker gelegen van de reflux. Moet er zo uit brunch voorbereiden maar zou zo graag nog verder slapen. Bah bah bah. Misschien dat een douche helpt

Geplaatst

behoorlijk irritant ja! nu ben ik er klaar voor en dan kan ik niet beginnen. very annoying. blijkbaar helpen de bongi-dansjes wel bij anderen behalve bij mij. ach ja we wachten nu al zo lang dan kan dit er ook nog wel bij. sŠn balen dat je zo voelt en begrijpelijk dat je liever in bed blijfg. hoop dat je je beter voelt door je douche. xx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden