Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@san, wat ontzettend jammer dat het niet goed is gegaan met de cryo's. Bah bah bah. Zo oneerlijk. Ik hoop dat volgende maand 'jullie' maand wordt.

@tool, je hebt al weer heel wat mijlpalen achter de rug. Succes morgen, wens jullie alle geluk!

@syl,lees tussen de regels door wat er staat te gebeuren. Dat is niet mis. Succes ermee, hoop dat de ellende zoveel mogelijk beperkt blijft.

@alle anderen, lees mee en leef mee maar heb te weinig tijd om te reageren.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

aarghhh!! dit geloof je niet: ook mn rechterpols doet nu pijn. Zelfde gevoel, alleen niet aan de duim kant maar aan de pinkkant. Ga bijna denken dat er meer aan de HAND is... zucht. Fiene optillen wordt nu helemaal een exercitie...

Geplaatst

Oh Fren dat is echt k*t zeg. Precies als bij die kennis van mij. Zou het dan toch iets met zwangerschap te maken hebben?

Tool trek je het nog een beetje meis? Heb vertrouwen. Er zijn twee mooie embryo's de ES in gegaan en morgen ga jij ze bij je krijgen. Ontspan, visualiseer en probeer vooral ook lekker te lachen.

San ik vond geen terugplaatsing ook veel erger dan een mislukte poging. Je rekent er op dat moment gewoon nog niet op. Je wilt tenminste die kans krijgen.

Meiden, ik ga nog even wat websites e.d. bekijken ter inspiratie. Ga morgen met een vormgever praten over mogelijkheden en kosten. Zin in.

Geplaatst

Hoi Meiden,

Wil even laten weten dat ik aan jullie denk en probeer af en toe bij te lezen..dat is bijna niet te doen ;-)

Tool .. komt helemaal goed.. xxx

Geplaatst

eigenlijk trek ik het helemaal niet.

ben zo onrustig als maar wat, terwijl ik blij moet zijn met onze twee emmies. Misschien had ik me er meer van voorgesteld, het gebruik van de dhea, ik weet het niet, maar op dit moment heb ik niet echt rust in mijn kont. heb al naar zita west geluisterd, maar dat werkte ook niet echt. mss moet ik maar effe iets anders gaan doen, afwassen (jaja, de vaatwasser is nog steeds kaduuk), heb nu een wasmachine draaien. die kan dadelijk de droger in.

heel vreemd eigenlijk, maar mss komt het ook hoe het allemaal is gegaan.het late telefoontje, en weer teruggebeld worden over de tp, en toch ook wel het besef dat het er nu echt erop of eronder is.

Deze twee kanjers van emmies moeten het gaan doen.

morgenochtend om 9 uur acu, hopelijk kan dit me iets rustiger maken en dan meteen door naar DD voor de tp. daarna weer acu en dan gaat het wachten beginnen. half uurtje wandelen, en verder wat relaxen, lezen, schilderen, slapen. we zien het wel. volgens mij kan ik 8 mei testen.

en wat ik ook zo vreemd vind, ik heb echt pijn aan mijn linkerborst, heel gevoelig is ie en ook mijn tepels aan beide kanten. dit had ik de vorige keer ook en toen had ik de laatste ww niets meer. hoop niet dat dit al een voorbode is.

zal vrijdag nog een keer naar DD moeten voor het infuus en in de ochtend nog eens laten bloedprikken (spoedje weer, hihihi).

sorry voor het ego verhaal, maar moet het even kwijt. kan het niet aan mijn vriend kwijt, want die is nu werken.

Geplaatst

fren, owjee, dat klinkt niet goed. zou het kunnen zijn dat je aan het compenseren bent? dus je linkerkant nu meer aan het belasten bent omdat je met rechts niet veel kunt??? balen zeg...

Geplaatst

Tool, zo lastig om nu rustig te blijven. Misschien helpt het als je jezelf vertelt dat je best zenuwachtig en onrustig mag zijn? Het lijkt nu dat je onrustig wordt van het rustig worden haha. Misschien even lekker bellen met familie of vrienden of even bij iemand op de thee gaan ter afleiding of zo?

Geplaatst

Tool die gevoelige borsten komt gewoon van de pregnyl en die is er na tien dagen uit. Dat zegt n echt nog helemaal niets, maar dan ook niets over je kansen. Kan me goed voorstellen dat je onrustig bent hoor. Laatst poging, alles beetje chaotisch en hectisch, slechte nieuws van San... Je hebt er zoveel aan gedaan en dan moet het nu uit handen geven en 'rustig afwachten en vertrouwen hebben' tja.....

Geplaatst

Goedenavond dames,

Allereerst San wat een ontzettend klotenieuws zeg. Dat had ik echt niet verwacht na gisteren. Sterkte met het verwerken van deze grote teleurstelling en een hele dikke troostknuffel.

Tool, pfff wat een zenuwslopende dag voor jou. Maar gelukkig 2 eicellen bevrucht. Succes met de tp

Syl, knuffel voor jou. Toen ik een relatie kreeg met m'n vriend was hij net finaal failliet en stond hij letterlijk op straat. Hij had samen met nog 2 anderen een bedrijf en 1 van de compagnons had de boel getilt. M'n vriend had Echt helemaal niets meer en sliep bij m'n broer (zijn al 30 jaar bevriend met elkaar). Hij dankt nu god op z'n blote knieën dat er mensen waren die hem steunden. Daarna weer keihard gaan werken en nu alweer een paar jaar geheel schuldvrij. Maar pfff wat een tijd was dat.

Geplaatst

Tool ik duim voor je, voel je zenuwen hier.

San het is vreselijk dat er niet eens een kans was. Dit zegt niets over de andere cryo's maar daar schiet je nu niets mee op.

Sen er is licht aan het einde van de tunnel, altijd goed om dat te horen. Wat mij beangstigt is dat we nog aan het begin van de tunnel staan.

Geplaatst

Syl wat een moeilijke tijd voor jullie! Hebben jullie hulp of steun uit directe omgeving of komt er een lawine van bureaucratie nu op jullie af en is er niemand die bijstaat? Geen flauw idee hoe zoiets werkt maar als ik verhaal Sen lees kan ik me goed voorstellen dat het doodeng moet zijn. K@# EN NIET ANDERS... heel veel sterkte voor jullie, weet niet goed wat te zeggen lieverd, knuffel..

San, hele dag niet op jouw rotnieuws kunnen reageren,@#$ ook al..wordt veel gevloekt vandaag... ook voor jullie knuffel..

Tool, relax! twee emmies! morgen al heen, Leef met je mee en duim! Ook jij knuffel

Hier beetje moe... en weinig puf verder voor uitgebreide reactie, behalve dan dat ik iets sufs heb gedaan, en vandaag een mailtje verstuurd die achteraf niet handig was. het was een grapje, maar is niet zo opgepakt, zo'n verhaal. Bah wat haat ik mailverkeer toch. Ene kant denk je gebeurd is gebeurd, andere kant...niet op knop gedrukt had hoop gedoe voorkomen..harde les zeg maar, hoop dat het daar bij mag blijven..:( vroeg bedje in en morgen natuurlijk heel normaal doen haha. veel liefs voor iedereen x

Geplaatst

Vanmiddag naar de ha geweest en die constateerde wat ik eigenlijk wel wist: heb soort overbelasting van mijn bekken, omdat ik verkeerd til. Ik heb oefeningen meegekregen en hij heeft voorgedaan hoe ik het beste een baby uit de wieg kan tillen. Ik moet ook meer rechtop zitten en lopen, voelt heel raar. Hij vroeg of ik fysiotherapie wilde maar daar heb ik eigenlijk geen zin in, is zo'n geregel nu allemaal. Kan altijd nog als het niet beter wordt.

Meteen mijn bloeddruk laten meten, dat had ik nog met de gyn afgesproken en die was nog iets hoger dan normaal, ik vond het niet slecht. Hij begon over het afbouwen van de medicatie en wil dat ik bloed laat prikken op allerlei dingen, o.a. glucose en nieren. Ik zei dat ik dat tig keer gedaan had in de laatste maanden van de zwangerschap maar dat kon hij niet vinden in de computer. Ik dacht dat dat tegenwoordig zo was, dat alle medici alles van iemand konden zien? Er waren wel wat dingen, maar van helemaal de beginperiode toen ik net zwanger was en daarna niet meer.

Nou ja, moet maar dan, was eigenlijk wel een beetje verbaasd dat hij nu deed alsof ik in een risicogroep zit terwijl hij er eerst vrij laconiek over deed. Op zich niet slecht natuurlijk om in de gaten gehouden te worden.

Geplaatst

Lieve tooltje, heel veel succea vandaag met de terugplaatsing van je emmys!!!!

Gaan megahard voor je duimen dat ze de komende 8 maanden lekker bij je blijven zitten!!!!

Hier nu onderweg naar gent voor de pipelle. Nu al bijna bij de grens. Om 4.30 ging ons wekkertje......gaap.

Fijne dag voor iedereen!

Geplaatst

Pfff Wen dat is vroeg zeg! Wat houdt dat precies in die pipelle? In ieder geval veel succesTool, al wat kunnen ontspannen? Succes straks met de tpSyl, ik snap wat je bedoelt. Wat ik probeerde te zeggen is: zelfs al heb je alleen nog maar een tasje kleding en een berg schuld, ook dan kan je er nog bovenop komen Ik heb vanmiddag een afspraak bij de fysio. Ben benieuwd. Verder werd mij gisteren op het werk gevraagd of ik even de rest van m'n vorig jaar opgenomen verlichten wilde doorgeven. Maar dat is in dec al gebeurd. Nou da was vreemd want er stonden nog zoveel uren?! Dat zal vast niet kloppen werd er geredeneerd. Ik vroeg hierna aan wat directe collega's of zij binnenkort nog verlof opnemen. De 1 volgende week en de ander de week daarna met als argument: ja het is kindervakante hè dus dan moet het wel (?!). Hierop zei ik dat ik binnenkort ook een weekje vrij wil nemen en toen werd ik me toch verbaasd aangekeken en werd er alleen maar oh? Gezegd....

Geplaatst

Tool, probeer een beetje te relaxen, ook al is dat heel moeilijk. Heel veel succes,

Wen, jij al in Gent denk ik. Succes met de pipelle. Geen idee wat het is. Sorry.

Syl, jij staat voor die lange tunnel en ziet een heel klein beetje licht. Het is echt moelijk voor jullie op dit moment. Ook hier in Hilversum is een luisterend oor. Hou je haaks meid, Voor jou, J en Kayla een dikke knuffel.

Sen, niet met je laten sollen en gewoon dat weekje vrij nemen. Je hebt genoeg uren die je nog moet opnemen. Denk aan jezelf en de kleine in je buik. Die gaan voor alles. succes bij de fysio.

San, kan je wel een beetje genieten van je vakantie? he tis echt balen dat de cryo's niet goed zijn ontdooid. Lijkt wel of dat steeds vaker verkeerd gaat.

Eef, oh oh kijk uit met email. Men kan het dus idd verkeerd interpreteren. Hoop dat het goed komt.

Fren, nu ook je andere pols. Kijken wat het beste is. Injectie of operatie. Ik heb met mijn tennisarm een injectie gehad. En heeft goed geholpen. Maar ook daar zegt rust het belangrijkste. Maar ja met kleine fiene is dat niet zo goed mogelijk. Sterkte!!

Hoe is het hier, nog veel last van buikpijn. Bongi is wel weg, maar de ontlasting is helemaal ontregeld. Hoofd-, rug- en buikpijn. Wordt er gek van. Zijn dit afkickverschijnselen na een week of 6 van de suiker?

Donderdag neem ik maar een dagje vrij. De hele ochtend afspraken. Eerst de diabetes verpleegkundige. Die gaat naar mijn voeten kijken en bloedprikken uiteraard. Moet weer nuchter. Daarna naar de gyneacoloog. Kijken of we een afspraak kunnen maken voor het weghalen van de eierstokken. Ik ben er helemaal klaar mee. En het liefst de endo verwijderen uit de blaas. Die wordt dan wel wat kleiner, maar dat is dan maar zo.

Ik heb zaterdag gewoon in mijn broek geplast. Voel het neem meteen actie, maar halverwege de trap was het al gebeurd. Gelukkig was ik thuis, maar wat voelde ik me klote. Ga daar ook wel mee verder, want dit wil ikniet. Misschien maar bekkenbodemfysiotherapie (scrabbelwoordje).

Dikke knuffel voor iedereen die het nodig heeft en hou je taai...

Geplaatst

Wen, succes! Hoop dat het niet pijnlijk is.

Tool, jij gaat ze lekker ophalen vandaag!

Sen, denk dat je toch een keer gesprek aan moet gaan. Was je al van plan toch ivm vertrekkende collega's? Kun je ook gelijk je vakantie en langere verlof regelen.

Ruby, wat een narigheid toch. Hoop dat ze wat voor je kunnen doen. Dit werkt ook niet zo.

Henne, ben benieuwd waarom je bijna boos werd :-) .

Geplaatst

Ik lig nog lekker in mijn bedje. Mijn man is al actief in de tuin bezig met de schutting. Wil eigenlijk even niks, maar heb honger en ben het liggen een beetje zat. Zo dus maar aankleden. Vanmiddag naar mijn paard. Vanavond wil ik eigenlijk weer eens naar bodybalance. Is volgens mij wel goed voor mij en mijn lijf. Dan vanmiddag maar niet te actief doen met mijn paard. Denk dat ik eerst even filmpje ga kijken. Moet eigenlijk ook nodig acu en zo indienen bij mijn verzekering, maar stel het steeds uit. Zo mezelf even schop onder mijn kont geven :-P

Geplaatst

hee meiden,

Er gebeurt echt weer veel hier....

Tool: bij jou heel positief: jij krijgt vandaag twee kanjers terug geplaatst! Gogogogo!

San: hoe is het met jou vandaag? bah bah en nog eens bah. Kan me helemaal voorstellen wat je zegt over dat je dit erger vindt dan een mislukte test. Een kennisje van me heeft net een poging gedaan tot 2e ICSI. Maar deze keer waren er net als vorige keer geen bevruchtingen! 10 eicellen gevonden, geen een goed bevrucht. Vreselijk is dat.

Kaartje: bij deze :-) Schop onder je kont!! Haha, nee hoor, eerst ff lekker relaxen en daarna dingen doen. Hoewel..... acu indienen bij verzekering is een klusje van 5 min, dus doe dat maar eerst en dan het filmpje!

Syl: meis, ik denk echt vaak aan jullie. Was er maar iets dat we kunnen doen. Als er iets is wat we kunnen doen, laat je het dan weten?

Ruby: je blijft maar sukkelen met die endo, erg moeilijk. Ik kan me voorstellen dat je het helemaal zat bent. Moet je nu weer terug naar die afdeling waar je niet zo blij mee bent? Want dat was nog al een gedoe een tijd terug. Dat alles lang duurde, slechte terugkoppeling. Bekkenbodemfysiotherapie kan zeker goed zijn! Wie weet helpt het je wel, zou heel mooi zijn.

Eef: ik ben eigenlijk wel heel benieuwd wat voor mailtje je hebt gestuurd... oeh oeh, wat kan mail fout zijn he. Ik heb ooit een mail gestuurd naar mijn manager met een smiley erin. Het liep niet lekker met een opdrachtgever en toen schreef ik een iets van 'denk dat ik morgen maar het hele project terug ga trekken ;-)'. Nou, hij hing meteen ziedend aan de telefoon, haha. Hoezo kort lontje bij die vent, hij snapte m helemaal niet.

Wen: vroege vogel! Inderdaad: wat is pipelle... nooit van gehoord...

Fren: hoe is het met je rechterpols? Mijn schoonzusje had er ook enorm last van na de geboorte van haar zoontje. zij zei dat het door de hormonen kwam.

Caroline: toch even uitkijken hoor. Fysio is nu wel erg veel geregel, maar je moet wel zorgen dat het niet erger wordt. Voor mij is een fysio afspraak vaak goede stok achter de deur om em echt te houden aan de adviezen. Verder goed dat je bloeddruk goed in de gaten wordt gehouden, toch wel heel belangrijk! Zeker nu je een grote dochter, een baby tweeling en n af en toe chaggie man hebt, daar kan ieders bloeddruk wel eens van omhoog gaan, haha.

Henne: hoe is het met jou vandaag?

Spaatje! Leuk je even te zien! Hoe gaat het met je?

Ursula: ik weet niet of ik het al gezegd, maar ik vond je foto's echt super! Wat is storm al groot! En merel zo lief in die uitgegraven zandbak!

Meisjes, fijne dag allemaal!

X

Geplaatst

Ivfsh, nog ontwikkelingen mbt werkmogelijkheden in China? Kunnen jullie hier niet sneller door adoptietraject vanwege het al opgestarte traject in China?

Geplaatst

Hee kaartje,

we zijn idd in Nederland aan het navragen hoe het zit met een combi van beide trajecten. Is geen makkelijke vraag :-) Ligt nu bij ministerie van Justitie. Maar het gaat waarschijnlijk sowieso qua timing niet goed. De procedure in Nederland om beginseltoestemming te krijgen duurt waarschijnlijk veel te lang, omdat we pas mogen starten als E een jaar oud is, dan nog wachten op VIA cursus, etc etc. Dan is ons adoptiemeisje straks heel lang op ons aan het wachten, dat kan natuurlijk niet... Lastig is het. We hebben wel het BKR nummer dat nodig is om op de wachtlijst voor VIA te komen aangevraagd. We zien wel wat ze zeggen. Wat een bizarre bureaucratie in Nederland als het op adoptie aankomt. Ik ben er helemaal voor dat het allemaal zorgvuldig moet gebeuren, maar het is zo belerend en het duurt allemaal zo laaaaaannngggg.

Ar heeft nog geen concrete mogelijkheden in China, heel misschien wel wat in Singapore, waarbij hij ook verantwoordelijk zou zijn voor fabrieken in China, Tja.... of dat was is, is maar de vraag. Ik ga vandaag een mail sturen naar de Nederlandse ambassade in China, met de vraag wat nu precies de regels zijn tav weer in China wonen ten tijde van adoptie. Ze hebben ons dat wel allemaal mondeling verteld, maar zou het graag zwart op wit zien om te bekijken of er niet ergens een mogelijkheid is voor ons.

Nog niets opgeschoten dus...

Geplaatst

Ivfsh, wat een bureaucratie inderdaad. Snap ook niet dat het allemaal altijd zo lang moet duren. Vanwege al dat gedoe hebben wij adoptie weggestreept. Hoop zo voor jullie dat er mogelijkheden zijn om het geregeld te krijgen.

Geplaatst

Net sms van Tool: 'n 12 cellige optimale en een 8 cellige teruggeplaatst. Ze heeft nu nog acu en infuus en komt vanmiddag weer op het forum.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden