Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ok, bij ons is het sinds een jaar of 3 zo dat je maximaal 5 dagen mag meenemen naar het nieuwe jaar, dus dat is maar 40 uur...

Inderdaad even uitzoeken. Maar 4 weken extra verlof is ook al heel lekker!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ursela wat een super leuke foto's!

Tool, meis probeer iets te relaxen. Echt beter voor je ;-) Bij mij was met het bloedprikken de uitslag er meestal diezelfde middag na vieren ofzo. Dan belde ik of alles oke was en de volgende dag haalde ik dan een printje op om aan Pf te mailen. Als ze hadden gezegd dat er iets niet goed zat, dan had ik direct Pf nog kunnen mailen. De laatste keren heb ik hem niet eens meer gemaild als de uitslag gewoon oke was.

Ben wel erg benieuwd naar de Intralipid, overweeg te vragen of ze na de punctie een zak in willen laten lopen. Heb dan toch al een infuusnaaldje en moet toch bijkomen.

Babeth ik had zelf het idee van die prednisolon werkt toch niet, want ik krijg er dwars doorheen gewoon allergie. Pf geeft daarom nu ook een hogere dosis. Verder twijfelde ik of het mn immuunsysteem niet juist activeerde door me gevoelig te maken voor infecties. Dat het zeg maar een omgekeerd effect heeft. Maar dat is denk ik een vrij kromme redenatie :-0 Ik wil het liefste gewoon op Pf vertrouwen, maar moet mn gevoel daar nog even op aansluiten.

Ruby ik heb tot nu toe alleen kaas gegeten, in belegen en oude kaas zit als ie goed gerijpt is nauwelijks of geen lactose. Heb wel het idee dat mn buik reageert, denk op het vet dan, maar het is niet zo dat het opeens veel slechter gaat. Vandaag ga ik voor het eerst melk proberen, vind het bijna eng.

En meid wat een ellende toch die endometriose en die medicatie. Dat daar nou verder niks aan te doen is he, vind ik zo verwonderlijk. Knap dat je toch nog zo veel doet en lekker bezig blijft.

Kaartje een betje kunnen slapen? Of toch nog veel patientjes gehad vannacht?

Hier was het vroeg, zaten om acht uur al bij de tandarts. Tja, een voor het werk tijd die een half jaar geleden was afgesproken. Gelukkig niks aan de hand, alleen de 'pijn' die ik heb aan één kant komt waarschijnlijk doordat mn verstandskies nogal dwars in mn kaak ligt en tegen de rest van de kiezen aan drukt. Not amused, als het erger wordt moet die verstandkies eruit. Even geen zin in. Na de tandarts lekker 2,5 uur bij de kapper gezeten. Ben weer bijna blond :-)

Sen, natuurlijk heb je recht op vakantiedagen, maar snap ook wel dat je het lastig vindt die nu aan te vragen. Gewoon het gespek aangaan en zeker ook dagen aan je verlof plakken! Leuk dat je zo bezig bent met het kamertje.

Och meiden ik stond gisteren bij die vriendin in de babykamer met al die kleine kleertjes in mn handen.....ik wil ooooook!!!!! Gelukkig geen verdrietig gevoel aan over gehouden, meer vastberaden.

Ga nu even lekker lunchen, tot later!

Geplaatst

Tool, rustig aan meis! Zennn! Ga zo voor je duimen de komende dagen en weken!

Ruby, knuffel meis, wat onwijs klote dat die ongi zo veel pijn doet. Die endo, snap niet dat daar nou echt nog geen remedi voor gevonden is... Zou je niet in april weer naar het ziekenhuis voor uitslagen of een volgende stap om de endo te bestrijden? Het is me even ontschoten.

Henne, oe, verstandskies... Niet fijn! Mag ie nog blijven zitten, of raadt de tandarts aan dat ie eruit gaat? Hou er welrekening mee dat ze (tandarts en kaakchirurg) niks willen doen als je zwanger bent... En vooralsnog ga ik er "gewoon" van uit da dat gaat lukken bij je! En ik weet uit ervaring dat kiespijn tijdens je zwangerschap niet leuk is...

Kaartje, hoe vaak hè je nachtdienst? Best vaak volgens mij, of niet? Hoop dat het een beetje rustig is geweest.

San, hoofdpijn een beetje gezakt? Al in de zenuwen voor maandag?

Las je fietstopic en kreeg helemaal zin om met fiene te gaan fietsen! Heb helemaal geen fiets op het moment, dus tzt maar een moederfets aanschaffen. (wist helemaal nie dat er zoveel verschillende zijn)!

Even een dikke knuffel voor de meiden die het nodig hebben; Esther, syl, IVF (ik háát onzekerheid mbt werk en/of huis), wen (weer opstarten, spannend!) en iedereen die ik vergeet!

Geplaatst

Sen, jeetje wat heb je nog veel verlofuren. En eigenlijk te gek voor woorden dat je die uren niet gewoon op hebt kunnen nemen. Ik zou dat extra verlof inderdaad dus snel regelen.

Henne, misschien kies toch maar laten verwijderen als je last houdt?

Ruby, knap dat je nog zo actief bent ondanks de pijn.

Dienst vannacht was goed te doen. Om 20.00 gisteravond een patiënt en vanmorgen om 6.00 telefonisch consult. Aantal nachtdiensten per jaar valt trouwens wel mee hoor. Ze zitten alleen helaas soms dicht op elkaar. In januari en februari heel veel. In maart had ik er geen en gisteren de enige dienst van april. Ik klaag alleen altijd over de diensten, dus daarom lijkt het denk ik vaak ;-)

Nu wel erg moe. Wil eigenlijk lekker op de bank nu na acupunctuur en boodschappen doen. Moet alleen zo auto ophalen (beurt gehad). Maar meteen even doen denk ik.

Geplaatst

he dames,

alles is prima gegaan. uitslag van het bloed is al binnen en heb ik al doorgestuurd. Verder is het infuus van de intralipid goed gegaan. Anderhalf uur heb ik gehangen, zeg maar.

Henne, dr. Pf. mailde mij gisteren dat het dus niet op de punctiedag gedaan mag worden ivm narcose (met een roesje weet ik het niet), maar dit gaf hij als reden:

this is not possible

due to the fact, that the anaesthetic drug is fat soluble, so you will have

interferences with the lipid infusion. There must be one day between egg

retrieval.

dadelijk pizza eten, geen zin om te koken en heb toch niet zo'n honger. Maar het zennnn-gevoel is weer aan het terugkomen. Alle stress.drukte voor niets, maar ik vind die onzekerheid zo killing!

S€n, lekker veel verlof, je hebt er recht op en ik zou het opnemen. Verantwoordelijkheidsgevoel herken ik wel hoor!! hoop dat je er uit komt met je manager!!! En de babykamer/kinderkamer begint vorm te krijgen!!! leuk!!!

meiden, ga mijn lover eens wakker maken.

tot later!!!

Geplaatst

Hmmm, Tool, nou dan laat ik die Intralipid lekker zitten hoor. Geen zin in nog meer gedoe. Dan moet ik de dag voor de punctie weer ergens een infuus regelen. Ik eet wel wat extra vette vis haha. Voor op alle drukte gelukkig weer achter de rug, nu ontspannen voor de punctie morgen. Ik ga vast duimen voor een goede oogst.

Wij eten zalm uit de oven (maak het beetje teriyaki achtig), met rijst en brocoli. Ik heb vanmiddag braaf tomaat op m'n tosti gedaan dus een groot deel van de groente al binnen. Nooit gedacht, maar een tomaat is ruim 50 gram, soms zelfs meer. Dat zet tenminste zoden aan de dijk hihi. Begin het een beetje als een uitdaging/wedstrijdje te zien om m'n eten goed te krijgen, ondanks mijn niet zo grote voorkeur voor groente en fruit.

Geplaatst

Tool, gelukkig alle uitslagen goed meis.

Henne, moet je niet zo'n waterige tomaat hebben want dan is het weer meer water :-P Misschien kan je beter soepjes en smoothies maken van je dagelijkse portie groente en fruit.

Ik ga zo lekker een stuk prei/gehakt ovenschotel van gisteren opwarmen met een klodder appelmoes erbij mjam

Geplaatst

Smoothies was niet goed omdat je dan de vezels zou missen. Maar achteraf dacht ik dat klopt niet want je neemt met een Smoothie juist niet alleen het sap. Enne....komkommer is ook puur water en dat telt ook. Maar heb net met shoppen ook soepgroenten meegenomen,morgen even soepje maken.

Geplaatst

Tool je kan ook de narcose laten zitten... ik doe het altijd zonder en vind het best te doen... scheelt ook weer wat centjes al is dat niet het belangrijkste.

of is een punctie voor jou heel pijnlijk normaal?

Geplaatst

Ja precies Kaartje, zat ik ook al aan te denken! Wel grappig hoe iedereen dan weer meedenkt. We zijn beslist ook van het eten in dit topic he.

Zo, ik heb mijn woede even gelucht op dat artikel, pfff, schoot me zo in het verkeerde keelgat. Meestal kan ik het wel van me af laten glijden, maar dit was zo ongefundeerd en zo kwetsend van toon. Nu alleen zien dat ik weer een beetje zen raak, vier tellen in, zes tellen uit.... ;-)

Geplaatst

Goed verwoord Henne

Pfff zit me hier weer te irriteren. Salaris is gestort zonder reiskostenvergoeding. Terwijl ik per 1 april weer enkele uren paar dag werk dus daarheen reis. Toch weer 96,- euro

Geplaatst

En ik zou in okt al een bonus krijgen van een bruto mnd salaris. Al tig keer gevraagd wanneer die nou eens overgemaakt wordt. Zou nu echt gebeuren... Weer niet dus :-(

Geplaatst

Nou, de Kangoo is binnen! En vriendlief vond 'm nog mooi ook... Ging met ruzie weg vanmiddag, moet je eigenlijk niet doen, maar hij was chagrijnig omdat de babies allebei huilden. Tja, dat doen ze wel eens. Kaat had verdorie 11 uur geslapen vannacht, mag ze een keer huilen! Dus ik bereidde me op het ergste voor toen ik thuiskwam maar kennelijk was de boze bui over... Nog heel even over gehad want dat kan ik niet laten maar het is weer goed. Tot ze weer gaan huilen...

Ik had trouwens ook een gewetensdingetje: had 2 slaapzakken voor de babies besteld bij de Hema op internet en kon ze vandaag ophalen in de winkel hier, zitten er 3 in de doos! Kom ik ook met mijn geweten, is natuurlijk hun eigen fout maar toch, dan ben ik bijgelovig, gestolen goed gedijt niet enzo. Dus ik heb een mail gestuurd, kennelijk naar een 'Noreply' adres, kreeg als antwoord dat het niet gelezen is dus laat ik het maar hierbij? Wat moeten ze er ook nu nog mee, alleen maar ingewikkeld denk ik, toch?

Geplaatst

Tja.....we hebben Fren teruggsteuurd naar Zeeman, maar dit is een fout van Hema zelf. Net als bij Vroeg ;-) Ik zou me er zelf ook niet lekker bij voelen hoor.

Vervelend van de ruzie. Tja, bij baby's hoort nu eenmaal huilen, maar ik weet zelf ook hoe wanhopig en geiriteerd je ervan kunt worden. En dat was dan alleen nog van een paar uur oppassen. Zou het helpen als hij er eens met iemand over praat? Gelukkig bevalt de Kangoo, hoop dat jullie er veel plezier van gaan hebben!

Geplaatst

Hee Caroline,

Ik zou nog ff mail sturen naar n huist emailadres met de vraag wat ermee te doen. Maar dat het lastig is voor jou om terug te gaan naar de Hema omdat je n tweeling hebt. Durf te wedden dat je ze dan mag houden!

Ik heb vandaag lekker geen banen gezocht maar kort filmpje gemaakt van E met iMovie. Leuk om te doen.

Geniet van jullie weekend!

X

Geplaatst

ola chicas, ik ga mijn laatste bakje yoghurt eten zometeen. vanaf 24 uur mag ik niets meer eten. dan lekker douchen en dan mijn/ons nest in.

7 uur richting DD om bloed te laten prikken en dan om 10.30 uur de punctie, tralalalaaaa.

Caro, zou idd een mailtje sturen naar een juist mailadres. Wellicht heb je kans dat ze zeggen, hou maar, hihihi. Maar het is een fout van hun, maar begrijp je gevoel wel.

Henne, heb je reactie gelezen, mooi verwoord!!! nu weer adem in, adem uit...heb dit trouwens net bij de meditatie/relaxation gedaan, idd moeilijker om die 6 tellen te halen, ik heb het eerder andersom, 6 in, 4 uit, hihihi, mag dat ook??? Lekker genieten van je groente, zegt er eentje die ook niet zo'n groente-eter is, hahahaha.

S€n, balen van je centen, hoop dat ze binnenkort toch het geld overmaken!!! altijd fijn om een extra stukje geld te hebben.

ivfsh, staat het op fb??? dan ga ik eens kijken!! jullie ook een fijn weekend!

Kaartje, lijkt idd een drukke dag, maar was het wel lekker ontspannen daarna op de bank???

ga me even afmelden, effe yoghurtje eten!

Geplaatst

Henne: goed verwoord! Dit soort opiniestukken mogen prikkelend zijn, maar dit gaat een beetje te ver door dat moppie dat nog niet droog is achter haar oren...

Caroline: heel braaf :-)

Sen: wat een brak gebeuren met dat geld.... Je wil daar niet om lopen leuren...

Tool: spannende dag morgen meid! Toitoitoi! Filmpje staat niet op fb, kan je wel n link sturen via pb als je dat leuk vindt. Voor nu: lekker slapen: morgen belangrijke dag!

Geplaatst

Tool, heel veel succes morgen!!! heb niet echt gereageerd deze week maar wel met jullie meegeleefd en speciaal met jou!!! You go!!! thumbs up xxx

Hier een hele heftige week achter de rug, en een belangrijke stap in verwerkingsproces kunnen zetten. En nog een voor mij persoonlijk heel symbolisch schilderij over mijn rouwverwerking kunnen maken, puur op mijn gevoel, maar wat er uit is gekomen is zo bizar precies over mn rouwverwerking dat ik er nog koude rillingen van krijg als ik er naar kijk. Hoe persoonlijk kan een schilderij zijn. Weet nu al dit een belangrijke stap was Al vind de hele wereld t verschrikkelijk...ik ben er zielsblij mee. Goed gecoached door de docente, helemaal op gevoel kunnen werken, en helemaal stil nu van wat er uit is gekomen. Dit gaat een mooi plekje krijgen in mijn hart en aan de muur ; -)

Ik vind het nog een beetje moeilijk om heel open te zijn over het verwerkingsproces, en dus op te schrijven wat de symboliek is, maar het gaat allemaal over rouwverwerking, verdriet, verdoofd zijn, boosheid, genezing, positiviteit en nieuw leven en optimisme.

Fijne lotgenoten bijeenkomst gehad met een klein groepje vrouwen die ongewenst kinderloos zijn, via via ( Miki!!) en dat was zo'n goede ervaring. Het heeft me echt doen beseffen hoe belangrijk het is dicht bij mijn gevoel te komen, hier over te praten, en ook de herkenning bij vrouwen in dezelfde situatie. Wat een ervaring!

Verder overgestapt naar een andere (vrouwelijke ) huisarts, en een heel fijn gesprek gehad, iemand met begrip voor kinderloosheid en rouwverwerking, geloof dat ik even tien jaar eerder had moeten overstappen naar andere huisarts.

Henne, ben blij met je reactie naar NRC. Blijkt 1 van mijn connecties op fb dus ook nog bevriend met haar te zijn...................net een heel chatgesprek gehad, geloof dat hij haar nu gaat ontvrienden, anders had ik dat met hem moeten doen ; -))))) Ze schijnt nogal nuffig en truttig te zijn, en een beurt nodig te hebben, heel flauw gechat over dat ik dan maar hoop dat ze als bewust kinderloze dan gelijk een achtling mag verwachten....

Pfff reageer van het weekend even wat uitgebreider op iedereen... beetje moe

IVsh, leef met jullie mee, wat een gedoe! Dat het allemaal zo moet gaan. Hoop op positieve ontwikkelingen voor jullie!

San hoe is het nu met jou? Duim voor je!

Iedereen slaap lekker. VOnd het ook hilarisch de discussie over wel of niet eerlijk zijn, wel of niet betalen....of laten weten...haha. Ben ieg blij dat we dat geld van dat etentje niet betaald hebben hihi xxxx liefs voor iedereen van Eef

Geplaatst

Lieve eef, is het het schilderij dat je op fb hebt geplaatst? Heel mooi. Wat ontzettend fijn dat je dat atelier hebt gevonden en dat je op deze manier met je gevoelend kunt werken en ze een plek kan leren geven. Mooi dat je naast je artistieke expressie ook een groep vrouwen hebt gevonden met wie je kunt praten. Je bent echt zo'n mooi positief mens! Fijn dat je het met ons deelt!

Slaap lekker allemaal, ik ga E voeden en dan lekker tukken!

X

Geplaatst

Klopt ivfsh, t is dat schilderij:-) wat bijzonder he dat ik het atelier en deze vrouw gevonden heb, echt een connectie die je niet vaak meemaakt maar als t zo is voelt t zo goed, net als bij jullie lieve meiden! Geef e een extra knuffel van mijxx

Ruby tramal geeft eetste dagen ook plasproblemen en andere bijw. Na 4 dagen zijn die weg ook sufheid en dan n goeie pijnstiller in combinatie met prcm:-) xx sterke xxx

Geplaatst

lieve eef, vind je schilderij geweldig mooi! en watfijn dat je en n goed gesprek met je nieuwe ha hebt gehad en dat je mbv en samen met lotgenootjes een stap verder in t verwerkingsproces hebt gemaakt knuffel voor jou lieverd!caro, veel plezier met de kangoo! gelukkig is de ruzie weer uitgepraat. ben bang dat babys vaak/soms huilen, maar datkomtgoed. hier al wakker. slecht geslapen.ga zo maar eens douchen en wachten.ivfsh. ja lijkt me wel leuk dat filmpje! meiden fijne dag.weet nogniet of ik me vandaag nog meld anders stuur ik henne een berichtje. tot later chicas!

Geplaatst

Tool, heel veel sterkte en geluk met de punctie. Ik hoop dat je een paar mooie rijpe eitjes hebt.

Eef, heb je schilderij ook gezien op Fb. Hij is prachtig! Wat goed dat je je op deze manier kunt uitten zeg. En wat goed dat je zo'n fijne praatgroep hebt gevonden. Goed bezig Eefje, heb bewondering voor je

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden