Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

brrrr...hier nog geen telefoontje gehad.

Zojuist belde al de acu op. dacht al dat het dd was, maar het was maar de acu. ze wilde de afspraak vandaag liever afzeggen omdat ze het risico niet wilde nemen dat ze me zou aansteken (last van de amandelen en haar keel). Heel goed idee van haar, hihihi. maar nu begin ik steeds meer zenuwen te krijgen...

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fren in de sms stond dat ze nog en rietjes hebben voor een volgende cyclus. Nog wel een kans dus gelukkig.

He bah, ik vind geen terugplaatsing altijd zo hard. Wij hebben het zelf ook meegemaakt, je bent helemaal voorbereid en opgeladen en opeens is het voorbij. Klaat, over, uit. Niet alleen een enorme teleurstelling, je moet ook helemaal omschakelen.

Tool, ik hoop dat het jullie beter vergaat. Hoe laat hoor je wat? Zenuwslopend gedoe ook, pffff.

Kaartje, jij doorloopt precies dezelfde stadia als ik na de bbz. Eerst moe, rustig aan, geen puf, dan opeens daar zat van zijn en aan conditie gaan werken. Ik ben toen naar de fysio gegaan, begon met drie minuutjes roeien en dat werk, maar zat al heel snel op tien minuten. Kennelijk is er een soort omslagpunt daarin. Wel ontzettend balen dat de opleiding weer (?) uitgesteld wordt.

Fren wanneer moet je terug naar de orthopeet? Als het echt niet beter wordt, misschien vast even bellen? Weet niet precies meer wat de volgende optie was, maar operatie staat vast weer een wachtlijst voor ook.

Sen de fysio al gebeld?

Babeth weer hard aan de slag. Gek he, hopen mensen zitten zonder werk en ondertussen zijn voor bepaalde functies geen mensen te vinden. Over mismatch gesproken.

Ik ga eens proberen wat te doen. Zo sloom als wat.

Geplaatst

Bedankt voor jullie aardige woorden weer.

Ben alleen voorzichtig omdat er nog niets gebeurt is. Jullie snappen het wel.

Deze week zal daar verandering in komen dus dat is zenuwslopend, geen idee wat te verwachten.

Maak me vooral druk over onze privé spulletjes.

Geplaatst

geen idee hoe laat ze bellen als ze om 10 uur nog niet gebeld hebben, dan bel ik zelf wel. Volgens mij is de maandag altijd een drukke dag: terugplaatsingen van de puncties die vrijdag hebben plaatsgevonden. Heb vorige keer ook zelf gebeld.

Syl, denk aan jullie!! sterkte deze week!

Geplaatst

Hè Syl, kan je heel goed voorstellen dat de onzekerheid slopend is. Hou je taai meid! En je weet t, hier (op g forum, of in a'dam) is sltijd een schouder en een luisterend oor!

Gelukkig Henne, dat t nog niet over en uit is voor san. Dit is al erg genoeg...

Wbt m'n pols: ik moet over 2 weken terugkomen. Zat zelf ook te twijfelen of ik niet al zou bellen, maar rust kun je natuurlijk niet overhaasten ;-) andere optie dan operatie is overigens een spuit erin corticosteroïden ofzo. Schijnt ook helemaal geen feest te zijn én m'n moeder heeft er ooit een enorme allergische reactie op gehad. Geen idee of dat erfelijk is. Operatie is nl ook niet zonder gevolg: dan kan ik dus echt een week ofzo niet voor Fiene zorgen....

Geplaatst

Klote Fren, het is dus allemaal drie keer niks eigenlijk. Vraag me trouwens af of dit een after zwangerschap of jonge moeders kwaal is, kennisje had precies hetzelfde na de geboorte van haar dochter. In beide polsen maar liefst, dus die was helemaal mooi klaar. Geloof dat ze uiteindelijk geopereerd is.

Syl meis, denk aan jullie. Eeen vriend van J gaat door hetzelfde. Prive alles kwijt. Word je naar van.

Ik moet wat gaan doehoen..... Maandag is echt zo'n prutdag. Het weekend gezellig samen, eigenlijk wat teveel gedaan en dan zit ik op maandag opeens in mn uppie weer in een stil, leeg huis, eigenlijk net te moe te wezen.

Geplaatst

Fren, dat schiet dus ook niet echt op. balen zeg. Zou je dat niet kunnen laten testen of je daarvoor allergisch bent?

Gelukkig dat er nog rietjes over zijn. geen tp is idd zo onaf, je moet echt opeens een hele andere kant op denken en doen.

ik ga eens naar boven, naar ons bedje en dan gaan we samen bellen. Vriend heeft middagdienst, dus hij kan het nu gelukkig eens een keer meemaken.

tot later meiden!

Geplaatst

zojuist gebeld: van de 4 eicellen die met icsi behandeld zijn, zijn er nog 2 over en die zitten in de ES. Ik word dadelijk of straks nog teruggbeld wanneer we de tp hebben. pfff, nu maar hopen dat deze 2 embryo's niet stoppen met groeien, want dan is het over en uit...

Geplaatst

hallo meiden, hier echt uit het veld geslagen. Geen tp is zooooooo oneerlijk. Moet zeggen dat dat echt veel meer pijn doet dan een negatieve uitslag (zo voel ik het althans) De emmy's hebben geen kans gehad dat is zo oneerlijk.

Maar idd nog 1 rietje dus volgende cyculs proberen we het opnieuw. Dan is het echt erop of er onder. Had net mijn vriendin aan de foon en gezegt dat ik vandaag mezelf lekker zielig ga vinden en dan vanavond weer een schop onder mijn kont en verder. Ging net echt een hele steed door me heen toen ik zo naar R zat te kijken en de paniek sloeg me even om het hart dat we dat misschien allemaal maar 1 x mee kunnen maken. Maar de strijd is nog niet gestreden dus we gaan door, alvast bibberend voor volgende maand.

Of er van deze vakantie te genieten valt, we doen ons best. P ligt echt helemaal uitgeteld op de bank, kan zeer weinig af. Met R vanmorgen weer naar de dokter geweest. Pufjes weer omhoog en over 14 dagen terug. Hopelijk is het vanmiddag hier ook nog lekker weer, het zonnetje schijnt hier nu, en kan ik even lekker wandelen met de kleine, beetje wind door mijn hoofd.

Bedankt voor jullie lieve woorden meiden... doet zo goed.

Tool hopelijk worden jullie snel gebeld met geweldig nieuws!!! Nu is alle hoop op jullie gevestigt!!

Wen morgen de pipelle, spannend.

Geplaatst

Oh Tool geweldig!!!!!!!!!!

Tuurlijk heb jij een tp morgen, het gaat niet 2 x in een week gebeuren hoor!!!!! Dat heb ik al gehad dus bij jullie gaat het goed.

Logisch dat je op van de zenuwen bent, dat mag. Oh wat ga ik mijn duimen kapot draaien, heb toch niks anders te doen hihi

Geplaatst

San, wat een klote nieuws, echt balen zeg! Sterkte met de zieken thuis.

Tool, ik ga duimen draaien, ik krijg het er helemaal benauwd van. Weet dat ik aan je denk. xxx

Ook even een dikke knuffel voor jou Syl.

Geplaatst

Tool het ligt hier allemaal zo dicht bij elkaar. Hoop, angst, verdriet en geluk. Laat jullie dan wel het geluk hebben, een ieder heeft zo zijn eigen rugzakje vol met ervaringen. Het is een ieder heel veel gegunt (maar jezelf het meeste hihi) en met mislukkingen leven we met elkaar mee.

Dat is hier zo bijzonder, we weten allemaal hoe het voelt dus kunnen we ook eerlijk en open tegen elkaar zijn.

Wees lief voor jezelf, ook jullie verdienen allemaal wat bij ons boven in zijn bedje ligt te slapen!!

Geplaatst

San, wat een rotnieuws. Had er ook niet meer op gerekend dat het niet door zou gaan aangezien je gisteren niet gebeld bent. Gelukkig hebben jullie nog een rietje. Ligt het aan mij of komen er de laatste tijd veel cryo's niet goed uit het ontdooiproces?

Tool, gelukkig nog 2 over. Morgen tp. Ga voor je duimen.

Fren, niet fijn dat je nog zoveel last hebt. Geeft die brace wel voldoende steun en rust? Moet er niet iets aan aangepast worden bv of kan dat niet?

Syl, succes meis. We denken aan jullie.

Geplaatst

Henne, die vermoeidheid valt me inderdaad zo tegen. Echt hetzelfde patroon inderdaad als jij had. Ik ben dan eigenlijk overdag niet moe genoeg geworden en dan kan ik me er dus ook niet toe zetten om vroeg naar bed te gaan, lig ik eerst nog even wakker en eindconclusie is dan dus te weinig slaap. Zucht. Nu dus op het werk de hele dag. Nu lekker paar uurtjes rustig administratie rommelen (ben druk bezig nu zoals jullie zien ;-) en vanavond voetreflex. Denk dat ik dan vanavond wel lekker zal slapen. Morgen vrij, dus hoef ook geen wekker te zetten. Het lastige is nu gewoon dat ik er niet beroerd meer uit zie voor mensen, maar me gewoon nog niet helemaal mezelf voel. Beetje dubbel. Jammer dat je niet in de buurt woont, konden we ons samen naar de sportschool slepen ;-). Morgen maar weer even paardrijden en als ik puf heb morgenavond weer eens naar bodybalance. Kan me gewoon al niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst geweest ben (schaam).

Geplaatst

hoi meiden

even een snelle reactie in mijn pauze, die ik nu even echt benut....

San, wat een grote tegenslag, na het "goede" nieuws van gisteren valt dit erg rauw op je dak...nu even San tijd! sterkte meid en beterschap met de mannen.

dat R het zo benauwd heeft en de puffer opgevoerd is daar een oorzaak voor? ik bedoel komen longproblemen bij jullie voor? lijkt me erg akelig, sterkte!

zo dubbel....goed nieuws voor Tooltje, gelukkig maar!!!!! morgen de tp, mooi meid, heel veel succes!

Syl, jullie sterkte met alle ontwikkelingen, hoop dat alles zo "gunstig mogelijk" zal verlopen en inderdaad, bellen, mailen sms-en of wat dan ook om je gal te spuwen of je hart te luchten hoor.

ga nu gauw weer verder, erg druk!

liefs

Babeth

Geplaatst

San wat een klotenieuws lees ik nu... Erg is dat, heb het een keer gehad dat de cryo's niet goed ontdooid waren, de enige die ik ooit heb gehad en inderdaad voelde dat nog bijna erger dan een negatieve test! Raar is dat... Sterkte!

Tool succes met die twee!!

Geplaatst

San... ik ben er helemaal stil van. Wat een ontzettend K.. bericht hebben jullie gekregen. Eigenlijk ook nog zo onverwacht ook. Ohhh wat baal ik met jullie mee. Wat is dat toch met die cryo's van ons??!!! Op naar een volgende ronde maar nu gewoon even heel verdrietig zijn, jezelf te buiten gaan aan alles wat slecht is (chocolade;-) en dan pas weer vooruit kijken. Sterkte lieve meid en een dikke knuffel.

Tool, twee emmy's terug morgen! Mijn duimen draaien zich blauw... Spannend. Sterkte morgen! Zal aan je denken;-)

Syl, denk vaak aan jullie deze dagen. In de familie eea meegemaakt en ik weet nog goed hoe enorm killing die periode was. Geen idee wat er op je pad komt, het enige dat je weet is dat het wel ellende is. Ik wens jullie samen heel veel sterkte deze moeilijke tijd toe. En ja, ik kan me voorstellen dat je een beetje stil blijft op dit forum. Niettemin denken we veel aan je!

Fren, ik heb enkele malen een spuit gehad in mijn schouders vanwege terugkerende slijmbeursontstekingen. De ene keer wel veel last van gehad, de andere keer nauwelijks. Wél hadden ze vrijwel direct (uiterlijk na 2 dagen) een goed effect en kon ik me weer bewegen. Ik zou zo weer voor die spuiten gaan en niet voor fysio... Wellicht ben ik daar ook wat te ongeduldig voor;-) Toch overwegen nu die brace je niet echt lijkt te helpen?

@rest, ik moet weer door met mijn werk en probeer vanavond nog even terug te lezen en wat uitgebreider te reageren!

Liefs,

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden