Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja dat krijg je ervan hè, bij de D&D meisjes. Vind het zelf wel bijzonder dat we elkaar daardoor ook steeds beter leren kennen. Oh en trouwens, ik vond je helemaal niet aroogant toen ik je ontmoette, eerder verlegen.

En nu ben ik echt weg hihi... Erg hoor, iPad, bank, moe, werkloos. Moet toch een andere tijdsbesteding vinden.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Henne, ja die hoor ik ook vaak.. verlegen. Maar ben ik eigenlijk ook niet, kijk alleen de kat-uit-de-boom zegmaar

Lieve Tool, het is niet meer dan logisch dat je je zo voelt meisje. Ook dat is heel herkenbaar. Misschien is het in jouw geval ook een goed idee om eens met iemand te gaan praten? gewoon even ventileren zegmaar om even hier doorheen te komen zodat je er, op watvoor manier dan ook, weer tegenaan kunt. Op dit forum vindt je veel herkenning maar ook veel confronterende en beangstigende berichten. Helaas kan je dat niet filteren. Zelf nam ik altijd wat afstand als ik het niet meer trok. Maar dat werkt voor iedereen anders. Je moet doen wat voor jou goed voelt. Voor nu even een heeeeele dikke megaknuffel voor jou meis XXX

Geplaatst

Och lieve Tool....ik vind het zo ontzettend rot voor je. En hoe vaak we ook zeggen dat we allemaal overal over kunnen schrijven, we confronteren elkaar daarmee wel met verdriet en verlies en dat is moeilijk. Zo vaak denk ik aan jou als ik aan het zeuren ben en aan Sandra en Wendy...en dan voel ik me schuldig. En andersom zul jij misschien denken "zeur niet je bent gewoon zwanger" of "waarom bij haar wel en bij mij niet" en dat mag je denken, zeggen en voelen, dat is normaal. Al ben je nog zo blij boor een ander, JIJ ben niet blij, jij heb verdriet dat verscherpt wordt door andermans goede nieuws.

En uit ervaring kan ik zeggen, een miskraam, hoe vroeg ook, laat je niet los tot aan de uitgerekende datum. Pas daarna kun je het langzaam gaan afsluiten, tot die tijd blijf je weken tellen en je afvragen waarom en wat als. En zelfs daarna nog...ons kindje zou nu zo oud geweest zijn, of zo oud.... Doordat het bij jou zo snel en vreemd mis is gegaan heb je helemaal geen afsluiting of iets. Het was gewoon opeens weg, zomaar... Kun je het al aan/opbrengen om naar de hapto te gaan denk je? Want je hebt het echt nodig om hierover te praten en het te verwerken. Het is geen mislukte poging, wat al er ggenoeg is, het is een miskraam en het enige wat jij wilt is het kindje terug dat in jouw buik aan het groeien was. Zo dichtbij en dan opeens weer helemaal weg, misshien wel verder weg dan ooit ook vanwege stom geld. Dat is gewoon niet makkelijk te verkroppen.

Lieve meid, doe wat goed voelt. Schrijf hier van je af als je wilt, neem afstand als je daar behoefte aaan hebt en wees vooral trouw aan jezelf. Je hoeft niet blij te reageren als jij op dat moment niet echt blij bent.... Knuf xxx

Geplaatst

Ha, ik heb ook al regelmatig over terugtrekken gesproken en zo en wat afstand, maar het is zoals Henne het ook beschrijft en Tool, je hebt elkaar toch leren kennen, en leeft mee en wilt de ander helpen zoals je zelf ook zo geholpen bent! Jullie lieve berichtjes hebben me trouwens erg goed gedaan vanavond, C was om half negen thuis en zoals vanouds fijn kunnen praten en dicht bij elkaar kunnen zijn, zo fijn! Het was fijn om het met jullie te kunnen delen. Soms is de pijn zo scherp. Je weet dat het er later weer anders uit ziet (nu eigenlijk weer al een beetje) maar op zo'n moment kan je gewoon geen kant op met je gevoel...

Ik vind het erg fijn om zo regelmatig te lezen dat jullie zo oprecht en eerlijk zijn, dat is vaak het mooie juist! Het maakt jullie stuk voor stuk toppers en zo bijzonder!

Tool jij bent ook altijd zo openhartig en eerlijk, en zo'n enorme doorzetter, altijd een lief woord voor een ander. Het is zo te begrijpen je verdriet en frustratie en je dip! Doe wat goed voelt, en als het helpt schrijft het gewoon op! Hier gaat alles op en af en door elkaar, soms is het confronterend en kost het energie, maar ik weet zeker dat iedereen hier zijn balans weet te vinden, gaat het goed dan ben je er voor elkaar, is het moeilijk, dan blijf je je bijjezelf, vrijheid blijheid! Je hoeft je niet schuldig te voelen, grote dikke knuffel voor jou, doe wat goed voor je voelt!

Misschien moeten we toch eens met elkaar een creatieve d&d creatieve meeting doen ; -) benieuwd wat daar uit zou komen, vast een explosie van kleur, vorm en lijn!!!

Kreeg nog een heel lief berichtje van t kinderatelier, kon er vanmiddag niet bijzijn, en de meiden hadden me zo gemist ; -) Nou ik hen allemaal ook en het gezellige samenzijn en lekker bezig zijn met creativiteit, dat doet me zo goed!

LIeverds, knuffel voor jullie allemaal xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx ZO ; -)

Wen mooi beschreven trouwens, en ook mooie foto op fb!

Henne nog heel even!!

Es gefeliciteerd met je mooie buikecho!

Geplaatst

Lieve Tool, ik vind het ook zo ontzettend rot voor jou. Ik weet niet zo goed de juiste woorden vinden, maar ik zou zo graag jouw pijn en verdriet willen wegnemen als ik die mogelijkheid had. Jij bent alijd zo lief en positief voor anderen. Je staat altijd voor iedereen klaar. Het wordt nu even tijd dat je eens goed voor jezelf gaat klaar staan en idd mischien wat hulp inroept bij de verwerking van jouw verdriet en gevoel. Het is niet niks wat jij hebt moeten doorstaan en helaas zullen er nog regelmatig confrontatie momenten komen.

Zoals Henne het al zo mooi had verwoord: Zo dichtbij en dan opeens weer helemaal weg, misshien wel verder weg dan ooit ook vanwege stom geld. Dat is gewoon niet makkelijk te verkroppen.

Zelf heb je er alles aan gedaan om het zo optimaal te laten verlopen en dan wordt het van je afgepakt door externe factoren waarop zij zelf geen invloed had. Hoe frustrerend kan dat zijn.

Lieverd, neem echt even de tijd voor jezef en volg even je gevoel (hoe verwarrend die soms ook kan zijn). Reageer gewoon alleen als je er zin in hebt en dat mag echt even hele lange egoberichten zijn om je hart te luchten als je daar behoefte aan hebt!

Een hele dikke knuffel voor jou!

Geplaatst

Ik ben helemaal voor een creabea middag hoor!

Hier net de rest van de familie slapend naar de juiste bedden verplaatst... Drink m'n drinken op en dan ook lekker naa bed, morgen weer aan het werk!

Tooltje, dikke kus!

Geplaatst

Wat een emoties weer hier :-(

Tool, zo begrijpelijk en zo herkenbaar je gevoel. Precies wat ik na de bbz had. Eerst vooral de opluchting dat het allemaal goed was afgelopen. Daarna de frustratie dat ik gewoon spontaan zwanger was en dat het alleen maar op de verkeerde plek zat... Meis doe waar jij je goed bij voelt. Zoek iemand om mee te praten als je daar behoefte aan hebt. Misschien weer een keer op dat muziekwaterbed? Volgens mij werd je daar ook steeds heel relaxt van.

Sen, fijn dat je van je 'stempeltje' af bent. Blijk je opeens gewoon 'normaal' te zijn. Toch fijn hihi. Ik vind het altijd heel knap als jullie zo openhartig over jezelf schrijven. Ik vind dat zelf altijd lastig. Niet omdat ik het niet wil delen, maar gewoon omdat ik mijn eigen sores meestal niet zo interessant vindt haha.

Henne, nog maar 2 nachtjes slapen...

Eef, voor jou ook weer een erg confronterend moment. Die arts kon het niet weten, maar toch voor jullie daardoor oprakelen van het verdriet. Fijn dat jullie er thuis wel goed over kunnen praten.

Geplaatst

Lieve Tool..

Alsjeblieft, ga hier geen schone schijn ophouden. Dat hoeft NIET!!!

Praat van je af. Vertel wat je dwarszit. Je mag vloeken, je mag tieren, je mag boos zijn, en je mag verdrietig zijn.

Het is niet niks wat er in een week tijd van jullie afgenomen is. Een stuk toekomst waar jullie zo van dromen. Je hebt er weer even aan mogen snuffelen, en daarna bruut afscheid moeten nemen.

En zoals Henne zei.... nog verder weg dan ooit....

En wat kan ik verder zeggen, alles wat ik zeg om je op te beuren geeft voor mijn gevoel zo'n... ja, jij kan makkelijk praten, je hebt een wonder in een bedje liggen. En dat gevoel snap ik.

Meissie..... ik blijf bij wat ik zei... huil, schreeuw, vloek, heb verdiet, maar ren jezelf alsjblieft niet voorbij!!!! Pas op jezelf, en ga praten met iemand... ga weer naar de muziektherapie, ik denk zeker dat je daar nu een hoop aan kunt hebben.

Dikke knuffel lieverd!!!!

Geplaatst

Meiden bedankt!

Ik leef ontzettend met jullie geluk, verdriet en angsten mee ook al reageer ik weinig.

Henne meid ik hoop dat jullie duidelijkheid krijgen.

Sandra, Eef, Wen, Tooltje, Ceeke meiden dikke knuffel, dromen spatten uiteen, een fiets wordt gestolen en een nachtmerrie wordt werkelijkheid. Daar zijn eigenlijk weinig woorden voor.

Sen, bizar die reactie, meer kan ik er niet van maken.

Morgen even op de foto met M. Rutte, zijn aan het bouwen in den haag, opening Wtc. Tandvlees productie.

Geplaatst

Hee lieverds!

Ook ik leef met jullie mee!! Alleen als ik zo'n weekje in Nederland ben, dan kom ik niet echt aan reageren toe...

Veel liefs voor allemaal en n extra dikke knuffel voor degenen die t hard nodig hebben!!

Syl: ik begrijp dat er goed nieuws is? Wil je me de mail ff doorsturen? Erg benieuwd!

Xxx

Geplaatst

Ivfsh succes met je sollicitatiegesprek vandaag!

De meiden die niet naar de bbq komen hebben de mail niet gehad, ik stuur m straks door.

Geplaatst

Hei!

Hier twee oorontstekingen overleefd, nu dus weer wat tijd en energie. Gossie, dat hakt erin, nog minder slaap. En je kan zo weinig doen.

Tool, Je hebt het al vaker gehad over ecd. Veel in jouw gevoel zegt blijkbaar dat dit jullie weg kan zijn. Misschien iets om mee aan de slag te gaan? Verder uit te zoeken? Te praten met mensen die deze stap hebben gedaan of juist niet hebben gezet? Enne...ben je binnenkort niet jarig? Ik stort met plezier 10 euro op een verjaardagsrekening, als nu 30 vrienden dit ook doen....? Of past dit niet bij jullie?

Rubster en esther, super dat jullie op handen gedragen worden, dat je partner je neemt zoals je bent.

Syl, vind het nog steeds knap dat je zoveel afgevallen bent. hoe gaat het met j, is het hem gelukt een gezondere leefstijl aan te passen of is dat echt te veel gevraagd in de brij?

oh, storm valt om...hij is in de ik wil gaan staan fase maar dat lukt nog niet.

Geplaatst

Nieuwe ochtend nieuw begin. Na een hele slechte emo dag gister vanmorgen al weer ietsje beter opgestaan.

Es dat is weer een kadootje voor jullie, nu morgen dus al 12 weken!!!! Tot een week of 16 groeien alle kindjes even snel, maar meten is idd een precisiewerkje. Lekker gevoel he dat die grens nadert, op naar de volgende mijlpaal 20 weken!!

Henne jij bent morgen aan de beurt!! Morgen gaan jullie hopelijk zien dat het op het juiste plekje zit om uit te groeien tot een gezond en sterk mensje van jullie samen.

Tool jij hebt het ook zwaar, het allemaal zo oneerlijk...

Syl, Wen, Ruby en alle anderen een dikke knuffel....... Dat voor iedereen de zon maar weer mag gaan schijnen.

Geplaatst

Lieve tool, laat je emoties de vrije loop. Hou hier zeker niet de schijn op. Ja, als je dan leest dat er iemand zwanger is, dan wordt je boos van binnen. En dat is logisch. Na bijna een jaar heb ik dat nog steeds en dat gaat echt niet snel weg. Het zal altijd blijven sluimeren. Maar als jij denkt dat afstand nemen goed is, dan moet je dat doen en je zeker niet bezwaard voelen.

Hoe is het hier. Te druk eigenlijk. elke avond wel wat te doen. Vanmiddag gaat alwin de vloer van de badkamer impregneren en dan kunnen we vanavond nog beton gaan storten. Anders gebeurt dat het weekend. Morgenavond de laatste avond van de a4daagse. We gaan lopen met de muziek. Dus ook weer druk. Zaterdag naar Den Haag repetitie voor de taptoe. En dan even een dagje rust.

Dikke knuffel allemaal en weet achter de wolken schijnt de zon en zeker voor jullie allemaal.

Ben blij dat ik jullie in mijn leven heb. Gewoon omdat je weet dat je allemaal hetzelfde/bijna hetzelfde hebt meegemaakt.

Geplaatst

Tool ik sluit me helemaal aan bij wat de rest al gezegd heeft. Ik weet gewoon niet zo goed wat ik tegen je moet zeggen. Ik vind het heel, heel verdrietig voor je en gun het je zo anders.

Eef toen ik jouw berichtje las schoot ik vol. Ik durf het bijna niet te zeggen maar die confrontaties, juist vaak zo onverwachts, zijn zo herkenbaar. Ook al zit ik nu in een zo andere situatie, ik weet nog zo goed hoe ik me voelde toen mijn schoonzusje met haar man kwam vertellen dat ze zwanger waren (8 weken geleden), ook al wist ik dat dit kon gebeuren ik had niet verwacht dat het zo enorm veel pijn zou doen. Ik heb zo staan huilen onder de douche terwijl zij hier beneden met Gerard zaten. Op die momenten word je zo geconfronteerd met een lege plek.

Ruby meid waar haal jij de puf en de energie toch altijd vandaan??? In mijn beleving ben je altijd bezig...zit jij weleens ongegeneerd een hele avond op de bank? Fijne dagen!

Wb die echo van gisteren, ik wist dat ze gisteren de officiele termijn zouden gaan bepalen en die is dus iets eerder dan 25 december! 21 december is de datum die ze nu aanhouden als uitgerekende datum. Nu is het wel zo dat geen van mijn zussen op de uitgerekende datum is bevallen. Maar leuk om een datum te hebben toch?

Ivfsh toi toi toi vandaag! Wat zou het heerlijk zijn als je aangenomen wordt!

Geplaatst

ivfsh, succes!

Tool, dikke dikke knuf

Syl, mooi nieuws. Super naam!

San, betere dag... mooizo. Eef ook?

Henne, bijna echo.....

Guusje hoe is met jou?

Fren, nieuwe ticker gefixt hoor. :)

Geplaatst

Edr, de bank nit, maar kan wel ongegeneerd om half acht al richting bed gaan en daar dan lekker televisie kijken of een boek lezen. En meestal als ik thuis kom lees ik nog ff wat en ga dan slapen. Moet zeggen dat die cd van Tool mij erg goed doet. Ga hem straks ook op mijn telefoon zetten en luisteren. bedankt lieve tool..

Geplaatst

Over 24 uur gaan we langzaam richting ziekenhuis meiden, de spanning stijgt. Vandaag erg moe en misselijk alsof m'n lijf me wil vertellen 'geloof het nu maar'. Tja...

Tool ik ik hoop dat je een beetje geslapen hebt.

San een iets betere dag?

Geplaatst

Mooie ticker Miki.

En bedankt voor je kaartje! Wauw, wat is ie mooi! Zowel het kaartje als het zoontje... :-) Wat zullen jullie trots en gelukkig zijn.

Geplaatst

Ik wil post, ben nieuwsgierig!!

En verder de p in. Denk ik net, goh ik ren niet meer onmiddellijk naar de wc als ik thuiskom: inlegkruisje vol gekleurde prut. Ik baaaal daar zo van. Het zorgt nu niet meer meteen voor paniek, maar wel voor onrust en dat is niet fijn. Gelukkig nog maar een dagje tot we iets meer weten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden