Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

simba, mooi gezegd. babeth, dit zal je weer stof tot nadenken geven. ben nu op mobiel dus flinke lap tekst kan nu niet. goed gesprek in elk geval. ben nu kapot. tot later

Geplaatst

Tool fijn dat gesprek goed was.

Hier een rotdag. Gisteravond voelde ik me juist heel zwanger en opeens sloeg toch de twijfel toe. Vandaag nauwelijks zwanger gevoel behalve die kloterige, verrotte krampen. Ben het kleine beetje vertrouwen weer helemaal kwijt, zucht. Wat is dit toch moeilijk.

Geplaatst

Hang in there henne! Wat Liz al zegt, je kunt op dit moment niets meer aan dan hopen.

de bedrijfsarts kon zien dat ik verdriet had en heb en ik deed er goed aan om met de hapto verder te gaan. Concentratie kwijt komt omdat ik gewoon geen energie heb om iets anders te doen, zit te veel nog met mijn verdriet. En alle energie gaat op dit moment daar naar toe. Erover praten met anderen is alleen maar goed en zorgt voor ruimte in m'n hoofd en zorgt er uiteindelijk ook weer voor dat ik me weer kan concentreren en me kan focussen op andere dingen. Ik blijf de komende weken in de ochtend werken, 5 uur per dag en 's middags ben ik dan ziek gemeld. 4 juli nieuwe afspraak. Ik moest me geen druk opleggen op het werk, moest rustiger aan doen en m'n pauzes nemen, die ik nu eigenlijk nie neem. Dus ik mag rustig effe tussendoor gaan kletsen of wandelen. Ik moet niet meer moeten. Dat is niet nodig en ik mag ook rustig toegeven aan m'n verdriet. Leidinggevende was het hiermee ook eens en dus na 4 juli kijken we verder. Ga er zeker. Tijd voor nemen. In juli en augustus is het toch vakantieperiode dus (hopelijk) wat rustiger. Maar ja, veel dames van het secretariaat zijn dan ook met vakantie, dus hoop niet dat alles of veel naar mij komt. Ben wel de meest logische omdat het dan declaraties betreft...

we zullen zien. Hier nu in elk geval niet druk om gaan maken.

Ruby, succes met het beton storten. Ik zal aan jullie denken als ik n wijntje drink in Engeland, hihi ;-P.

Geplaatst

Wat een afgang hè. Gelukkig hangt mijn levensgeluk niet van voetbal af ;-) Heb hier wel een tierende, agressieve man op de bank waarvan ik me dan heel even afvraag waarom ie ook alweer zo leuk is hihi. Hoewel ik moet zeggen dat het inmiddels meer triest dan woest is, de arme ziel ;-) Nou waarachtig zeg, ze scoren... Het zal toch niet waar zijn.

Geplaatst

slaap lekker iedereen, het was weer net als t leven dat voetballen ; -) leuk maar ook vreselijk om naar te kijken haha. Henne weer een dag voorbij ; -)

Tool, wat fijn dat je zo goed begeleid wordt, en goed om te lezen hoe je er mee om gaat,

Hier weer een lange dag achter de rug, kinderatelier was weer leuk maar ook wel even aanpoten. Leer er veel van, ook over mezelf :( / ; -) xxx

San hoe is het bij jou? Trek je het een beetje? heavy tijd voor jou, xxx

Babeth, viel interview tel mee?

xxx

Geplaatst

Henne, weer een dag voorbij. Hoop zo dat jullie vrijdag zekerheid krijgen en een mooie echo zullen hebben.

Guusje, heftig om iedereen in te 'moeten' lichten. Wel fijn dat iedereen zo meeleeft. Kunnen jullie het al een beetje bevatten of is het nog onwerkelijk dat de mmm nu afgesloten is?

Tool, fijn dat je een goed gesprek gehad hebt. Bedrijfsarts en werkgever werken gelukkig ook mee. Ik had trouwens nog zitten nadenken over het naar Engeland gaan. Kun je niet net zoals Henne extra veel omega 3 slikken ipv het infuus en dan gewoon zien hoe je cyclus deze maand uitkomt?

Sen, ben benieuwd waar je manager mee gaat komen. Ze zal toch een oplossing moeten vinden. Als jij maar gewoon lekker voor jezelf en je kindje zorgt moet zij de rest maar regelen.

Babeth, lastige beslissing. Inderdaad eerst alle info en adviezen van alle artsen op een rijtje zetten. Persoonlijk zou ik denk ik ook voor de optie van Simba gaan.

Geplaatst

Ik heb momenteel even een energiedipje. Zou het soms besmettelijk zijn via internet? Haha. Een paar goede weken gehad en nu sinds een week weer heel moe. Mijn moeder is gezellig weer een weekje hier. Collega is op vakantie. Daarom twee dagen incl. avond en twee ochtenden werken. Middagen tijd om wat met mijn moeder te doen. Vanmiddag gewinkeld, altijd gezellig en uiteraard veel te veel maar wel erg leuke dingen in de uitverkoop gekocht. Vrijdagochtend speurtraining met de hond. Altijd leuk, maar hele week dus vroeg mijn bed uit. In de avond steeds heel moe, maar goede voornemen van vroeg naar bed gaan lukt steeds niet zo goed. Door dat erg moe zijn zelfs nog een keer getest, want laatste keer dat ik zo moe was bleek ik achteraf gezien zwanger te zijn. Deze cyclus zorgen we er trouwens bewust voor dat ik niet zwanger kan worden. Voelt wel gek, maar wil gewoon niet het risico lopen dat ik straks met een bbz in een vaag chinees ziekenhuis beland. Als ik dit verhaal teruglees zie ik dat het wat onsamenhangend is. Tijd om te gaan slapen ;-) . Welterusten allemaal.

Geplaatst

Dat lijkt me dan inderdaad zo lullig, als je helemaal oranje rood wit blauw opgedofd ergens hebt gekeken en dan naar huis moet... Maar net als Henne zegt: gelukkig hangt ons levensgeluk niet van voetbal af. Jammer is het wel. Vind eerlijk gezegd ook niet dat ze het verdienen om dan alsnog door te gaan straks.

Nou ja, ik ga slapen, welterusten allemaal!

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Hier eindelijk "goed" geslapen. Had ik even nodig.

Wat een avond met de voetbal, jeetje mina. Hier zat niemand op te wachten.

Henne, nog 1 nachtje, wat moet dit een lange dag worden, bah bah bah. Zo toe aan duidelijkheid! Hoe voel je je?

Geplaatst

Ik voel me totaal niet zwanger meer en dat maakt me boos, bang en verdrietig. Wil er zo graag naast zitten, maar geloof er op het moment gewoon echt niet meer in. Zelfbescherming of intuïtie?

Heb hier tot twee uur geen stroom, dus goed excuus om terug in bed te kruipen (geen licht in badkamer).

Knuf allemaal

Geplaatst

Guusje fijn dat je goed geslapen hebt, is altijd fijn!!

Henne het blijft zwaar en voor jullie nu helemaal. Ik weet nog heel goed dat ik bijna duizend doden stierf toen wij 10 dagen moesten wachten op 2e echo omdat er nog geen kloppent hartje was te zien. Voel zo mwt je mee meis....... Die kl*te onzekerheid en af en toenemende klachten..... Hopelijk gaat de tijd vandaag een beetje plezierig voorbij en is het snel morgen ochtend......

Babeth wat een dillema, hopelijk ben je gister wat wijzer geworden na het telefonische consult. Alhoewel ik het helemaal met de redenatie van Simba eens bent. Afvallen kan ook na een tweede zwangerschap en zwanger worden daar nemen de kansen naar,mate ouder worden toch over het algemeen af, met uitzonderingen natuurlijk die de regels bevestigen. Succes met het maken van een voor jullie goede keuze en knsp dat je dit zo mooi hebt kunnen verwoorden!!!!!!!!!

Hier wisselende emoties, ben blij als ik dinsdag bij ha geweest ben. aheb mezelf wel een schop onder mijn kont gegeven en ga mijn "leven". weer oppakken. Mezelf en ons huisje weer op orde maken, afvallen ( hoewel ik een bmi heb van boven de 33 ga ik het toch zelf proberen).Dietiste heeft veel tips gegeven, maar zal het toch zelf moeten doen. Heb zin in volgende week, zien we elkaar weer!!!!!

Geplaatst

Kalispera! Of is t nog kalimera? Lol

Kaartje, wat Engeland betreft, het infuus is geen probleem, wel het knuffelmoment en de eisprong. Die heb ik waarschijnlijk dit weekend en tja, als je niet bij elkaar bent, wordt het een beetje moeilijk...maar is ook niet erg. We kijken wel wanneer we gaan beginnen. En ik snap je verhaaltje wel hoor :happy:. Begrijpelijk dat je ervoor zorgt dat jullie nu niet zwanger kunnen worden. Maar ik lees ook dat je een bbz niet uitsluit. Ook begrijpelijk. En lijkt me ook heel moeilijk om hier niet aan te denken. Zijn jullie nu wel weer bewuster aan het proberen nu jullie zwanger zijn geweest? Of zien jullie wel wanneer de kmuffelmomenten zijn? Hoer hebben wij nog de grootste moeite mee, het spontane. Ligt echt op een gat bij ons. En als we weer met predn. En ovutesten aan de gang gaan, tja, dan os er weer niets spontaans aan.

Heb net ook een heftige sessie bij de hapto achter de rug, waarbij de tranen rijkelijk vloeiden toen het liedje van "schindlers list" op stond. Echt helemaal in m'n ziel werd ik geraakt en das heftig....heb ook nu veel zielenpijn, zo omschreef ze het. En ik moest de tranen maar laten komen, hoefde me niet groot te houden.

Pff, komen ze weer...

kom later terug...

Geplaatst

Tool knuffel lieverd, laat maar komen. Het lucht op, al voelt het op het moment zelf alsof je steeds dieper wegzakt.... Hier net ook een flinke huilbui achter de rug door een heel erg lief kaartje bij de post...

Heeee, hoera de stroom gaat hier weer aan! Zaten vanaf acht uur zonder, zou tot twee uur duren. Nou, dat is dan tenminste iets positiefs voor vandaag. Kan ik lekker een beetje gaan tutten inplaats van douchen bij zaklamp verlichting.

San....een schop onder je kont...ach meis, als het daar aan lag... Knuf.

Geplaatst
Hier net ook een flinke huilbui achter de rug door een heel erg lief kaartje bij de post...

:blowkisses:

Geplaatst

Een kaartje, wat kan het allemaal te weeg brengen... Sterkte henne.

San, schop onder je kont, als het maar helpt.

Ik moet dat ook hebben hoor. gisteravond met de auto van mijn vader een ongelukje gehad. ben er nog van in de war zeg maar. Dus je snapt het ik wil chocola!!! En dat heb ik ook gehaald M&m's maar dan noir met donkere chocolade. Daar kan ik dus echt geen zak van op. drie kwart. Lekker verstandig met diabetes. Maar het moet gewoon even...

Dipje, ja misschien wel. Te druk, ja misschien wel. Zaterdag gaan we met de badkamer in de weer en kijken of de stucadoor volgende week vrijdag erin kan.

We twijfelen ook nog of we er een huisdier bij nemen. Ik wil eigenlijk graag een hondje. Maar we werken allebei meer dna 40 uur. De hond zou dan eventueel naar mijn vader kunnen overdag. Maar kunnen we dat beestje dat wel aandoen. Moet wel een groter hondje zijn, want het mag niet door het kattenluik kunnen. Dillema!!! Maar wil wat om voor te zorgen. Denk dat jullie dat wel begrijpen.

Ik zeg ook elke dag nu tegen A, ik zal maar een test gaan doen. Nog steeds geen bongi. Maar als de test positief is, wat niet kan ben ik de heilige maagd maria, want zoals tool schrijft geen enkele spontane acties op dat gebied. En eigenlijk mis ik het ook niet. Kruip liever gewoon tegen elkaar aan. Dan de activiteit zeg maar. Snappen jullie het nog.

Zo warrig in mijn hoofd.

Dikke knuffel voor iedereen en sorry voor het ego bericht.

Geplaatst

Ruby wees toch niet zo streng voor jezelf meis! Als jij gisteravond een ongelukje met de auto hebt gehad, mag je daar echt vandaag nog van in de war zijn hoor! Oké, misschien niet het meest verstandige om dan chocola te gaan eten ;-) maar kom op....ook dat is begrijpelijk toch!

Geplaatst

Ruby, ook jij mag ego berichten schrijven, is ook niet niks wat er allemaal bij jullie speelt op dit moment. En ik begrijp t wel van n hond(je). Zou ook graag een huisdier erbij willen, maar ook wij werken fulltime n dat wil ik m niet aan doen.

Hoop dat t allemaal goed komt met de badkamer! Maar jullie zijn op de goeie weg.

Hier d choreo van de zumba weer aan t leren. Had m'n fitnessbaas wel gebeld om evt. Voor vervanging te kijken voor vanavond, aar vrees datvdat niet gaat lukken. En hoe hard ik ook leer en lees, krijg t niet erin...hoop dat ik voor 5 uur n sms krijg, anders met ik idd zelf gaan. Stomme concentratie ook.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden