Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh nu ik jouw link open zie ik dat het voor onder het boxkleed is. Tja, als je een watje wil kweken...:-)

Haha nee hoor, ik heb zoiets nog nooit gezien, misschien best fijn maar eerlijk gezegd niet echt nodig lijkt me. Ik had bij de oudste wel eens twee boxkleden op elkaar maar nu niet hoor.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hihi laat J het maar niet horen, onze zoon een watje. Ja ik twijfelde ook nog een beetje, ze hoeven tenslotte geen nachten e slapen in de box. Vandaar dat ik naar die aanbieding keek, voor vijftien euro kun je nog een miskoop doen ;-)

Joh, ik vond behang kopen eigenlijk nog eng. Zo 'definitief', dus dit zal ik ook wel niet doen. Valt me wel op dat er veel dingen n voordelig uitgaan, oude modellen en kleuren e.d. Dus moet het wel in de gaten houden. Ivm J zijn allergie hebben we nu toch maar besloten niks tweede hands te kopen wat van stof is. Haren blijven nu eenmaal heel lang overal in hangen en dat risico (of het extra werk om het echt overwl weg te krijgen) willen we niet nemen, stel dat Koekie ook zo allergisch is... We zullen geen watje kweken, maar het uitdagen hoeft ook niet ;-) Dus een maxi cosi, boxkleed, kleertjes, lakentjes, dekentjes....alles gaat nieuw. Tja...

Geplaatst

Ik heb gewoon een fleecedeken onder het boxkleed gelegd. Ook iets zachter eb die had ik toch nog liggen. Heb er nooit over nagedacht dat er een kleed onder kon/ moest.

Geplaatst

Henne en es, gaan jullie eerst eens bevallen ;-)

nee serieus, ik kan me voorstellen es dat je mogelijk gaat denken, zou het nog een keer!? Juist mede door spontane wondertjes hier kreeg ik ook weer hoop op een spontane...tegen beter weten in maar goed...

Testr, ik kreeg al en beetje een vermoeden omdat je laatst die doek te koop aanbood. Lastig hè, ik zou ook het liefst nog even wachten maar omdat ik in dec. 38 wordt...dit wordt onze 5de icsi al voelt het niet zo.

Wie weet hoe jij er over een paar maanden over denkt en als je het bij een kindje wil houden is dat toch ook helemaal top!? Lijkt me alleen moeilijk als je het er samen niet over eens bent.

Maar wat heerlijk dat je nu ook nog vanuit huis kunt werken, heerlijk!!

Henne inderdaad , bij de punctie zulken de zenuwen komen,.... En J bijna 45? Zou je niet zeggen!

Geplaatst

Joh, juist leuk om ook dingen echt nieuw te kopen. Bivendien, kleertjes hoeven niet duur te zijn, lakentjes en dekentjes ook niet. Vergeet vooral niet bij kruitvat te kijken, daar heb ik vrij veel lakentjes vandaan.

Onze box was overigens nieuw slechts 69 euro (babypark).

En maxicosi wilde ik perse nieuw, id toch vergelijkbaar met een brommer of motorhelm. Die koop je ook nieuw omdat je dan zeker weet dat de veiligheid gewaarborgd is.

Geplaatst

Haha geweldig, volgens mij hebben Caro en ik steeds tegenstrijdige berichten...ook nu,

wij hebben wel een matras in de box, achteraf eg blij mee omdat I tot haar 7 maanden zeer weinig sliep overdag maar wel in de is lag. Daarna ook fijn omdat ze erg vroeg ging staan ( en vallen)

Geplaatst

Qua leeftijd zit er bij ons geen druk op een tweede overigens, maar ik heb heel sterk het gevoel dat we dit geluk niet nog een keer zullen hebben. Noem t intuïtie, ik weet t niet. En ik ben erg gelukkig met z'n drietjes.

Geplaatst
Henne inderdaad , bij de punctie zulken de zenuwen komen,.... En J bijna 45? Zou je niet zeggen!

Haha, ik vergis me er soms zelf ook in hoor. Sterker nog, laatst schrok ik er echt van. Tijdens de behandelingen hebben we ons nooit tegen laten houden door leeftijd, ook doordat ik gewoon nog prima eitjes produceer. Maar nu ik zwanger ben, vind ik ons opeens best oud. En in relatie tot zwangerschap kijken de meeste mensen alleen naar mijn leeftijd, overigens ook al ruim 37, maar vergeten dan even dat J zeven jaar ouder is. En ja, mannen zijn veel langer vruchtbaar (zeker als je icsi gebruikt LOL), maar je wilt toch ook met je kind kunnen voetballen ed ipv er achteraan met een rollator ;-) Nu scheelden mijn opa en oma veertien jaar en was hij ook 46 en 48 toen zijn kinderen geboren werden en hij is nooit een 'oude' vader geweest, dus ik heb wel een goed voorbeeld wat dat betreft.

Geplaatst
Onze box was overigens nieuw slechts 69 euro

Die had ik volgens mij ook gezien,maar toen wilde ik nog graag met lade. Ben ik inmiddels van teruggekomen. Op de plek waar de box komt te staan is niet eens ruimte om een la ver open te trekken. Dus grote kans dat het hier ook de Felix wordt :-)

Geplaatst

Ah, die is dis duurder geworden ;-) De Felix is nu de enige van 69. Nou ja, never mind, heb vanavond geen box nodig.

Moet gaan slapen. Als ik eenmaal met dekentje lekker op de bank lig, is opstaan zoooo moeilijk.

Geplaatst
Ik heb gewoon een fleecedeken onder het boxkleed gelegd. Ook iets zachter eb die had ik toch nog liggen. Heb er nooit over nagedacht dat er een kleed onder kon/ moest.

Hier precies hetzelfde. :)

Geplaatst

Tja Babeth, geen idee hoe dat komt! Maar wat maakt het uit...

Maar Henne kleertjes en lakentjes/dekentjes kunnen toch gewoon in de wasmachine? Of ben ik nou gek...

Hier hebben ze nooit in de box geslapen, ik geloof dat Bram welgeteld 1x in slaap is gevallen in de box en ik heb een dik genoeg Nijntje boxkleed. Maar inderdaad Henne, je hebt het vanavond niet meer nodig, welterusten!

Geplaatst

Die matrasjes zijn volgens mij ook vaak in de aanbieding, ik kocht hem ook voor een prikje.

I. sliep ook niet, was net het lastige ;-) lag echt veel in de box te koekeloeren...

Geplaatst

Wij hadden een box te leen met matrasje. Het voordeel van een matrasje is dat als ze idd gaan staan je boxkleed niet gaat schuiven onder de voetjes en dat ze daardoor komen te vallen met hun kin op de rand. Ik vond het een uitkomst. Maar de meeste mensen hebben geen matrasje en wij zijn er toch ook groot mee geworden??

Hier een vreselijke klote nacht achter de rug. Sorry voor het taalgebruik, maar het was gewoon zo. R heeft gister voor het eerst in de avond 2x een paar pasjes los gelopen en toen overviel me een vreselijk gemis naar mijn moeder. Net op het moment dat we bezoek hadden met 3 kleine kindjes dus best een raar momentje.

Daarna is R van 20.30 tot 6 uur aan het krijsen geweest. Zo'n last van zijn doorkomende kiezen. Geen temp maar wel veel pijn ondanks het molletje wat hij gehad had en de spul om op zijn tandvlees te smeren om de pijn te verdoven. Dus veel met zijn drieen in de weer geweest, op zo'n moment slaapt niemand in huis. Om 6 uur is ie eindelijk uitgeput in slaap gevallen, wij ook, en was net even huilend wakker en is weer in slaap gevallen.. Ben benieuwd wat de dag gaat brengen, hebben nog een verjaardag vanmiddag van mijn schoonpa. Gelukkig vlak bij dus als het niet gaat dan lekker naar huis.

Geplaatst

Och San toch.... Op zulke momenten zal het gemis zo groot zijn. En dan ook nog een slapeloze nacht.

Caro, natuurlijk kun je wassen. Maar dat valt dus met kattenhaar nogal tegen. Ik kreeg van mijn zus een doos gewassen positiekleding en bij het uitpakken zag ik toch nog heel veel haren. Heb alles met zo'n plakborstel afgenomen, opnieuw gewassen en toen zaten er in de truitjes nóg haren. Ik betwijfel zelf of het dan nog allergisch werkt hoor, maar met de spullen die we terugbrachten in de auto (dus niet afgenomen en opnieuw gewassen) heef J de hele weg zitten niezen. Je kunt het wel wegkrijgen,maar dat geeft mij nu gewoon extra werk en dat willen we niet.

Geplaatst

Kalimera!

san, dat is idd niet fijn die doorkomende tandjes en t doet mij ook al leed om jullie verhaaltjes van doorkomende tandjes te lezen. Sterkte.

maar wat goed van R. dat hij al een paar pasjes alleen gelopen heeft! Klasse! En dat je hierdoor weer aan je moeder moest denken is logisch. Zo'n moment wil je ook met haar delen, maar ik weet zeker dat ze t gezien heeft! Xx

jammer dat je er volgende week niet bij bent, maar heel begrijpelijk!

tja, over dekentjes en matrassen in boxen kan ik natuurlijk niet meepraten. Onze "kids" glijden ook wel regelmatig onderuit wanneer ze door de woonkamer aan het rennen zijn, lol. En slapen? Dat doen ze gewoon overal. T liefst n de buurt van de verwarming of bij onze voeten of tussen onze benen in, hihihi.

es, het is al gezegd, maar ik zou of een gesprek aangaan dat je t verzorgdeel gewoon niet meer aankan of je idd helemaal ziekmelden! Jij en jullie wondertje zijn toch echt wel belangrijk en je hoeft je niet met anderen te vergelijken! Iedereen en elke zwangerschap is gewoon anders! We moeten je toch niet volgende week streng toespreken of wel??

wen, zag op fb dat je naar SiR, Do.e Ma?ar was geweest! Leuk! Mijn zusje speelt mee in het strijkorkest! Hoop dat je genoten hebt!

es, je vroeg of we er al uit waren met wat we gaan doen. Eigenlijk nog niet, van de ene kant wel (stoppen) en van de andere kant niet (doorgaan met natuurlijke poging of toch nog een zesde IVF/ICSI). Dat weten we nog niet.

Op sommige momenten denk ik, ja het is goed zo, we gaan met z'n tweeën verder. En op andere momenten denk ik, dat het ver.rekt, we gaan er nog een Kerr voor. Om dan weer vlak erna te denken, nee toch maar niet.

We laten het nog even lopen zoals het is en we zien wel...

meiden, ga eens opstaan. Dadelijk nog afscheid nemen van m'n broer. Die gaat vandaag terug aar Enge.land.

tot later!

xx

Geplaatst

Hier ook geen matras in de box. Wel twee boxkleden. 1 plastic en een stoffen erboven op. Als ze nog heel klein zijn liggen ze heerlijk op een dubbelgelagen voedingskussen. Sanne heeft ook nooit geslapen in de box zonder voedingskussen.

Nu speelt ze af en toe nog in de box.

Wat ik wel fijn vond en vooral in de wat koudere maanden. ik heb zo'n grote foam puzzle gekocht, van stukken van 30 bij 30. Die op de grond gelegd, en daar een kleed op. Daar lag ze dan op als ze niet de box lag. Dat scheelt net dat stukje tocht langs de grond. Zeker met een harde (koude) vloer.

Geplaatst

Tjee San, ik ben toch erg blij dat Sanne (nog) niet zo'n last heeft van haar kiezen. Er zijn er wel twee bijna door, maar ze is er niet zo ziek van.

Vorige week heeft Sanne haar eerste losse stappen gezet. Woensdag een klein stukje (1 meter) maar donderdag echt ruim twee meter. Daarna heeft ze het afgekruist van haar lijstje 'to learn', en niet meer gedaan. Onder het mom van... geprobeerd, gedaan, gelukt... mooi..... next.....

Tool, wat een mooie foto's!!! De liefde spat ervan af!!

Jullie schreven over.... de hoop van nog een spontaan wondertje...

Wijhebben laatst ook weer een knuffelmoment gehad, en prompt had ik na een tijdje zoiets van, moet ik niet weer eens ongi worden. Maar doordat ik het niet bijhoudt, had ik geeni idee mer van de laatste ongi.. Je snapt hem denk ik wel???? Het kaarsje begon te wakkeren..... natuurlijk gewoon ongi geworden, wel over tijd... maar hoe stom kun je wezen????

Geplaatst

Simba dat is niet stom!!!! Die hoop zal altijd blijven. Ondanks dat wij er nu echt achter staan dat er geen 2e bijkomt en het ook echt niet meer hoeft. Blijf ik ook de hoop houden na een knuffelmoment.... Terwijl de kans dat we de staatsloterij winnen met de gigantische hoofdprijs vele malen groter is dan kans op spontane zw waarvan ze gezegt hebben dat het nihil is want nooit mogen ze niet meer zeggen..

Geplaatst

Ok R slaapt nu weer, de ondergekwijlde slabbertjes (en de rest) draait in de wasmachine dus ik kruip nog even lekker mijn bedje in...

Henne wbt die kattenharen. Dan is dat al niet netjes in de doos gedaan. Als je nog veel kattenharen in de kleding na het wassen vind, vraag ik me af of de katten niet op de was slapen of dat de binnenkant van de wasmachine niet erg vies is. Je bent allergisch voor de huidschilvers niet voor de haren zelf. Maar groot gelijk om te voorkomen dat J er last van heeft straks. Je baby kan er nog niet gelijk allergisch voor zijn. Onze huisarts zei dat een kind eerst ergens mee in aanraking moet zijn geweest en in het eerste jaar komen die allergiën nog niet voor. Dus eerste jaar kan je gerust zijn ;)) Wij dachten nl dat R allergisch voor onze poes kon zijn toen hij met zijn luchtwegen sukkelde begin van het jaar, de ha sprak dat tegen en vertelde over dat eerste jaar.

Geplaatst

@San, helaas heeft het zoontje van mijn collega toch echt een kattenallergie voor zijn 1e jaar ontwikkeld. Nu bleek dat hij veel verschillende allergieën had (koemelk, eiwit, maar ook katten). Zij zijn hiervoor bij de allergoloog geweest met hun knul en daar bleek overduidelijk een allergie.

Geplaatst

San ik weet niet of de kat op de was sliep. Hij lag wel altijd bij mijn zus op schoot enzo en in truien gaan dan haren zitten, die was je er dus blijkbaar niet allemaal uit. Is op zich ook niet erg en ik denk dat het in de praktijk mee zal vallen, want toen J mij leerde kennen woonde ik ook gewoon in een huis met kat, dus het is waarschijnlijk meer een idee (en idd de huidschilfers en niet de haren). Hoewel hij in de loop der jaren wel meer last heeft gekregen van de allergie, nadat hij noodgedwongen heeft gelogeerd bij mensen met katten. Hij kwam daar met een heftige longontsteking vandaan, puur door de irritatie en sindsdien kan hij erg weinig hebben.

Net wel badje, standaard en tub opgehaald. Nog meer rommel in het kamertje....zo eerst maar eens puinruimen en organiseren daar want ik wordt er heeeeeel erg onrustig van dat het zo'n zooi is. Zal blij zijn als de muren klaar zijn, dan maar snel een kast kopen :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden