Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Denk dat ik mijn slee ook maar ga halen bij mijn vader. Dan mag A het zware werk doen en ik lekker zitten. Goed idee> Nee, heeft hij geen tijd voor en ik geen energie voor. Officieel ben ik zaterdag jarig, maar vier het zondag tussen 14.00 en 18.00 uur. Ff heel druk maar dan is het maar klaar.

Henne, laat J maar boodschappen doen. Heb vanmorgen in de sneeuw gelopen enhet is echt guur en koud en vies weer. Dus doe allemaal voorzichtig aub.

Verder heb ik het koud. Maar dat zal meer aan mij liggen denk ik.

Dikke knuffel voor iedereen

Geplaatst

Moet ze wel d'r muts op houden... ;-)

Maar is het niet al donker als je uit je werk komt? Of ga je morgen.

Hier ligt een superdun laagje, kan nog niet op gesleed worden hoor!

Geplaatst

hoi meiden

eindelijk weer even de fut en de kans om online te komen....

Es, succes vandaag bij de vk, ik moet zeggend dat ik totaal geen benul heb van hoe het zit met die rhesusfactor, kan het ook niet echt opgenomen krijgen maar het is wel ongelofelijk slordig zeg!! niet vreemd dat er even akelige gedachtes door je hoofd schieten. Dat de uitslag maar snel bekend is! en wat balen van de auto, net nu pffff.

Kaartje wat heb je weer een goede daad verricht! dat zijn toch zeker de mooie momenten van jouw beroep nietwaar?spaapgebrek is dan wel even minder ;-)

Hier gaat het redelijk, ik ben gisteren ook gewoon gaan werken, merkte wel dat ik een erg kort londje had.Verder voel ik mijn buik, maar op een "positieve manier" dus zwanger, zo bizar, ook mijn borsten bij vlagen erg gevoelig. Gisteren ook goed misselijk geweest maar dat kwam van de chocoladeletter ;-)

Nee het is echt K, bij momenten boos, verdrietig. Ik merk ook dat ik nu weer veel meer met de jongens bezig ben maar sowieso vind ik december een beladen maand en nu echt dubbel en dwars.

Ik weet niet hoe alles gaat verlopen maar ik ben van plan om woensdag de medicijnen te vragen die ik nodig heb voor de opwekking en als het dan niet spontaan komt om ze maandag de 17de te gaan gebruiken, nadat I naar de opvang is gegaan, M is dan thuis. met wat geluk komt het dan los en vloei ik enkel nog met de kerst...bah zeg!!! het moment van een mk is altijd ellendig uiteraard alleen ik had zo graag anders kerst willen vieren deze keer!

Geplaatst

Babeth, wat rot allemaal!!! Knap dat je het zo lang kunt/wilt volhouden. Ik kreeg het echt op een gegeven moment niet meer geregeld. Dan wel weer veel bloedverlies, dan weer niets, dan weer krampen, dan weer niets, dan weer hoop, dan weer wanhoop. en woensdagochtend gebeld voor een afspraak voor donderdag, woensdagavond krijg ik hele erge krampen, uren op de wc gezeten, alles zoveel mogelijk opgevangen, maar bleek dus uit de echo op donderdag dat het vruchtje er nog zat. Uiteindelijk dus op de dag erna op vrijdag gecurreteerd. Verschrikkelijk. En twee dagen later op zondag stond ik alweer les te geven...doe ik overigens ook niet meer als het nog een keer zo zou gaan.

Je voelt je nog zo zwanger, maar verstandelijk weet je dat het niet goed zit. Heel wrang en heel dubbel.

Dat korte lontje is herkenbaar, maar de rest zal het waarschijnlijk niet begrijpen, want ze weten niet wat er gebeurd is. Maar voor jou is het heel duidelijk.

Heel veel sterkte meid!!!

Geplaatst

Tool en Simba, bedankt voor jullie lieve kaartjes!!x

Tool jeetje, wat was dat bij jou langdurig zeg, en dan 2 dagen later weer lesgeven. Pfffff, wat je zegt nu zou je het niet meer doen maar ja, je doet op dat moment wat je voelt dat het beste is voor je he?

Ik merk niets verder, heb geen bloedverlies of wat dan ook en juist omdat ik me volop zwanger voel ben ik bang voor een langdurig verhaal....

net belde de huisarts, hij had het gehoord van de assistente omdat ik vanmorgen belde ivm I.attent van hem, ja hij kan verder ook niets doen, wie of wat wel he?

dames hoe denken jullie over het volgende? Mijn man kan het niet eens zijn met mijn gedachte;

ik heb niet zoveel vertrouwen in mijn cryos, en de reden is dat deze de beste was op dag 3 na punctie,op het moment van foto maken 5 cellig en bezig met doordelen....de Est was dus of minder ver of minder "mooi".deze heeft het niet gered en daarom heb ik ook weinig / geen vertrouwen in de 3 cryos. Ben ik nu echt negatief of realistisch?

Geplaatst

Babeth, vertrouwen houden is moeilijk in deze situatie van de cryo's maar zoals altijd wordt gezegd er hoeft er maar 1 goed te gaan na ontdooing. Ik vind het moeilijk. Maar snap M ook wel.

Helel dikke knuffel voor jou. en juist in deze moeilijke december maand.

Geplaatst

lieve babeth, ik snap je redenatie, maar er zijn genoeg voorbeelden van het tegendeel. Kijk bijvoorbeeld naar wen: die had vers 2 toppers en die deden niks en nu zwanger van het laatste ijsbeertje. En: als dit embryo niet goed genoeg was, hadden ze hem echt niet ingevroren. De poging van fiene had 1 1x A en 10xB en dus helemaal geen cryo's. Dat deze cryo er is, betekent dus (naar mijn mening) dat de artsen deze een goede kans toedichten!

Geplaatst
Tool en Simba, bedankt voor jullie lieve kaartjes!!x

Tool jeetje, wat was dat bij jou langdurig zeg, en dan 2 dagen later weer lesgeven. Pfffff, wat je zegt nu zou je het niet meer doen maar ja, je doet op dat moment wat je voelt dat het beste is voor je he?

Ik merk niets verder, heb geen bloedverlies of wat dan ook en juist omdat ik me volop zwanger voel ben ik bang voor een langdurig verhaal....

ja, ik had met de gyn in eerste instantie afgesproken om te wachten tot het vanzelf zou afkomen, (22-9) en in het weekend van 26-27 september ben ik begonnen met vloeien (toen we terugkwamen uit Engeland van de surpriseverjaardagsparty van mijn oudste broer) en uiteindelijk dus op die vrijdag van die week gecurreteerd. Dus eigenlijk 2 weken gelopen, vanaf dat we het zeker wisten. Waarschijnlijk heb ik dus al langer rondgelopen met een nietlevend vruchtje, maar we hebben nooit een duidelijke echo gehad, dus we kunnen het niet zeggen wanneer het gestopt is...;-(.

kleine moeite die kaart btw

Geplaatst

Babeth, ik heb helaas geen ervaring met cryo's, maar van de ene kant snap ik je redenatie wel. Je vertrouwen is op dit moment weg, maar het kan toch nog goedkomen? en met dr. S. bespreken?

Geplaatst

Hey meiden,

Ben nog steeds ziek. Niet meer gebraakt maar wel nog misselijk en last van m'n darmen.

Babeth meid je klinkt zo dapper. En wat de cryo's betreft: dat zijn gewoon reëel kansen. Zelf ben ik ervan overtuigd dat je naast een gezond lijf e.a. Goede omstandigheden ook een grote dosis geluk nodig hebt in dit traject. Soms lijkt het wel gewoon Lotto. Hou je taai meid.

Kaartje, wat goed dat je het hondje hebt kunnen redden. Watvoor behandeling geef je eigenlijk in zo'n geval?

Wen, wat een opluchting zo'n gesprek met de bedrijfsarts! Rustig aan doen hoor!

Es, ik weet ook niets van rhesus e.d maar vind het ook slordig. Hoop dat je snel te horen krijgt dat er niets aan de hand is.

Hier lag trouwens niet zoveel sneeuw en inmiddels is het slush puppy geworden. De katten lopen alle prut naar binnen. Heel m'n vloer lekker onder de vlekken pfff heb maar een badlaken bij de deur gelegd

Geplaatst

Hier helemaal geen sneeuw meer... hier en daar een hoopje prut en zon, Ging net boodschappen doen met de babies, gaat het op de terugweg regenen! Nou ja zeg en de zon scheen volop...

Ga even liggen, huis is in diepe rust dus hoop op een tukje want vannacht weer veel wakker geweest o.a. door , jawel, de kat...

Sen beterschap, gaat het wel met de verzorging van J?

Geplaatst

Thx Caro, het gaat nu wel weer. Het allerergste was woensdagavond. Toen moest H. het dus echt even overnemen.

Het is geloof ik wel heel erg plaatselijk hè die dikke laag sneeuw?

Geplaatst

hier in uithoorn inmiddels ook prut hoor. Nu las ik weer dat het knmi nachtvorst tot plaatselijk -17 voorspelt... dan hoop ik dat de prut weg is, want dan wordt het echt een glijbaan. En we moeten nog naar een verjaardag vanavond...

Geplaatst

Nou hier in Den Helder is niets blijven liggen, dus hier zal het iig geen -17 worden....

In Alkmaar ligt wel behoorlijk wat sneeuw als ik de verhalen geloof

Geplaatst

Hier blubber. En J kwam na het boodschappen doen dus bijna de oprit niet op van de gladheid. Echt eeeenig die sneeuw! Ben wel mee geweest. Meneer mijn echtgenoot had namelijk weer eens bedacht dat hij best de dag voor we Sint vieren nog wel even een kadootje voor mij kon kopen. Maar ik wilde niet dat hij nu naar de stad reed. Zijn dus samen naar babyzaak hier om de hoek geweest waar ik een stel leuke gekleurde manden heb uitgezocht.

Babeth, het snijdt me door m'n hart dat je de miskraam in feite gewoon aan het plannen bent nu. Herken het hoor, die nuchterheid. Voor de eerste curettage hebben wij gewinkeld voor Sint kadootjes voor het geval ik dat na de ingreep niet meer kon. Uiteindelijk vlak voor de viering tweede curettage gehad, maar alles wel gewoon door laten gaan. Raar, maar ook goed.

En de cryo's, meid elke cryo heeft een kans. En hoe groot of klein die is, valt aan de buitenkant vaak ook niet te zeggen. Ik ben alledrie de keren zwanger geweest van eentje, na tp van twee even mooie prachtige embryo's. Dus wie vertelt mij welke het is geweest en waarom?

Ben de rest even kwijt....sorry....lig hier in een deuk. Ik en mijn zus (J) eten geen suiker, dus wilde als alternatief voor chocoletter zelf een letter bakken van haverkoek. Zag er geweldig uit, ik helemaal trots. Loopt J nu net de keuken in en zegt heel onschuldig, moet de J niet andersom??? Hoezo zwanger, ik ken niet eens het alfabet meer hahaha! Gelukkig kan ik m in spiegelbeeld gebruiken LOL

Geplaatst

Zou kunnen, maar ik laat het lekker zo hoor. Geen puf meer en we hebben weer wat om te lachen.

Moet gaan koken: worteltjes met gebakken aardappeltjes en kabeljauwhaasjes.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden