Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Es, wat slordig van het zh. Maar gelukkig dat je morgen het al laat controleren. Hoop dat de uitslag snel binnen is. Heb er verder absoluut geen verstand van.

san, sluit me ook aan bij wen.

Ik ga naar bedje toe.morgen gsprek met de adviseur voor een nieuwe cv ketel, waarschijnlijk huur.

kerstboom vandaag gekocht en die staat hier nu uit te 'buiken' zeg maar. Morgen gaat ie versierd worden zodra Sint weer weg is.

Babeth, veel succes morgen!

liefs,

tool

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@EDR, Komt misschien een "blonde" vraag aan: maar ik neem aan dat jij rhesus negatief bent (D of c uitgezonderd...) en dat G rhesus positief is? En er dus de kans bestaat dat jouw kindje rhesus positief is en je dus eventueel een anti-D spuit moet hebben (uitsluitend bij rhesus negatief D), of ingeval van type c extra controle indien je antistoffen aanmaakt. Of weet je uberhaupt niet of je rhesus negatief bent? Je hebt met 12 weken toch een bloedonderzoek gehad naar o.a. je bloedgroep en rhesusfactor? Ben namelijk erg verbaasd dat dit pas in dit stadium naar boven komt. Ik ben hier tijdens mijn 1e zwangerschap (missed abortion) al op onderzocht (heb toen ook een anti-D spuit gehad) en tijdens de zwangerschap van onze kleine meid is met 30 weken via mijn bloed onderzocht welke rhesusfactor de kleine meid heeft (kan sinds juli 2011). Aangezien zij ook rhesus negatief is heb ik dus geen anti-D spuit hoeven krijgen. Weet wel dat dit onderzoek maar door 1 laboratorium in NL gebeurd en niet binnen een dag bekend is. Dus jouw bloedprikken gaat sec over jouw bloedgroep en rhesusfactor, toch?

Bovenstaande reactie zegt niets over consequenties, want die ken ik niet (behalve die voor mij van toepassing waren). Maar ik ben toch wel nieuwsgierig naar deze "blunder".

Geplaatst

Nou wel bijzonder dat je dit weer meemaakt Es, ik vond toevallig nog een mooie uitleg van het verhaal op deze site:http://www.bioplek.org/animaties/afweer/bloedgroep2.html

Bij mij werken plaatjes altijd weer : -)

Geplaatst

Wat lief dat jullie zo mee denken over ons beddenprobleem. Maar we (ook P ja, ik zit beneden alles voor te lezen) zijn het eigenlijk wel met Henne eens: nu een snelle makkelijke niet te dure oplossing en later weer verder kijken.

Ik had al matrassen voor de Kerst aan mijn ouders gevraagd maar kan moeilijk nog een heel bed met toebehoren erbij vragen...

Pallets leek mij geen gek idee maar wuifde P weg, boxspringbodem schijnt niet te kunnen.

Heb nu set losse Aupingpoten gezien voor 130 euro maar dat moet goedkoper kunnen. Op MP ook al gezien trouwens, morgen maar weer eens verder kijken, nu zo naar bedje...

Geplaatst

Gelukkig alles oké Henne.

Babeth succes vandaag.

Esther wat een gedoe met dat bloed zeg, gisteren in Heino geweest, is dat vlak bij jou?

Hier even "druk". Zal blij zijn als die oude man het land uit is, wat een ellende.

Geplaatst

Lief zijn jullie!! Zo dat moest ik even kwijt...

Tool verstand en gevoel he, dat gaat in dit hele traject niet samen. Sterkte met het maken van keuzes. Heel zuur al die financiële dingen. Altijd dat **** geld.

Fren staat v, nee ligt V al naast je/jullie. Klinkt lekker hoor wat je allemaal klaargemaakt hebt!!

Wen weer een mooie echo!! Joepie en een heerlijke vakantie achter de rug. Weer iets moois om op terug te kijken. Fijn dat alles goed is en vandaag gesprek met arb.o toch??

Henne twijfels bah. Je bent nu echt een piekeraar, vervelend dat je zo "normaal" niet bent. Fijn dat je weet waarom je koekie minder voelt. Mooie wagen hebben jullie!! kamertje voordert dus ook goed. Zit je vaak op het kamertje te mijmeren??

Babeth wat spannend voor jullie vandaag weer. Ik hoop zo ontzettend dat het nog steeds allemaal goed is met jullie mooie nieuwe kindje??

Es je bent dus nog steeds lekker aan het genieten, zag het ook al voor me hoe de mannen bezig waren. Hebben ze de draadjes wel goed aangesloten?? Fijn dat je nog veel kan doen om je tijd door te komen, jammer van het slapen en idd misschien overdag je rust wat meer pakken. Hopelijk is uitslag van je bloed snel bekent, beetje slordig wel van ze. Spannende tijden voor jullie. Alvast veel succes!!!!

Sen jeetje zeg. Jullie hebben ook genoeg op je bordje. Balen van je vader, doet pijn. Ook al is hij door zijn au.tisme zo, je hoeft je natuurlijk niet altijd maar alles te laten zeggen en hun hun zin geven. Moeilijke situatie, hopelijk komt het naar omstandigheden weer goed tussen jullie... 13 dec dus afspraak zh, hopelijk kunnen ze je daar verder helpen!!!! Erkenning van je klachten is zo belangrijk!! Dat J maar snel door zijn sprongetje heen is. Die kunnen van een week tot enkele weken duren.

Ivfsh hoe is je nieuwe baan?????

Syl wat rot dat het weer niet gelukt is, of had ik dat al gezegt?? Ook al was de kans heel klein, hij was er wel!! Succes met je drukken tijd nu en hopelijk wat meer rust in het nieuwe jaar op alle vlakken!!

Nou nou, zal wel weer een aantal vergeten zijn..... Oh ja Ruby wat een mooi gebit heb je nu!!!!! Hopelijk geneest het allemaal snel en kan je lekker pijnloos gaan genieten van je glimlach.

Gaat redelijk hier hoor. Al het mooie nieuws hier maakt me soms erg opstandig en verdrietig, want ik had dat ook graag nog eens mee willen maken. Maar ja onze keus is nu eenmaal gemaakt en we willen daar niet meer op terugkomen. Wij willen geen teleurstellingen meer meemaken daarvan. Kan me er alleen op sommige momenten moeilijk bij neerleggen. Verwerking is altijd moeilijk en noodzakelijk om het niet de rest van mijn leven aan me te lagen knagen. Maar pfff dat is niet makkelijk en komt ook altijd op ongemakkelijke momentjes omhoog.

Geplaatst

Oh ja Caro, wat vermoeiend dat B zo slecht inslaapt momenteel. Gelukkig K wel. Het beddenprobleem ga je vast goed oplossen. Poten er nu onder en een ombouw kan altijd nog!! Hoeft bij Aupin.g niet per se toch, wordt ook zonder ombouw gebruikt en verkocht, is helemaal hip!!

Geplaatst

Hi ladies, ik heb me toch lekker geslapen joh! Nou ja, voor een zwangere dan hè ;-) Maar twee keer eruit en weinig gedroomd, lekker zeg. Ben blij dat ik gisteren het ziekenhuis gebeld heb, weet nu dat ik Koekie op het moment anders voel dan eerst en dat dit oké is. Vind het ergens wel jammer hoor, dat ik die feestjes in m'n buik nu dus niet opmerk, maar ik heb al, vanaf 17 weken enorm veel gevoeld dus ach. En als hij weer terugdraaide (pleaeaeaeaessse, ik wil geen ks) dan ga ik waarschijnlijk nog weer wensen dat het anders was ;-)

Babeth, je spookt al door m'n hoofd sinds ik wakker ben. Hoop dat we hier snel goed nieuws te lezen krijgen.

Syl sterkte met de drukte!

Es is het nog gelukt met het lampje haha!!

Sen, hoe was het onderzoek bij de therapeut. Fijn dat je de 13e al in het ziekenhuis terecht kan, dat is toch redelijk snel.

San....ik vind het moeilijk om te zeggen, wil je niet voor het hoofd stoten of jouw dappere keuzes in twijfel trekken, maar ga toch even advocaat van de duivel spelen.....zou je niet heel diep in je hart tóch nog een keer willen proberen? Je zegt elke keer zo stellig dat jullie besloten hebben om te stoppen, alsof je jezelf daarvan ook telkens nog weer van moet overtuigen. Beslissingen kun je ook terugdraaien hè. En natuurlijk speelt er veel mee, financieel, praktisch, de angst voor de teleurstelling. Maar ik vraag me gewoon echt eerlijk waar af of jij er echt klaar voor bent om te stoppen en te verwerken of dat het een (te?) rationele beslissing is geweest die eigenlijk nog niet bij je emoties past. Ik vind het gewoon ook zo schrijnend om te lezen hoeveel verdriet de vreugde hier jou doet. Wat blijft het toch vreselijk, vreselijk oneerlijk allemaal.

Lieverds, Sint is hier verschoven van zondag naar zaterdag dus ik moet aan de bak...nog wat kadootjes plus alle gedichten en hopelijk wat surprises.

Geplaatst

Hoi meiden,

sorry ik heb nog niet eerder de gelegenheid gehad om te reageren, gisteren gewerkt en daarna meteen weg voor een afspraak met Ceeke.laat thuis....huis vol mannen die voetbal zaten te kijken haha.

ik heb rond 11.00 de echo, gekke is dat ik nu heel relaxt ben, zenuwen komen nog wel denk ik, het is spannend!pffff

ik zal proberen later te reageren, maar moet even reageren over het berichtje van Henne aan San....ik heb het zo vaak gedacht maar durfde het niet te opperen, juist om je niet te kwetsen of aan het twijfelen te brengen.maar misschien dacht ik als je het nog een maal probeert....moeilijk maar ik bedoel hetzelfde als Henne....

meiden tot straks en bedankt voor julie lieve berichtjes!

Geplaatst

Oh jullie stoten me niet voor het hoofd hoor. Ben blij dat we hier eerlijk tegen elkaar kunnen, durven en mogen zijn.

Onze beslissing heeft met meerdere redenen te maken. Geen puf om wie weet nog eens 5 jaar te moeten wachten op een wonder, ik weet het kan ook in 1 keer raak zijn enz. Dan worden de risico's alleen maar groter en dat willen we niet. Ik heb hoge bloeddruk, een zware zw achter de rug, ook is elke zw anders weten we ook, met medicatie. Moeilijke start gehad toen hij er eenmaal was. En wij laten het financiële aspect ook zwaar wegen, moet er niet aan denken dat we "tegen die tijd zien we wel weer" instelling aan moeten hikken. Wij zijn in dat opzicht nogal stellig.

In mijn hart weet ik dat we de goede beslissing genomen hebben voor onze eigen situatie, plus het feit dat we met zijn 2en zijn, P en ik hebben er lang over gepraat en nadat we de teleurstelling van geen tp en een mislukte tp hebben gehad na onze R willen we nooit meer dat traject in van zh bezoeken, spuiten, echo's en vooral het wachten op is het wel of niet. Die teleurstelling willen we ook niet meer. We hebben nu al ruim een halve zw in de ww gezeten en dat was zoals jullie weten al zwaar genoeg.

Onlangs hebben we het er nog over gehad, het verlangen naar een 2e (wat ik vooral heb, P veel minder) koste wat kost weegt niet op tegen de andere bezwaren die we hebben.

Neemt niet weg dat ik er toch veel verdriet over heb en het vaak niet goed kan verwoorden voor mijn gevoel. Dan speelt de decembermaand natuurlijk ook niet mee na de moeilijke tijd waar we nog steeds in zitten.

Ik zit voor mezelf in de fase van Hoge Pieken en Diepe Dalen, het leven zal altijd een golfbeweging vertonen. Nu is het bij mij nog erg onstuimig.

Geplaatst

San, lastig hoor! Je zit of zat ook in hetzelfde schuitje over wel/niet doorgaan of nog een keer. Jullie hebben de beslissing genomen, maar wat Henne zegt, op een beslissing kun je terug komen. Misschien dat wij daarom nog geen definitief besluit kunnen/willen nemen. Het klinkt zo definitief, maar het is niet definitief.

Oh meid, hoop niet dat we je nu gekwetst hebben. Er is idd geen garantie dat het gaat lukken, maar ook ik lees t verdriet tussen de regels door.

babeth, veel succes dadelijk! Hoop dat je weer relaxed en gerustgesteld terug komt!

Geplaatst

Wat Henne zegt: rationele beslissing maar emotioneel er nog niet klaar voor... ben bang dat dat nooit zo is en dat je altijd zal blijven verlangen, alleen je kan er met de jaren steeds beter mee om gaan en de momenten van intens verdriet worden minder denk ik. Ik denk dat we het allemaal wel eens hebben gedacht, ik ook: waarom niet nog een keer proberen maar jullie hebben er heel goed over gepraat en hele goede argumenten om het niet te doen... Dus is het de juiste beslissing. Maar het blijft moeilijk.

Geplaatst

Oh Caro dat is lekker zeg dat ze dan wel lekker lang uitslapen. Die springkabouter hier is altijd tussen half 6 en 6 uur wakker en wij dus ook.

Ik denk ook idd dat dat verlangen er altijd zal zijn en blijven en dat alleen de scherpe kantjes er vanaf gaan en er beter mee om kan gaan. Het is daar denk ik bij mij nog net iets te "vers" voor.

Geplaatst

De beste beslissing is vaak de moeilijkste... San, juist als je het allemaal zo op een rijtje zet denk: ja, het is goed zo, je hebt helemaal gelijk. Het verlangen en gemis zullen er altijd tegenover staan, al zal het misschien minder intens worden. En daarvoor moet je denk ik inderdaad eerst door diepe dalen. Zolang er dan ook de pieken maar zijn en jullie elkaar uit de dalen helpen. Maar dat zit wel goed, als ik jou en P zo ken. Trouwens Tool en À ook, en Ruby en À, eigenlijk alle stellen hier. En lucht ook vooral hier je hart als dat nodig is, het is niet voor niks door dik en dun!

:positive energie:

Geplaatst

Weekje slapen Henne???

We trekken hier idd elkaar op uit de dalen en het kleine springkaboutertje helpt daar heel goed aan mee!!!!

Geplaatst

Hier nog een beetje positieve energie van deze kant. Ben plaatsvervangend zenuwachtig voor Babeth en M.

:positive energie::aaaflowersmiley:

Geplaatst
Weekje slapen Henne???

Zou best lekker zijn :-) Ach, de weken gaan toch veel sneller dan in het begin. Ook doordat ik gelukkig wel wat meer kan. Tjee, weet nog dat ik de eerste weken op woensdag altijd heel vroeg wakker was en dan dacht '8 weken', '10 weken' etc. Elke dag keek ik naar m'n apps om er maar weer die ene dag meer op te zien staan. Nu vind ik het nog steeds leuk om de wekelijkse tekstjes te lezen, maar die termijn speelt toch een heel andere rol.

Ben nu idd plaatsvervangend zenuwachtig voor Babeth en niet meer (zo erg) voor mezelf.

Geplaatst

Vond ik ook geen mooi plaatje... Alleen naar de tekst kijken dan, die is wel mooi!

San het is nog supervers en het helpt ook niet mee dat er hier zwangere dames zijn natuurlijk... hoe zeer je het ze ook gunt, je zou het zelf ook zo graag nog eens willen. Ik heb het gevoel jarenlang gehad. Maar als de pieken inderdaad steeds meer de dalen gaan overheersen dan komen jullie er wel. Jullie hebben zo'n lekker mannetje!!

Geplaatst

Precies Caro wij komen er wel, heeft alleen zijn tijd nodig.

Vind dat plaatje ook niet zo mooi Henne. Deze week zal vast snel voorbij gaan, vond het ook sneller gaan naarmate we bij het einde kwamen ok op de laatste hell weken na hier....

Nog even en je hebt je lekkere mannetje in je armen. Daar waar hij het liefste ligt!!!! Ik denk soms nog wel eens aan jullie verlangende blikken toen jullie R vast hadden..... Nu is het bijna zover dat je kan stalen van iets van jullie samen!!!!!

Geplaatst

Kwart over elf geweest, hoe snel zou Babeth kunnen posten....pffff....

Plaatje doet me denken aan gol.lum uit lo.rd of the ri.ngs, niet echt iets dat je op schoot wilt hebben :-D

Sen, ik moet trouwens nog even reageren op jouw gevoel in de wachtkamer. Vanochtend realiseerde ik me opeens waarom ik met zo'n naar gevoel uit het ziekenhuis kwam ipv opgelucht... Dat liggen op dat bed! Heb drie keer een halve dag tot dag op zo'n bed voor me uit liggen staren tot ze een 'niet goede' zwangerschap gingen verwijderen. Dat in dat ziekenhuis liggen en wachten, het riep dus gewoon verdriet op zonder dat ik me dat gisteren realiseerde. Als ik niet in het ziekenhuis moest bevallen zou ik misschien alsnog overwegen voor een thuisbevalling te gaan nu ik merk wat dit met me deed. Ga het ook aangeven bij de vk volgende week. Ben best bang dat er nogal wat emoties boven gaan komen tzt.

Babeth......!!!??

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden