Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Babeth, een beetje laat maar wel gemeend: gefeliciteerd met je verjaardag!!

Ook wil ik je sterkte wensen met het verlies en verwerken van jullie kleine wondertje...

Groetjes Nathalie

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meiden, ik ga lekker slapen na een emotievolle dag hier. Het besef dat wij hier straks ook zo'n humpie in onze armen mogen houden wordt steeds groter en dat maakt wel eea los moet ik zeggen.

Iemand enig idee waar het lijstje ongeveer staat? Esther mag nu een rijtje opschuiven :-)

Een dikke knuffel voor jullie allemaal! Ben door het afwachten gisteren en de geboorte vannacht van J helemaal kwijt wat er verder allemaal speelde, erg hè...

Geplaatst

@Edr en G, gefeliciteerd met de geboorte van jullie meisje! En een bevalling om op terug te kijken met genoegen! Geniet van de kraamdagen en natuurlijk daarna ook, maar laat je lekker verwennen.

@Meiske, gefeliciteerd met je verjaardag! En (helaas) ook de start van miskraam, we duimen hier dat je er "soepel" doorheen rolt. Emotioneel gezien kan het nooit soepel, maar je zal het wel begrijpen...

Voor de rest niet teruggelezen.

Hier in ieder geval klaar met het vieren van de verjaardag van onze kleine meid. Erg verwend met hele leuke kadootjes. Ze kan in haar uppie een orkestje beginnen, maar ze vindt het allemaal super! Ook de vele boekjes zijn een echte hit, plus d.uplo is ook een aanrader. Maar eindelijk na 3 weken hier de slingers uit de kamer is ook wel lekker hoor. We zijn al vanaf 27 november in de verjaardagen. Ze kunnen nu een 2,5 week in de kast en dan ben ik als laatste aan de beurt, kortom na mijn verjaardag zijn we ook echt echt uitgefeest..... Hebben in 6 weken tijd alle 3 de verjaardagen, sinterklaas, kerstmis en oud en nieuw zitten dus nu gaan lijnen is geen optie ;-)

Zo nu even van de avond genieten en dan nog 3 dagen werken dit jaar.... :-p

Geplaatst

Es, wat een mooi meiske! Ik zag net de foto's op fb.

Lieve babeth, ondanks alle omstandigheden wilde ik je nog wel feliciteren met je verjaardag. Helaas had ik de omstandigheden ook heel anders voor jullie gezien.

ik hoop dat je lichaam het werk nu zelf gaat doen. Een hele dikke knuffel en sterkte!

Henne, ja, je bent echt de volgende!!!

Geplaatst

Hoi lieve meiden!

esther: ik zag op Facebook jullie geweldig mooie meisje en ben toen natuurlijk meteen hier bij aan lezen. Ten eerste natuurlijk ook hier gefeliciteerd met jullie prachtige wondertje!!! Ze is echt heel schattig! En ik moest wel lachen om je live verslag. Ik heb alles in 1 keer gelezen en dat is echt heel leuk!

babeth: op de valreep gefeliciteerd met je verjaardag. Wat een dubbele dag voor jouw: je eigen verjaardag, de start van je miskraam en de geboorte van het meisje van esther... Ik hoop echt dat het allemaal 'goed' zal gaan. Dat je lichaam het zelf kan doen en dat er geen ingrepen van welke aard dan ook nodig zullen zijn. Ik heb vaak aan e gedacht de laatste dagen. Knuffel!

dublin: fijn dat jullie haar verjaardag zo goed hebben gevierd: klinkt heel mooi!

syl: ik ven ergbenieuwd hoe het met je gaat, heb ook vaak aan jou gedacht. Net als aan een aantal andere meiden. Sommigen zijn stil de laatste tijd: hoop dat het goed gaat!

hier heel weinig tijd gehad voor het forum. Op het werk komt het er totaal niet van en ik heb regelmatig iets s avonds gehad, e is veel ziek geweest en de avonden dat ik thuis was heb ik gewoon niets gedaan :-). M'n nieuwe vaan is heel leuk, viel me meteen op mijn plek. Leuk team, fijne mensen, maar ze zijn wel hard toe aan duidelijkheid en 'sturing'. Het is wel enorm hectisch geweest: op de dag dat ik ben gestart is de voltallige raad van bestuur ontbonden en de week ervoor was al een grootschalige reorganisatie aangekondigd... Er stond ook een streep door een deel van mijn team, dat gaat nu gelukkig deels niet door, maar de mensen met tijdelijk contract zullen hun baan 90% zeker verliezen. Heel heftig. Zit dus meteen met moeilijke gesprekken met kwetsbare mensen en grote financiële uitdagingen... Hoe kan het zo lopen... Maar goed, het klinkt gek, maar ondanks deze moeilijke zaken vind ik mijn functie wel leuk en hoop ik wat goeds voor het team te kunnen betekenen. De schok in de organisatie is groot: de meesten hadden dit totaal niet zien aankomen.

Ik denk dus wel aan jullie, maar even niet zoveel energie over om te schrijven. Naast volle energie voor werk en voor evie blijft er niet zoveel over :-)

slaap lekker allemaal!

x

Geplaatst

Logisch toch IVFSH? Wel heftig zeg als je net begint in een nieuwe baan en dan zo...

Hier was het gister kennelijk gezellig met papa en de babies maar vanavond weer een stuk minder helaas... Bram was pieperig, Kaat begint van alles te willen maar nog niet te kunnen en er kwam veel geluid uit de hele avond, ook toen wij gingen eten dus P werd er behoorlijk chagrijnig van. Tel daarbij op dat Bram natuurlijk in bed nog de nodige tijd huilde en de sfeer was niet echt gezellig. Heb maar boven allerlei klusjes gedaan zoals de was opvouwen en eenmaal beneden alleen de hoognodige conversatie. Nou ja, morgen weer een dag. Tis jammer want ik was zo blij dat ze gister met zijn drietjes zo'n goeie dag hadden gehad...

Welterusten!

Benieuwd hoe jullie nacht gaat Es, succes!

Geplaatst

Pff, wekker om half 6... Vin moet naar Schiphol. F dus maar bij oma gebracht, want anders wordt t helemaal een gedoe. We lagen er dus al om 10 uur in. Ook wel eens lekker en een avondje 'rust'. Hoewel F de laatste dagen gelukkig weer goed slaapt. Ze heeft echt een spong gemaakt; in 1 week is ze gaan zitten, kruipen op haar knietjes eb gister stond ze ineens in de box eb wil ze stappen aan de hand. Gaat hard nu!!

Essie, hoe was de eerste nacht met je Meissie? Komt de bv op gang of geef jd de fles?

Caro, balen...

Syl, wat ben je stil meis.

Babeth, hoop dat t allemaal relatief makkelijk gaat. Moet veel aan je denken!

Geplaatst

Hier een mindere nacht helaas. R is de laatste dagen zo tegen 4 uur wakker en niet meer stil te krijgen. Echt huilen. In de schommelstoel weer stil, maar eenmaal weer terug in bedje. Pffff Breekt nu wel even op. Ik ben nog steeds niet fit, P gaat de ha bellen voor zijn stem. Die is er dan weer wel en dan weer niet. Even laten checken of dat geen kwaad kan. Zijn verkoudheid slaat altijd op zijn stembanden, maar wordt steeds erger en duurt steeds langer. R nog even in bed meegenomen, maar kan dan niet zijn rust vinden en gaat klieren. Toch om 5 uur in zijn eigen bedje teruggelegd en ik ben maar op de bank beneden gekropen om P niet wakker te maken met mijn gehoest. Toch nog even half uurtje geslapen. R gelukkig nog tot 8 uur liggen pitten dus dat scheelt weer. Hij is gelukkig weer heel vrolijk en opgeknapt. Vandaag laatste dagje van zijn kuurtje en neusdruppeltjes.

Hij heeft ook een sprongetje gemaakt. Hij speelt heel anders nu en met andere speeltjes. Veel met muziek en dansen bezig. Hij probeert ook steeds vaker ons na te praten. Hij staat nu te genieten van zijn beker melk en boterham met muisjes onder het genot van de muziek van kabouter plop.

Ik denk dat ik tussen mijn geplande klusjes van vandaag ook even terugkruip in bed als R gaat slapen. Hopelijk helpt het een beetje met opknappen.

Iemand tips voor makkelijk avondeten???

Geplaatst

kalimera,

pff, Fren, dat is vroeg opstaan. Wij lagen er ook al om 10 uur in, A. heeft dagdienst, dus bij ons ging de wekker ook al om half 6 af (iets eerder zelfs voor mij, omdat ik slecht uit bed kan komen).

Wat een stappen vooruit met F. opeens. Gaat dan toch wel snel hè?

Es, alles goed gegaan gisteren?

Babeth, heeft het doorgezet of is het weer gestopt? Moeilijk om hier 'blij' mee te zijn, maar hoop dat het goed gaat (je snapt me wel).

Caro, oh, dat is jammer zeg, dat het zo eindigt gisteren.

Geplaatst

San en Sen, balen zeg die gebroken / korte nachten. Dat gaat dan echt opbreken.

Ik heb hier ook al een slechte nacht gehad, maar dat ik gelukkig maar eenmalig (althans dat hoop ik).

M. lag gisterenavond op tijd in zijn bedje, maar werd rondom 23.00 uur wakker en had kennelijk naar gedroomd. Hij was verdrietig en wilde knuffelen. Daarna was hij echter klaarwakker en wilde spelen en kletsen ipv slapen.

Toen ik zelf naar mijn bed ging, kwam hij vrolijk aangewandeld met zijn knuffel en dekbedje in zijn armen. Hij wilde even een paar minuutjes bij mij liggen. Nou was G aan het werk, dus dan vind ik dat wel gezellig.

Die paar minuutjes werden uiteindelijk de hele nacht. M is tot circa half 2 wakker gebleven. Hij kon niet slapen en lag te draaien, waardoor ik dus ook wakker bleef. Uiteindelijk zijn wij toch in slaap gevallen, maar toen de weker om 7 uur ging (om m naar school te brengen), was het toch wel heel erg vroeg. en dat voor mijn vrije dag.

Nu dus wel lekker de tijd om te gaan starten met klussen.

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Hoi dames...

wat delen we veel met elkaar....zelfs de gebroken nachten ;-)

I slaapt ook nog onrustig, vannacht was het 2.30uur en vervolgens sliep ze bij ons verder.

Es, hoe gaat het met jullie? Lukt het met voeden? En hoe was de eerste nacht? Ik hoop dat jook een fijne hulp hebt, en met G? Het was ook vast een bijzonder moment toen jouw familieleden J. Kwamen bezoeken...ik barstte de eerste weken heel vaak in tranen uit bij het bezoek, puur van geluk en opluchting.

Ivfsh, sjonge wat een vuurdoop voor jou zeg!! Heel heftig lijkt het me maar wellicht ook een voordeel dat jij er zonder historie nu bij betrokken bent. Mogelijk kun je nu ook het eea goed gaan op- en uitbouwen....een grote uitdaging maar je klinkt ondanks de beroerde situatie erg enthousiast, succes!!

Eef,ik as in jouw reactie in het topic an Tool over de workshop die je hebt gevolgd, wil je er hier iets meer over kwijt of vind je dat moeilijk, vervelend of lastig? Ik ben erg benieuwd naar jouw verhaal, maar net jezelf verplicht voelen he!

Testrt ben jij nog gaan experimenteren met een slaapzakje voor

Hier is het nog rustig, gisteren wel even tel. Contact gehad met het zkh. Advies is om toch vandaag de meds erbij te gaan gebruiken en mrgen de 2de 4 om oo die manier te proberen dat ales af komt.

Zit nu oo de bank....het uit te stellen. En wel blij dat het spontaan wat is begonnen, nu hopen at de meds aanslaan en dan zien we wel.

I s naar de opvang en M is thuis

Geplaatst

Lieve babeth, alsnog gefeliciteerd. En snap dat je het uitsteld hoor. Maar het blijft hard en moeilijk.

Es, hoop dat het genieten is bij jullie. En dat je niet te veel visite in 1x krijgt. een heel mooi meisje hebben jullie gekregen. Wat een wondertje.

Hoop dat G ook kan genieten.

Caro, wat jammer dat P het zo moeilijk heeft als Bram zo huilt voor het slapen gaan. Maakt het voor jou ook niet makkelijk. Veel gelopen in de efteling. Ja dat hoort erbij.

Wij gaan 2e kerstdag naar de efteling.

Simba, jammer dat jullie niet thuis waren gisteren, maar we maken snel een afspraak om langs te komen.

Ik ga vandaag werken, vanavond spijkerslaan op de club. Tussendoor nog ff goed kijken naar de zorgverzekering van mijn werk. Kijken of dat nu veel voordeliger is voor mij. Wel nog medicijnen besteld voor dit jaar. Scheelt weer voor volgend jaar met eigen risico.

Merk dat ik sinds ik die echo heb gezien er weer heel erg mee bezig ben. Misschien maar een middagje vrij nemen van de week. Even tijd voor mezelf. Woensdag kerstdiner op het werk. En voor de rest doe ik niet zoveel.

Dikke knuffel voor iedereen!!! Ook al ben ik hier niet zo veel denk wel aan jullie.

Geplaatst

Oh Babeth je bent zo veel in mijn gedachten nu. Ik ben zelf na een week rommelen fink ongi geworden en kan me nog zo goed voor de geest halen hoe het voelde tijdens mijn mk. Getverderrie zeg, ben even verdrietig voor jullie. Fijn dat M thuis is en ik hoop zo dat het dan maar "achter de rug" is voor jullie en weer verder kunnen gaan met wat jullie ook gaan doen. Sterkte....

Wen jeetje wat een nachtje dus. Hopelijk komende nacht beter en idd hopelijk eenmalig.

Sen ook al weer slechte nacht. Bah..

Ruby lekker doen hoor, middagje voor jezelf en lekker niks doen of zo. Even jij-tijd!!

Fren jij was idd erg vroeg op om de deur uit te moeten, gek he als je kleintje niet thuis is? Hoe gaat het met haar pufjes??

Es rustige nacht gehad? Beetje kunnen slapen allemaal. Wonderlijk he, hoe jullie leven nu helemaal 180 graden gedraaid is.

Ik struin hier hele ochtend al in pyama rond, heel sjarmand hihi. Frietpan is gesopt en zit nu in de afwasmachine, die is alvast klaar voor de kerst. Logeerkamer is schoon en bedjes opgemaakt. Nu eerst even bakkie koffie, R ligt net weer in dromeland. Die kleine schat ging me helpen vanmorgen. Kastjes leeghalen in de keuken, trekken aan het snoer van verwarmingsellement van frietpan toen ik er mee bezig was en vooral veel rommel maken hihi en tussen mijn benen hangen. Later boven haalde hij het sokkenlaatje leeg en lagen de onderbroeken verspreidt over de slaapkamervloer ;) hij hielp ook mee met stofzuigen. Het duurt dubbel zo lang allemaal, maar we hebben ook samen dubbel pret!!

Straks nog even wat strijk wegwerken en wat opruimen verder boven. Dan is het hier klaar voor de kerstlogees en dat geeft me rust. Ik heb wel een meevallertje, dacht dat ik 6 late diensten had, het zijn er maar 5!!

Geplaatst

Knuffel Babeth, heel verdrietig allemaal. :(

Die slaapzak is gekocht, maar Bink en wij waren er nog niet happy mee. Is zo'n supersonische, maar een beetje too much nog. Later nog maar eens proberen, voor nu slaapt ie met mallot aan. :)

Es, zo benieuwd hoe het gaat bij jullie! Hopelijk net zo voorspoedig als dat het allemaal ging.

Sterkte voor iedereen die brak is! Hier ook. :)

Geplaatst

Nou meiden, A was de nacht van vrijdag op zaterdag nacht lekker bezig. Hij was sinterklaasliedjes aan het zingen in zijn slaap. Lekker hoor.

gisteravond zaten we te eten en zegt hij tegen mij. Heb jij 's nachts muziek aan staan? Ik zeg ja, als ik wakker wordt en kan niet meer slapen, dan zet ik de cd die ik van Tooltje heb gekregen aan en hoor ik het 2e nummer niet meer. En slaap ik weer even verder.

Heb gisteravond een inslapertje ingenomen. Werkt wel, want om 3.30 uur toen de wekker ging van A heb ik die niet gehoord. Echt helemaal niet gemerkt dat hij eruit ging. IS ook wel anders hoor. Heb ook nachten dat ik om 2 uur in de nacht klaar wakker ben.

Maar blijf moe.

San, jij extra bezig met kleine R. een lekker jochie volgens mij.

Nog geen antwoord over woensdagmiddag gekregen. Schiet lekker op.

Ga nu ff lunchen en weer aan het werk.

Dikke knuf voor iedereen!!!

Geplaatst

san, de pufjes werken wel, maar geef ze echt alleen wanneer ze veel hoest. Wat niet werkt is de zalf voor haar huid; het arme kind zit onder de eczeem. Moet morgen weer terug naar de HA, ga toch maar een doorverwijzing vragen voor de kinderarts denk ik.

Miki; fiene ligt in een heel simpele slaapzak, geen extra mouwen ofzo, en ook niet heel dik. Misschien is dat een idee? Op de creche straks gaat hij ook in een slaapzakje, en dat zijn dezelfde simpele als die ik gebruik.

Geplaatst

Fren balen zeg dat de zalf niet helpt. Weten ze al waar ze die exzeem van heeft?? Hopelijk wordt je doorgestuurd naar kinderarts/dermatoloog.

Mik wat voor supersonische slaapzak is dat dan??? Een slaapzak is toch een slaapzak of heb je daar ook al "rare" dingen van?

Ruby ik hoop echt dat je woe middag vrij bent!!

Hier nog steeds schandalig in mijn pyama. R was al vroeg gewassen en aangekleed, maar ik heb geen zin. P gaat straks naar ha dus wie weet komt ie vroeg thuis vandaag. Dan zal ik er nog eens over nadenken of ik me aan ga kleden zo hihi. Zal raar staan als ik nog in pyama rondloop dan. Hier boven is lekker alles klaar op de badkamer na, maar ja die doe ik regelmatig tussendoor even een poetslap geven. Scheelt altijd een grote beurt in de zoveel tijd als ik het bijhoudt. Hier beneden is het nog een slagveld, maar heb morgen ook nog een dag. R is nu lekker aan het spelen dus ik ga me er eens mee bemoeien en positive aandacht geven.

Geplaatst

Nou zeg....om 11.00uur citotec ingebracht, moet binnen een paar uur reactie geven maar helemaal niets. Lijkt zelfs of het bloedverlies volledig gestopt is! Pffff morgen zelfde sessie.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden