Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Babeth, hou je taai meis...

Hier zitten de tranen hoog: net gehoord dat mijn collega vanmorgen is overleden. Na een ziekbed van 2.5 jaar is ze omringt door haar familie, naar eigen wens ingeslapen. 56 jaar...

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fren gecondoleerd en sterkte! Moeilijk zulke dingen...

Babeth hebben ze daar iets over gezegd, dat dat kan gebeuren dat er niks gebeurt? Klinkt raar maar je snapt wat ik bedoel...

Mik ik zat me ook af te vragen wat een supersonische slaapzak is, bedoel je misschien zo een met een binnen- en buitenkant en afritsbare mouwen, de zg. combi sleeper? Hier hebben ze ook alleen mouwen aan gehad de koude dagen toen er sneeuw lag maar verder gewoon een dikke simpele zonder mouwen, zoals bij hema en Zeeman te koop zijn...

Net een baby van 3 maanden op bezoek gehad, ook nog een klein poppetje, wat een monsters zijn die van mij dan! :-)

Geplaatst

Oh fren, wat naar! Gecondoleerd! Sterkte voor de familie en ook voor je collega's. Bah...veel te vroeg...

Knuffel voor jou.

hier gewoon heel kwaad. Op mezelf, op de rest, maar voornamelijk op mezelf. Zal wel aan de hormonen liggen en t feit dat ik gewoon niet lekker in m'n vel zit. 7 jaar en gewoon met lege handen staan. Wat is december toch een rotmaand, vind ik. Werkdruk wordt ook alleen maar meer, omdat t einde van tsaar nadert en men nog alles snel gedeclareerd wil hebben en natuurlijk t liefst gisteren uitbetaald had. Zeer kort lontje dus...

ik ga dus ook maar afsluiten voor vandaag.

Fijne avond en tot later oftewel morgen.

babeth, meid, sterkte en een knuffel.

Geplaatst

Ohhh Tool, wat ontzettend moeilijk nu he, maar je mag ook kwaad zijn!! Ik denk dat het ok nodig is om verder te komen.het s alleen zo wrang dat je niemand hebt om kwaad op te zijn....heb je nog war dagen vrij deze maand behalve de feestdagen?

caro, ik had voor de zekerheid 2x 4 meegekregen voor zodat ik er 24uur later weer 4zou kunnen toedienen maar het valt me zo tegen dat er niets gebeurd, met name omdat gisteren het eerste bloedverlies gewonnen is. Daardoor juist de hoop dat dit de "ideale" combi zou zijn.

Testr, ik ben ook benieuwd naar jullie bijzondere slaapzak.

momenteel heb ik een gevoerde voor I, ik heb er een van pren. En een van de h-ma, zie link

http://www.prenatal.nl/shop/slapen-Slaapzakken/Prenatal-Slaapzak-afrits-bloempjes-all-over-print-95328.htm?startValue=1&rangeValue=4&prevVisit=true&id=95328

Geplaatst

Tool, Wat moeilijk allemaal voor je. Ik sluit mij aan bij babeth en denk ook dat het mischien wel even goed is om kwaad te zijn. Neem jezelf in acht, meis.! Je zit in een vervelende periode dus probeer ergens de tijd voor jezelf en je emoties te hebben. Voor nu even een dikke knuf en veel sterkte!. (ik wilde dat ik meer voor je kon betekenen).

Babeth, wat ben je toch een bijzonder persoon! Zelf in een moeilijke situatie zitten en dan nog zo veel meeleven met de andere meiden.

Fren, gecondoleerd!. Dat is inderdaad veel te vroeg heengegaan. Extra balen dat Vin er niet is.

Ruby en Caro, hoe gaat het nu met jullie gebit / mond?

Geplaatst

Lief dat je het vraagt Wen, een stuk beter gelukkig! Zaterdag was de laatste dag dat ik nog last had en omdat ik naar de Efteling ging toch maar een paracetamol genomen... aan het eind van de dag bedacht ik ineens: hé, ik heb nauwelijks last van mijn kies gehad! En nu eigenlijk helemaal niet meer, durf er alleen nog niet echt harde dingen mee te kauwen, ga automatisch met rechts kauwen...

Geplaatst

Fren gecondoleerd...zo naar zo jong :-(

Babeth, dat loopt dus niet zoals gehoopt, balen. Hoor wel meer dat de medicatie niks doet. Vind het soms wonderlijk hoelang het uit zichzelf dan nog blijft zitten. Kun je nagaan hoe sterk een zwangerschap eigenlijk is. Hoop voor je dat de tweede dosis wel wat gaat doen, heb je een planB voor als dat niet zo is?

Tool, lekker boos zijn. Dat mag, ik zou haast zeggen het moet. Al die jaren hou je de moed erin en blijf je positief, dat is op een gegeven moment voor niemand vol te houden. En zeker als je dan neigt naar stoppen en met lege handen staat, dan heb je alle reden om boos te zijn. Probeer alleen niet boos te zijn op jezèlf. Jij hebt geen schuld, jij kunt er niks aan doen. Sterker nog, je hebt er álles aan gedaan om het wel te laten lukken.

Sterkte allemaal meisies...

Geplaatst

nou ben ik ook wel benieuwd naar die slaapzak Mik! J heeft er 3: eentje met lange afritsbare mouwen van de hema, een wat dikkere zonder mouwen van Zeeman en een dunnere zonder mouwen van prenatal

Fren, gecondoleerd met het overlijden van je collega. Veel te jong.. wat verdrietig.

Babeth, sterkte.... :-(

Tool, jij ook een dikke knuffel

kan me voorstellen dat veel mensen het moeilijk hebben rond deze tijd van het jaar. Mezelf inbegrepen. Natuurlijk is onze wens uitgekomen en hebben wij ons prachtige mannetje gekregen maar aan de andere kant is er het gemis van mijn moeder en andere dierbaren. Ik vind deze periode daarom altijd heel erg dubbel. Eerst zie ik er altijd als een berg tegenop maar als dan eenmaal de kerstboom staat en de versiering er hangt, vind ik het toch ook wel weer gezellig.

Bij deze dus even een megaknuffel voor iedereen die het moeilijk heeft om watvoor reden dan ook :positive energie:

Geplaatst

Lieve Tool, je hebt er weinig aan maar ik herken zo wat je schrijft... Gewoon boos zijn, lieverd. Dat mag ook. Zoveel voor gedaan, zoveel voor gelaten en dan nog steeds hopend op dat ene wonder. Elke maand weer de confrontatie met jezelf. Ook hier, ook al kan ik er nu wat beter mee omgaan dan eerst. Of dat komt door de concrete optie van het eiceldonatietraject of omdat ik heel langzaam begin te accepteren dat 'dit' ook ok is. Ik gun jou dat gevoel ook. Niet dat dag zalig makend is maar het maakt het allemaal wat zachter. Hmmmm misschien vaag maar ik hoop dat je me begrijpt? In elk geval een mega dikke knuffel voor jou!

Fren, sterkte deze dagen. Zo jong, zo veel te jong. Wat een verdriet. Sterkte en gecondoleerd.

@all, ik ben het verder kwijt. Sorry! Mega druk op werk (nog 2,5 dag en dan vakantie!), begin menstruatie, mailen met Gent voor info mbt cryo's, mailen met ziekenhuis hier ivm mogelijkheid terugplaatsing komende cyclus, een buik die op knappen staat en dan mag ik ook nog mee naar de Ikea zo dadelijk. Zinslief & Co. Komen hier slapen en met het nieuwe bed heb ik nog wat spullen nodig. Manlief alleen laten gaan is echt geen optie;) Snel erwtensoep warm maken en dan op pad. Hopen dag het niet druk is!

Voor iedereen een dikke knuffel en tot lees!

Geplaatst

Tool, Babeth, klotezooi. Dikke knuf. Jij ook Fren, gecondoleerd.

Ik heb het over de combisleeper van Little Company. Met binnenzak voor de winter, armen kunnen er idd af. En hij past in een autostoel. Binkie alleen nog iets te klein ervoor. Met een paar weken nog eens proberen.

Op het kdv mogen we kiezen waarin hij slaapt. We brengen Bink vanaf januari naar K.indergarden, die bieden wat meer opties. Geeft mij wat rust. :)

Geplaatst

Overigens was Bink vorige week door zijn kinderstoel gezakt. Riempje tussen benen schoot los, hij zakte weg en bleef met open mond en bovenkaak op het tafelbladje hangen. Zag er heel eng uit. Kreeg hem ook niet meteen los, zo vast zat ie. Zo zielig hoe hij me in paniek aankeek!

Uiteindelijk geluk (van onder geduwd) en direct erna was hij weer vrolijk (opgelucht!). Maar ik had echt de bibbers, hele dag lijkbleek en hartkloppingen. Zijn ta nden bovenin kon ik al even de contouren van zien. Nu was er acuut eentje door. Dat was dan wel weer een mazzeltje. Want bij de ander die nu doorkomt heeft ie meer last nu.

Ik zoek het merk van die kinderstoel ff op (die met blok onderin, waar bureau van gemaakt kan worden). Hoorde van iemand anders dat daar het riempje ook al af was. Zat echt niet goed vast! Nu de ikea stoel, maar hij is zo bewegelijk dat hij daar half uitdraait. Hebben jullie daar verkleinende kussens in gebruikt, zodat het riempje wel om kan?

De gevaren nemen wel toe nu hij mobieler wordt, pffff. Ligt ook de hele dag om te draaien in de box en in bed.. En dan mega gefrustreerd als ie klem ligt. :-)

Geplaatst

Jeetje Testr wat schrikken!! Dat zou toch niet mogen kunnen?! Maar goed dat je er bij was en snel wandelde, jeetje zeg!!de stoel van ikea gebruiken we heel af en toe bij mijn schoonouders, zonder verkleiner maar nu is I natuurlijk ook groter.

Die slaapzak ken ik overigens niet.

sen, inderdaad , hier zie ik altijd op tegen het opstarten van de versieringen, dan vind ik het wel prima en gezellig maar op 1 januari ruim ik het liefst de boel weer op.in 2010 niet eens iets gezet of versierd, alleen een sierstuk laten maken.

vanmiddag om 15.00 eens gevoeld en ik voelde de tabletten nog zitten! Ik kreeg ze echt niet hoger geduwd, toen een tampon gebruikt om ze dieper te krijgen en dat lukte! De apotheek bij het zkh waar ik de meds kreeg gaf aan er geen applicator voor te hebben.straks nog onze eigen ap. Gebeld en zij hadden er een moest ik maar proberen, nou dat gaat wel lukken.

Een half uur nadat ik ze hoger gekregen had begon ik het te voelen. Om 17.00 belde de gyn. Die bij mij destijds de cerclage heeft geplaatst. Zijn advies was om ze morgen weer in te brengen en als het niet werkt dan toch voor een curettage te gaan...maar inmiddels vloei ik, verlies stolseltjes en heb soort van rugweeën.lig op de bank met een hittepit tegen mijn onderrug...begin is gemaakt, morgenvroeg nog en dosis en hopen dat het genoeg is!

Geplaatst

Jeetje Babeth, dat is ook wat... Zouden ze daarom bij anderen ook niet werken? Nu dus heftig, maar het komt gelukkig los. Sterke vanavond en vannacht lieverd.

Testr ieks dat is eng! Zou zeker de fabrikant ook mailen, dit wil je niet. Wij hebben zo'n meegroei stoel, ooit aangeschaft met air.miles :-)

Hier echt last van bil/heup, baal er zo van. Is een zwakke plek van me, maar tot nu toe geen last. Had zo gehoopt dat het weg zou blijven. Heb osteo ingesproken maar nog niet teruggebeld, weet niet of hij werkt deze week. Morgen wel gelijk afspraak bij de gewone fysio, misschien is dat al afdoende. Doe ook nog steeds elke avond braaf de oefeningen van zwangergym. Maar (lang) zitten is er voorlopig niet bij, dus zondag ook niet naar m'n ouders voor Kerstlunch :-(

Caro gelukkig geen last meer van je kies. Kauwen gaat straks vanzelf weer aan die kant, zonder dat je het merkt. Heb trouwens gisteren stapels luiers in de commode gelegd ;-))

Esther hoop dat alles goed gaat en jullie heerlijk aan het genieten zijn.

Wen hoe is het met jou? Je bekken?

Sen heb je al iets van bloeduitslagen? Ik doe dit jaar geen kerstversiering. Zet wel een mooie bos bloemen neer en wat kaarsen, maar geen puf voor meer. Zeker ook niet om het weer om te moeten ruimen straks.

Ceeke jij klinkt positief, fijn!

Ivfsh druk maar ook lekker positief. Wel typisch dat je gelijk in zo'n reorganisatie valt zeg, wisten ze dat niet van tevoren?

Fren, wat een stappen maakt F zeg!

San, wat zei de huisarts van P zijn stem? Vervelend dat het zo blijft hangen hè. Hier al bijna drie weken snotterig, veel slijm etc. Gelukkig geen hoesten want dat gaat nu eeeecht niet met die buik ;-)

Ik ga nog even op marktplaats struinen voor een leuk plankje/boekenrekje voor wat spulletjes, boekjes etc. Wil niet alles strak en wit, beetje iets geks of afwijkende erbij...t moet geen toonzaal uit de showroom worden :-)

Geplaatst

Babeth sterkte vanavond/vannacht/morgen!

Toe maar meteen de duurste slaapzak voor Binkie! Ik had er ook een gekregen maar van de buitenzak zat de rits vast en Bram zat er in en ik was zo gefrustreerd dat ik 'm niet los kreeg dus heb 'm open geknipt... nu is het geen combisleeper meer maar een enkele slaapzak...

Geplaatst

Heb hem even gegoogled die combisleeper. Wat een geld!

Oja bloeduitslagen, Mik vroeg er ook al naar. Het zijn vrij uitgebreide onderzoeken dus dat duurt 3 weken. Heb in januari een belafspraak.

Mik, jij ging toch ook naar de fysio ivm de bekkenbodemspier? Bij mij is de kracht mbv een probe opgemeten. Nu is er idd sprake van krachtverlies maar daarnaast ontspan ik de bekkenbodemspier ook niet goed. Nu heb ik daar oefeningen voor gehad. En ik moet ook iets doen aan m'n plasgedrag. Ik doe nu (uit voorzorg) te vaak kleine plasjes en dat is niet goed. En ik mag pas plassen nadat ik 5 tellen op de wc heb gezeten. Nou dat red ik nu nog geen 2 sec :-/

Geplaatst

Ik vergeet helemaal te reageren op het kinderstoel voorval. Jeetje wat zal jij geschrokken zijn en die arme bink ook. Ook niet normaal dat dat zomaar kan. Das toch hartstikke gevaarlijk. Arme binkie. Hoe heet zo'n kinderstoel?

Geplaatst

Deze stoel gaat het om: http://www.babypark.nl/kinderstoelen/kinderstoelen-1/tiamo-combi-kinderstoel.html idd de fabrikant gemaild nu.

Sen, ik ga woensdag weer. Heb dezelfde klachten. Moest ook drink/plaslijst bijhouden. Ze vond dat ik te weinig drink (doe ik dan omdat ik bang ben geworden voor een te volle blaas) en daardoor te weinig plas, maar wel veel urine verlies tussendoor. Moet nu oefeningen doen met aanspannen ontspannen en heb beter leren zitten op de pot. :) Maar tijd en rust voor de oefeningen heb ik niet echt. Of ik maak het niet, beetje stom van mezelf.

Sterkte Henne, met je klachten. Ik had het ook af en aan. Maar niet continu gelukkig. En qua bh (aanvullend op andere topic). Wellicht kun je van iemand eentje lenen? Of check eens bij de hema, best ok voor weinig. Maar ja, je wilt ook wel echt steun nu.

Babeth, hoe gaat het nu? Esther en met jullie?

Geplaatst

Meiden even kort. Het is héél bijzonder allemaal. Wel erg pittig...voed á 1,5 uur. Ze valt veel af. En slaapt domweg niet in haar bed maar alleen bij mij. Bij anderen huilt ze. Schattig maar slopend. Heb vanaf bevalling nog niet geslapen. Ben zo moe en dan word alles een beetje groot. En ingewikkeld. Geloof st ik wat tranen betreft een voorbeeld kraamvrouw ben.

Maar geniet wel hoor!

Babeth dikke knuffel. Zo moeilijk voor je.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden