Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

meiden, wat betreft dat slapen is echt wel zo dat vrouwen zich eerder druk maken dan mannen hoor.

A stapt in bed en slaapt. Ik niet. Zet tegenwoordig wel als ik midden in de nacht wakker wordt heel zacht een ontspanningscd aan en val dan in slaap.

Voor ons is het het jaar van het afmaken.

Verder ben ik niet vooruit te branden vandaag.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

De bekende opstartproblemen dus Ruby. Bah, vanuit hier kan het alleen maar beter worden toch?

Henne ik heb een B.osch ;))

Hier net een jongetje naar school gebracht, moet eigenlijk nog wat was opvouwen en strijken maar zo geen zin in dus ga een broodje eten en verder niks. Over een uurtje weg dus even relaxen.

Geplaatst

Hallo meiden,

eindelijk weer even een momentje om online te komen.

Es, echt mijn complimenten hoe je het bv-en volgehouden hebt en het ook zo goed gaat nu. Hoe hebt al cel is gekregen, ik zou zeggen succes met het vinden van jullie dingetjes, ieder kindje reageert zo anders ....I heeft een fopspeen , pakt ze als ze moe is, tutdoekje hangt eraar maa heb er nooit voor uit bed hoeven gaan.madam pakt overigens alleen de bibi, ik had een difrax in het begin gekochtmaar de puurde ze linearecta uit ;-)

henne, ik moest wel lachen om je laatste berichtje....zie het al voor me hoe je dat lijstje weer opvouwt en in je broekzak stopt ;-)

Ivfsh gefeliciteerd met je mams!

Simba wat klote zeg van je cyclus, misschien moet deze inderdaad even doorbroken worden?

Rubster ik las van je verbouwingsplannen voor de kuken, ik hoop dat dat voorspoediger zal gaan dan de badkamer.

sjonge hier een gruwelijk verkouden meisje. Sinds oudejaarsavond merkte we wel wat dat ze meer ging hoesten maar ze was verder erg vrolijk en levendig: bleef tot 1.15 uur op en toen we naar huis gingen viel ze in de auto als een blok in slaap.

gisteren een etentje in een zeer kindvriendelijk restaurant, ze vond het geweldig: geen tijd om te eten, alleen maar gepeeld.al met al heef ze een knakworstje op, en wat fruit pffff.op een bepaald moment had ik het het wl moeiljk, ik zat in de speelruimte en daar waren ook twee identieke jongens aan het spelen van een jaar of drie en dan I. Poeh,op dat moment schoot er heel wat door me heen, M had het ook gezien en ja, ook voor hem pittig maar ook mooi en bijzonder op een bepaalde manier.

vannacht gloeide ze ineens, 40 Gr. Koorts ! Help! Ik ben dan echt geen held, gauw een paracetamol, luchtig aangekleed en bij ons gelegd,ik vond de temp. Te hoog om haar alleen weg te leggen.was uiteraard een onrustige nacht, ze hoest, verkouden, steeds wakker maar moeeeeee.

vanochtend toch de kerstspullen op kunnen ruimen,boom staat oo de oprit en wat is dat weer fijn zeg.

Henne ik geloof dat jij het vroeg maar ik ga in principe morgen gewoon werken tenzij I niet verbeterd, DN snipper ik.

Even iemand troosten...

Geplaatst

Es, wat erg van die collega! verschrikkelijk! gecondoleerd. Gelukkig heeft J lekker geslapen, hopelijk komende nacht weer. Die rust en regelmaat is ons ook gelijk geadviseerd en dat is inderdaad héél belangrijk. We doen zo'n beetje alles op een vaste volgorde, nemen hem niet teveel op sleeptouw overal naartoe en ik wil niet dat er teveel mensen hier over de vloer komen. Het zijn toch allemaal prikkels die binnenkomen. Natuurlijk gebeurt het weleens dat je een drukke dag ertussen heb, maar dat merk ik dan wel meestal aan het einde van de dag: jengelen en soms zelfs krijsen, niet willen slapen enz.

Zoals gezegd moet je gewoon je gevoel volgen en zelf wat experimenteren. Ik kreeg ook zoveel tegenstrijdige adviezen dat ik ook door de bomen het bos niet meer zag. Vriendin van mij heeft een dochtertje dat 3 weken jonger is als J en zei slaat echt alle adviezen in de wind. Soms vind ik het gewoon een beetje eng: inbakeren in een losse handdoek, koordje met speen eraan, losse knuffels enzo in bedje. Heb haar gezegd dat het niet veilig is en wordt afgeraden maar dat wuift ze weg en zegt ze dat dat allemaal overdreven is. Heb ook gehoord dat je het inbakeren na 3 maanden moet afbouwen en het meisje kan zich al omdraaien op haar buikje. Ze moet het natuurlijk zelf weten het is haar kind maar ik vind het doodeng

ik ga zo een leuk J.ollein boxkleed ophalen via MP, hier vlakbij (1,5km ofzo) het is zo eentje met allemaal gekleurde vierkantje. 15 euro, koopje toch?

Geplaatst

Oeps sen... Fiene ook ingebakerd in een losse hydrofyl de eerste weken, daarna puckababy. Ook een speen en ze heeft twee slaapknuffels die ik zelfs op haar hoofd leg als ze gaat slapen. Ik heb fiene vanaf het begin overal meenaartoe gesleept en vin gaf haar aan iedereen op schoot die op kraambezoek kwam. (Mede)Daardoor is ze nu heel makkelijk en slaapt overal.

Tuurlijk zijn er allemaal adviezen, maar ik ben t wel met je vriendin eens dat sommige dingen wel ver gaan. Veiligheid staat uiteraard voorop, maar ik ben denk ik ook wel redelijk makkelijk met al die zaken. Ik wil niet altijd uitgaan van wat er heel misschien mis zou kunnen gaan.

Maar het staat iedereen natuurlijk vrij om de dingen te doen op zijn eigen manier!

Geplaatst

Ook wij hebben M. in het begin ingebakerd middels hydrofielluiers. Daarna overgestapt naar de puckababy en vervolgens daarna gewone slaapzaakjes.

Wij hebben M ook overal mee naar toe genomen. Mede daardoor is M ook behoorlijk makkelijk en slaapt overal.

Met knuffels oid ben ik ook altijd erg voorzichtig geweest. M heeft het eerste half jaar trouwens snachts in een wiegje naast mijn bed geslapen. Wel zo makkelijk met de bv. Overdag lag hij in zijn eigen kamertje in een ledikantje.

Daarintegen hebben wij wel altijd strak gezeten in de rust en regelmaat, en dan met name de voorspelbaarheid. Zo hadden wij een vast slaapritueeel, die wij overal konden uitvoeren (waar wij ook waren). Ook in andere opzichten hadden wij een vast ritme.

Met de borstvoeding werd mij juist aangeraden om minimaal de eerste 4 weken geen fles en/of speen te gebruiken vanwege de speen / tepel verwarring.

Daarna heeft M altijd een speen geweigerd. ik heb alle merken geprobeerd maar hij spuugde het direct weer uit.

Ik gebruikte de borst overigens ook als troost of in slaap te kunnen komen, indien hij erg onrustig was.

Maar uiteindelijk is ieder kindje weer verschillend en is het gewoon erg belangrijk naar je eigen kindje en je eigen gevoel te kijken / luisteren. (alhoewel dat in het prille begin best moeilijk is.......)

Geplaatst

Zo hehe....de lelijke luiertas is geruild (was een aanbieding maar ze nam het toch terug joehoe) voor praktische max.i co.si adapters. Eenmaal thuis de laatste losse eindjes online besteld en onze wensen voor het geboortekaartje doorgemaild. Nu moet ik eigenlijk nog administratie doen (Koekie kosten) maar dat bewaar ik tot morgen denk ik, moet straks tenslotte ook nog koken.

Oh en die to do lijst ging niet terug in mn broekzak, ik ontplofte weer eens dat 'Koekie over een week al wel geboren kan worden en dan is er niks klaar' (ahem....dan hangen de gordijnen nog niet hihi). Als alles nu een beetje meezit, inclusief mijn energie, is alles met 36 weken klaar en kan ik de laatste weken rustig kijken wat er nog lukt in huis. Maar dat vind ik minder belangrijk eerlijk gezegd. Dat de keuken niet blinkt, ben ik inmiddels wel aan gewend LOL.

Babeth dat is schrikken zeg, opeens zo'n hoge temp. Was het vandaag wel weer lager? Ik vind dat er zo vreselijk veel kindjes ziek zijn en ook telkens opnieuw. Mijn ene neefje had gisteren voor de derde keer in de laatste weken opeens weer koorts.

Mooi om te lezen dat iedereen het toch weer anders doet :-) Dat geeft mij straks hoop ik ook de nuchterheid (terug ;-)) om het op onze manier te doen.

Geplaatst

Wat denk ik ook belangrijk is: iedere mamma is óók anders! (en iedere pappa). Hoe jij op je kindje reageert, hoe jij je voelt en wat jij dan wel en niet prettig vindt, welke rol je partner speelt, dat werkt ook allemaal mee. Alleen laten we ons daarin vaak (uit onzekerheid?) van alles aanpraten. Dat je zus of zo zou móeten....nou je moet helemaal niks! Ik zal vanwege mijn ME/PDS misschien anders met eenzelfde kind omgaan dan een moeder die vol energie zit, is dat erg? Lijkt mij niet, zolang een kind goed verzorgd wordt en voldoende liefde en aandacht krijgt. Of het dan wel of niet op de kamer bij de ouders slaapt, wel of geen borstvoeding krijgt, wel of niet naar de opvang gaat etc. etc.

Geplaatst

Sen ik ben ook niet zo van de losse dingen als ze zo klein zijn, ben een beetje een schijterd daar in, inderdaad Henne: iedere mama is anders... Daarom vanaf 6 weken uitsluitend een slaapzak, geen losse dekentjes of lakentjes meer en knuffel pas in bed toen ze een maand of 5 waren...

San, Bram plast ook als een dolle en ik heb verschillende luiers geprobeerd voor 's nachts en nu heb ik Pampers 5+, die extra vocht opnemen en sindsdien bijna nooit meer een natte broek 's morgens. Overdag gebruik ik overigens ook Pampers maar dan nummer 5. Ze zijn zo vaak overal in de aanbieding dat je eigenlijk niet of nauwelijks meer duurder uit bent en ik vind ze toch het beste. Maar... ieder kind en iedere mama is anders haha!

Geplaatst

losse hydrofiel okay maar een dikke badlaken?! dat ademt zeker niet dus kans op verstikkingsgevaar. Wij nemen trouwens J ook overal mee naartoe hoor alleen niet dagelijks en dagenlang. Nu hij wat ouder is wel meer dan eerst.

Geplaatst

Een dik badlaken, lijkt mij idd niet zo heel fijn ivm de warmte.

Wij hebben M ook pas na de eerste weken overal mee naar toe genomen, hoor. Toen hij net geboren was, had hij een hersenschudding vanwege mijn bevalling. Wij hadden toen sowieso 10 dagen rust (na advies). De eerste tijd raakte hij ook snel overprikkeld, maar toen de eerste weken voorbij waren en wij wat meer in een regelmaat kwamen, hebben wij hem overal mee naartoe genomen. (toen hij 1 jaar was, zijn wij zelfs gaan rondtrekken door bali en lombok).

Zoals al gezegd, iedere mama en ieder kindje is weer anders. En zeker als nieuwe mama, ben je vaak onzeker en is het best moeilijk om je eigen gevoel te volgen en te reageren op de behoefte van je eigen kindje.

Een consultatiebureau kan best soms handig zijn, maar aan de andere kant zijn de adviezen vaak gebseerd op algemene en standaard dingen, terwijl ieder kindje toch echt anders is (ook mbt ontwikkeling en behoeften).

Tips van andere moeders kunnen ook handig zijn, maar probeer in alle (goedbedoelde) adviezen, je eigen weg te volgen.

Liefde, aandacht en veiligheid is een basis, die voor elk kindje werkt.

Geplaatst

Je hebt helemaal gelijk Wen, uiteindelijk zijn het de ouders zelf die beslissen hoe ze het doen. Ben trouwens wel benieuwd naar dat bedritueel wat je overal kan uitvoeren. Oh en voordat ik het weer vergeet, de puckababy en dat andere ding moet ik nog aan je teruggeven. Ligt hier al een hele tijd klaar. Wanneer ben je thuis en kan ik ze komen brengen?

Geplaatst

Es' wat een verschrikkelijk bericht zeg van die man van je collega!!dat is toch onvoorstelbaar!? Bah wat triest!

Henne inderdaad akelig als die temp zo ineens oploopt, heel de dag rond de 39 geweest. Ik heb straks al mijn baas gebeld en indenk het prettiger vind start ik mijn nieuwe werkjaar met een dag verlof. Als ze echt zo verdrietig en deze temp heeft ben ik er liever zelf bij.

Caro ik moest ineens aan je Noorse vriendin denken, moet zij niet bijna bevallen?

Wen, hoe gaat het met de verbouwing?

En Tool....nog steeds in de Hug-modus?

Ik ga gauw even douchen en hopen dat I vannacht lekker doorslaapt, morgenvroeg beslissen wel/ niet gaan werken.

Geplaatst

Hoi Babeth, ja inderdaad ik geloof dat ze op 16 januari is uitgerekend! Ze is 2 weken geleden met verlof gegaan en heeft nu een jaar vrij!! Blijf het ongelofelijk vinden... Ze heeft gewoon zelf mee gezocht naar een vervanger, die heeft nu een jaar haar baan en hup, ze kan terugkomen en krijgt dan nog opslag ook... Uiteraard laat ik het weten als haar dochtertje er is.

Vervelend van Imke, hier ook nog steeds gehoest en geproest... as we speak zelfs, ik wil eigenlijk naar bed maar heb zo'n gevoel dat er zometeen eentje wakker wordt en nu ben ik nog aangekleed...

Sterkte met haar!

En welterusten allemaal!

Geplaatst

Caro ik vind Pa.mpers zo snel gaan ruiken naar Urine.. Bram al in maatje 5!!!! Ruben weegt pas net 10 kg dus maatje 4 / 4+ is groot genoeg, anders plast hij erlangs hihi.

Maar als dit blijft gebeuren toch nog maar eens Pamper.s gebruiken voor de nacht.

Al weer allemaal zieke kindjes, beterschap ervoor. Is niet leuk!!!

Wij nemen en namen R ook overal naar toe, zijn eigen campingbedje, slaapzak, slaapknuffeltje en speentje (bibi want difrax spuugde hij ook uit), bij iedereen op schoot, de fles door iedereen en al vroeg naar de opvang. Wij hebben ook een heel makkelijk jongetje denk ook mede doordat we zo makkelijk zijn. Het belangrijkste is dat je er zelf ontspannen bij bent. Als je zelf onrustig wordt bij het idee dat je kindje vast gaat huilen als je hem ergens anders op schoot zet of probeerd te laten slapen, gebeurd dat ook vaak. Die kleintjes zijn zo gevoelig. Ook wij zijn wel eens naar huis gemoeten omdat ik uiteindelijk niet lekker in mijn vel zat en dacht van te voren al dat het fout zou lopen en dan liep dat ook zo als ik in mijn hoofd had.

Net als Fren denken wij niet aan wat er eventueel allemaal kan gebeuren, wij zijn ook allemaal groot geworden met de dingen die nu bijna "verboden" zijn. Hier 20 km verder in België gebruiken ze box en ledikant bekleding en echt iedereen doet dat daar. Hier in Ned zien ze het als zeer onveilig en of er in België nou meer dingen door gebeuren betwijfel ik.

Hier vandaag lekker dagje vrij en de kersttroep opruimen. Ben het helemaal beu dus weg ermee!!!!

Geplaatst

Heerlijk hoor caro, zo'n lang verlof. Ik ben eerder gaan werken want ik vond het fijn om weer te werken. Vonden noren raar. Ik heb mijn verlof gedeel met mijn man, hij kreeg 3 maanden betaald vrij, die hebben we verdeeld zodat hij meer dan een jaar iedere vrijdag vrij had. Verder hebben we ook nog betaald vrij als 1 van de kinderen ziek is. Is dat in nederland ook zo?

Nog een lekkere regel, de prijzen voor kinderopvang zijn door de overheid vastgesteld. Voor 5 volle dagen per week kost zo'n 260 euro in de maand, als je minder verdiend minder. Als je kind tussen de 1 en 2 is en niet naar de barnehagen gaat krijg je 600 euro in de maand kontantsteun. Strm gaat een halve week en iuk krijg dus de helft van dat bedrag terwijl ik ernaast gewoon kan werken.

Nadeel in noorwegen is dat kinderen pas vanaf 6 jaar naar school gaan, je zit dus lang aan de opvang vast. Voordeel is weer dat je geen schoolplicht hebt en dus kan schuiven mocht dit een keer nodig zijn.

Ach, ik betaal dan weer wel heel veel belasting.

Geplaatst

Ursela ik denk wel eens als ik niet in Nederland was geboren had ik wel in Noorwegen geboren willen worden...

San wat heb je liever: een Pamper die naar urine ruikt (1 keer per dag want het gaat toch alleen om de ochtendluier) of een doorgelekt jongetje?

Ik ben zelfs voor Kaat nu de nummer 4 aan het opmaken en ga voor haar ook naar 5... Ze wegen allebei nog geen 10 kilo maar ik vind 4 best strak zitten.

Wat een klotenacht heb ik gehad, bah! Te maken met kat, huilende kinderen en chagrijnige man, need I say more? Pfff ben zo pissed off dat ik de kat nog niet eens eten heb gegeven, ben er zo klaar mee! De oudste is bij oma dus tegen mijn gewoonte in ga ik zo tegelijk met de kids nog even naar bed anders kom ik de dag niet door...

Geplaatst

Balen Caro! Zieke kindjes zijn al niet leuk, maar als je er dan alleen voor staat is t wel extra zwaar.

F was afgepeigerd na het dagje crèche gister. Lag er om 8 uur in eb werd om half 9 vanmorgen wakker. Over een uurtje naar de kinderarts voor check, maar zal wel goed zijn.

Over 2 weken gaat ze al wennen in de nieuwe groep... Ons babietje is ineens geen babietje meer...

Geplaatst

Kalimera meiden.

Vandaag weer werken, maar morgen alweer vrij. Volgende week de release week van de nieuwe programma's en ik. Oer nog flink oefenen. Door mr. G./P. Niet zoveel zIn en tijd gehad, bloos bloos.

es, wat erg van je collegaatje! Gecondoleerd! En sterkte!

babeth, hoe is t met I. vandaag?

Geplaatst

Nee Fren echt niet he... alleen als ze aan de fles liggen zijn ze nog baby-achtig maar verder gewoon echt al dreumesen! Snif..

~Babeth ben je nog gaan werken vandaag, hoe was Imkes nacht

Geplaatst

ach arme I ook al ziek, beterschap voor je meisje Babeth

Caro wat een gestress weer relaxxxxxxxxxxxxxx hoop dat de rust snel wederkeert

Ik weet dat ik trouwens angstiger ben dat er iets gebeurt dan de gemiddelde mamma. Dat heeft mede te maken met mijn opvoeding c.q. verleden. Mijn ouders en vooral mijn vader, waren ook altijd behoorlijk paranoide en dat heb ik overgenomen. En er zijn natuurlijk vreselijk veel drama's gebeurd en ik denk dat ik daardoor de rest van m'n leven wel angstiger dan de gemiddelde persoon zal blijven. Gelukkig wijst H mij erop als ik teveel doordraaf en vaak bemerk ik dat ook zelf al waardoor ik mezelf probeer te corrigeren. Maar het blijft een valkuil

Geplaatst

Het moet maar snel voorjaar worden, al die zieke kindjes....(en ouders)

Net paar schetsen/opties gekregen van kaartje, is erg leuk aan het worden, lekker vrolijk. Nu alleen nog eens worden over de naam (wel geen derde naam en schrijfwijze Koreaanse naam), discussie daarover was aanleiding voor een ontploffing dit weekend, dus we laten het onderwerp nu zorgvuldig rusten. En Vin z'n mantra gaat ook niet op, want J geeft mij hierin niet zomaar gelijk ;-)

Sen, je eigen opvoeding en ervaringen spelen altijd mee. Het kan ook juist tegengesteld werken, dat je zegt 'zoals mijn moeder/vader wil ik het nooit doen'. En dan sla je vaak de andere kant op weer door. En zo kan geen enkele ouder het ooit perfect doen, gelukkig maar want er is geen 'perfecte' manier.

Ben zo sloom als wat vandaag, administratie ligt te wachten. Koken is gelukkig simpel vandaag, maak stew: soep met bonen, aardappel, wortel en ui

Geplaatst

Henne, dat is juist het dubbele want ik denk ook zeker zoals mijn ouders wil ik het niet doen maar tòch heb je dat aangeleerde gedrag. Wat dus trouwens ook af te leren is, maar dat is moeilijk. Maar ik ben al trots op mezelf dat ik al veel heb "afgeleerd" en dat ik het van mezelf wéét dus mezelf kan en wil corrigeren.

ik vatte trouwens je bericht over het kaartje niet gelijk. Ik dacht heeft Kaartje nou schetsen voor Henne gemaakt?! nog een keer lezen en toen dacht ik ohhhh het geboorteKAARTJE :-)))))

Geplaatst

Haha nou ja, wie weet heeft Kaartje wel verborgen talenten in die richting?

En je hebt gelijk hoor, zelfs met oppassen denk ik wel eens 'ik hoor m'n moeder' haha. Van sommige dingen ben ik me wel heel bewúst dat ik ze anders zou willen doen, maar van andere dingen merk je het waarschijnlijk pas als je het doet.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden