Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
.

Helemaal mee eens! Ik kan mij ook nog herinneren dat ik erook "netjes" bij wilde liggen tijdens de bevalling en kraambed. Ontdaan van storende lichaamshaartjes, nageltjes mooi gelakt etc. De weeen begonnen snachts en daarna dus echt geen puf meer om nog een make up tas te pakken. Laat staan een mascara te doen.

Dus heerlijk puur natuur bevallen (met wel gelakte nagels en de boel keurig bijgeschoren). En de eerste foto's waren fantastisch. Haar in de klit, hoogrode wangen van het nazweten maar oh zo gelukkige blik. Super foto's!

Succes bij de vk.

Ik ga ook echt geen make-up meenemen naar het ziekenhuis :-S Als ik langer moet blijven en er behoefte aan heb, neemt J het wel mee. Maar kan ik me niet voorstellen. Vroeger liet ik overigens altijd mijn wimpers verven, dat zou dan wel ideaal geweest zijn ;-p maar durf ik nu niet te laten doen vanwege extreem gevoelige huid en last van ogen. Jammer dan.

Geplaatst

Ik ben nog gaan proberen te slapen, en dat doe ik met alleen een onderbroek.. nou werkt DAT niet tijdens een bevalling... dis ik lag redelijk charmant in 'eva's ' kostuum....

daar voelde ik me soms wel een beetje ongemakkelijk bij, maar van de andere kant vond ik het wel heel fijn dat Sanne daardoor meteen echt bij me lag en niet op een t-shirt lag. Echt meteen huis op huid contact.

Geplaatst
Ik ben nog gaan proberen te slapen, en dat doe ik met alleen een onderbroek.. nou werkt DAT niet tijdens een bevalling... dis ik lag redelijk charmant in 'eva's ' kostuum....

daar voelde ik me soms wel een beetje ongemakkelijk bij, maar van de andere kant vond ik het wel heel fijn dat Sanne daardoor meteen echt bij me lag en niet op een t-shirt lag. Echt meteen huis op huid contact.

Ik slaap ook altijd in eva's kostuum (tenzij het echt heel koud is). Ik moest alleen halverwege mijn bevalling richting ziekenhuis (wilde eigenlijk thuis bevallen). Hierdoor toen noodgedwongen kleding aangedaan. (M is van augustus, hartje zomer) en uiteindelijk bevallen in een t-shirt.

Ik heb nu in mn geboorteplan aangegeven dat ik ook huid op huid contact wil, direct na de geboorte. Ondanks dat ik nu verplicht in het ziekenhuis gaat bevallen, gaan de knoopjes dus gewoon helemaal open of het t-shirt (moet nog kijken wat ik in mn ziekenhuistas gaat doen) gewoon lekker uit. Ze zijn vast wel wat gewend in zo'n ziekenhuis.

Geplaatst

Hier in het ziekenhuis is huid op huid contact na de geboorte 'standaard'. Eerste uur gebeurt er niks, tenzij noodzakelijk voor je kindje of jezelf. Ik heb idd shirt met knoopjes ingepakt.

Geplaatst

Ik lees nu net, na de post van henne, dat een shirt met knoopjes dan inderdaad het handigste is. Goede tip!

Guusje (onze bn-er, ik heb zojuist al (tegen beter weten in) stiekum gekeken of de L.ibelle niet heel toevallig al vervroegd in de winkel lag. Helaas......wij moeten dus echt wachten tot morgen.

Geplaatst

Ik vraag mij wel af of die knoopjes ver genoeg open gaan hoor Wen. Zit erover te denken nog even een gewone bloes oid uit de kast te paken.

Koken: gebakken aardappels met speklapjes en bloemkool en sla. Hoe Hollands wil je het hebben :->

Geplaatst

Ik had een gewoon lang shirt en dat inderdaad opgestroopt tot m'n nek, ook heel charmant, maar who cares!!

oh en meiden, J is echt een schatje! Was echt een bliksembezoek, uiteindelijk een half uurtje van m'n werk gespijbeld en voor m'n afspraak bij Es' langs geweest. Wat een ukkepukkie is het nog! En ook al zoveel haar, net als E. Ze had nu al meer haar dan fiene nu heeft met 11 maanden, haha! En essie is een geboren mama. Zo leuk om te zien!

Geplaatst

Maar wat ik me dan afvraag..... heb je in het heetst van de strijd, aan het einde van de bevalling, dan nog tijd om de knoopjes los te maken?

Ik zou juist bang zijn dat ik het dan gewoon vergeet...

Geplaatst

Joh ik moet aan de ctg, dus ik heb dat shirt toch al halverwege mn nek zitten denk ik. Het zal allemaal wel, op dat moment is toch alleen ja kindje belangrijk.... En ik heb het toch telkens bloedheet haha!

Wat superleuk Fren dat je J en Es hebt gezien. Dat Esther een geboren moeder is, ik had eigenlijk nooit anders gedacht. Maar eigenlijk van allemaal hier :-)

Geplaatst

Toen ik na de kz terug op de kamer kwam "moest" ik me bloot maken zodat we huid op huid contact konden maken en R naar de borst kon zoeken, wat overigens een geweldig iets is om te zien. Dat zo'n klein hummeltje al weet wat hij moet doen!!!

Henne fijn dat alles weer goed is. Waarom kleding aan tijdens de bevalling???? Het is bloedheet in een ziekenhuis en je shirt blijft schoon voor na de wasbeurt na de bevalling toch?? (ben van het praktische hihi)

Geplaatst
Ben ik met je eens simba, je rukt gewoon dat shirt omhoog. Das wel het minst gênante van een hele bevalling, hahahahahahahahahaha

Like! whahahaa!

Geplaatst

Ik had allemaal verschillende shirtjes geregeld, kort en lange mauw met en zonder knoopjes. Ook paar keer omgekleed. :) Maar moment supreme werd het bijna een ruggeprik, maar toen begonnen de persweeen. En lag ik te persen in een ziekenhuis ding. Geloof dat die gewoon uit gin op het eind.

Enneh, mijn kerel heeft de teennagels zeker nog gelakt de dag ervoor! :)))

Hoe was bij vk Henne?

Geplaatst

Haha dat heb ik dus ook testr, kort, lang, knoopjes, geen knoopjes. En voedingsshirts voor als ik idd moet blijven. Ja zo komt die tas wel vol ;-p

Vk was prima. Gewoon een keer lekker kort en gezellig zonder dat ik me angstig of dipperig voelde.

Geplaatst

Ha ha...lachen wat doe ik aan tijdens de bevalling! Ik heb daar eigenlijk nooit over nagedacht! Uiteindelijk tot twee uur voordat ze er was in mijn eigen kleren rondgehobbeld en na het douchen een lekker grote pyama van gerard (zo'n overhemdpyama met knoopjes) aangetrokken. Knoopjes op het moment supreme dicht gehouden en pyama omhoog getrokken!

En geloof me...de foto's van die momenten zijn onbetaalbaar! Ik zie er niet uit maar de adrenaline spat uit mijn ogen en ik ben zo gelukkig!

Francis het was zo lief dat je er was! Iets minder dat mams en schoonzus er ook waren maar goed. Super dat je de moeite hebt genomen en thanks voor je lieve cadeautje!

En die tas met kleren...zo stom! Ik had alles gewassen en gestreken keurig ingepakt klaarstaan. Dom hoor! Maar ik kom hem een x brengen, okido?

Guusje ik ben reuzebenieuwd naar het artikel!!! Ga morgen ook naar de bruna!

Henne fijn dat je co weer oke was!

A.s. dinsdag naar de kinderarts. Morgen naar de osteopaat en maandag naar het consultatiebureau.

Gisteravond een draak van een avond gehad, helemaal overstuur en ik erbij! Gisteren heb ik haar nog gewogen en ze is deze week niet gegroeid.

Vandaag een hele fijne dag, zo'n dag heb ik nog nooit gehad met haar. Vannacht was ze knock out van het huilen en heeft ze van elf tot vier en van vijf tot negen geslapen. Daarna van tien tot 1 voor het eerst in haar eigen wieg geslapen! Na de voeding van 1 uur wel even flink gehuild maar niet heel erg lang. Toen lekker gewandeld en na de voeding van drie uur heeft ze bij me gelegen. We hadden visite. Om zes uur gevoed en nu ligt ze vanaf half zeven te slapen in de kinderwagen! De avond is nog kort maar ik ben heel blij met deze dag!

Tegelijkertijd maakt het me onzeker hoor...ben ik bang dat ik me aanstel en het veel groter maak dan het is of dat ik het me verbeeld! we zullen zien!

Bed lekker verschoont en ik duik er zo heerlijk in! Trusten dames!

ps ik heb de nieuwe datumprikker niet gehad zag ik vanmiddag! Henne zou je me die nog naar mij solcon mail willen sturen?

Geplaatst

Komt omdat ik die stomme tas moet pakken Es', als ik thuis mocht blijven zou ik er denk ik helemaal niet zo over nadenken. Maar ach, het is weer een grappige discussie :-)

Fijn dat er ook zulke geniet-dagen zijn. En nee, je stelt je niet aan, de symptomen die jij waarneemt zijn er al is het misschien niet altijd een heftig. Ben benieuwd wat osteo, cb en kinderarts gaan zeggen!

Zal mail morgen aanpassen!

Geplaatst

Je doet het hartstikke goed Es'! En je bent natuurlijk van harte welkom! Ben wel benieuwd naar het verschil tussen J en fiene, denk dat we niet weten wat we zien ;-)

ik had ook een aantal shirts bij me, kwam ook super charmant in een trainingsbroek en een wijd tshirt aan in het zh. Daarna lang shirt aan, maar na een uur bloedheet, dus shirt met korte mouwen aan. En na de bevalling weer omgekleed. Je blijft bezig ;-)

Wordt een dolle boel tijdens de bbq deze zomer (doen we weer, toch?), hoop kleintjes erbij!

Geplaatst

Ik wilde tijdens de bevalling graag hetzelfde shirt aan dat ik aan had toen ik beviel van N, leek me mooi. Had dat dus keurig in mijn tas zitten.

Werd om 8 uur ingeleid maar zoals jullie misschien nog weten gebeurde er heel lang niks. Ik had een bruine gebreide jurk met legging aan met een saai bruin t-shirt er onder, wat je toch niet zag. Tot het inderdaad heel warm werd en ik die jurk uit trok terwijl ik lag te wachten.

Toen ze mijn vliezen ging breken heb ik geen moment meer gedacht: oh jee, nou moet ik me omkleden! Met als gevolg dat ik in dat saaie bruine t-shirt op de foto's sta... ach ja, alsof je daar naar kijkt...

Geplaatst

Das het enige minpunt van m'n bevalling: we hebben niet veel foto's van dat eerste moment.. Vin heeft er een paar smaakt, maar de verpleegkundige die ook foto's maakte kon niet fotograferen en alles was dus bewogen ;-(

Geplaatst

Wij hebben er ook niet ontzettend veel hoor. Een stuk of vijf van J. en mij, een paar van J terwijl de vk haar in de lucht houd op 1 hand in foetushouding tegen de muur. Die zijn prachtig! En een paar als ze haar laten 'lopen' op het aankleedkussen en twee van gerard met J. Die van het doorknippen van de navelstreng zijn mislukt.

Maar ben erg blij met die foto's!

Grappig trouwens...realiseer me dat jullie nog geen foto's hebben gezien van J zonder muts. Wordt vervolgd!

Ik denk ook dat je er misschien meer over na dnekt als je in het zh bevalt idd...! Al moet ik zeggen dat ik gewoon 2 oude grote shirts van g in de tas had gestopt voor het geval we wel naar het zh toe hadden gemoeten!

Zou het zo zijn dat ze er de ene dag meer last van kan hebben dan de andere?

Geplaatst

Francis mijn moeder vond jullie weg naar F toe zo bijzonder! Ze begon er steeds weer over...hoe zit dat dan precies es? Leuk!

Geplaatst

Wat grappig. Heb t snel in een notendop verteld. Wel heel bijzonder trouwens dat J het 20e kleinkind is en dat fit de eerste x is dat je moeder de jurk heeft gemaakt.

Geplaatst

Ja mooi hé! Ze is er ook apetrots op hoor! Mijn moeder gaat haar ook opdragen.

Jullie verhaal maakte indruk op haar. Ze heeft altijd het idee dat de behandelingen die wij hebben gedaan al 'supersonisch' waren...laat staan de manier waarop F is ontstaan!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden