Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mogge meiden! Babeth, hebben jij en M verborgen zangtalenten? Ik heb gedroomd dat jullie een duet zongen bij een of andere show. Mart was er ook, dat vond ik (ook in m'n droom) dan nog wel weer logisch. Verder was op een gegeven moment Koekie geboren, maar ik zag hem las na twee dagen en toen was het al bijna een peuter, zo groot. Hoezo bang dat ie blijft zitten LOL. Maar ik heb dus de wel vermaakt vannacht, de rode draad ben ik alleen een beetje kwijt ;-) :-D

Fren als het eenmaal kan met fles/spelen ivm borst willen wij het ook zo gaan doen. J gaat toch altijd al later naar bed dan ik dus leek ons mooi om daar zo gebruik van te maken. Overigens valt het me wel op dat de moeders er toch meestal uit lijken te gaan voor huilende kindjes....hoe zu dat komen? Dat vaders er niet wakker van reden vind ik ergens een beetje een k*tsmoes, vraag me af of wij dames er dan ook niet te makkelijk dan toch zelf maar uitgaan. En....als ik heel eerlijk naar mezelf kijk: áls J er met oppassen dan al wel eens uit ging en hij kreeg ze niet direct stil dan ging ik toch maar met het idee dat het mij wel zou lukken. Gevolg dat hij steeds met zoiets had van 'jij kan het toch beter' en dus ook geen moeite meer deed om wakker te worden. Zal ik op moeten gaan letten, want hierdoor heb ik inmiddels dus ook domweg meer ervaring. Kraamhulp mag hem dus als een echte 'nietswetende' pappa alles leren en ik moet me inhouden ;-)

Hoop dat iedereen desondanks etc toch wel beetje geslapen heeft. Hoe is het in de ziekenboeg? San, ik heb aantal jaar geleden drie keer achter elkaar keelontsteking gehad, uiteindelijk toch maar ab voor drie dagen en daarna was het weg. Kunnen ze niet even bloedprikken, aan crp kun je toch zien of het bacterieel of viraal is of heb ik dat fout?

Tool fijn dat je rug beter gaat. Carnaval heb ik geen verstand van, maar weet uit ervaring dat soms juist op de meest vrolijke momenten tot je doordring wat voor een groot verdriet er sluimert. En dat maakt(e) het moeilijk om echt van dingen te genieten. Toch hoop ik dat het je lukt alles even los te laten en lekker te feesten, dat verdien je zo.

Kaartje wat leuk, een nichtje! Wat betreft sieraden: ik ben persoonlijk helemaal niet van de sieraden voor kinderen. Ook ingegeven door mijn moeder die als ok-verpleegster vroeger nogal wat uitgescheurde oortjes, vastzittende armbandjes ed voorbij heeft zien komen. En van die kleine plaatarmbandjes hebben ze bovendien natuurlijk maar heel kort wat aan. Maar een goede juwelier heeft vast ook iets wat meer blijvend is en meer 'mee kan groeien' zodat ze het ook op latere leeftijd nog kan dragen. Wat Tool zei van een bedelarmband...dat je elke verjaardag een voor dat jaar passend bedeltje en wat extra schakeltjes geeft zodat ze straks een uniek en bijzonder iets heeft? Wel erg leuk om zoiets uit te zoeken :-)

Wel balen dat je het zo enorm druk hebt met werk net nu je collega ziek is. Is het geen optie om de administratie uit te besteden? Er is vast een zzp-er die dat voor een redelijk uurtarief kan doen, hoeft geen accountant ofzo te zijn toch? Ik kan natuurlijk niet in jouw budget kijken, maar geef je wel de opmerking van mijn psycholoog destijds mee dan mijn uren en die van J veel duurder zijn dan die van een schoonmaakster, dus dat áls het budget er is je beter hulp in kunt kopen dan zelf minder uren werken (wat ik toen wilde). Of in jouw geval: je koopt vrije tijd. Eens rondvragen levert misschien zelfs wel een gepensioneerde op die je voor een goeie fles wijn wel tijdelijk uit de brand wil helpen oid. Je moet toch straks genoeg tijd hebben om me nichtje te knuffelen :-)))

Lieve meiden fijne zaterdag allemaal. Probeer niet teveel te 'moeten'. Allemaal een middagslaapje doen?

Dikke knuffel xxx

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Pff hier net even de schrik erin... Zit vandaag op dag 10 stimuleren en heb rood bloedverlies. Dacht even dat het van mijn blaas was, ivm endo maar gelukkig niet. Dus vloei ik nu tijdens het stimuleren. Vanmiddag 2e fm ben benieuwd.....

@ henne, alles goed?

Het gats Dublin, het zal ook eens normaal gaan hè. Zou het met de cyste te maken kunnen hebben? Gelukkig vanmiddag fm hoeft je niet lang in onzekerheid te zitten.

Geplaatst

Ik dacht bij mijn rare bloedingen ook dat het misschien de cyste was. Maar die zat er 'braaf' nog... bij mij denken ze toch dat er heel kort iets gezeten heeft.

Cyste geven meestal geen helder bloed.

Geplaatst

Ik dacht al Henne, het zal toch niet!? Ik heb alles op morgen gezet ;-)

Dublin wat akelig, ik hoop dat het verklaarbaar is en niets vreemds, succes meid!

Fren fijn dat je een goede nacht hebt gehad, daar knap je echt van op he, maar wat je nu met je vinger hebt gedaan??

Kaartje wat een drukte bij jou, en dan het consult met de B.a. Wat niet echt op schiet zo te lezen,kunne er ook wel bij hebben.wat je zegt met het verplaatsten van het paard en dat dat grietje verzocht is te verdwijnen, knap dat jij je schouders kan ophalen van het zal wel, ik weet wel beter....ik zou dat ook meer moeten doen ;-)

leuk joh dat je zusje. Zelfs een deel van je roepnaam mogelijk gaat gebruiken, en een meisje, nu weet je het! Had je dat ook niet voorspeld?mijn zus gaf I. Een armbandje, zilver, mijn neefje vond uiteindelijk een zilveren met een klein lieveheersbeestje ernaast het mooiste, erg schattig en lief, nu kan ze het dragen maar ze wil het niet aan, en aangezien ik haar echt serieus moet nemen....maar ik vond het erg mooi!

ook heeft I een spaarpot (handgemaakt en beschilderd) gekregen en het is beschilderd als het geboortekaartje , zo mooi! Bijzonder en persoonlijk!! Ik vind hem top, in die stijl laten we nu overigens ook de urn maken maar dan met het kaartje van de jongens.

wat de uitvaartverzekeraars betreft, ik ben er blij om, maar vooral dat nu iedereen geholpen wordt ( tenminste bij de d.e.l.a.) of je nu 16 weken ver was of wat dan ook. Men gaf nu ook aan in ons gesprek: bij de algemene vergadering werden grenzen geopperd, maar iedere keer kwamen ze terug op een zin uit mijn mail: wie is de d.e.l.a. ( lees de persoon die je als eerst aan de telefoon krijgt) om de grens te bepalen!? Goed, wij hebben er niets meer aan maar als het goed is maken anderen het niet meer op deze wijze mee, de willekeur!

San, jij ook sterkte met R, duidelijk verhaal he...en beterschap, bah zo met je verjaardag morgen.

i is weer vrolijk, 13 uur aan een geslapen voor ze zich om 8.15 liet horen, ze is dan direct aanwezig maar op een vrolijke wijze!

vies regenweer hier en koet kg vanalles buiten de deur doen ivm morgen

Geplaatst

Haha Henne!! M kan een beetje toon houden en wil wel eens zingen als hij veel gedronken heeft ( laatste keer met ons trouwen ) ik kan echt niet zingen . Wel grappig hoe vreemd je kan dromen hè!!

En koekie ineens een peuter haha.

Ik ging er ook het meeste uit voor I maar als het echt te erg was wisselden we af. Moet zeggen dat ik ook sterk het gevoel heb dat ik haar het beste kan troosten ;-)

Geplaatst

Gek genoeg heb ik het inderdaad allemaal wel onder controle. Als ik mezelf er toe zet is admin thuis ook wekelijks in een uur te doen als ik het bijhoudt. Uitbesteden is dus niet zo zinvol. Ik weet al vanaf 20 weken echo dat ik een nichtje krijg. Had ik ook al verwacht :-). Overigens wordt niet mijn roepnaam, maar eerste voornaam verwerkt in naam. Die naam is namelijk ook weer te linken aan mijn moeder en haar schoonmoeder. Henne, die bezwaren zie ik ook mbt sieraden. Dat maakt het lastig, want vind het wel mooi om zoiets te geven. Nog maar even over nadenken.

Geplaatst

Fren, kan het niet vanuit je pols komen?

Simba, kietelt guppie al?

Kaartje, klinkt alsof je lekker bezig bent. Qua kado denk ik dat een armbandje wellicht snel stuk kan gaan en iets is dat in de mond kan verdwijnen. Zou er zelf net zo happig op zijn. Evt een slaapzak met naam erop geborduurf of een (box)kleed (laten) maken?

Es, zou je meissie niet weer hongerrrr hebben? Misschien maar volledig overstappen op kunstvoeding?

We zitten hier ook weer lekker. Mijn borstproductie is sinds gister zo ingezakt en Binkie weigert weer de fles (en vast voedsel) en dat nu al 3 weken, met een kleine goede tussenpoze! Zijn gewicht is ook amper vooruitgegaan. En nu kan ik hem niet genoeg leveren.. Een lactatiekundige adviseert Domperidon, wat al 30 jaar heel succes wordt toegepadt voor een boost, maar omdat in de bijsluiter staat dat het niet mag met bv.. wil niemand het me (in weekend) nu voorschijven!

Gelukkug werkt de lactatiekundige in het ziekenhuis en gaat ze proberen daar een arts te bewegen. Ik heb mijn huisars gevonden op facebook. Maar man vind dat ik dan tever ga. Sja, als het om zwanger worden gaat of mijn kindje verzorgen, is nix mij te ver!

Eef, super snel en fijn van jullie huis. Nu ligt de weg dus open: wowie.

Witje, snel beter worden. Morgen jarig!

Tool, nu weer je rug? Ah.

Ruby, hoe is met jouw lijf?

En Henne, nog veel harde buiken?

Babrth, I lekker geslapen en jullie ook? Bij jullie ook caro?

Xx

Geplaatst

Vinger zit aan andere hand dan opspelende pols. Lekker dus :-)

Fiene heeft een gouden plaatarmbandje gekregen maar idd nauwelijks om gehad omdat ik t eng vond. Van m'n moeder een zilveren spaarpot annex muziekdoosje, die vindt ze top.

Vin heeft een zware nacht gehad...

Geplaatst
Nou, ik kan het via een weekend gyn krijgen, maar het is niet geheel risicoloos en geen gegarandeerd succes.. Aarch, lastig.

Mik het kan echt geen kwaad hoor! Het is mij aangeraden door drie verschillende lactatiekundigen! Ook in het zh!

Het is wel zo dat bij de een de werking sneller optreed dan bij de ander. Verspik je er dus niet op dat je vandaag dan nog resultaat zal zien, dat kan een paar dagen duren

Ik heb het ook geslikt, zat op het laatst op de maximale dosis. Het deed bij mij wel wat.

Geplaatst

Simba wat spannend weer!

Fren heerlijk bijgeslapen?

Henne bij jou gaat het nu er echt om spannen hé! Leuk hoor!

Hier gisteravond een huilend meisje gehad tot elf uur. Ik ben van acht tot tien naar bed gegaan. Vannacht een super nacht gehad. ze kwam alleen om half vijf en ik heb haar om half acht weer wakker gemaakt. Vervolgens heeft ze heerlijk geslapen tussen de voedingen door tot nu. Ze ligt nu alweer een half uur te huilen. trek kan ze niet hebben mik ik geef haar al meer dan de 80 ml die ze me in het zh zeiden. Als ik haar pak is ze stil. Volgens mij is het ook wel een tante cato hoor!

Ik snap het wel dat jullie zeggen van lekker bij je nemen maar dat kun je toch geen dagen achter elkaar doen?

Vanmiddag komt schoonmoeder, dan kan ik nog even slapen.

Oh en ik heb kiespijn...echt enorm! Maandag eerst naar de tandarts.

Maandag moet ik trouwens naar de osteopaat hoor! Ik hoop dat hij nog wat voor ons kan betekenen.

Geplaatst

Gekke vraag misschien es, maar waarom heb je haar wakker gemaakt? Deze wij echt niet na de kraamweek. Ik had altijd de instelling, als er wat is (honger, luier) dan meldt ze zich wel...

Geplaatst
maar dan kom ik niet uit toch met de voedingen? Dan krijgt ze toch een voeding tekort?

Ze moet zeven voedingen per dag. We hebben nu een beetje als ritme: 7, 10, 13.00, 16.00, 19.00, 22.00 en dan een keertje snachts. Als ik haar dan smorgens niet wakker maak dan kom ik de rest van de dag toch niet uit? Of ben ik nu een beetje neurotisch?

Ik ben ook wel echt onzeker hoor merk ik aan mezelf

Geplaatst

Overleg anders met cb. Als ze boven een bepaald gewicht is, kun je de hoeveelheid voeding per x ophogen en kan er een voeding af. Slaapt ze waarsch ook langer.

Volgens mij zaten we na 2 weken op 100 cc per keer.

Geplaatst

arts van het cb belde zelf drie x afgelopen week. Vrijdag gaf ze aan dat ik mocht ophogen naar 80 ml om 90 ml. De komende twee weken moet ik elke week komen om te wegen en afhankelijk daarvan zullen we denk ik verder afspraken maken?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nu in elk geval voor de nacht en snachts ook alwel 100 ml geef hoor.

zou enorm schelen als er een voeding afkan. Aan de andere kant komt ze nu nog zo vaak tussen de voedingen door dat je leeft van voeding naar voeding omdat ze dan weer even stil is zeg maar. Lekker een paar uur doorslapen doet ze zelden, en als ze dat doet dan snachts. Overdag niet.

Simba ik moet die ticker nog even een x aanpassen. Weet nog niet goed hoe!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden