Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ben het met Fren eens Es, ook hier alleen wakker gemaakt om te drinken de eerste twee weken toen de kraamhulp er nog was en daarna nooit meer. Ze werden vanzelf wakker als ze honger hadden. Zeker in jullie geval van slecht slapen en veel huilen zou ik genieten van de rust als ze slaapt! En als het echt te gek wordt kun je haar altijd nog wakker maken.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Esther,Je kent me niet, maar ik wil je even een hart onder de riem steken. Ik denk wel dat je er goed aan doet om dat ritme vast te houden en J dus soms wakker te maken als dat nodig is. Het principe 'als er iets is, meldt ze zich wel' kun je in een standaard situatie wel hanteren, maar jouw dochtertje is al eens ondervoed geweest. Bovendien gaat het nog steeds niet helemaal geweldig met haar omdat ze veel huilt zonder dat je weet waarom...Ik ben bij mijn zoontje vrij snel gaan kolven, omdat hij niet echt dronk uit de borst. Na wat sabbelen viel hij steevast in slaap. Met hulp van een lactatiedeskundige heb ik echt geprobeerd hem aan de borst te krijgen, maar toen ik dacht dat hij dronk deed hij dat blijkbaar toch niet. Hij sliep steeds langer en werd steeds suffer, en hij kwam bijna niet meer aan. Hij heeft zich op geen enkel moment zelf gemeld omdat hij honger had. Vervolgens ben ik hem zes maanden lang volgens strak schema gekolfde melk met de fles blijven voeden. Dat werkte goed.Wat ik hiermee wil zeggen: loop maar liever niet het risico dat ze voedingen gaat missen, voordat je zeker weet dat ze helemaal goed is bijgetrokken qua groei en gewicht!Veel sterkte! Volhouden hè, het wordt alleen maar makkelijker!!Liefs,Barbara

Geplaatst

Ps: bij mij ontbrak volledig het 'instinct' wat hij nou precies nodig had. Waarom hij huilde als hij huilde. Honger, kramp, luier, troost, moeheid??? Het was me niet opgevallen dat hij blijkbaar al een tijd te weinig dronk. Tot op de dag van vandaag is het niet zo dat ik als moeder zijn behoefte 'voel'. Gelukkig kan hij inmiddels erg goed praten :-). Maar juist in die eerste periode heb ik veel houvast gehad aan schema's. Ze zijn wellicht niet ideaal voor een specifiek kind, maar ze voldoen wel!

Geplaatst

Lastig Es, ik heb Imke alleen de eerste week een enkele keer wakker gemaakt vanwege suikerspegel ( ter voorkoming van schommelingen)

nu kreeg I sowieso de fles, ik weet niet of dat veel scheelt maar ik probeerde ook een schema aan te houden wat weer betekende dat ik aar wakker moest maken, op een bepaald moment liet ik het los, de ene keer zat er 1,5 uur tussen en de andere keer bijvoorbeeld 3 a 4 uur maar hoe het ook verschilde...uiteindelijk kwam ik toch steeds uit met het aantal voedingen per 24 uur!!! Wat een verademing en veel minder stres!verder hield ik me niet strak aan de hoeveelheden. Als ze hongerig was dan Kreeg ze, als ze de maximale fles op had probeerde ik haar te laten slapen bijvoorbeeld maar als ze na een half uur/uur nog bleef jammeren en niets wees op krampjes en in mijn armen bleef ze ook huilerig dan had ze honger.

en wat het continu vasthouden betreft,ik heb met periodes gehad dat ik bijna haar de hele dag bij me droeg, duurde een dag of 3/4 en dan ging het weer.

maar ik geloof echt dat jij op je gevoel kan vertrouwen! X

Geplaatst

wat ik nu niet zo goed snap is dat ze zeggen dat de hoeveelheid in cc die een kindje uit de borst drinkt vaak meer is dan de hoeveelheid cc die met flesvoeding gegeven wordt. Boestvoeding mag ook onbeperkt gegeven worden mits ze er geen krampen van krijgen doordat het teveel is toch?? Hoe kun je met afgekolfde melk dan aan dezelfde hoeveelheden zitten als met kv??? KV mag ook niet meer dan de aanbevolen hoeveelheid aangezien ze daar anders dik van worden, dat is met moedermelk niet het geval. Wij gaven ook naar de richtlijnen aan cc, maar als hij te vaak de fles helemaal leegdronk dan voerde we die hoeveelheid op.

Met bv is het toch voeden op verzoek en niet op tijden?? In dat opzicht is kv " makkelijker". te doseren, maar bv blijft de voorkeur houden natuurlijk.

Ik heb idd ook domperidon geslikt voor bv opstarten na de kz, kreeg ik gelijk, was standaard in het ziekenhuis. Wat raar dat artsen er zo moeilijk over doen zeg Mik!

Geplaatst

Hier gaat het wel redelijk vandaag. Vanmorgen een cake, de franse en hollandse appeltaart gebakken. Zien er lekker uit en ruiken onweerstaanbaar. Kon wel merken dat ik de hele ochtend op mijn benen had gestaan dus ben niet meer mee geweest met boodschappen, maar lekker een uurtje in mijn bed gekropen. Niet geslapen, maar wel lekker gelegen.

R ligt nu ook weer even te slapen, is ie weer vrolijk als opa straks komt.

Heb vanmorgen ook mijn moeders foto geprint en in de lijst op de kast bijgedaan, is ze er toch bij morgen, zat steeds tegen dat moment aan te hikken, maar ben blij dat ze er staat!!

Zo nog even wat stijken als ik nog zin heb en anders is het lekker voor volgende week, het zal vast niet weglopen jammergenoeg.

Geplaatst

San volgens mij heeft dat toch niks met bv of kv te maken, maar is dat een keuze of je voedt op schema of verzoek? Met de fles kun je vast ooknop verzoek voeden als je wilt, je zult dan alleen veel voeding weggooien is mijn vermoeden. Een klein slokje tussendoor gaat aan de borst lijkt me makkelijker dan met een fles. En andersom is een schema voor bv echt niet slecht.

Ik heb zelf bijvoorbeeld al aangegeven bij de vk dat ik -afgezien van de eerste week / twee weken in een ritme komen- niet op verzoek wil gaan voeden. Met mijn fysieke behoefte aan regelmaat is dat gewoon niet slim, dat gaat mij opbreken. Zij vond dat helemaal prima en zei ook dat bv op verzoek voor de één prima werkt en dat bij een ander juist op schema beter gaat. Dat hangt af van kind, moeder, productie...... Vroeger werd altijd op schema gevoed, mijn moeder heeft niet anders gedaan met vier kinderen aan de borst. Voeden op verzoek kwam pas later in zwang. Je moet dus net bekijken wat werkt, zowel voor mams als kind. Natuurlijk ontwikkelen kennis en theorieën zich, maar als het veertig haar geleden voor de meeste vrouwen werkte zal bv op schema nu echt niet 'verkeerd' zijn. En als daardoor in ons geval de productie terug zal lopen (want dat wordt vaak gezegd), dan wordt het kunstvoeding hoe jammer ik het ook zal vinden (btw schema betekent voor mij niet strikt om de zoveel uur, maar wel enige regelmaat).

Es, iedereen heeft zijn eigen ervaring, met zijn/haar eigen lijf, ritme en kind. Probeer je eigen lijn te volgen, hoe onzeker je ook bent. Wat je doet of niet doet zal altijd door de één bevestigd en dor de ander afgeraden worden. Dat blijft tot ze 18 is en nog wel langer misschien ;-) En echt, je doet het niet snel fout.....er zijn zoveel verschillende manieren om iets te doen toch....

Geplaatst

jammer he dat strijk niet wegloopt?

Dat is natuurlijk ook zo dat veel adviezen lijnrecht tegenover elkaar staan. Eigenlijk is dat best jammer, wordt je volgens mij alleen maar onzekerder door. Maar zoals je zegt geen moeder en kind is gelijk dus eigenlijk is het altijd advies op maat zal ik maar zeggen. Ik merk dat ik er al te lang uit ben, in dat opzicht is het wel jammer dat we R versnelt met 3 maanden aan het vaste voedsel gaan zetten, omdat hij structureel alle flessen ging weigeren. Hij heeft al sind 1 jaar geen fles meer, dat was alleen nog maar de papfles maar toch jammer, hij drinkt al uit een "gewone" oefenbeker en eet al helemaal zelf met soms een beetje hulp. Hij is veel te snel zelfstandig geworden.

Geplaatst

Weet nog dat mijn zus er echt helemaal wanhopig door was, alle tegenstrijdige adviezen en tips. De kraamzorg, de vk, het ziekenhuis, vriendinnen, tijdschriften. Op een gegeven moment heeft mijn moeder ingegrepen en de woorden 'wat wil je zelf?'. Is iets wat ik mezelf ook nu al probeer voor te houden.

Wel heel jammer als het niet gaat zoals je had gehoopt of verwacht. Die zelfstandigheid komt denk ik altijd te snel. Aan de andere kant....zelfs als volwassenen komen de meesten van ons toch altijd nog wel weer naar moeder of vader voor hulp of advies. Dat lijntje is er en blijft er vaak heel lang. R heeft je nog heeeeeel hard nodig, ook al lijkt het zo snel te verminderen.

Oooh nog even iets heel liefs melden. Zaten in de auto en J zei dat hij vanochtend Koekie zo goed had voelen bewegen. En toen 'ik denk dat ik hem straks helemaal plat ga knuffelen' :-)))) hij kijkt er zo enorm naar uit, zo lief. Nu maar hopen dat het niet tegenvalt ;-)

Geplaatst

I is nooit over de maximale hoeveelheid per keer gegaan maar was wel eerder to aan ophoging, nu groeide zo ook zo hard en ontwikkelde zich rap dus meer honger was ook niet vreemd. Met ons overgewicht was ik ook bang dat I te zwaar zou worden, ik was er extra alert op maar ze bleef mooi in lijn met haar lengte.

wat de kraamhulp mij wel verzekerde als een hummeltje honger heeft dan helpt het niet om de honger te stillen met bijvoorbeeld de helft ( dat deed ik als er nog niet " genoeg" tijd tussen een voeding zat....inderdaad toen ben ik het anders gaan doen en echt ik kwam altijd uit, slechts een enkele keer dat ze een voeding door slapen oversloeg maar dat was niet erg, ze wat goed op gewicht.

Es ik weet echt niet meer of de doop morgen welkom niet door gaat maar indien van wel dan wens ik jullie een prachtige doorviering toe!!

henne wat een wijze woorden van je moeder en lieve woorden van J. Het is ook moeilijk alle adviesen en tips en ik besef me ook dat I gewoon een makkelijk kindje is, we hebben gelukkig geen moeilijke situaties gehad.

san, ik vind het soms ook te snel gaan maar ieder fase heeft zo zijn charmes en nog heel lang zullen ze afhankelijk zijn en aan ons plakken, super!

Fijn dat je de foto toch geprint hebt, inderdaad zo is ze er een beetje bij.

Geplaatst

@Edr, je start is natuurlijk helemaal niet optimaal geweest en daarbij heeft J het ook nog zwaar gehad. Dus ontzettend logisch dat je het nu niet meer weet (onzeker bent). Lees een ieders advies en zoveel kinderen zoveel adviezen. Dus mijn advies luidt heel simpel, doe wat goed voor jou voelt!!! Dus is dat een strak schema, met cc's en wakker maken (volgens mij ook in overleg met CB of KA) dan moet je dat zeker doen. J loopt in gewicht nu eenmaal achter, dus vergelijken met kindjes waar dit niet het probleem is geweest is volgens mij onmogelijk. Ik duim voor je dat de osteopaat nog wat extra's kan leveren, zodat J nog lekkerder in haar vel gaat zitten.

De rest nog niet teruggelezen, zijn net thuis van ons dagje westen. Nou ik ben al weer deels uit de race... Mijn hormonen zijn ingestort, met als resultaat dat ik nu tijdens het stimuleren vrolijk ongi ben geworden. Dus mijn BMS (was woensdag nog super) nu nog maar een dun lijntje is, helemaal niet geschikt voor überhaupt een tp.

Deze strandactie kende we nog niet... We zijn er hier gelaten onder, aangezien we helemaal nergens meer op vooruit lopen. Zeker omdat die cyste er weer zat en we hier vaker door gestrand zijn. Nou is het dus niet de cyste maar mijn eigen hormonen. Plan de campagne is nu om wel door te gaan met de deca en dan over 10 dagen een echo en bloedonderzoek om te kijken of mijn eierstokken weer tot rust zijn gekomen. En dan eventueel gelijk door. Volgende week maandag hebben we een afspraak staan bij de gyn en dan gelijk vragen of het mogelijk is dat mijn eigen cyclus dominant door het hormoongebruik kan breken. Toen ik startte met spuiten was ik gestopt met de pil, maar zou ik normaal gesproken (in cyclus zonder hormonen) mijn eisprong hebben gehad. Nu 2 weken later ben ik "ongi", dus mocht dit kunnen (geen flauw benul) dan wil ik natuurlijk niet over 2 weken starten. Want dan zitten we weer uit de pas (rond mijn orginele ei-moment).

Volgens de gyn is dit pure pech, komt niet vaak voor.... Hahaha wij hebben een klein patent op pure pech in komen tot een punctie met resultaat.

Tot zover van mijn kant een gestaakte verse poging, maar nog wel voorzien van deca.... Het kan hier ook nooit normaal gaan.

Geplaatst

Jeetje Dublin! Je klinkt er heel rustig onder maar wat klote zeg en vreemd! Ik ven benieuwd wat de gyn er van denkt en wat de bloeduitslagen straks zullen uitwijzen...

Geplaatst

Dublin wat bizar joh, deze kende ik ook nog niet. Jouw theorie klinkt niet gek al zullen ze wel zeggen dat het niet kan. Benieuwd naar het vervolg. Wel erg irritant dan om nu zo lang deca te blijven prikken, of heb je daar weinig last van?

Val hier bijna in slaap dus hijs me de trap op naar bed. Slaap lekker allemaal, vooral ook de kindjes dan volgen de mamma's vanzelf ;-)

Geplaatst

We balen hier natuurlijk wel van, maar idd we zijn er beide heel rustig onder. Dit is iets waar we helemaal geen controle op hebben, we eerdere gestrande acties hebben gehad en we dus echt niet verder kijken dan de eerst volgende afspraak. Gepokt en gemazeld zal ik maar zeggen, wat maakt dat we ons niet rijk rekenen tenzij dit wel het geval is. Stuk zelfbescherming en wederom nodig. Van de deca op dit moment niet veel last, is een veel lagere dosis dan zo'n depot Lucrin. Daar had ik VEEL MEER last van, dus PETJE AF hoor RUBSTER!!!

Geplaatst

Baaalen Dublin!!! :(

Esther, sterkte met alle keuzes. Incl wel/geen doop morgen.

We zijn begonnen met D.omperidon. Hopelijk helpt het ons. Heel frustrerend dat ik hem nu niet genoeg geven kan, wat hij juist zo nodig heeft in zijn herstel. Qua gewicht, 7,95 kilo zit hij echt op het randje van ondervoeding, -2 SDS onderin de lengte naar gewicht curve. Ik maak me best zorgen, want hij blijft niet fit en happy. Morgen aan de bel trekken als zijn gedrag, de melk en zijn gewicht verder inzakt. Zo balen dat hij ook niets anders wil dan borst nu! Volgens de lactatiekundige is dat heel gangbaar als ze niet fit zijn. Maar als je productie dan ook wegvalt..

Geplaatst
Eet hij nog geen fruit- of groentehapjes?

Nee helaas, met moeite en kleine happen als hij zelf stukjes krijgt. Met de lepel vond ie soms ok. Tot ie ziek werd..

Geplaatst

Testr ik hoop zo dat het gaat werken en dat jij ook snel opknapt!! Alles werkt elkaar tegen op deze manier.jammer dat het met fruit nu ook niet gaat zeg.

ik weet niet hoe jullie het zien maar ik heb nooit zo stil gestaan bij dergelijke situaties in deze leeftijdsfase, ik vind het heftig, en petje af voor de ouders!!

ziek zijn alle kindjes wel maar ik bedoel wat de gevolgen kunnen zijn:(

San, van harte gefeliciteerd !

Geplaatst

Kalimera!

san, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Hoop dat je een leuke en mooie dag hebt met je familie! Xx

dublin, wat balen zeg! En wat bizar! Nog niet eerder gehoord dit. Benieuwd wat de gyn zegt en war er uit het onderzoek komt. Zou t mss door de deca komen deze keer? Dr. S. Zei dat bij mij waarschijnlijk t gebruik van deca en t lang platleggen van mijn cyclus de oorzaak zou kunnen zijn van mijn lage opkomst, maar nu ik t zo schrijft, bedenk ik dat dit niet van toepassing is bij jou.

testr, blijft moeilijk bij jou/jullie. Hoop dat er gauw verbetering in komt!

sen. Heb je nog wat kunnen slapen? Lastig dat J. op dit moment zo slecht slaapt en veel huilt. Hoop ook dat t bij jullie gauw beter wordt!

hier verkouden aan t worden. Ik zei vorige week nog tegen mijn collega "ik denk dat 2013 mijn 'ziekjaar' wordt". Blaasontsteking, mijn rug, nu verkouden, wat volgt er nog meer? Mag hopen van niet, maar ik heb er niet zo'n fijn gevoel bij. 2013 wordt een moeilijk jaar denk ik.

Ga maar wat proberen te eten. Al heb ik totaal geen honger.

Geplaatst

Sandra van harte gefeliciteerd! Hoop dat je je een beetje fit voelt en kunt genieten van een dag met je familie, ondanks het gemis en de dubbele gevoelens die er zullen zijn. Dikke kus!

Mik, ik vind het zo naar om te lezen dat jullie zo ziek zijn en dan niks voor je te kunnen doen. Trek opnieuw aan de bel vandaag als je het met B niet vertrouwt hè! Snap best dat hij alleen borst wil, als je zelf ziek bent zit je ook niet op 'raar' eten te wachten. Komt nu alleen wel er lastig uit dat jij ook uitgeput en ziek bent :-(( Hoop voor je dat productie weer op gang gebracht kan worden.

Tool meisje, dat ging me even door m'n hart... 'ik denk dat 2013 een moeilijk jaar wordt'... Het jaar is nog zo lang lieverd! Wie weet wat voor een ommekeer er komt, in wel opzicht dan ook. Je zit nu natuurlijk ook enorm tegen die beslissing aan te hikken om wel/niet in DD te gaan praten en evt door te gaan. En spanningen uiten zich fysiek hè. Ga je nog wel eens naar hapto? Of anders gewoon eens lekker laten masseren oid?

Heeft iedereen verder een beetje geslapen? Fren en Caro leven jullie al naar de eerste verjaardagen toe? Simba ik zat net te denken dat als Koekie z'n best doet we op jouw testdag nog wel eens een 'wissel' konden hebben. Over drie dagen zit ik op veertig weken en ik geloof dat ik die ruimschoots ga halen.

Geplaatst

Tool wie weet wat het jaar brengt! De eerste maand is net pas voorbij er kan van alles gebeuren hoor! :positive energie:

Ik heb taart en mini tompoesjes met foto besteld (met dank aan Fren die ons op het idee heeft gebracht, wist niet eens dat dat kon bij de H.ema) en gisteren nog 2 cadeautjes dus dat is binnen. Moet alleen nog achter wat slingers en een kaars met een 1 er op aan, maar misschien zo nog even naar de stad (koopzondag) want ik had gisteren een jurkje en twee truitjes gekocht voor de oudste maar het jurkje is te strak (ze groeit belachelijk snel nog steeds!) en 1 van de 2 truitjes vindt mevrouwtje 'niet zo leuk'. Voorbij is de tijd dat ze alles accepteerde dat ik voor haar kocht...

Maar ik moet wachten want nu zijn papa en dochter samen naar de stad, gezellig, leuk dat ze weer eens wat met zijn tweetjes doen.

Geplaatst

Ja idd Babeth.

Het spul lijkt iets aan te slaan, maar door de dip van de afgelooen dagen is bink ook wel iets afgevallen..

Maar genoeg plasluiers weer, vrolijk en drukke baas. Laten we het erop houden dat we met vallen en opstaan vooruit gaan.

En ik maak me misschien wel een beetje te druk door alle kennis en uitgepluis over opties, waardoor het stressniveau onnodig hoog komt en mijn eigen herstel in de weg staat. Man wees me net daarop en moet hem gelijk geven. Ga er maar eens met iemand over lullen, want denk dat dit zo'n overblijver is van de speurtocht zwangerworden en de hindernisbaan zwangerzijn. Ik wil echt leren nu eindelijk eens de touwtjes te laten vieren en te vertrouwen dat het leven golven kent en het meestal goed komt. En dat we ingrijpen als dit niet zo is.

Witje, nogmaals: smak!

Henne, oehjee: bijna de 40.. Had je nog een foto gemaakt? Ben wel benieuwd..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden