Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Babeth met mij gaat het naast de 'gebruikelijke' klachten en de moeheid wel okay, lief dat je het vraagt :-) heb zojuist nog even gegoogled op doorslapen en het is eerder uitzondering dan normaal als een baby van 5 maanden al doorslaapt las ik. Dus we moeten geduld hebben.

Es, even laten huilen moet kunnen maar zo lang nee dat druist ook tegen mijn gevoel in. J. huilde in het begin ook heel veel en wij hebben hem nooit lang laten huilen ondanks dat het vreselijk uitputtend was. Wij zijn direct begonnen met rust, regelmaat en prikkelreductie (niet teveel op stap, niet teveel bezoek maar denk ook aan tv, radio en zelf druk doen) Dat heeft wel enige tijd nodig maar uiteindelijk kwam er wel verbetering.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sen wat je zegt over het slapen klopt, schijnbaar is de eerste reactie bij kindjes die tussentijds wakker worden huilen ipv denken ik draai me om en slaap verder ;-)

momenteel gaat het super meestal huilt I rond 23.00 even op en een keer ' s nachts maar slaapt dan wel weer verder, momenteel hoeven we er niet voor uit ...

Geplaatst

Henne, wil je heel veel succes wensen deze laatste dagen van je zwangerschap.

We gaan een paar weken ergens anders wonen ivm verbouwing woonkamer en halve keuken, daar ben ik even forum-loos. Ik heb nog niet door hoe ik dit forum te voor schijn kan toveren op mijn vaio. Haha, ben nu wel gemotiveerd om dit uit te puzzelen.

Geplaatst

Ursela fijn dat jullie ergens anders wonen tijdens de verbouwing!!! Scheelt een hele hoop Stress. Hopelijk verloopt het voorspoedig en wordt het mooi!! Succes met afkicken van het forum, zal heel moeilijk zijn.

Es jullie hebben toch een officiële huilbaby?? Kan me herinneren dat je dat een keer zei op de WA toch? Er zijn speciale afdelingen of klinieken daarvoor dacht ik. Iedereen zou je zo graag willen helpen, maar de gouden tip van de een is niet "de tip" voor de ander. Zo moeilijk en slopend voor jullie. Heel veel sterkte!!!

Las op FB dat er weer een heleboel dames slecht geslapen hebben vanacht. Balen zeg!!

Hier wakker geworden met hoofdpijn. Zal ook wel weer zakken vandaag. Hopelijk heeft iedereen een rustige, kalme dag waar nog wat uurtjes slaap ingehaald kunnen worden.

Geplaatst

Idd wakker gelegen. Eigen schuld hoor. Gisteravond bezig geweest met nieuwe project van J. Rapport zitten lezen ed en toen was ik dus al teveel met m'n hoofd bezig zeg maar. Snap nu het niet werken/verlof van laatste weken, je moet echt je hersens niet meer aanzetten in dit stadium :-D Nou ja en toen gaf Koekie naar mijn zin niet genoeg sjoege toen ik naar de wc was geweest en lag ik prompt wakker te wachten en te porren... Gelukkig daarna nog wel wat geslapen en ja, ik hoef tenslotte niks verder dus ach. Vandaag uitgerekend, het zal me benieuwen....

Es', me zult wel overstelpt worden met ervaringen en tips. Ik herhaal de wijze woorden van mijn moeder maar: wat wil je zelf? Gooi alles even overboord wat anderen zeggen en probeer te voelen/bedenken wat jij het prettigste vindt. En er zijn ook goede dagen/nachten toch? Misschien kun je zelf achterhalen wat het verschil is in de dagen dat het goed en slecht gaat.... Knuffel!

Ursela, heb je iets van whatsapp ofzo? Sms anders gewoon? We vinden wel een manier om je op de hoogte te houden hoor ;-)

Ruby en Fren dus ook wakker vannacht. We gaan toch wel erg lekker in dit topic de laatste maanden hè...

Ga bedenken wat ik ga doen vandaag, nergens echt zin in eerlijk gezegd. Ondanks de koortslip (gisteravond op tweede plek grrrrr) moet meneer maar snel komen. Die stress om dat bewegen ben ik zo klaar mee, doe het mezelf aan maar dan nog...

Geplaatst

*breek even in*

EDR wat heftig dat jullie kleintje zoveel huilt. Je zal inderdaad wel doodop zijn. Je krijgt vast heel veel tips, maar wat de dames hier al zeggen: volg je gevoel. Als jij het niet prettig vind om haar te laten huilen: niet doen. Heeft de kinderarts al uitgesloten dat het iets lichamelijks is, zoals reflux? Misschien heb je iets aan dit artikel (ook als je geen bv geeft): http://www.borstvoeding.com/aanverwant/hechting/net-geboren.html

Sterkte ermee.

*breek weer uit*

Geplaatst
*breek even in*

EDR wat heftig dat jullie kleintje zoveel huilt. Je zal inderdaad wel doodop zijn. Je krijgt vast heel veel tips, maar wat de dames hier al zeggen: volg je gevoel. Als jij het niet prettig vind om haar te laten huilen: niet doen. Heeft de kinderarts al uitgesloten dat het iets lichamelijks is, zoals reflux? Misschien heb je iets aan dit artikel (ook als je geen bv geeft): http://www.borstvoeding.com/aanverwant/hechting/net-geboren.html

Sterkte ermee.

*breek weer uit*

Wow wat een geweldig artikel! Kreeg er gewoon tranen van. Precies hoe ik het voel, er over denk en heb aangepakt.

Knuffel iedereen! Henne, uitgeteld jij! En nu ook je hoofdje eens leeg maken. Zita West cd's of bijvoorbeeld mindfulness achtige dingen? Probeer eens de bodyscan, daar wordt je zeker compleet zen van. Echt doen nu hoor! Laat het forum en de rest van de wereld maar wat het is. Jouw mooiste ervaring ooit komt eraan. Gebruik alle energie die je over hebt voor jou en koekster...

Geplaatst

Hi meiden,

Ff ego en tussen alle ziekenhuizen vandaag in... A.s. vrijdag is de terugplaatsing gepland, 15.50 uur. Als cryo goed ontdooit;-) Vanwege beperkingen van het lab (bezuinigingen!!) doen ze in het weekend alleen nog IVF/ICSI. Dat betekent dat de terugplaatsing nu 2 dagen eerder is dan als je gaat tellen: dag eisprong was afgelopen dinsdag, cryo's ingevroren op dag 4 dus normaliter terugplaatsing op dag 5 na eisprong zou dus zondag zijn... Wij waren niet direct overtuigd dat dit goed zat dus op zoek naar onze gyn. Die vervolgens heeft overlegd met het lab;-) Hahaha en daar hadden ze hem al verwacht! Het blijkt dat een eerdere terugplaatsing, mede gezien mijn neiging om als snel bloedverlies te krijgen na eisprong, betere resultaten geeft. Het slijmvlies is immers goed opgebouwd en gereed voor een embryo. Die 2 dagen eerder schijnen dus niet uit te maken. Als de IVF-arts deze uitleg nu zelf had gegeven, had dat ons en gyn een rondje ziekenhuis bespaard! Niettemin vond hij het fijn om ons even te zien, meteen even kunnen vragen of ik gewoon op vakantie naar Curacao kan als ik zwanger ben ("JA, maar niet duiken!!"). Nu dus duimen voor een goede ontdooiing. Start vrijdagochtend en dus een snelle terugplaatsing! Duimen jullie mee??!!!

Nu spullen pakken en op naar Gent;-) Tja, hoe vul je je vrije dagen?!!

Fijne dag meiden, sterkte met huilende kleintjes en beterschap voor degenen die niet fit zijn!

Kus,

Geplaatst

Ceeke spannend! Dat wordt een mooie estafette dit weekend: jij tp, ik bevallen, Simba testen...misschien dat Syl een dezer dagen de Iui wel heeft....

Testr ik ga zo lekker even naar buiten. Luister verder elke avond naar ontspanningsmuziek en doe de oefeningen van de zwangergym om te ontspannen, oa ook bodyscan elementen. Joh ik heb de halve nacht aan m'n voeten gedacht, maar floepte toch telkens weer terug naar m'n hoofd hihi. Ben al wel weer relaxter nu Koek wakker is.

Geplaatst

Spannende dagen hier hoor! Inderdaad vannacht weer een spookje, maar ze is echt aan het bijeten, krijgt ook echt een bol koppie nu. Overdag bunkert ze alles wat los en vast zit, pulkt met kleine vingertjes rozijntje uit een doosje en is dan heel trots als ze ze in haar mond krijgt!

vanmiddag gaan we spelen bij ivf en E, zin in!!

Geplaatst
*breek even in*

Sterkte ermee.

*breek weer uit*

Inderdaad een mooi artikel! Zo heb ik het ook gedaan behalve dan dat bij mij de borstvoeding niet op gang kwam maar de rest komt echt overeen!

Geplaatst

Fren en ivfsh, veel plezier en inderdaad nu wel foto's maken!

Henne nog maximaal een week...is natuurlijk niets op 40 weken maar dan duurt het langggg!

Es, ik doe het boekje op de bus vandaag.

Ceeke succes in Gent!!

Geplaatst

WAAAAAAAAAH Henne is 40 weken zwanger! Hoe bijzonder is dat! Ben benieuwd meid!

Ceeke ook weer bezig spannend hoor en Syl en Simba jeetje er gebeurt weer van alles hier!

Leuk E en F weer samen spelen!! Zo jammer dat het een eind weg is...

Net naar het cb geweest en ze hebben hun prikken gehad, viel mee, tot nu toe, zijn lekker aan het spelen en gaan zo naar bed, ben benieuwd of er nog bijwerkingen zijn...

Kaat is 74,2 cm en 8,8 kilo, Bram is 77 cm en 10,2 kilo. Allebei prima verder!

Geplaatst

@Henne, gefeliciteerd met de 40 weken! Die zijn binnen en uit ervaring weet ik dat huuropzeggen, kraakpolitie inschakelen you name it NIET helpt! Als ie eenmaal lekker zit, dan heeft dreigen geen zin. Maar wel lief van Koekie dat ie nog even is blijven zitten, dan is je lip ook weer beter en kan je hem een dikke zoen geven als ie op deze wereld is!

@Ceeke, ook jij weer in de race! Heel veel succes en we duimen dat je cryo goed ontdooit.

@simba al weer fijn aan het broekloeren..... pak jij het stokje maar als eerste over!

Hier 2 zieken. Vanochtend met de kleine nog even bij de HA geweest, i.v.m. een rothoest.... Gisteravond/vannacht hoge koorts, vanochtend nog wel wat koorts maar voor de rest vrolijk. Maar goed als je de enige nog "gezonde" bent dan moet je echt ineens alles omgooien. Daarnaast ook nog een fantastische buur die gisteren gestart is met een grote verbouwing van de badkamer. C was gisteren bij oma en opa, maar mijn andere zieke baalde als een stekker van het lawaai. Aangezien onze buur dit niet even gemeld heeft, kan ik vanavond even langs gaan om te vragen wat de planning is. De badkamer grenst namelijk pal aan de kamer van onze kleine meid. Ik vind het echt niet erg als er verbouwd wordt, maar meld dit gewoon voordat je start dan kan je er rekening meehouden.

Geplaatst

Ceeke, wat spannnend, je bent weer in de race! Ik duim op een goede ontdooing en mooie terugplaatsing!!!

Simba, wanneer mag je eigenlijk gaan testen? Ben je een vroegtester?

Dublin, succes en beterschap met de ziekenboeg.

Tooltje, Hoe is het met jou, meis?

Henne, vandaag 40 weken. Tja, wat betreft de huur opzeggen: Toen ik zwanger was van M ( en "over tijd" liep) ging ik met alle verhalen, die gaan over de bevalling opwekken, zoals ananas eten, springen etc naar mijn verloskundige. Zij zei toen dat dit allemaal bakerpraatjes waren en dat maar 1 ding mogelijk zou kunnen helpen en dat was: s.ex. In s.perma zou een of ander stofje zitten die het iets zou kunnen voorspoedigen. Dit zou echter alleen maar helpen als de beeb ook al zover zou zijn, anders zou het geen effect hebben.

Toen ik eenmaal doorde vk gestript was, hoef ik jou niet te vertellen wat manlief en ik dan nog maar even gedaan hebben. En die nacht begonnen de weeen. Toeval of niet?

Nou weet ik dat je een koortslip hebt, maar mischien dat J anders nog maar even iets moet bijdragen.........;)

In ieder geval heel veel succes en sterkte met deze laatste loodjes.

Geplaatst

Ik ben niet echt een vroegtester.

Volgens de papieren mag ik 18 dan na de pregnyl testen, maar dat vind ik erg laat. Bij een verse poging is het volgens mij 14 of 15 dan na punch ie toch?

De pregnyl was zaterdag 26 jan. Nou ben ik geen rekenwonder, maar volgens mij kan ik zondag wel testen.

Geplaatst

Simba vanaf 14 dagen na je ovulatie is volgens mij een normale termijn, vaak staat er 14 dagen na tp voor dus dat zou wel overeen kunnen komen met 18 dagen na pregnyl bij een cryo. Maar zondag is netjes hoor!

Wen ja dat had ik ook gelezen, de enige dingen die 'bewezen' (kunnen) werken zijn strippen (maar daarvoor moet je al wel wat ontsluiting hebben), sek.s om de baarmoedermond te verweken en weeën of te wekken en bewegen kan de boel versnellen als je al wat weeenactiviteit. Maar alles bij elkaar helpt het geen van drieën als er niet toch al een beginnetje is... Ik las ook nog over drukpuntmassage van enkel. Dat deed voetreflex vroeger bij mij als mijn menstruatie niet doorzette dus daar kan ik me ook nog wel wat van voorstellen. Volgens docente zwangergym moet je daar zelfs mee oppassen, als je het goed doet kun je binnen een uur in de weeën zitten. Maar eerlijk gezegd weet ik ook niet of ik er nou echt behoefte aan heb om het te gaan stimuleren allemaal....het zal toch op een gegeven moment ook vanzelf wel beginnen denk ik dan. Wel belachelijk, eerst wil het jarenlang niet blijven zitten, nu wil het er niet uit :-D

Geplaatst
Wel belachelijk, eerst wil het jarenlang niet blijven zitten, nu wil het er niet uit :-D

Haha, nou je weet nu wat je hebt gewenst ;-) 40 weken vandaag! Hiephoi, hij is is helemaal af! Weet je, ik ben vier keer gestript, had al 2-3 cm ontsluiting, seks gehad tot het mijn oren uit kwam (metaforisch gesproken hoor ;-) terwijl ik nog een ananashart at met wat salie, maar hij bleef gewoon lekker zitten. Dus je hebt helemaal gelijk, hij bepaalt, je kunt je net zo goed overgeven aan zijn willetje (wen je er vast een beetje aan, want die eigen wil blijft nog wel even ;-) Ik zit steeds te checken of er al wat gebeurt! Vind het superleuk voor je!

Geplaatst

Hee meiden!

Veel reden tot vreugde hier!!

- henne 40 weken en die zich nog steeds goed voelt

- simba die bijna mag testen!

- een kleine mooie cryo die op ceeke is aan het wachten.

- babeth weer in de race

- syl aan de iui

wat goed allemaal!

esther: hoe is het vandaag gegaan? Hopelijk ging het wat beter.... Ben het met de andere meiden eens: vertrouw op je eigen gevoel en op de professionals die raadpleegt! Jij en J gaan zeker jullie draai vinden, vind het wel moeilijk voor jullie dat de start met zulle ups en downs gaat. Super wel dat de doop door kon gaan!

[ATTACH=CONFIG]5082[/ATTACH]

Hier heel gezellig geweest met fren en F. Wat een schatje is die F! E helaas ziekjes, dus niet helemaal in haar hum, maar ze hebben leuk gespeeld, elkaar achtervolgd en soepstengels van elkaar afgepakt :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden