Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fren wat goed van Fiene! Ik zit te twijfelen of ze nou 'die' en 'dat' zeggen maar is niet erg duidelijk. Alleen mama en papa bij Bram, Kaat zegt nog geen echte woordjes... Maar ja tweelingen gaan later praten heb ik me laten vertellen dus rustig afwachten...

Babeth geweldig dat hihihihahaha, toevallig zat ik het schriftje van N te bekijken om te kijken wanneer zij woordjes ging zeggen (bij haar heb ik dat nog best lang volgehouden, nu met een paar maanden gestopt de babyboeken in te vullen, ahum!) en ze deed dat ook: als ik hihihi zei riep ze hahaha. Was dat helemaal vergeten! Opschrijven die dingen dus!

Huh? Heb je nu net een ovutest gedaan, moet dat niet 's morgens?

Geplaatst

Caro wat heb ik gemist over N en schrijfkunst?? Kan er ergens op gestemd worden??

Maar je man staat wel ff geweldig op de foto aan de tafelrand zeg! Hier was het eerste "echte" woord bal en daarvoor was het "boeboe" Nu noemt hij dieren en vooral honden boeboes.

Fren is echt om te smelten he?? Gisterenochtend was ik met kaartjes voor eerste woordjes bezig met R. Van pyama maakt hij mjaamjaa, ik smolt ook helemaal. Dat voldane smoeltje wat hij dan kan trekken en zo trots als hij aplaus krijgt.

Babeth licht posi ovu test, joepie!!! Moet dat idd niet met ochtendurine?? Of deed jij dat en 's avonds en 's ochtends. Leuk dat zingen van I. Gelukkig was ze niet meer verdrietig, maar ze sliep ook niet!!

Hier straks naar het CB voor het 18 maanden consult en even meten en wegen. Ben benieuwd wat ze zeggen. Ik ben op zoek naar iets leuks om met R te doen. Het leuke zwembad hier is gesloten/failiet en verder heb ik nog niks kunnen vinden. Iets met muziek zou wel leuk zijn, hij is een echt dansmeneertje nu. Ben benieuwd wat voor tips en trucs we krijgen over het omgaan met zijn pittige karaktertje, vooral als hij weer eens een moment van slaan heeft, dat doet hij dan het liefts in mijn gezicht. Als ik au zeg en zeg dat dat pijn doet en niet meer mag doet hij het juist, omdat hij waarschijnlijk de reactie zo leuk vind. Maar als ik het negeer en hem zeg dat het niet mag en hem dan even opzij zet komt ie ook terug om het weer te doen. Net zo eigenwijs als zijn mama.....

Simba ik ga dat eens even opzoeken op youtube. Krijg ik waarschijnlijk veel spijt van op de vroege ochtend, maar ik doe het lekker toch. R is ook een dansertje. Dat hele lijfje beweegt dan mee.

Geplaatst

Goeiemorgen! Allemaal beetje geslapen? Hier eigenlijk wel, al ben ik nog best moe haha. Maar dat mag hè ;-)

Babeth lekker aan het testen twee keer per dag ;-) wanneer heb je weer een echo? Of is het nu verder alleen testen?

Ceeke hoe is het met het bloedverlies? Is het helemaal gestopt?

Tool vandaag de afsluiter, veel plezier!!

Ruby hoe is het met je spierpijn? Esther hoe is het met G?

San jammer dat het zwembad dicht is. Misschien idd iets met muziek, of kijk eens naar peutergym. Heeft mijn zus gedaan met m'n neefje en die vond dat geweldig. Benieuwd of ze leuke tips hebben bij het cb. Hier liggen er ook veel folders en flyers (heb daar zwangergym dus vandaar dat ik het weet haha).

Zo maar eens rustig opstarten, proberen vandaag wat boodschappen te doen zodat J weekend alleen de verse dingen hoeft te halen en even bed verschonen zodat ik in lekker schoon bed thuis kom straks (zul je zien dat vannacht alsnog m'n vliezen breken).

Geplaatst

Henne nog fris en fruitig?

San je kan stemmen op N via Boekenbakkers.nl, als je op Facebook kijkt zie je hoe of wat. Ze heeft een verhaal geschreven gisteren en ik heb gevraagd via Fb of jullie willen stemmen. Ik ben daar nooit zo van maar maak voor N wel een uitzondering natuurlijk, ze is zo enthousiast!

Geplaatst

Lekker op het gemakje doen Henne!!

Caro dat ga ik vanmiddag een beter bestuderen. Want ook N is een forumkindje nietwaar??? Dus die moet flink gesteund worden door de "tantes"!!

Geplaatst

Hi meiden,

Rustig hier! Even laten weten dat ik vanochtend nog maar een klein beetje rood heb gezien en niet meer in druppels als gister... Het kan dus nog steeds;-) Blijven jullie nog even meeduimen?!! Verder in afwachting van instructies vanuit Gent in verband met het monitoren van mijn cyclus de komende maanden en vanochtend toch maar bij de huisarts een verklaring gehaald om de Fraxiparine mee te mogen nemen het vliegtuig in. Je weet ooit nooit niet he?!

Meiden, een fijne dag vandaag... Spannend zo voor een aantal hier!

Geplaatst

Ceeke, we blijven duimen hoor!!

Caro, ik heb gestemd hoor. Leuk verhaal overigens.

Verder weinig nieuws te vertellen. We hebben besloten om in april het hele huis af te maken. Dat betekend laatste dingen voor de badkamer. Deur erin e.d. en de keuken vervangen. Nu nog de opstelling bedenken. We hebben kastjes genoeg. Ben nog opzoek naar een afzuigkap 90 cm breed.

Dat betekend ook de woonkamer schilderen.

wie weet heb ik straks nog een mooie wandkast in de aanbieding. Modern licht eiken. Ik vind hem te groot En wil al mijn servies in de keuken hebben.

Dus toch best wel druk in april.

Geplaatst

Ceeke blijf gewoon duimen hoor!!! Is het monitoren voor een nieuwe poging of is dat voor nu als je zw bent???

Ruby druk dus straks. Wel leuk om het helemaal te doen zoals jullie het willen.

Hier net terug van het 18 maanden consult. Had er heel wat van verwacht, P had ook vrij genomen. Het is gewoon een wat uitgebreider consult. Hij weegt 9,7 kg schoon aan de haak en is 77 cm groot. Hij groeit netjes en zijn ontwikkeling gaat ook zoals het hoort. We doen het goed, zeggen ze vast tegen de meeste ouders, maar ik voelde toch iets van trots in mij opzwellen. Zo van: "zie je dat wij het op onze manier goed doen"

Geplaatst

Jullie doen het toch ook hartstikke goed San!

Ruby wat een plannen weer. Als de keuken maar voorspoediger verloopt dat de badkamer toch? Wel leuk om mee bezig te zijn.

Ceeke, we blijven duimen tot het absoluut zeker is dat het niet gelukt is. Want als het wel gelukt is blijven we duimen tot de eerste echo, de tweede etc. ;-)

Geplaatst

Trouwens net R weer naar de opvang gebracht en nu weer alleen thuis. Teveel tijd om na de denken en dan komen er ook weer minder prettige herineringen boven :((

Heb straks om 15.30 wel een afspraak bij de kapper staan, even de boel uit laten dunnen, is hard nodig!!

Ga maar eens wat fotootjes maken van te verkopen spulletjes......

Geplaatst

San, herkenbaar die minder prettige herinneringen. Dat is 1 van de belangrijkste redenen waarom ik altijd maar doorga en doorga en zelden dus echt niets doe. Super dat R. Weer helemaal is goedgekeurd!

Ceeke, nog alle kans meissie! Houd moed!

Zit weer in de kolfkamer, gezellieee :-)

Geplaatst

Fijn, die kolfruimtes: NOT! Ik heb zelf ook op de meest rare plekken zitten kolven waarbij er soms ook gewoon doorlopende inloop van collega's was. grrr.Leuk al die wetgeving en procedueres over kolfruimtes, maar in de praktijk komt er niets van terecht.

San, wat fijn dat R weer goed gekeurd is!

Hier ook herkenbaar dat er regelmatig minder prettige herinneringen boven komen. Ik heb de tactiek ontwikkeld om alles verstandelijk te beredeneren ipv emotie toe te laten en te ervaren. (tja, is ook niet goed). Manlief is hierdoor best een beetje angstig voor een postnatale depressie omdat ik nog steeds niet volledig het overlijden van mijn vader heb verwerkt, hetgeen inmiddels al 8 jaar geleden is. Hij is van mening dat dit toch ooit naar boven moet komen.

Vandaag heb ik exact om 13.15 uur mijn afwezigheidsassistent van mijn werkmail ingesteld! Ik ben er even klaar mee! 24 juni ga ik deze weer voor het eerst openen. Nu lekker gaan bijkomen en genieten van mijn verlof.

Verder weer een controle bij de gyn gehad. Alles was in orde en ukkie ligt nog steeds goed op groei. Wat een heerlijke dag vandaag!

Geplaatst

Wen fijn dat je het nu lekker rustig aan kon doen en nog fijner dat je controle weer goed was.

Heb door het onderdrukken van mijn emoties er nu een heerlijke migraine aanval in opkomst. Hopelijk is ie nog de kop in te drukken met brufen anders is het vanavond imigran. Fijn hoor al die vrije dagen, hihi, sommige willen graag vrij, ik ben nu momenteel liever aan het werk. Hoewel ik daar anders over denk als ik straks weer een hele reeks achter elkaar moet werken........

Geplaatst

Wen heerlijk zeg!!! genieten hoor dat je nu lekker alles op je eigen tempo kunt gaan doen! En lekker bezig met de babykamer, leuk hoor!

San fijn dat R het zo goed doet! En ja dat jullie soms een botsen zal best moeilijk wezen, aan de andere kant heb je een kereltje met pit en dat is toch ook leuk?

Ik vermoed dat ik ook nog weleens zal gaan botsen met J hoor, daar zit volgens mij ook echt een koppie op!

Meid wat moeilijk toch dat je het soms zo zwaar hebt! Dikke knuffel voor jou!

Henne koekie nog op z'n plek dus...joh wat zul je er naar uit kijken nu of niet? Ik hoop echt voor je dat het niet zo lang meer gaat duren hoor!!!

Tool hoe is het met jou?

Ceeke fijn dat het bloeden gestopt is...de duimen draaien hier hoor. Wta is het weer spannend voor jullie!

Hier vandaag een onrustig dagje. Vannacht heeft J goed geslapen, vandaag is het mis. Krijsen...echt ongelooflijk wat een geluid zo'n klein muppie kan produceren, verwonder me er elke x weer over. G. is nog ziek thuis dus vanmorgen heeft ze heerlijk bij hem in de draagdoek gelegen terwijl ik een lunch heb gedaan met een vriendin, vanmiddag ligt ze lekker bij mij.

Mijn wortelkanaalbehandeling krijgt morgen nog een staartje. Ik zit nog op 8 paracetamols en drie brufen á 400 mg. Toch de tandarts maar weer gebeld, morgen weer komen....brrrr

Verder hebben we besloten om volgende week toch een paar dagen weg te gaan. G. heeft vrij en ik durfde het niet zo goed aan met het cb en het zh (die vanmiddag belden voor een evaluatie) gaven aan dat we het best kunnen proberen. We gaan van dinsdag tm vrijdag in een appartement aan de boulevard in katwijk. Heerlijk even een andere omgeving, lekker wandelen, ergens koffie drinken, broodje eten etc. Even eruit.

Ik zit alleen een beetje te dubben hoe we het doen met slapen. Ik stop haar nu heel strak in in het ledikant, met een campingbedje kan dat natuurlijk niet. Er is wel een groot bed over daar maar dat is misschien een beetje zielig om zo'n druppie in een groot bed te leggen?

Geplaatst

Je kan idd haar matras meenemen van haar ledikantje, maar je hebt ook in bekende babywinkels van die reismatrasjes. Is niet zo heel groot om mee te nemen en zijn niet heel schreeuwend duur. (althans, een paar jaar geleden). Dat reismatrasje is overigens wel vaak wat dunner als het normale matras.

Of van iemand een wiegje / mand oid lenen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden