Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@meiske en familie, heel veel sterkte vandaag. De kaarsjes branden ook hier weer.

@Henne, als ie nog zo klein is gewoon bij je nemen. Hij voelt ook aan dat het anders is, zieke pap en druk bij mam. Al valt ie in slaap in je armen ook voor hem is geborgenheid nu heel belangrijk.

Hier helemaal stijf, wel aardig geslapen. Maar komt ook door de pmolletjes. Onwijs smerige spoelmiddelen, maar goed voor behoud van tand doe ik een hoop. Blij dat ik morgen langs tandarts kan, want spalk is echt haastwerk geweest. Zitten scherpe randjes aan, pfff.

Kleine meid vindt het maar raar, lip goed stuk dus heel ander gezicht, wil voelen en moet ook voorzichtig doen.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh Henne wat balen zeg dat het nu zo loopt. J heeft idd vast heel veel spijt van die opmerking en Th vind het vast niet erg om even lekker bij mama te liggen..... Het CB komt echt niet kijken hoe je erbij zit hoor of hoe het huis eruit ziet. Wie weet regelen ze wel extra hulp voor je als je verteld hoe jullie er nu voorstaan?? Even paar daagjes extra ondersteunig voor een paar uurtjes misschien?? Gelukkig je ouders vanmiddag zodat je niet "alleen" bent en lekker van je afkletsen, huilen en genieten van hun verliefde blikken op jullie mooie Th!!!!! Sterkte meis, maar net wat er gezegt is. Nu is het heel frustie en vervelend, maar over een paar dagen sta je er weer beter voor. Daar heb je nu wel niks aan bedenk ik me gelijk... Beterschap voor J..

Babeth alles is al gezegt. Mooie en vooral vele reacties op fb. Wat een prachtig gedenkplekje... XXX voor jullie allemaal!!

Dublin gelukkig wat kunnen slapen!! Dus eerst tandarts morgen en daarna tp??? Spannend. Heb je nu ook een erg verkleurd gezicht, of valt dat wel mee? (gewoon nieuwsgierigheid hoor!)

Hier alles goed. Verder even weinig te melden. Van het weekend weer naar mijn vader, eindelijk weer eens. Heb hem gemist en kan hij de voortgang van zijn kleinzoon weer zien!!

Geplaatst

Hallo meiden,

allereerst wil ik jullie allemaal bedanken voor de onwijs lieve woorden. Het is weer een moeilijke dag en ook de aanloop er naartoe, dat merkte ik wel. Drie jaar...op bepaalde momenten lijkt het heel ver weg en dan weer zo kort geleden!

Dublin jeetje wat heb jij een rot smak gemaakt en dan de gevolgen daarvan, sjonge jonge! In ieder geval een mooi rijp eitje en een bevruchting...nu hopen dat de rest super zal verlopen en dat je ook goed zal herstellen!heel veel sterkte en ook vooral succes.

fren en Mik, beterschap met jullie hummels, het houdt echt niet op he, en dan komt bij jullie Fren écht alles tegelijk, het werk, de actie van je collega ( en bedankt :(. ), alles wat stuk is gegaan....pffff

Henne wat ontzettend ellendig dat net nu J ziek is geworden zeg, kan me voorstellen dat het huilen voor hem net te veel was maar jouw reactie kan ik me nog beter voorstellen. Wat Dublin zegt, ik zou Th ook gewoon lekker bij je houden hoor.de geborgenheid is echt zo belangrijk. Ik kreeg in het begin als tip van de kraam, als het kan wakker wegleggen zodat een kindje zelf in slaap leert te vallen maar troosten,knuffelen als het huilt.

fijn dat je ouders komen en beterschap voor J!

es hoe is bij jullie de nacht gegaan?

Ivfsh, is E ook weer wat aan de beterende hand? En jij?

hier in ieder geval een vrolijke I. Ze slaapt nog veel maar is verder echt aan het opknappen.

eens kijken of ik nog wat uit mijn handen ga krijgen vandaag

Geplaatst

Knuffel Babeth!

En jee, Henne das niet tof. Maar zijn reactie ook wel herkenbaar. Mijn man kan er ook slechter tegen dan ik (zelfs toen ik "out" was van die 40,7). Alleen nu het zo vers is bij jullie -en jij zo moe- is dat extra zwaar. Knuffel ook voor jullie. Hopen dat het bij J blijft en hij snel weer fit is.

Ik had allemaal afspraken vandaag, maar Bink op het kdv was geen succes. Hij leek fitter vanochtend (na in de nacht wel om de 1,5u wakker te zijn en tussen 4-6 uberhaupt niet willen slapen nu al dagen). Maar helaas ging het echt niet daar. Naast snot geeft hij ook in grote golven over bij het hoesten weer. Arm ding. :(

Hij slaapt nu al even in de maxi cosi, ik laat hem voor nu maar even. Kan hij uitrusten en ik uurtjes werk verstauwen!

Dublin, heftig hoor allemaal. Bikkel jij!

Geplaatst

Oh Mik wat is dit balen zeg, sneu voor de kleine jongen en vervelend voor jullie. Nu ligt ie dus lekker te slapen, hopelijk voor jou houdt hij het even vol....

Henne al weer onder de vleugels van mams??? Zelf weer even kind zijn. X

Babeth fijn dat I zich al weer wat beter voelt.

Hier weer alleen, R is net naar de opvang en ik weer wachten tot ik mag gaan werken. Ze zijn bij ons in de instelling nu tot in het onmogelijke hygiëne maatregelen aan het invoeren. Vrijdag weer inspectie van de GGD. Pff ben meer bezig met handen wassen, handschoenen aan en uittrekken en "de regels" naleven dan tijd in de bewoners investeren. Erg frustrerend, maar moet nu eenmaal. Hopelijk komen ze vrijdag ochtend niet inspecteren bij ons, dan ben ik er nl tot 13 uur ;)

Goed dat er soms weer puntjes op de i gezet worden en iedereen weer attent op zijn eigen handelen, maar dit gaat echt heel ver.. Zelfs brood smeren en koffie delen met handschoenen aan :o

Geplaatst

Hè meiden, ouders net weer weg. Diepvries gevuld, kippensoep staat op, strijk gedaan en oma heeft lekker Th gebadderd :-) Die heeft wel beetje moeilijke dag, regeldag? Dag 14? Of gewoon van slag omdat de verpleegkundige hem vanochtend even wilde zien en hij dus wakker gemaakt is. En dat dan alleen om even naar z'n navel te kijken, eigenlijk beetje stom maar oké. Was nog heel jong ding,maar moet zeggen dat het wel even fijn was weer te horen dat we het gewoon goed doen zo. Je moet doen wat bij je past en natuurlijk is bij je nemen prima, maar laten huilen mag ook als dat even zo uitkomt. Ja tot op zekere hoogte natuurlijk ;-)

J voelt zich wat beter, koorts lijkt ook wat gezakt maar je weet natuurlijk niet hoe snel dat weer terugkomt. Ik ben errug moe, maar sleep me er deze dagen wel doorheen. Wel besloten om als ik puf heb een kolf te gaan kopen, dan kan J als die weer beter is een late voeding overnemen met een flesje en ik hopelijk wat meer slaap pakken.

Geplaatst

Groot gelijk Henne, die paar extra uurtjes slaap zullen jou dan vast erg goed doen.Fijn dat er wat hulp was vandaag en hopen dat het met J snel beter gaat!!

heb je trouwens al iets gehoord over de datum waarop je schoonouders willen komen?

Tuut tuut dat was Fren ;-). Wat is het geworden? De Corsa?

Geplaatst

Gats Fren, dat is echt naar. Arme F :-(

Dames: groene ontlasting? Geen zorgen over maken? Ik lees dingen over kma als ik google, maar dat zou dan toch al eerder geweest moeten zijn? Misschien de pro biotica?

Truste meiden, we gaan voor een rustige nacht! xxx

Geplaatst

Groen kan komen als moeder dag ervoor bijv spinazi heeft gehad dacht ik?

Fren, klinkt niet goed. Nooit van gehoord. Bink ook ziek nog.

Geplaatst

Prei.... Maar dan nu pas? Vanmiddag nog 'gewoon' geel. Wacht maar even af of het eenmalig is voor ik verder ga denken. Las ook al iets over teveel voormelk, maar dacht dat het hele voor- en achtermelk verhaalmalweer achterhaald was? Word soms beetje moe van al die tegenstrijdige bv theorieën :-/

Geplaatst

Fiene ook wel eens groene poep, geloof niet dat dat kwaad kon.

ze slapt nu gelukkig al sinds half 9, hoop dat dat zo blijft...

henne, nie teveel googlen, op je intuïtie vertrouwen, zit echt goed!

Geplaatst

Heftig Fren, hoop dat ze het niet te benauwd krijgt, sterkte!

Henne, ik schrok toen de ontlasting van I ineens een andere kleur had, toevallig dat de h.a. Op dat moment bij ons op visite was...ontlasting mag alle kleuren hebben behalve zwart ( oud bloed) ..,,

Ik verwachtte destijds geen kleurwijzigingen omdat I kv kreeg...

Geplaatst

Even (erg) ego hoor..

Sjonge jonge, 4e nacht bink om de 1,5 uur wakker. En dan niet echt zachtjes huilen ook! Last van boeren en snot. Geen koorts meer gelukkig. Maar na al die wakker momenten ook nog om 4u, 5u en dan vandaag 6u klaar wakker en willen spelen. Kaput hier! Ook al ben ik blij dat hij zich dan weer zo vrolijk voelt.

Ik kon er vannacht zelf even niet meer tegen hoor, geduld was op. We zijn net weer een klein beetje op de rit na het vorige ziekgedoe (toen ook bijna een maandlang zulke nachten) en dan is het weeer op zijn kop. Ik zet man nu ook echt vaker in, die liet mij het altijd doen in de nacht (ja ehh, ik heb geen tieten), hij wordt toch ook wakker van het gehuil. Bovendie werk ik dan wel minder dan hij, maar inmiddels best veel en heb het ook net zo druk met die kleine erbij. Ook al heeft hij een vorm van reuma.. Ik heb alweer maanden chronisch slaapgebrek nu. Al doe ik dat uiteraard met en voor liefde.

Maar het is wel tijd dat ik meer los kom van Bink. Man gaat skien binnenkort, maar ik zelf kan geen kant op omdat een avond- of nachtfles nog niet echt gaat.

Enfin, sorry: genoeg geklaagd! Tijd voor actie. Ofzo.. :) Nu eerst bijslapen dadelijk, i hope!

Knuffel iedereen, hopelijk de meeste wel een ok nacht.

Xxx

Geplaatst

Fren die arme F... Beterschap voor de zoveelste keer....

Henne poep en zeker van bv kan alle kleuren van de regenboog hebben, mag idd alleen niet pikzwart zijn. Fijn om te horen dat jullie het goed doen he? Ook al was het een jong ding hihi. Lekker dat er wat klusjes voor jullie gedaan zijn. Niet echt fijn he, al die tegenstrijdige berichten over bv. Nogmaals volg je gevoel, dat klopt meestal meer dan de boekjes en adviezen van anderen. Fijn ook dat het met J wat beter lijkt te gaan.

Mik heftig lijkt me dat, thuiswerken en een kleine om je heen. Slopend zeg elke anderhalf uur wakker. Pff hopelijk heb je nog wat bij kunnen slapen.. Maar jouw afgekolde melk wil hij niet in een flesje? Tja hij zal het toch moeten leren en anders heeft ie een keer geen avond/ nachtfles. Ook geen ramp toch?? Als hij merkt dat het echt niet werkt door te weigeren dan komt mama er toch wel aan. zo kom je anders idd nooit "los" en aan jezelf toe, juist nu je het zo hard nodig hebt.

Dublin veel succes vandaag. Bij de tandarts maar vooral de TP!!!!!!! Dat dit de plakkerd maar weer mag zijn!!!!!

Hier pijn in mijn kop en een drammend ventje dat al weer vroeg naar bed terug wilde. Dus die ligt nu te brabbelen in zijn bed. Lijkt soms wel of hij liever daar ligt dan beneden bij mij wil zijn. Ach een fase zal ik maar denken.....

Hij wil al weken geen avondeten meer mee-eten wat hij al heel lang netjes deed. Soms eet hij ineens weer als een bootwerker 1 avondje. Alleen potjes nog maar lijkt het. Hij gaat dus regelmatig met alleen een klein toetje op naar bed 's avonds. Ze zeggen geen zorgen om maken, doen we ook niet echt. Maar vind het nu toch wel weer tijd worden dat hij over deze fase heen gaat komen. Maken er geen drama van of zo. Wil hij niet eten, prima, bieden het nog 2 x aan en laten het er dan bij. Hij eet ook altijd zelf en helpen mag al heel lang niet meer. Misschien wil hij niet meer groeien of zo?? Of is nu al met zijn lijn bezig -lol-

Geplaatst

he mik, ego is toch helemaal niet erg! Ik heb sowieso bewondering voor je dat je de bv zo lang volhoudt. Tuurlijk, het is voor het manneke heel goed, maar voor mama inderdaad slopend. Die onzichtbare touwen zitten toch wat steviger vast dan als je kind kv krijgt. En frutrerend he, dat ze op de creche wel 'gewoon' drinken en eten? Doet fiene ook, wij krijgen er geen normaal drinken (behalve de fles in) maar op de creche lukt het ze wel. Misschien toch een week doorzetten en standaard 1 voeding met de fles doen? Momentje van kiezen of delen voor binkie. Maar hoe dan ook, die nachten zijn slopend, dat vind ik al, en f is maar 1 keer per nacht wakker.

Arme fientje, ze klinkt echt naar... heeft gelukkig geen koorts, maar dat klopt ook wel weer met pseudo-kroep; de stembandjes zijn dan opgezwollen, waardoor ze hees klinken en een soort blafhoest hebben. Gelukkig drinkt ze wel goed en slapen ging eigenlijk ook boven verwachting; alleen om 4 uur wakker omdat ze niet uit haar hoestbui kwam. Zat op haar billetjes met konijn in haar hand zachtjes te jammeren in bed tussen de hoestbuien door. Heb overal gelezen dat je ze vooral moet afleiden en rustig moet houden, dan zakt de hoest en dat lijkt inderdaad te werken. Dit zou met een dag of 2-3 over moeten zijn, dus hopelijk brengt ze de vakantie niet in gevaar. (Slechte mama!)

Dublin, heel veel succes vandaag! Hoop dat het ei een gouden ei van columbus blijkt te zijn!

Henne, hoe was de nacht?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden