Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

kalimera!

caro. wat balen dat t zo gelopen is.

dublin. hier ook een ondergesneeuwde boel. zit nu in de auto te wachten totdat t gebouw open gaat. heel veel succes met de punctie dadelijk!!! hoop dat alles goed gaat!

heb geen zin vandaag. heb eerlijk gezegd al n hele lange tijd in iets. zal nog n nawerking zijn van alles wat er gebeurd is. baal daar wel van. wil weer plezier krijgen. ach. zal wel goed komen. weet in elk geval dat ik niet veel afspraken moet maken. geeft me nog meer een onrustig gevoel.

nog vier minuten en kan naar binnen. de warmte in.

hoop dat de zieken onder ons zich beter voelen.

fijne dag allemaal!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoera J 38.3. Is wel een klassieker he, man ziek door de gebroken nachten. Nacht op zich redelijk, vind wel dat Thomas veel rochelt, en zelf sinds gistermiddag weer last van darmen. Ik denk dat we dagje met z'n drietjes gaan slapen tussen de voedingen door.

Dublin succes!

Mik, beterschap voor binkie

Tool, neem de tijd lievie

Geplaatst

Henne welkom in de wereld van pasgeworden ouders!!!!! Nee alle gekheid op een stokje. Vervelend zeg, dat J nu ziek is. T aan de rochel. Pfff in dat opzicht kun je beter in de zomer bevallen. Hopelijk zijn de mannen er snel weer bovenop en jij ook natuurlijk. Grappig he, dat scheelkijken.

Tool, meis hele dikke knuffel!!!!!

Mik binkie weer verkouden, hopelijk weer snel beter.

Es een goede dag gister, als ze verkouden is zal ze ook de speen vaker uitspugen, ze moet toch ergens doorheen ademen. Die fase van speenverliezen is niet zo lang hoor. Dat is iets was ze snel zelf kunnen hihi. Je hebt er idd van die speciale doekjes voor, hoewel R daar niks van moest weten. die had vlotjes door hoe hij die speen terug in zijn mondje kon steken.

Caro hopelijk gaat P het toch een keertje leren zich beheersen. Straks veroorzaakt hij alleen maar meer problemen tussen hemzelf en de kleintjes. Hoe harder hij tekeer gaat tegen ze, hoe minder ze zullen luisteren. Is een cursus geduld niks voor hem???? Excuus van druk op werk e.d. is wel makkelijk, maar thuis hebben de kindjes daar echt geen boodschap aan en zorgt ook niet voor gezelligheid. Balen zeg, wel goed van hem dat hij het erkent en voor het eerst sorry heeft gezegt. Misschien de ommezwaai?????

Fren balen zeg zo'n nacht weer, succes deze drukke week. Breekt zo op.

Dublin sterkte vandaag. Hoop op een aantal mooie eitjes van hele goede kwaliteit!!!!

Babeth jullie een goede nacht gehad????

Hier lekker om 22 uur naar bed gegaan en om 6 uur wakkergehuild. Mooie deal toch? gister verjaardag gehad en waren pas om 20.30 thuis. R had daar ruim 3 uur geslapen dus was nog erg wakker. Om 21 uur naar bed en gelukkig weer gaan slapen. Hij zit weer in een fase van "ik schop, sla en bijt mijn moeder lekker wanneer ik daar zit in heb" Soms is de neiging er om hem een gooi door de woonkamer te geven, vaak tot 10 tellen hier. Dat doet echt pijn met de vlijmscherpe tandjes van hem. Het is maar een FASE!!!!!!!!! pomtiedom......

Geplaatst

Gaat weer lekker hier zeg!

Mik gelukkig weten ze nu wat het is want niks vervelender dan klachten zonder aanwijsbare oorzaak.

Henne sterkte, rochelende babies komen vaak voor, zou het aanzien en anders ha bellen, gaan slapen met z'n allen is altijd een goed idee!

Dublin heel veel succes!

San bijten is niet leuk, Bram heeft het een paar weken gedaan maar is er opeens weer mee gestopt.

Tja cursus geduld, hij heeft het alleen bij huilende babies dus... maar dat hij sorry zei was ik wel blij mee, heeft ie er in ieder geval over na gedacht.

Fren, ze spreken het af hoor, telepatisch! Hier ook onrustige nacht al was het gelukkig maar 1 keer: kwart over 1 Kaat weer huilend wakker en meteen Bram er achteraan. Best moeilijk om er twee tegelijk te troosten maar met afleiden ging het redelijk snel.

Ben er maar weer bij gaan zitten tot kwart voor 2, toen Kaat in een andere slaapzak gedaan want ze zit nu in een dikke met mouwen, daar heb ik een maat 70 en 90 van dus moet zij in de 70 en die is eigenlijk te klein dus volgens mij vindt ze dat vervelend, ligt er als een worst in. Gelukkig had ik nog een iets dunnere met mouwen. En gelukkig wordt het weer iets warmer dus kunnen ze binnenkort weer zonder mouwen.

Hier vrijdag naar de optometrist: N moet een bril. Ze knijpt al weken met haar ogen bij tv kijken en eerst ontkende ze het maar nu ziet ze het wel in. Ze vindt het niet leuk de ijdeltuit maar ja, zal wel moeten...

Geplaatst

Mik fijn dat ze weten hoe en wat. Maar wat schrikken zeg! En wat enorm vervelend voor haarzelf vooral!

Caro moeilijk zo'n kerel of niet? Je zou hem achter het behang plakken!!!

Henne wat vervelend dat J ziek is!!! Kun je er nu idd niet bijhebben, het is al alle zeilen bijzetten zonder ziekenboeg hé? Stuur iemand op pad naar de apotheek en haal al het denkbare in huis wat je nodig kan hebben!!! Ook voor jezelf!

San moet wel lachen om je beschrijving van je 'gevechten' met je kleine man! Heerlijk zeg dat hij zo drie uur ergens anders slaapt!

Mik, Fren en Caro allemaal brakke nachten...Hier ook! Half twaalf lagen we erin en onze dame heeft lopen spoken tot kwart over 2. Elke x de speen kwijt! Ik heb er nu gewoon een spuugdoekje aanzitten maar blijkbaar is dat niet heel handig?

Op naar de eerste kraamvisite van deze week! Bleeggggghhhh!!!!

Ik ga wel even goed kijken of ik alle kraamvisites door laat gaan hoor, maar aan de andere kant wil ik er ook een x vanaf zijn, J is nu al tien weken en ik ben er nog lang niet doorheen!

Geplaatst

Oh en vraagje...zou ik J al in een slaapzak met mouwen kunnen leggen? Of is ze daar nog te klein voor? Lijkt me zoveel warmer en ik wil graag uitproberen of ze ook gewoon in bed kan liggen zonder omslagdoek of dat ze zichzelf wakker maait.

Geplaatst

Es er bestaan hele kleine slaapzakjes hoor. R slaapt ook al in een slaapzakje vanaf eh erg snel ik geloof ongeveer 2 maandjes. Best handig, die aap van ons schopte zichzelf steeds blood. Belangrijk is dat ze de armpjes en het hoofdje niet door de openingen kan wurmen en verstrikt raken. Armsgaten zijn nog wel eens te groot was mijn ervaring. Maar met een naald en draad prima op te lossen en later weer weg te halen als het niet meer nodig is.

Ik deed trouwens ipv een omslagdoek de mouwen van de slaapzak dichtnaaien op advies van CB om uit te proberen, R maaide zichzelf ook elke keer wakker en sliep daardoor heel slecht en onrustig en lawaaiïg. Dan kon hij toch zijn armpjes nog wat bewegen maar niet meer zichzelf wakker slaan. Toen we dat deden kwamen we er pas achter hoe oververmoeid hij was. Hij heeft 3 dagen aan 1 stuk doorgeslapen, met alleen wakker tijdens de voedigen. Na een paar weken was dit niet meer nodig en nu dus een engeltje van een slaper (momenteel)

Tja mijn gevechten. Is niet altijd even leuk, als ik het teruglees kan ik er zelf ook smakelijk om lachen. Maar op het moment zelf doet het echt pijn.

Soms durf ik het bijna niet op te schrijven dat wij zo'n goede slapen hebben. Hij is er gelukkig heel makkelijk in (en wij ook) slepen echt overal zijn logeertas mee naar toe zoals ik die noem met zijn matrasje van prenata.l (ideaal opvouwding), slaapzak, dekentje, slaapknuffels en speentje en zijn bedje. Moe is slapen bij wie we ook zijn en hij doet dat gelukkig prima.

Ben zo blij dat wij die slaapgevechten van sommige van hier niet hebben. Wij hebben ook wel eens een onrustige nacht en zijn dan helemaal gebroken, heb respect voor degene die er nachtelijks mee te maken hebben. Overdag niet slapen is tot daar aan toe, maar 's nachts.......

Geplaatst

Maar als ik haar in een slaapzakje doe moet ik dan een gewatteerde of niet gewatteerde? En dan wel of niet dekens erbij over? Heeft de Hema ook kleintjes denk je?

Joh geniet er maar van hoor dat jullie mannetje zo'n lekkere slaperd is! Heerlijk! En ik houd mezelf maar voor ogen dat dit een fase is en over gaat! Aan de andere kant...als ik kijk naar mijn zusje met vier kinderen...die slaapt al tien jaar lang niet door vanwege de kinderen. Slaapt de een dan moet de ander wel naar het toilet, of er moet er eentje zindelijk worden, of er is er eentje ziek, of er moet er eentje nog een nachtvoeding etc etc etc...........

En nee die gevechten zijn rot...jullie hebben een pittig mannetje!

Geplaatst

http://www.babyslaapzak-shop.nl/index.php?action=home&lang=NL Hier een site met ook meer uitleg over slaapzakjes.

R ligt met pyama in een slaapzakje en daaroverheen een dekentje gestopt in een dekbedovertrek. Als wij dit niet doen dweilt hij nog meer door zijn ledikant heen.

Caro haar kindjes liggen in een slaapzak zonder dekentjes en die hebben het ook niet koud.

Het is een kwestie van uitproberen. Als het nekje aangenaam aanvoelt heeft de kleine het warm genoeg. Handjes en wangetjes zijn geen goede graadmeter en al snel wat kouder.

Geplaatst

Es ik had met 6 maanden nog kraambezoek. Ze wachten maar hoor! Jullie hebben je handen vol zat. En elke keer leuk doen als je je niet zo voelt is slopend.

Omdat wij er zolang op gewacht hebben is de rij kraambezoek langer en onze drang om er niet over te mogen klagen groter. Ik zat ook daar best vaak klem in.

Geplaatst

Ik heb allebei. alleen als het echt heel koud is gebruik ik die met mouwen. Die kan je er meestal ook afritsen. Nu ligt hij in zijn winterslaapzak zonder mouwen maar met pyama. Het is ook altijd lekker fris op zijn kamertje.

In de zomer ligt hij er in zijn rompertje in of alleen een luier en wel een lakentje zodat hij wat stil blijft liggen.

Geplaatst

Testr, Fijn overigens dat ze nu weten wat je moeder heeft!

es, ik heb dan geen ervaring met zelf kraamvisite en een eigen kindje, maar ik persoonlijk zou het ook even rustiger aan doen met de kraambezoeken. Snap natuurlijk wel dat iederenpen graag jullie wondertje wil zien en bewonderen, maar echt, ze gaat niet weg en ik zou echt zorgen dat jullie wanneer rust hebben. Het zijn toch allemaal indrukken die J. Meekrijgt, of ze nu wel of niet uit de wieg of mand of bedje wordt gehaald. Zeker omdat ze al zo onrustig is.

Volg je gevoel en ik denk niet dat men het erg zal vinden om wat later op bezoek te komen. Knuffel ook voor jou meid!

san, zou je niet zeggen van R. als je hem zo op een foto ziet staan dat hij zo'n gevechten met je levert. Kan me wel voorstellen dat je m af en toe wilt rondslingeren, hihi. Maar nee, effe serieus. Leuk is het natuurlijk niet altijd. Hoop idd dat het een faaaaase is,

x

Geplaatst

Es nog even over je kraamvisite. Nomaals doe waar jij je goed bij voelt. Tuurlijk wil iedereen je kleine meisje bewonderen, maar zij zitten idd niet met de gebakken peren/ huilend en overprikkeld meisje, als ze weer naar huis gaan.

Je kan eerlijk tegen ze zeggen dat ze snel overprikkeld is en zeggen dat een half uurtje meer dan genoeg is toch? Zullen toch vast wel begrip voor hebben neem ik aan.

Geplaatst

San... Alleen tot 10 tellen is denk ik niet voldoende. Als hij je bijt, schopt of slaat.. wat doe je dan?

Als Sanne ons slaat, want ook wij krijgen wel eens een mep, staat ze binnen no time in een hoek.

Daar staat ze dan de longen uit haar lijf te brullen, maar dat negeer ik zoveel mogelijk. En over het algemeen kiest ze dan al snel eieren voor haar geld en komt een knuffel halen en brengen.

Wij hebben in de woonkamer een hoekje, waar ze heen gaat als ze 'straf' heeft.

Geplaatst

Ik kan het niet laten om toch de werkenden onder ons even te plagen.

Ik zit hier ontzettend lui te zijn in mijn pyama. R is na een nieuw gevecht weer gaan slapen hihi en ik zit weer op mijn luie kont achter de laptop op de bank. Net achter gekomen dat ik ongi geworden ben, heb ik dat ook weer gehad van de maand en weet ook waar de migraine aanval van vorige week vandaan kwam. Had er altijd hormonaal veel last van en is heel lang weggebleven, maar ben bang het nu toch weer terug te hebben. Meds zijn er ook weer extra voor in huis gehaald na een aantal jaartjes. Mijn oude doosje is net over de datum dus daar heb ik lang mee kunnen doen, zitten er maar 6 in.

Het is volgens mij retekoud buiten, hondenuitlaters hebben maar dikke beremutsen en handschoenen aan.

Ga nog maar eens een kopje koffie drinken denk ik hihi.

Net wel weer gebeld en mijn luxe 6 uursdienst is omgezet in een 8 uurs late dienst morgen. Weer een zieke erbij op de werkvloer, nr 4!!!! op een team van 13 personen.

Geplaatst

Simba als hij dat doet zeg ik duidelijk au en dat hij dat niet mag doen. Dan zet ik hem eventjes ergens anders idd, Hebben een heel mooi hoekje bij de trap in de woonkamer en dan schreeuwt hij moord en brand, want alleen tot 10 tellen is idd niet genoeg. Zo frapant dat hij het bija alleen bij mijn doet. Hij heeft al eerder zo'n fase gehad, maar ja zijn kracht neemt ook toe naarmate hij wat groter wordt.....

Geplaatst

fiene ligt in een slaapzak met mouwen, zonder lakens of dekens. Daarin heeft ze een pyjama met broekje en lange mouwen aan en een romper, met lange of korte mouwen, net wat uitkomt. Ook pas sinds kort hoor, daarvoor onder laken en deken, maar ze gaat het hele bed door, dus vond het niet meer veilig er ook een laken en/of deken in te hebben. En ze heeft het toch wel warm (checken in het nekje, niet aan de handjes!)

Geplaatst

Hoe essentieel zijn die druppels k en D? Net braaf gegeven maar meneer z'n nekje ruikt helemaal zoet dus vermoed dat hij deel lekker heeft laten lopen :-) opnieuw geven? Of de helft? Of gewoon morgen weer?

Geplaatst

Henne een dagje wat minder kan geen kwaad, je weet nooit hoeveel hij opgegeven heeft, misschien was het maar een heel klein beetje.

Als hij dat nou dagelijk doet kun je overleggen met cb, tot hoelang moet die vit K nog?? Oh dat weet ik niet meer hihi die tijd ligt al weer lang achter ons...

Vit D geven wij ook nog steeds heel braaf elke ochtend en R komt met zijn mondje open naar de lepel toelopen

Geplaatst

Weet het al weer. Met volledige borstvoeding 3 maanden, met kunstvoeding is het niet nodig. Wij zijn toen overgestapt op kv dus kwam het te vervallen.

Geplaatst

Ja dacht ik ook al San, gewoon morgen weer. Morgen trouwens ook intake cb. Ben benieuwd naar zijn gewicht! En gelijk even vragen van verkoudheid/rochelen. Had zostraks beetje toco tholin op lakentje gedaan, in bijsluiter staat alleen tot vier jaar niet direct op huid. Leek goed te helpen maar ondertussen las ik op internet dat het juist helemaal niet zou mogen bij baby's, dus ik meteen bedje verschoond, meneer wakker, ik niet meer geslapen. Ja we hebben echt onze dag hier :-/

Geplaatst

Sanne heeft een pyjama aan, met een slaapzak zonder mouwtjes. Had eerst een gewatteerde, maar daarin had ze het vaak erg warm.

Nu een gewone slaapzak, dat gaat beter. Ze gaat slapen onder een lakentje en een dekentje, maar vaak vind ik haar niet meer onder de deken als ik naar bed ga.

Als ze op haar buik, bovenin bed ligt trek ik haar vaak alleen wat naar beneden, en dan de dekentjes er weer overheen.

Als ze wel helemaal in een vouw ligt, leg ik haar meestal weer terug op haar rug.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden