Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nee Fren geen slechte mama!!! Logisch dat je dat wenst. Zou fijn zijn als jullie dan lekker weer allemaal uit kunnen rusten toch??? en na de vakantie voor de rest van het jaar geen ziekelijke periodes meer!! Is me even ontschoten, gaan jullie weg??

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Avond en nacht hier op zich redelijk, weinig huilen maar wel krap om de drie uur en het is gewoon ook zo koud snachts als je eruit moet. J leek gisteren in loop vd dag beter maar vanochtend weer 39.3 en rot.

Koekie huilt, we gaan er dus maar weer een tiet in hangen....Mik, ik heb er las twee weken mee te maken, maar die afhankelijkheid van mij en dat op moeten springen als het tijd is (en dat voed ik nog niet eens echt helemaal op verzoek) zijn slopend. Bewondering dat je het zolang al volhoudt. Hoop dat Bink eieren voor z'n geld gaat kiezen ;-) en wat vaker de fles accepteert.

Dublin veel succes vandaag!

Geplaatst

Echt super Dublin, alles tenminste niet voor niet geweest meid. Geen tp vind ik zelf nog steeds haast erger dan negatief testen.

J straks naar ga, ben beetje bang voor longontsteking. Moet wel zelf rijden, dat vind ik minder maar hij zegt dag het wel gaat. Gelukkig is het dichtbij.

Geplaatst

Breek effe in...

Ik herken de verhalen van de bv! Slopende tijd en ook vaak momenten gehad dat ik wilde stoppen....zoonlief dronk wel de fles maar de borst alleen liggend dus dan ben je in het openbaar toch beperkt!

Nu na een jaar slaapt Jarno ineens door en is de borstvoeding zooo gezellig! De druk is eraf, ben ik thuis krijgt hij bv, ben ik er niet dan drinkt hij wat anders! Zo vaak gedacht ik kap ermee en als hij 1 is stopt ik ermee en nu.....kan ik niet stoppen haha

Ik heb ervaren bij bv dat je net als zoveel andere dingen je gevoel moet volgen!

Dat ik niet gestopt ben heeft bij mij er ook mee te maken dat Jarno alleen blijft en alles wat ik nu doe is voor het eerst maar ook voor het laatst en dat idee heeft mij onbewust wel gesteund!

Succes en doen waar je je goed bij voelt, zit mama goed in haar vel dan voelt je kind zich ook goed!!!

Breekt weer uit! ;-)

Geplaatst

Zit nu wel met het probleem dat er van alles in mijn mond moet gebeuren. Volgende week wordt een start gemaakt met een wortelkanaalbehandeling (moet i.v.m. de verloren tand) en na 4 weken afgerond. Dus verdoving en foto's. De foto's zijn natuurlijk mijn grootste probleem. Morgen maar overleggen met het zkh.

Mag de komende weken 3 maal naar tandarts, die heeft haar vakantiegeld wel weer binnen met mijn behandelingen. Wortelkanaalbehandeling in 2-en, reconstructie van mijn 2 voortanden en verwijderen spalk.

Maar een tp is echt super, zeker omdat er maar één goed eitje is gevonden.

Geplaatst

Mik, erg pittig voor je hoor!! Ik heb ook bewondering voor je hoe het je lukt om het vol te houden.

Ik vond enkele gebroken nachten met I al pittig , laat staan zoals het bij jou gaat ( en Sen).

In de verlofperiode kun je nog wat slaapjes erbij pakken maar als alles weer eenmaal draait, jeetje!

logisch dat je je man er ook voor laat uitgaan, drinkt B wel afgekolfde voeding als je man de fles geeft?

pas goed op zelf Testr! Oververmoeid, Drukke baan, zorg voor B...

Wat sneu he Fren, F jammerend in haar bedje. I ook zo regelmatig aangetroffen, ik vond dat dan zó zielig, net of ze echt ook even niet meer wist hoe of wat.ik hoop dat ze snel opknapt en dat jullie met een gerust hart even weg kunnen.

Henne jij sterkte met J!lukt het al wat om een ritme te vinden? Ik kan me herinneren dat dat bij ons lang duurde

Dublin wat een goed nieuws, spannend zeg, ik duim voor je!

Hier zijn we gelukkig allemaal weer een eind beter, alhoewel I nog een flinke snotneus heeft, vanmorgen haar bedje weer verschoond ( iedere dag nieuw hoeslaken momenteel).

Lieve meiden ik wil jullie allemaal bedanken voor de lieve berichten en jullie steun!x

Geplaatst

Dublin, mooi en succes nu met alles!

Babeth, fijn I iets beter. Al dat snot he? Houdt niet op.

Ik hoor Bink zijn darmen ook. Moet echt best veel spugen en scheetjes laten, arm ding. En eten is er natuurlijk weer niet bij.

Net weer beetje rust in de tent gekregen. Dankzij N.ijntje op Y.outube, ook gezwicht voor "tv" nu ik.

Lief dat jullie bewondering hebben, maar ik voel me eerlijk gezegd gewoo klem zitten. Ik kan niet eens stoppen nu! Zeker als hij niet fit is, wil hij geen fles van mij aannemen en van papa ook niet altijd. Moedemelk of opvolgmelk, maakt niet uit. Daarom doe ik nu standaard N.utrilon, dat viel eerder goed en als niet opkomt minder erg. Ik pomp me anders suf voor nix en als hij dan alsnog mij wil, ben ik leeg. Voorraad aanleggen lukt gewoon niet als hij zoveel wil drinken.

Henne, hoe was het bij de ha met J? En Th zijn kuchje? En jijzelf?

Tool, jij ook een knuf! En de rest!

Geplaatst

Dublin, wat een supernieuws!

Succes met je tanden. Bij de tandarts hebben ze ook verdovingen die niet schadelijk zijn als je zwanger zou zijn. Je kan daar eventueel voor de zekerheid om vragen. Beter safe then sorry.

Mik, slopend zeg, die nachten! Pfff. Ik herken er eern hoop in.

M. was een totale flesweigeraar. Althans...in het begin wel, maar zodra ik begon met werken werd de fles resoluut geweigerd. Ik heb toen alles geprobeerd. Alle tips van het borstvoedingsforum tot aan speciale flessen. Uiteindelijk lukte het wel met een gewone tuitbeker. Tussen mijn werk door ging ik naar de opvang om bv te geven en snachts was ik ook altijd de pineut.

Net als bikkel heb ik mij ook meerdere keren afgevraagd of het beter zou zijn om te stoppen. (ik gaf ook geheel op verzoek voeding). Aangezien ik toch ook op bepaalde momenten zo intens kon genieten van de bv ben ik uiteindelijk door gegaan.

Na ongeveer 1 jaar kwamen wij wat meer in een ritme en kon ik ook de nachten gaan doorslapen. (ik ben daarna ook gestopt met de bv, maar dat kwam ook omdat wij weer de medische molen ingingen).

Mik, let ook wel even goed op jezelf. Het is namelijk echt slopend terwijl je zelf ook je rust en energie nodig hebt. Kan je eventueel niet wat laten bijvoeden van bv middels een klein lepeltje oid (door een derde)? Dan krijgt hij in ieder geval toch vocht binnen, terwijl jij zelf mischien even een extra uurtje slaap kan krijgen. Alle extra uren zijn dan meegenomen.

Succes en sterkte!

Babeth, hoe is het gisteren voor jullie geweest?

Henne, fijn dat alles best lekker loopt met Th. Beterschap voor J.

Sorry, dat ik de afgelopen dagen hier wat minder was te vinden. De nesteldrang is toegeslagen. Ik heb het spreekwoordelijk op mijn heupen. De babykamer MOET af!!! Ik heb mijzelf tot doel gesteld om voor maandag de babykamer zodanig af te hebben, dat de baby in ieder geval kan slapen etc. (en dan heb ik het niet over een plankje, een extra accesoire etc). Hier dus erg druk bezig met wassen, schoonmaken, babyspullen uit dozen halen en uitzoeken enz. Vandaar even wat minder tijd voor het forum.

Zodra ik weer iets meer rust in mijn kont heb, kom ik weer wat vaker posten. Ik lees wel met jullie mee, hoor en zal zo nu en dan echt wel even reageren.

Geplaatst

Wen we zijn de dag best Goed doorgekomen, met een lach en een tranen zeg maar. Je beleeft ech alles weer opnieuw, overdenkt vanalles en nog wat. En dan struint ons meiske rond en ja, dan ben je ook weer blij en gaan de gevoelens alle kanten op. Het is een uitputtende dag zeg maar. Blij dat ik thuis was en vandaag ook.

Het schiet dus aardig op met de babykamer ? Hihi kan me voorstellen dat je het klaar wil hebben! Kijk uit met je bekken he!

is ook wat, I ging deze ochtend weer vroeg naar bed ( ging zelf Pino pakken en liep naar de deur van de gang) net zat ze in bed te brabbelen, dus ik praat even tegen haar via de babyfoon en wat dat ze? Ze gaat liggen en slapt weer verder!?

Geplaatst

Babeth, een dag dus met mixes feelings. Enerzijds verdriet om N en L, anderzijds vreugde om I. Dat lijkt mij behoorlijk zwaar, zo'n achtbaan van emoties en herinneringen. Wel heel bijzonder om deze dag intiem te herdenken zodat jullie zoons nooit vergeten gaan worden.

Fijn, dat je vandaag ook nog even thuis ben om even de rust te nemen.

Geplaatst

Mik nog een beetje kunnen slapen?? Bv geven als alles naar wens verloopt is al pittig, laat staan zo. Die filmpjes op you tube, wij hebben daar ook beel gebruik van gemaakt een periode om hem stil te krijgen.

Henne ben benieuwd hoe het bij de ha was met J.

Fren dat is waar ook, sorry was ff vergeten. Idd laat je je meisje niet zomaar ziek achter. Hopelijk is ze snel weer opgeknapt, en kunnen jullie genieten van een weekje zon en F van haar logeerpartij!

Dublin wat een geweldig nieuws!!! Idd helemaal top dat die ene het ook echt gaat zijn! Je gebit gaat dus een lange adem worden en een mooie vakantie voor de tandarts :(

Babeth nog een dagje vrij, lekker rustig aan doen.

Ruby hoe gaat het met jou en rustig aan doen???

Wen de nesteldrang heeft dus toegeslagen!!!! Het kan maar af zijn en daarna heerlijk weer rustig aan doen!!

Hier net naar de stad geweest op zoek naar een drinkbeker voor R met oortjes maar zonder tuit. Pfff niks gevonden:( Hele onderneming altijd met kind en buggy op de fiets enzo, maar ook heerlijk dat het kan. Het was wel erg frisjes met het windje en de grouwe lucht. Samen gelunched bij de H.ema. Op de terugweg zat hijal te dommelen, maar bij thuiskomst weer heel actief dus weerlekker gespeeld. Nu ligt ie net weer te slapen, nadat hij hele verhalen in zijn bed aan het vertellen was.

Geplaatst

Dublin, wat goed 1 eitje en een tp.... Succes ook bij de tandarts.

Hoop voor de moeders dat alle kindjes snel opknappen.

San, ik werk elke dag tot 15.00 uur en ga dan naar huis. Maar rond een uur of 12 krijg ik al wel last van mijn rug. En heb al wel 2 kleine keuteltjes gedaan qua ontlasting. Drink nu veel verse appelsap. Dat laxeert normaal gesproken bij mij. Er is wel drang maar komt niets uit. Sorry voor het vieze verhaal.

Fiets wel, want beweging is ook goed voor de darmen. Maar is ook best pijnlijk. Vooral links. Aan welke kant van je lichaam zit je blinde darm eigenlijk?

Dikke knuffel voor iedereen!!!!

Geplaatst

Huh, zit je blinde darm niet rechts? Want daar heb ik t litteken zitten van de blindedarm/buikvliesontsteking van bijna 20 jaar geleden....

Geplaatst

Ruby kauwgom laxeert bij mij ook altijd! Geen idee waar dat ding zit? Sterkte.

Thanks voor het meedenken meiden. Morgen kan vader weer ff oppassen en een vriendin ook binnenkort.

Bink krijst het nu echt uit van de pijn (boeren en scheetjes). Misschien nog ff naar een dokter, maarja die doen en kunnen zo weinig! Vond ik vorige keer ook. Bel zo wel ff naar CB.

Xx

Geplaatst

Blindedarm zit rechts, als je een lijn trekt van je navel naar je heupbotje en dan onderin je buik. Ja, is dat jaar anatomie toch nog ergens goed voor ;-)

J heeft (nog) geen longontsteking, 'gewoon' griep. Uitzieken dus. Lag zostraks te rillen in bed onder dekbed, plaid en met twee kruiken. Even later heeft hij het dan weer bloedheet. Voelt zich hondsberoerd. Th vandaag op zich heel braaf, alleen net veel huilen, twee poepluiers en opeens vond ik z'n koppie ook helemaal klam. Temp genomen, was 37.3 dus prima, maar toch maar even in de gaten houden. Ben als de dood dat hij ook ziek word. Ik ben vandaag overdag nog niet aan slaap toegekomen tussen voeden, bed verschonen, sapjes persen etc door. Zelf spierpijn en hoofdpijn, denk van vermoeidheid en weer van alles doen. Huilen staat me nader dan het lachen. Ritme denken we nog maar even niet over na.

Geplaatst

Eh ik bedoelde ook andere links hihi, nooit mijn sterkste kant geweest ;)

Henne wat zwaar idd, hopelijk is ie snel van zijn griep af en kan jij weer meer rusten tussendoor. Gelukkig heb je een braaf kindje, scheelt al weer. Ritme bestaat nog niet echt in het begin, dat veranderd zo vaak en om de paar dagen. Niet meer dan het echt hoognodige doen hoor, de rest komt wel weer meis.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden