Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Op je tandvlees Henne... Nog wat meer uurtjes kunnen maken? Hoe gaan de krampjes?

Hier zat er weer eens 3u tussen, yes! Begon slecht de nacht, maar we lagen al om 22u te slapen.

Hoe is met de rest???

Kusss

Geplaatst

Nee nog niet babeth, geen koorts erbij en voldoende plasluiers. Wel overleg met cb. Merk ook dat er weer tandjes komen.

Hoe is het met I?

Geplaatst

Nou ja, schrik om half acht wakker en meneer slaapt nog. Dat is vijf uur! Soms snap ik er geen bal van he. Eerst de hele middag en avond tobben en dan opeens vijf uur slapen. Hij heeft nog wel krampjes hoor, in die huiluren vaak ook heel veel poepluiers.

J nog 39.2, moest ha bellen als morgen niet beter ging dus we knokken deze dag eerst maar door en dan verder zien.

Geplaatst

Kalimera!

henne, geniet lekker van het momentje! Balen dat J. Nog steeds niet beter is en dat het nu op jou aankomt. Overlevingsmode aan en het zal zeker goedkomen, ook al is het zwaar. En als je hulp nodig hebt, gewoon vragen. Ze zullen je met liefde komen helpen!

net op t ecd topic een heel verhaal geschreven over emoties. Sommige meiden daar hebben het moeilijk. Geloof dat ik t stukje in een blog ga zetten.

Geplaatst

Lieve Tool...ik heb met tranen in mijn ogen jouw stukje in het ECD topic zitten lezen. Wat ben je toch een mooi mens dat je met deze woorden anderen een hart onder de riem wilt steken! Ik heb zoveel bewondering voor de manier waarop je momenteel je verdriet en emoties probeert een plekje te geven! Je worstelingen zo weet te verwoorden! Dikke knuffel!

Henne whiehoe!!!!!!!! Jullie Th vijf uur geslapen!!! Geeft geen garanties natuurlijk maar feit is wel dat dit hardstikke knap is en vroeg toch? Heerlijk zeg! Hopen dat hij zo af en toe (of heel vaak) zulke uitspattingen heeft! En jakkes zeg wat balen dat J ziek is! Hoe voelt hij zich vanmorgen? Maar ik lees eigenlijk niks van je over het krijgen van hulp, ja je ouders zijn even geweest toch? Is er geen goeie vriendin ofzo die vanmiddag kan komen, J van zijn natje en droogje kan voorzien, Th bij zich kan houden zodat je even een paar uur kan pakken? Je doet het super hoor...het is gewoon hardstikke zwaar die eerste weken! Meid ik was kapot...vond het zo slopend!!! Die nachten met j op mijn buik, dat gehuil...!!!

Testr ook ik vind het zo knap dat je nog steeds zo volhoud! Jouw bv verhaal is wel echt enorm intensief! Moet wel een heel klein beetje lachen om het feit dat je blij bent dat er drie uur tussen zit...jij bikkel! Waar een mens blij mee kan zijn hé! Drie uur is eigenlijk natuurlijk weinig toch?!?

Babeth ik weet gewoon niet zo goed wat ik moet zeggen tegen je. Heb veel aan je gedacht. Dit zijn zulke zware dingen...ik kan er geen woorden voor vinden. Dikke knuffel voor jou, en geef I er ook 1! Fijn dat jullie weer wat aan de beterende hand zijn!

Kaartje drukke tijden voor jou zeg!!! Overspannen collega? Pittig hoor zo'n eigen praktijk als ik weleens hoor van je wat er allemaal bij komt kijken! Hoelang blijven jouw ouders trouwens dit keer? En kun je wel een klein beetje genieten van je kleine neefje? Hoe vind je het tante zijn? Maakt het alles ook moeilijker of kun je juist erg genieten?

Ceeke geniet van je vakantie! Mooie foto's op fb!

Wen krijg je nesteldrang??? Zou ijsbeertje eerder komen? Fijn gevoel als je straks alles af hebt hé! Hoe is het met je bekkenklachten? Kun je het nog een beetje volhouden?

Eef hoe is het met jou? Met alle verhuis- en werkperikelen?

Hier gaat het redelijk. J doet het echt wel heel erg goed sinds maandag! s'avonds laat doe ik haar bij G onder de douche en na een dikke fles slaapt ze eigenlijk wel door tot acht uur. Af en toe wakker voor de speen maar dat is het! En de ochtend slaapt ze vervolgens ook redelijk. Ze komt wel ong elk uur om de speen en ik moet dan wel een kwartiertje naast haar bed zitten voordat ze weer in slaap is. De middagen en de avonden zijn knokken met haar. Ze is dan hardstikke moe maar slaapt dan heel slecht. Ik zit uren naast haar bed, als ik mijn hand op haar hoofd heb dan is ze stil, loop ik weg dan begint ze weer. Misschien klinkt het in jullie ogen luxe maar ik vind het enorm vermoeiend en koudddddddd (het is 15 graden op dat kamertje!). En ik word soms zo moe van dat knokken met haar. Wat doe ik toch verkeerd? De avonden lukt het me vaak helemaal niet om haar in bed te krijgen, ze is dan bijna altijd bij mij in de draagdoek. G is veel weg s'avonds momenteel dus ik heb haar dan eigenlijk altijd bij me.

Vergeleken met waar we vandaan komen gaat het hardstikke goed hoor...ik wil ook niet klagen ofzo. Maar soms baal ik gewoon een beetje...dan denk ik meisje ga toch gewoon slaaaaaaaaaapen!!!!!

Maar goed, de ochtenden zijn al fijn! Vanavond is G thuis, ik ga dan na het avondeten naar bed, even bijslapen voordat ik haar dan onder de douche doe.

Geplaatst

wat een nacht... ben van 3-5 met fiene bezig geweest, heeft zo liggen hoesten. Uiteindelijk kon ik echt niks meer voor haar doen en lag ze nog steeds te jammeren in haar bedje. Ik heb uiteindelijk maar oordoppen ingedaan, want een beetje slaap is toch wenselijk, en uiteindelijk is ze in slaap gevallen gelukkig. Pfff!

Vanmorgen taxi gespeeld, hebben maar 1 auto op het moment. Vin kwam - as usual - zn bed niet uit, dus uiteindelijk net pas binnen, ipv om 8.30 zoals normaal.

Geplaatst

Meiden,

Hier eindelijk een redelijk normaal 1e keer toilet gang. Ben blij maar doet nog steeds zeer van binnen.

Kaartje, ze durven het niet aan wat de verklevingen betreft. Misschien toch eens een second opinion in belgie doen. Want op deze manier gaat het ook niet. Maar dan is er ook geen garantie dat het wegblijft.

Gisteravond nog met inkt zitten kliederen. al mijn vingertoppen zijn lichtgrijs van de zwarte inkt. Maar bloem is mooi geworden. Ben er blij mij.

Dames dikke knuffel, lees mee maar reageer niet overal op.

Geplaatst

Owww Fren jullie ook al! F houd jullie wel bezig hé? Zien jullie het zitten volgende week? Lukt het om alles af te krijgen op je werk of is het gekkenwerk? Wanneer komt je auto?

Ruby wat enorm balen die darmen van jou! Je lijf laat je wel in de steek hé? Lukt het wel om te blijven werken etc?

Wen ik lees in jullie topic dat het met je bekken eigenlijk echt slecht gaat? Ellendig hoor. Wat zal het pittig zijn om alles met zoveel pijn te moeten doen of niet? Laten ze je ook overlopen of wordt je eerder ingeleid?

Geplaatst

Henne probeer het nou niet te snappen, het is een pasgeboren baby! gewoon genieten van het moment hihi.

Es blijft moeilijk bij jullie maar stapje voor stapje, het blijft echt niet altijd zo.

Oh jongens wat zijn we met z'n allen toe aan de lente! Al dat ziekzijn en alles is ook beter te handelen vind ik als het lekker weer is!

Hier gisteravond geschrokken: telefoontje dat schoonvader (stiefschoonvader) met hartklachten in het zh is opgenomen... Hij moest uiteraard blijven voor allerlei onderzoeken maar heeft zelf mijn schoonmoeder gebeld, lijkt voorlopig op hartritmestoornissen dus hoop dat het met medicijnen te bestrijden is. Man wordt 80 eind van het jaar, dus tja...

Merkte dat ik laatst bewust een paar foto's heb gemaakt van oma en opa met de kindjes, zo van, je weet het nooit... Maar goed, we zullen zien, niet te somber wellicht valt het mee...

Geplaatst

Esther zo is het hier dus ook. In de nacht ( het wisselt of dat vanaf twaalf of twee uur uur) slaapt hij prima en in de ochtend vaak ook nog, soms heel even huilen. Maar vanaf eind vd middag is het een drama. Ontroostbaar, de hele periode tussen twee voedingen huilen, veel poepbroeken. Ik kan op die momenten echt wanhopig worden. En ik worstel heel erg tussen in bedje laten liggen en bij me pakken. Met dat laatste is hij wel stil, maar ik heb ook het idee dat hij daarna nóg moeilijke 'gewoon' gaat slapen. Bovendien kan het gewoon niet altijd. Tijdens koken en eten, gaan wij hier echt in de negeerstand. Voel me dan ontzettend hard, maar anders trek ik het zelf niet. Bovendien, hij valt redelijk vaak toch ook echt weer in slaap uiteindelijk, zij het soms pas na 1,5 uur.

Laatste twee dagen is hij ook raar aan het drinken, eerst dronk hij gewoon aan een stuk twintig minuten ofzo. Nu stopt hij telkens al na tien minuten of soms zelfs minder. Hij lijkt dan te slapen, maar als ik hem terugleg is het huilen. Opnieuw aanleggen gaat hij veel iets van max tien minuten tukken. Vraag me af of hij te moe wordt van het zuigen ofzo. Misschien dat ik vandaag of morgen de lactatiekundige even ga bellen.

Ik ben ook nogal meelezend maar niet reagerend, sorry meiden. Het is zo zoeken, we zijn zo met onszelf bezig. Maar denk wel aan jullie. Tool, Ruby, Babeth...moeilijke dagen. En dan Dublin vandaag tp. Mik en Sen en Es' aan het worstelen met zieke en niet slapende kindjes... Jay is de bocht gisteren: moet Th overdag niet meer wakker zijn, zodat hij snachts slaapt? Ja tuurlijk schat, ga jij dat een baby even vertellen?

Wat betreft hulp. Het wordt aangeboden en ik kan het vragen, maar ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat iemand zou moeten doen. Ik doe het minimale en eerlijk gezegd denk ik dat ik iemand anders om me heen, hoe vertrouwd ook, alleen vervelend zou vinden op het moment. Boodschappen ga ik evt wel even aan iemand vragen, maar op zich wil ik ook best graag het huis even uit. Zit al veertien dagen binnen nu, daar word je ook niet vrolijker van uiteindelijk.

Geplaatst

Even iets schattigs tussendoor| ik zit hier te typen en ineens besef ik dat ik kusgeluidjes hoor. Ligt Kaat allemaal kusjes te geven op een knuffel! Met meh-geluidjes erbij hihi. Terwijl ze het bij mij nooit wil doen, heeft ze het kennelijk toch begrepen!

Geplaatst

Ja Henne, even kort rondje! Zo'n mooi moment.

Bink was ook zo lastig de 1e periode einde middag, begin avond. Soms nog wel. Ik legde hem dan plat in de wipper op tafel met een speeltje en muziekie aan. Dat laaste nog steeds, daar wordt ie rustig van.

Misschien voor Henne en Esther ook het proberen waard? Zitten ze vast, dichtbij, je kunt af en toe wiebelen en meezingen met de muziek. Hier bijna altijd een succes.

Tool, benieuwd naar je verhaal. Ga straks ff lezen. Knuf

Geplaatst

Ja Henne is echt een moelijke tijd van de dag die je noemt. En dat blijft de eerste paar jaar ook altijd zo; althans hier wel. Ga nog altijd liever 's ochtends boodschappen doen dan rond 17 uur want dan is het vaak een ongeleid projectiel. Maar heb dezelfde tip als Mik... wippertje op tafel tijdens het koken. Ik had er een met zwart/witte beertjes er aan en daar heeft hij echt vaak naar gekeken en later aan getrokken. Gewoon gezellig erbij tijdens het koken dat is wat hij wilde. Al vrij snel ook hoor. Het was alleen de eerste week dat hij klokkie rond sliep daarna wilde hij al vrij snel meer.

Geplaatst

Wagen staat nog op zolder en is te zwaar voor mij om twee trappen af te tillen. Zou ik het de buurman moeten vragen :/ en wil ook zo graag samen voor eerst naar buiten. J vindt het nu al vreselijk dat hij m niet vast kan houden ed.

Heb wippertje staan, zal eens kijken of dat wat is. Vanmiddag eerst de onderneming cb.

Geplaatst

Caro, wat lief!!!

Fren, beterschap voor F. Naar dat je bijna niets voor haar kunt doen ;-(.

Testr, knap hoe je het allemaal volhoudt!!!

Es, fijn dat het bij jullie de goede kant op gaat/lijkt te gaan. Je klinkt ook iets meer relaxed...

Ruby, fijn dat je een goeie ontlasting hebt gehad. Het is me toch wat met je darmen en je lichaam. Denk je dat ze niets willen doen vanwege de endo en omdat er een kans in zit dat het desondanks terug komt? wat is het toch rot allemaal.

ik ben wel benieuwd naar je bloem als je nu nog met getinte vingertoppen zit, hihihi. foto via D&D fb-pagina? in elk geval een dikke knuffel

Geplaatst

Henne 5 uurtjes!!! Wat goed van Th. Dat aan het eind van de middag is zo bekent. Vandaar dat wij die box op wieltjes helemaal geweldig vonden, sleepten we door het hele huis mee en idd al snel in de wippert. Ondersteunt met handdoeken, zag er niet uit, maar hij was dan wel redelijk stil en we hadden contact. Rustgevend muziekje erbij en ook ik werd helemaal rustig hihi. Ik merkte wel dat ik er op een gegeven moment op rekende dat hij weer "vervelend" ging doen. En ik ben er ook achter dat het bij R zo was als ik dacht dat hij het ging doen hij dit ook daadwerkelijk deed. Die van ons heeft goede voelsprietjes ervoor in eider geval. Jammer dat je wagen nog boven staat, is echt lekker hoor even een klein blokje om. Straks als J beter is gaan jullie lekker samen. Het is niet alleen voor jou even lekker naar buiten, voor Th is het ook lekker om heel eventjes wat anders te doen. Maar vanmiddag dus voor het eerst een tripje naar het cb, dat is al een uitje op zich. Ga je de mc dragen? Ik was zo blij dat die van ons op het onderstel van de wagen kon, ideaal!

Es mooie vooruitgangen. De ochtenden zijn dus al fijn!! De rest heeft zijn tijd nog nodig. dit hebben jullie in ieder geval al bereikt.

Ruby weer een mooie stoelgang gehad vanmorgen, dat is er dan in ieder geval weer uit. Ik wil ook wel een foto zien!! van je kaart.

Hier ook wat. P stond vanmorgen zonder benzine. Alle piepjes en lampjes genegeerd en tja dan gebeuren die dingen. Zo stom hihi. Heeft zijn vader uit zijn bed gebelt om 7 uur die heeft hem naar het tankstation gesleept. Gelukkig was het droog en vlakbij mijn schoonouders.

Geplaatst

Gaaaaaaaaaar! Ook hier weer om de haverklap wakker geweest.

Henne dat klinkt echt overduidelijk als krampjes, veel huilen en veel poepbroeken. En idd de namiddag en avond zijn vaak de huil/jengel/krijsmomenten, afhankelijk van hoe moe en hoeveel geprikkeld. Caro heeft gelijk: probeer het niet te begrijpen er zit weinig logica in en morgen kan alles weer anders zijn. Een wandelingetje raadt ik je ook aan. Je zit nu al zo lang binnen. Effe lekker eruit. J kan nog zo vaak mee dus misschien toch effe vragen of de buurman de wagen wil pakken?

Geplaatst

Sen jij ook weer veel wakker gemaakt dus. Nog de mogelijkheid om zelf mee te tukken??

Hoe was je verplichte avond blijven op het werk? of moet dat nog komen?

Geplaatst

Hoe bedoel je San mee tukken?

Dat van m'n werk was afgelopen dinsdag. Was rond 20 uur thuis. Stelde niet veel voor, beetje zonde van m'n tijd :-/

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden