Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

mij ook mik... maar reden voor opname van fiene was dat ze al een week niet of nauwelijks dronk en uitdrogingsverschijnselen toonde. Voor de rs moesten we in het zh vernevelen, dan krijgen ze een kapje voor, waardoor ventolin verneveld wordt.

Wat ook kan helpen is met binkie naast een stomende douche gaan zitten.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hier uiteindelijk een uitgeput meisje om 11 uur in bed gescjoven. We hebben haar laten huilen tot half 10, maar toen kon ik het echt niet meer verdragen, daarna eerst bij mij en later bij vin op bed gelegen om rustig te worden en daarna konden we haar over leggen en heeft ze geslapen tot half 8. Vin is thuis vandaag, heb haar de fles gegeven en weer in bed gelegd, in de hoop dat ze nog een paar uurtjes pakt.

Es, je doet het hartstikke goed, bij onzekerheid gewoon nog even overleggen met de verpleegafdeling waar ze lag. Wellicht hebben ze nog bruikbare tips. Aan de andere kant; zo'n opname is voor die kleintjes heel heftig, fiene is ook al een maand uit haar doen. Ze lijken het ogenschijnlijk goed te verwerken, maar stiekem komt er toch meer bij kijken.

Geplaatst

Och meiden wat een ellende allemaal zeg, al die zieke en huilende kindjes :-( Vind het zo naar.

Miki ik hoop dat Binkie snel opknapt. Idd stoom van de douche, lekker bij je houden.... Paracetamol wordt volgens mij vrij snel opgenomen, maar het kan ook bij zo'n kleintje lijkt me niet in hele korte tijd alweer in de darmen zitten.

Heel veel sterkte voor iedereen die het nodig heeft, wou dat ik meer kon doen/zeggen.

Geplaatst

Henne jij bent in ieder geval goed voorbereid dat het niet altijd rozengeur en maneschijn is zo'n kindje... Er is al een hoop voorbijgekomen hier, zal in ieder geval wel eens voor herkenning zorgen denk ik.

Geplaatst
Es, je doet het hartstikke goed, bij onzekerheid gewoon nog even overleggen met de verpleegafdeling waar ze lag. Wellicht hebben ze nog bruikbare tips. Aan de andere kant; zo'n opname is voor die kleintjes heel heftig, fiene is ook al een maand uit haar doen. Ze lijken het ogenschijnlijk goed te verwerken, maar stiekem komt er toch meer bij kijken.

Is helemaal waar Fren. Ik appte al: mijn neefje is toen hij nog geen 1 was geopereerd (had vingertje tussen raam gekregen) en is daarna echt nog heel lang van slag geweest. Hij wilde alleen mamma en was vreselijk veel moe. En het is lang geleden, maar mijn broer heeft als tweejarige lang in het ziekenhuis gelegen met een longontsteking. In het ziekenhuis ging het heel goed en huilde hij weinig, maar eenmaal thuis kroop hij elke nacht bij mijn ouders in bed. Geloof dat dat wel een half jaar geduurd heeft. Advies van ha was toen: of consequent terugleggen als je het zelf niet wilt (maar reken erop dat je dan flink uithoudingsvermogen moet hebben) of accepteren en dan gaat het waarschijnlijk vanzelf over. Dat laatste was idd zo. Opeens bleef hij in zn eigen bed. Was natuurlijk wel ouder dan F en J, maar dat betekent misschien juist wel dat het bij hen nog moeilijker te verwerken is. Zij kunnen ook niet zelf bij je kruipen, dus moeten ze gaan huilen....

Geplaatst

Es gelukkig nog ietsje geslapen, welliswaar op jou buik. Jij iets minder geslapen dus. Hopelijk kan iemand de gouden tip geven waar je zo hard naar op zoek bent. Maar over het algemeen is je moedergevoel heel sterk dus luister daar naar. Als iets voor jou al niet goed voelt, zal de kleine J dat haarfijn aanvoelen. Heb echt met jullie te doen. Meer dan sterkte kan ik jullie niet wensen.

B en F ook weer aan het spoken geweest, er zat natuurlijk wel heel veel wind in de lucht. Het is maar een FASE...... wel een hele slopende en vervelende FASE......

Mik jullie allebij het rs. Heftig hoor en idd hartnekkig. Heel veel beterschap. Het is dus nu bij jullie verplichte bedrust voor jullie tweetjes tussen het voeden en verschonen door??

Henne gister weer een productieve dag. Fijn om die map zo weg te kunnen leggen maar ook confronterent. Vandaag maar weer in de relax en afwachtende modus. Ben zo benieuwd wanneer meneertje zich aanmeld!!!

Hier gister neusdruppels gehaald, zelfde als vorige keer en had geen recept nodig. Wel in het systeem laten zetten. Wil echt voorkomen dat hij last van zijn oortjes gaat krijgen. Gelukkig is ie wel vrolijk en slaapt hij goed, hoewel ik dit beter niet op kan schrijven, de vorige keer werd ik daar genadeloos voor gestraft zo vlak voor mijn vroege dienst zaterdag. Wel typisch dat het mannetje het elke keer flikt om zo'n nacht te hebben als zijn mama in het weekend vroege dienst heeft. Ruikt hij dat of zo??????

Geplaatst
Henne jij bent in ieder geval goed voorbereid dat het niet altijd rozengeur en maneschijn is zo'n kindje... Er is al een hoop voorbijgekomen hier, zal in ieder geval wel eens voor herkenning zorgen denk ik.

Heb er ook al drie van dichtbij zien opgroeien van 0 tot bijna 9 en nog eentje van wat verder af. Oudste neefje huilde ook veel, schoonzus werd er wanhopig van, kon nauwelijks douchen. Heb hem wel eens paar uurtjes meegenomen om haar rust te geven en weet dus zeker ook hoe het voelt om dan niets te kunnen doen. Niet helpt, troosten niet, afleiden niet, drinken niet. Je voelt je volkomen machteloos en het gaat door merg en been. En dan was het nog niet eens mijn eigen kindje. Ik heb ook wel dagen gehad dat ik hem idd neerlegde met de wanhopige woorden 'ik kan je toch moeilijk de hele tijd vasthouden', dan moest ik ook wel gaan koken ofzo. En met slapen deed ik de deur dicht en dan kon ik het redelijk negeren, maar dat was ook altijd max één dag/nacht. Vond dat overigens wel heel naar hoor, om dan beneden te zitten terwijl hij huilde. Tja we gaan het zien. We hebben een redelijke leerschool gehad, maar 24/7 met een eigen kind is altijd heel anders natuurlijk.

Geplaatst
Ben zo benieuwd wanneer meneertje zich aanmeld!!!

Anders ik wel. Ik weet dat het zomaar opeens kan beginnen, maar er is werkelijk helemaal NIKS dat wijst op begin van een bevalling. Krampen en harde buiken zijn niet anders dan twee weken geleden, meneer beweegt vandaag ook weer veel (gisteren was hij wat rustiger, dacht misschien is dat een 'teken'), darmen rommelen wel maar dat is bij mij natuurlijk helemaal nietszeggend. Als het zo doorgaat zul je zien dat het 42 weken wordt, aaargghhhh. Ga donderdag wel aangeven bij de vk dat ik erg onrustig word van die focus op voldoende beweging en wil weten wat beleid is als je op de 40 weken komt. Als zij van het afwachten zijn, wil ik in ieder geval naast de wekelijkse controle een wekelijkse ctg, anders trek ik dit niet. Zwanger zijn ben ik nog niet zat, op momentjes na, maar de angst dat het toch nog mis gaat ben ik meer dan zat. En nu zelfs de administratie opgeruimd is...... ;-)

Geplaatst

Nee, henne koekie wacht niet tot de 14e. Ik denk 3 februari. Maar het is een gevoel.

Ik ga zo ff pillen in nemen. Heb nu ook oorpijn aan de rechterkant. Ze gaf ook aan dat het door de verkoudheid aangetast zou kunnen zijn, het evenwichtsorgaan. Mijn pupillen zijn erg groot, en raar om te zien als ik in de spiegel kijk. Dan is de verkoudheid zeker naar binnen geslagen in plaats van eruit gekomen. Ben echt niet verkouden geweest.

Maar ja, misschien heb ik dit in plaats van de bekende griep... Hoop het niet. Kan me ook niet echt concentreren..

Geplaatst

Ruby grote pupillen vind ik niet normaal klinken hoor. Weet je zeker dat je niet toch een lichte hersenschudding oid hebt... Ik vind dit maar niks hoor...

Geplaatst

Henne mooie datum toch? Zou wat zijn, Fren en ik grapten ook dat we op dezelfde datum zouden bevallen en het gebeurde nog ook !

Ruby vergrote pupillen lijkt me ook niet goed. Heeft de ha dat gezien?

Zo irritant, heb sinds gistermiddag geen internet boven op de computer dus ook geen email. Was storing bij T.elfort maar weet niet of die er nog steeds is?

Geplaatst

Caro, de huisarts heeft me diep in de ogen gekeken en me op mijn rug laten liggen, beide kanten op. Dus dat zal best goed zijn.

De foto heb ik via what app gestuurd dames.

Verder denk ik soms wel eens als ik al jullie kinderproblemen lees, had ik dat maar. is dat raar? Soms speelt het gewoon op.

Heb weer een nieuwe verslaving gevonden.. SNack a jacks specials delicius chocolate chip. 61 kcal per wafel. Erg lekker.

Geplaatst

Niet raar Ruby, logisch. En je mag er zelfs bij denken 'wees blij dat je een kindje hébt'.

Foto heb ik gezien maar is lastig te beoordelen en wij zijn natuurlijk geen arts. Als die het nagekeken heeft....maar hou het wel in de gaten hoor! Even hap bellen als het terugkomt.

Esther hoe gaat het nu? En Miki hoe is het met de koorst van Binkie. Kan hij voeding nog/weer binnen houden?

San, las op de app van de auto. Dat is zoooooo balen. Dure rotdingen. Maar ja, zonder...

Heb me net beziggehouden met chocoflikken, biscuitjes, glazuur, muisjes en blauw strooisel. Ziet er we superleuk uit, maar als Koekie nog lang op zich laat wachten word ik echt een vreselijke muts haha. Nou ja, gisteren zat ik oa in de financiën, dus het valt nog mee.

Simba nog twee daagjes.....hou je het nog een beetje uit??

Geplaatst

Merk wel dat het e erg bezig houdt op de achtergrond... Zal donderdag wel helemaal zo worden.

Morgen mag ik naar de osteo, dus die kan meteen goed werk doen ;-)

Voor jou ook nog 2 daagjes he..... Je moet je wel aan de deal houden natuurlijk

Geplaatst

Haha arme Henne, hoezo onder druk...

Spannend Simba, vind ik toch altijd weer als 'een van ons' bezig is!!

Kan hier eindelijk weer internetten en mailen op de gewone computer, had meer dan 24 uur storing. Kon wel op mijn notebookje maar geen mail vind ik vervelend. Had het er gister nog met P over: toch ongelofelijk hoe we gewend zijn om altijd met iedereen in contact te zijn. Hoe heeft de mensheid ooit zonder gekund? :-)

Geplaatst

Caro ik heb er zelf totaal geen invloed op wanneer het begint dus ik voel niet echt druk hoor. Merk wel dat mensen beginnen te 'informeren' en als ik iemand bel dan hoor je gewoon de 'verwachting' door de telefoon. Zo lullig dan dat ik niks te melden heb haha.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden