Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje Fren, dan heb je dus gewoon niet geslapen. Beterschap voor F en jij sterkte vandaag.

Miki ach meis, wou dat ik wat dichterbij zat. Niet dat ik nu zoveel kan, maar jij moet gewoon echt een paar dagen je bed in. en idd proberen snel die foto's te laten maken. Neef van me heeft pas geleden weken in het ziekenhuis gelegen na verwaarloosde longontsteking, pas ajb op!!

San lekker bakken, als ik beetje energie heb ga ik ook nog even de keuken in één dezer dagen.

Vooralsnog wil ik alleen maar slaaaaaaapen. Vannacht drie keer eruit waarvan twee keer drijfnat van het zweet, dat vind ik toch zo vreselijk naar. Zo maar weer richting fysio voor beetje beweging en vanmiddag proberen nog wat bij te slapen. J zei gisteren 'ik denk dat het deze week gebeurt', die jongen kan echt bijna niet meer wachten zo lief. Gisterenmorgen mijn buik: ik weet wel dat mamma het gezellig vindt om zo me je te spelen, maar ik wil óók met je spelen dus kom er maar uit ' :-)

Tool beetje bijgekomen van de sietzung en de teleurstelling ;-)

Ruby nog gecondoleerd, wat ontzettend naar toch weer.

Simba nog bijwerkingen van het fijnste prikje?

Caro tien minuten huilen nu dus voor Bram, hoop dat die steeds korter worden. Volgende fase ;-)

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

meiden,

Ben doodmoe, zere armen en echt geen energie. Zere buik en maag. Last van de ontlasting.

Ben zaterdagochtend vroeg over de kat uitgegleden, Die lag op de trap en had ik dus niet gezien. Ze heeft dezelfde kleur als de matjes die erop liggen. Heb een dikke linker elleboog en rechts heb ik af en toe nog last van een tennis elleboog. Ik slaap met mijn armen tegen mijn borst aan, dus er staat altijd spanning op.

Weer een aantal kindjes ziek. Beterschap ook voor de mama's en de papa's uiteraard.

A had gisteravond moeten strooien, maar heeft zijn telefoon niet gehoord. Ik ook niet. Terwijl ik in de computerkamer bezig was. Hij al lag te slapen.

dikke knuffel voor iedereen.

Geplaatst

Mik, bah wat naar. jullie beide weer zo ziek. Ik sluit mij aan bij henne mbt de longfoto's. Een longonsteking komt vaak voor, dus neem jezelf echt in acht! Ik weet helaas ook uit ervaring dat de combinatie mama en ziek zijn, eigenlijk een onmogelijke combi is, maar adviseer wel om zoveel mogelijk je rust te nemen en weer hulp in te schakelen. Des te langer blijf je anders doorkwakkelen. Beterschap voor jullie!

Fren, wat een zware nacht! Beterschap voor F en jij sterkte vandaag!

Ruby, jij ook sterkte en beterschap!

Henne, leuk dat J zo aan het praten is tegen je buik en koekie! Wij voelen de bewegingen etc, maar voor een man is het toch allemaal net wat verder weg. J kan gewoon niet wachten totdat hij koekie ook kan vasthouden en knuffelen.

Maar als jij zo doorgaat, ga je straks mischien wel de uitgerekende datum halen (of toch iets eerder????). Ik kan mij herinneren dat er begin februari toch een speciale datum was mbt een oudtante of oma? Sorry, dat ik het niet meer zo helder heb. Zou dat geen mooie datum zijn voor koekie?

Simba, de pregnyl er weer in. Spannend! De kaarsjes gaan aan voor een goede ontdooing en doordeling!

Babeth, voor jou ook snel spannende tijden. Ik kan mij voorstellen dat je weinig vertrouwen hebt in cryo's. Afgelopen juni / juli dacht ik er net zo over. Ik zag de cryo's meer iets als: "Snel even doen, zodat wij straks weer voor een echte poging mogen gaan". Ik was zelfs al bezig met sparen in de koelkast en op de spaarrekening voor onze komende 6e icsipoging. Alleen dacht ons ijsbeertje er gelukkig anders over.....!

Ik ga dus ook voor jou stug duimen op net zo'n krachtig ijsbeertje.

Tool, al een beetje bijgekomen van gisterenavond of nu lekker brak????

Ego, weinig nieuws te melden. Manlief is nog druk bezig met de verbouwing, maar daar gaat nu echt schot in komen. Met een beetje mazzel kan ik aankomend weekend beginnen met de zolderkamer in te richten en spullen uit te zoeken. Dan zou ik theoretisch gezien vanaf volgende week eens eindelijk met de babykamer kunnen beginnen. Nu maar hopen dat alles mbt het klussen voorspoedig blijft gaan.

Fijne dag allemaal.

Geplaatst

Waarsch beide rs-virus. Zeker gezien het golvende verloop. Kan nog wel ff blijven emmeren.

Bink minder ziek dan ik gelukkig, vanochtend geen koorts (ik wel hoog). Hij mag morgen naar opvang als ie zo blijft.

Liggen nu beide al lang op bed. Opa past op :)

Longen waren schoon, foto niet nodig. Vooral oren en keel. Bink ook bronchien erbij.

Knuffel

Geplaatst

ooohhh, rs-virus... dat was de oorzaak van f haar zh opname! Is voor die kleintjes inderdaad vooral bij de bronchien een probleem, schijnt dat die nog niet helemaal volgroeit zijn het eerste jaar en dat het virus daarom zo'n inpact heeft...

Geplaatst

Niet zeker, maar komt wel zo over. Belangrijk om nu te blijven bv. Hoe zwaar ook voor mij.

Dat Fiene nog ziek soms is, kan een nawee zijn he. Beterschap ook jullie

Ruby, heftig bij jou ook. Sterkte!

Geplaatst

Nee, eigenlijk geen last van de pregnyl geloof ik. Wel een beetje een gevoelig plekje op mijn buik. Dat wel.

Plek van het gebarsten glas in mijn vinger doet zeerder :-)

Binkie vermoedelijk ook aan het rs virus, tja.... zat er dik in.. Hoop dat hij het zelf kan oplossen. En inderdaad zoveel mogelijk zelf voeden!

Henn.. wat ontroerend de zin van J. Moest echt even glimlachen... zag het plaatje voor me..

Geplaatst

Rectificatie Henne...

Ik heb wel een bijwerking..... altijd 2 dagen na de pregnyl raken mijn darmen van de rel...

Zo ook nu weer, maar was dat alweer vergeten,. Maar dat was bij de vorige pogingen ook zo...

Pppfftttt zit echt nog geen 5 minuten ook gefietst onderweg naar huis.. gaat die k*t pieper af... ik heb deze week pieperdienst.... en dan moet je binnen een half uur reageren. Me uit de naad gefietst......bel ik.... is het al opgelost... fijn... dat wel...maar Jeetje......was blij met wind mee, en de spoorbomen niet tegen, dan sta je zo 10 minuten stil...

En nou lekker ons guppenkoppie ophalen....

Geplaatst

Ja dat soort dingen vergeet je stom genoeg weer hè Simba.

Iedereen de dag een beetje doorgekomen? Ik was na twee slechte dagen weer helemaal hyper. Gesport (nou ja, bewogen), gestreken, was gevouwen en toen nog een grote la met administratie ed uitgezocht. Oa alle papieren van de diverse ziekenhuizen, dat was wel even confronterend, uitslagen van zaadonderzoek, brieven aan de huisarts over de miskramen...en on top of in all ergens tussen nog de test van de tweede icsi, vier jaar geleden met een heel vaag streepje. Dat was even slikken, maar heb m met een opgelucht gevoel weggegooid. Vervolgens alles wat ik wil bewaren in een map, met bovenop de brief dat we nog vier cryo's hebben. Heel bijzonder om dat op dit moment zo weg te kunnen leggen.

Geplaatst

Iedereen de dag een beetje doorgekomen? Ik was na twee slechte dagen weer helemaal hyper. Gesport (nou ja, bewogen), gestreken, was gevouwen en toen nog een grote la met administratie ed uitgezocht. Oa alle papieren van de diverse ziekenhuizen, dat was wel even confronterend, uitslagen van zaadonderzoek, brieven aan de huisarts over de miskramen...en on top of in all ergens tussen nog de test van de tweede icsi, vier jaar geleden met een heel vaag streepje. Dat was even slikken, maar heb m met een opgelucht gevoel weggegooid. Vervolgens alles wat ik wil bewaren in een map, met bovenop de brief dat we nog vier cryo's hebben. Heel bijzonder om dat op dit moment zo weg te kunnen leggen.

Daar kan ik mij iets bij voorstelllen. Jarenlange hoop, verdriet, (tijdelijke) blijdschap komt dan even zo voorbij. Dat is confronterend. Ik ben zo blij voor jullie dat koekie zo'n doorzettertje is en hierdoor lekker nog gezond en wel in je buik zit!

Je hebt erg mooi afgesloten met de brief van de 4 cryo's! Deze bovenop het hele medische molen verleden. Als mooie en positieve afsluiter van veel verdriet en pijn. Nogmaals: het is je zo ontzettend gegund!

Mik, bah het RS virus. Zelfs als volwassene kan je daar behoorlijk ziek van zijn. Beterschap voor jou en Binkie!

Geplaatst

Hier weer een brulfestijn :-( ze heeft last van kiezen volgens mij. Al paracetamolletje en dentinox gegeven, maar ze blijft huilen... Zo zielig! Kan niks voor haar doen...

Geplaatst

Kan je weer de hand schudden Fren: Bram ook ruim een uur bezig geweest, hoopvol weer om half 8 er in gelegd maar nee, brullen tot en met. Maar als ie er uit is lacht en kletst ie meteen en is er niks aan de hand. Dan kan het toch niet van tandjes of kiesjes zijn?? Nu is ie eindelijk stil trouwens...

Geplaatst

Dat is zo tergend. Zo kleintje die aan het huilen is. Je hart zegt dat je haar wilt troosten en vasthouden. Dat laten huilen druist zo tegen je moederinstinct aan, terwijl je verstandelijk weet dat het "laten huile"n, op de langere termijn uiteindelijk beter is voor haarzelf.

Ik vond het toendertijd ook zo moeilijk. Dat huilen gaat dwars door je heen. Zo zielig. Het druist dan echt tegen je gevoel in, maar uiteindelijk werpt dan op een gegeven moment wel zijn vruchten af.

Ik vond het vooral erg moeilijk om de balans te vinden door hem enerzijds te laten huilen en anderzijds te voorkomen dat hij hysterisch zou worden.

Succes vannacht voor Vin ( hopen dat jij er een beetje doorheen kan slapen).

Geplaatst

Caro, bij jullie is B dus ook weer onrustig. Ik ga voor je meehopen dat hij nu stil blijft.

En, nee. het lijkt mij ook niet dat het tandjes zijn als hij direct weer vrolijk is, zodra hij zijn bedje uitkomt. (maar je weet nooit). Mischien vind hij het wel veel te gezellig met en bij jou.

Jij ook succes!

Ik ga er overigens ook lekker vroeg in. Afgelopen nacht slecht geslapen omdat ik mijn draai niet echt kon vinden, terwijl ik zo moe was. Ik heb het uiteindelijk nog 2 uur zien worden terwijl mijn wekker weer om 6 uur ging. Ik hoop op een betere nacht vannacht voor ons allemaal!.

Slaap lekker.

Geplaatst

Ik ga ook pitten... afgelopen nacht 2x opgepiept door mijn werk...... En dat hakt er best in...

Hopen op een rustige nacht....... nog 3 nachten te gaan...

Geplaatst

Achnee Es! Heb je een hulplijn in het ziekenhuis die je mag bellen?

Hier bink net 40,2 graden koorts.. Wanneer is het te hoog? Hij raakt ook echt buiten adem bij het drinken. Ik denk nu wel zeker te weten dat het rs is. :(

Geplaatst

Nog even naar de hap gesjeesd. Toch niet lekker zo de nacht in. Ik vond hem ook kortademig, maar zij vond dat meevallen. Hij is goed ziek ja, toch kunnen we nix dan aanzien. Sja, dat dacht ik al. Maar je wilt wel zeker weten met zo'n smurf he!

Geplaatst

Wat naar testr! Hoe is het nu? En met jou?

Twee uur was ze stil bij mij.heb haar niet weg kunnen leggen. Dan was het weer krijsen. Echt ontroostbaar. Ze heeft van twee tot zes op mijn buik geslapen en nu ben ik bang dat ik al het werk vhp zh verpest heb.

Geplaatst

Och Es! Wat moeilijk he haar te laten liggen dan he? Ik zou ff bellen voor overleg. Gelukkig wel iets geslapen.

Hier ook, van 4-tot-6-30! Zo nog maar even. Bink zijn koorts alweer 39,8 nu, loeiheet voelt ie. Paracetamol gegeven, maar er djrect na kwam wat ontlasting. Zag er alleen geen losse pil in. Die kan niet zo snel al zijn gesmolten? Ik durf niet nog 1 te geven, maar hij heeft hem nu wel heel hard nodig!

Geplaatst

Oh Es en Mik jullie krijgen het wel voor de kiezen op het moment, heel veel sterkte en ik hoop echt dat het snel beter gaat. Ze zijn zo klein je kan ze op dat soort momenten wel groot kijken dat ze kunnen praten en vertellen wat er is! xxx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden