Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Helaas is onze iui poging afgebroken. In principe zaterdag maar door een positieve ov test vandaag. J met enige haast naar MCK. Hij was nog niet terug, ik in de auto, werd gebeld dat er geen levende cellen waren gevonden. Stoppen of J nog een keer komen. Hij weer richting MCK. Hij was nog niet terug en weer gebeld dat er niets gevonden is. Ben er nu ook helemaal klaar mee :-(

Geplaatst

Henne, gefeliciteerd met jullie prachtige zoon, wat is het een mooi mannetje zeg! Nu beetje bijkomen en hopelijk komt de bv nog op gang maar wat je zegt ; het allerbelangrijkste is dat Th. omas lekker drinkt, of dat nou bv of flesvoeding is.

Fren en Caro gefeliciteerd met jullie 1 jarigen! De foto's spraken voor zich, leuk hoor!

Dank voor jullie verjaardagsfelicitaties! We hebben een heerlijke dag gehad, opa en oma hebben op Jim gepast en wij zijn lekker naar de sauna geweest, heel fijn!

Geplaatst

hallo allemaal

Syl we hadden al contact gehad maar ook hier wil ik je sterkte wensen met deze situatie, wat een klote toestand zeg!!! een knuffel voor jou maar daar schiet je natuurlijk helemaal niets mee op....x

Henne ik weet niet hoe jij het ervaart maar het klinkt als een mooie eerste nacht hoor! en dat de productie nog niet echt op gang is gekomen is voor zover ik begrepen heb ook niet gek, je bent nog geen 48 uur geleden bevallen....

Wat komt er ineens veel op je af he, drukte met de kraamhulp, controle vk, eventueel een lactatiedeskundige erbij.

Hoe ervaart J alles? ik had het idee dat ik M. aan een touwtje moest binden om hem niet weg te laten zweven maar was ook meteen zo trots op heh hoe hij de benen onder zijn kont uitliep en ik voor mijn gevoel alleen maar op bed lag.

nog bedankt voor je tips over de vit. E, die gebruikte ik nog niet, na jouw bericht er nog bij gaan halen , heeft wellicht ook geholpen want bms was gisteren 10,5mm!

Wen, ga je nog ergens een fotootje plaatsen van de kamer(s)?

Tool nu ook vast weer lastig nu alles weer in het normale ritme komt, nu ook weer de vraag hoe verder. Het klinkt een beetje alsof jij je besluit genomen hebt maar dat je voor A graag mee naar DD gaat voor een laatste gesprek maar dat je bang bent dat je weer op andere gedachten gebracht wordt? klopt dat? moeilijk hoor, en het lijkt me ook zo ontzettend veel energie kosten!

en dan nog eens de zwangerschap bij je broer zijn vriendin, je gunt het hem ontzettend uiteraard maar haar niet.

Begrijpelijk meid en dat doet ook zoveel pijn, heel veel sterkte!!!! x

Ceeke bij jou nog alles rustig? en dan bedoel ik niet het werk he! ;-)

Geplaatst
[ATTACH=CONFIG]5123[/ATTACH]Heeft iemand hier nog iets aan 2 torentjes waar je poedermelk in mee kan nemen???

Zeg het maar dan stuur ik ze op!!

wellicht zolang Koekie ook kv krijgt handig voor Henne?

ikzelf vond de torentjes echt ideaal!!!

Geplaatst

Pauze:

Sab: Nog niet uit over wel of niet doorgaan....

Voortraject:

Behandeling:

Dublin: 11 feb, 2e keer poging 1 ICSI voor brusje, herkansing na instorten hormonen 1e ronde

Meiske74: Cryo-tp in eigen cyclus ; hopen op een tp op 18 of 20-2-2013....

Simba: 26-2-2013 gesprek voor start eerste ivf voor een brusje voor Sanne

Sylvino: IUI poging februari afgebroken :(

Wachtweken:

Ceeke: 08-02-2013 Cryo-tp in eigen cyclus, ondersteuning met Pregnyl, Fraxiparine en Prednison

Zwanger:

Wen72: uitger. datum 7-4-2013

Geboren:

Simba: bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela: bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra: bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth: bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika: bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Dublin: bevallen op 9 dec 2011 van dochter Caitlin

Ivfsh: bevallen op 13 januari 2012 van dochter "Catootje"

Fren: bevallen op 14 februari 2012 van dochter Fiene

Caro: bevallen op 14 februari 2012 van dochter Kaat en zoon Bram

Miki: bevallen op 24 mei 2012 van zoon "Binkie"

Sen: bevallen op 1 september 2012 van een prachtzoon

EDR (Esther): bevallen op 16 december 2012 van dochter J.

Henne: bevallen op 13 februari 2013 van zoontje Koekie

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven. En helaas is de overgang ingezet. Dus ook al was er nog hoop, die is nu echt weg.

Kaartje: We gaan verder met ons leven, het wordt spontaan of niet.

Witje: Brusje zal helaas altijd een verlangen blijven, we gaan een geweldig leven met onze mooie zoon tegemoet.

Guusje: Over een andere toekomst nadenken met mijn liefste.

Tool: momenteel meer de neiging naar stoppen. laatste natuurlijke ronde ondanks prednisolon niet gelukt.

Geplaatst

Ohhh nee Syl! :-( sterkte en een hele dikke knuffel meis!

Henne klinkt als een prima eerste nacht!

Tool, voor jou ook een knuffel

Dames die weer in de race zijn toitoitoi!

Geplaatst

Even een vraagje voor de mamma's die bv geven of hebben gegeven: J kan al 4 dagen niet poepen maar ik hoor hem wel steeds persen. Heeft hij 2x eerder gehad. Net op moment dat ik toen dacht misschien moet ik iets laxerends geven, poepte hij me daar toch een luier vol! Maar als het nu nog lang duurt, wat kan ik dan doen om het te bevorderen???

Geplaatst

Och Syl wat verdrietig! Wat een domper zeg. Hoe nu verder?

Henne klinkt fijn jullie eerste nachtje zo! Geniet je een beetje? Al druk met visite of houden jullie de boot nog een beetje af?

Sen ik zou het niet weten?! Mijn zussen wachten altijd af...kwam vanzelf na een paar dagen.

Hier een dagje mijn zusje geholpen. J. heeft er niet geslapen, alleen bij mij in de draagdoek. Nou ja...prima hoor. Morgen weer een nieuwe dag.

Vanmorgen weer bij de tandarts geweest. Ik wilde de kies eruit hebben maar hij wilde dat niet doen. Nu weer opnieuw opengemaakt en schoongemaakt. Maar het voelt wederom weer erg vervelend, ondanks al 800 mg ibu en paracetamol max dosering. Als het morgen nog zo is dan bel ik weer de dienstdoende hoor, dan trekt die hem er maar uit. Ben er gewoon sacherijnig van.

Vanavond alle ooms en tantes op kraamvistie...zo geeeeeeen zin in!

Fijn weekend meiden!

Geplaatst

Ben ik weer ;-)

Jarno heeft hier een keer 16 dagen tussen 2 luiers gelaten, is recordhouder op het cb!

Ik nam zelf producten die laxerend werken bijv pruimen, ontbijtkoek....

Bij bv mag er best 14 dgn tussen zitten zolang ze er geen last van hebben!

Succes!

Geplaatst

THX bikkel, ik weet idd dat het bij bv langer mag duren maar pfoe hey 16 dagen! Arm kind. Zelf eet ik eigenlijk altijd al vezelrijk enzo maar zal er extra op letten

Es, alle ooms en tantes op kraamvisite? Dat zijn er nogal eat in jouw geval! Zelf deed ik geen kraamvisite in de avond. Er wilde deze week nog iemand komen maar die had alleen maar 's-avonds tijd. Heel jammer maar ik ga geen baby ophouden daarvoor en dan zelf de hele avond/nacht met een huilend kind zitten dat overprikkeld en oververmoeid is.

Geplaatst

Es maar als jij die kies eruit wil hebben moet je er gewoon op staan hoor dat bepaal je toch zelf. Die van mij moet er ook uit als het niet overgaat

Geplaatst

Sen, groot gelijk dat je de avondvisite afhoudt. Toen I nog klein was was dat geen punt, die sliep toch wel maar aks je uk er gevoelig voor is....

I heeft 1 of2 keer last gehad van harde ontlasting en ik gebruikte toen druppels van V.s.m. (Kindicol) wellicht anders iets voor J? Hoe gaat het trouwens met kolven op het werk? Is de ruimte verbeterd? anders Ivfsh inschakelen he ;-)

es fijn dat je je zus kon helpen alleen misschien wat onhandig in de draagdoek?

Succes vanavond....huis vol,wat je kies aangaat, wellicht durft jouw tandarts het niet aan? Hij had je toch al eerder doorgestuurd?sterkte in ieder geval med toch, enorme pijn en dan die visite....sterkte.

Geplaatst

Nog geen verstand van Sen, T poept als een bezetene ;-)

Esther lijkt me idd ook druk zeg, zo'n avondvisite. Maar met veel familie moet je ook wat natuurlijk, ook van dit soort verpliche nummers. Hier houden we het nog heel rustig. Mijn ouders waren gisteren gekomen en konden door het weer niet echt meer terug, zouden recht de ijzel in rijden. Zij zijn dus blijven slapen maar niks van gemerkt, ik was toch boven. En voor J wel even lekker dat hij niet zelf hoefde te koken enzo. Vanochtend zijn zij weer weggegaan en is mijn schoonzusje heel even geweest, maar echt niet langer dan toen minuten. Morgen komen mijn zus, zwager met kind. In de ochtend als kraam er nog is. Afspraak met kraamzorg is dat bezoek beneden drinken en beschuit krijgt, even boven komt kijken en dan weer weggaat. Op die manier mogen in de kraamweek nog mijn broertje en een of twee goede vriend(inn)en komen en daarna kijken we verder hoe ik me voel.

Bv lijkt hier net te gaan als de bevalling: moeizame start en dan opeens als een speer. Vandaag gewoon elke voeding uit de borst, geen bijvoeding meer en tussendoor slaapt hij of ligt hij lekker even bij een van ons te kroelen. Afgelopen nacht wel huilmomenten gehad, dus daar hou ik voor vannacht ook nog wel rekening mee. Ja, anders zou het wel heel ideaal zijn hè ;-) speaking of.....ik ga iemand troosten

Geplaatst

Ja sterkte Es, hopelijk blijven ze niet te lang hangen en heb je nog even tijd voor jezelf

Babeth het gekke is dat als hij dan eenmaal poept, het helemaal niet hard is. Integendeel.... We wachten maar gewoon rustig af

Wat de kolfruimte betreft: ik leen nu steeds het elektrische kacheltje van de receptioniste hihihi

Geplaatst

Pittig Es!

Sen, ik help Bink met de thermometer om het los te maken als het vast zit. Werkt vaak goed. :)

Henne, goed beziggg! Lekker relaxed klinkt het en jij ook.

Hier dik druk verband om, hap uit vinger geschaafd. Heel suf...

Geplaatst

Pauze:

Sab: Nog niet uit over wel of niet doorgaan....

Voortraject:

Behandeling:

Dublin: 11 feb, 2e keer poging 1 ICSI voor brusje, herkansing na instorten hormonen 1e ronde

Meiske74: Cryo-tp in eigen cyclus ; hopen op een tp op 18 of 20-2-2013....

Simba: 26-2-2013 gesprek voor start eerste ivf voor een brusje voor Sanne

Sylvino: IUI poging februari afgebroken :(

Wachtweken:

Ceeke: 08-02-2013 Cryo-tp in eigen cyclus, ondersteuning met Pregnyl, Fraxiparine en Prednison

Zwanger:

Wen72: uitger. datum 7-4-2013

Geboren:

Simba: bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela: bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra: bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth: bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika: bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Dublin: bevallen op 9 dec 2011 van dochter Caitlin

Ivfsh: bevallen op 13 januari 2012 van dochter "Catootje"

Fren: bevallen op 14 februari 2012 van dochter Fiene

Caro: bevallen op 14 februari 2012 van dochter Kaat en zoon Bram

Miki: bevallen op 24 mei 2012 van zoon "Binkie"

Sen: bevallen op 1 september 2012 van een prachtzoon

EDR (Esther): bevallen op 16 december 2012 van dochter J.

Henne: bevallen op 13 februari 2013 van zoontje Th.omas (Koekie)

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven. En helaas is de overgang ingezet. Dus ook al was er nog hoop, die is nu echt weg.

Kaartje: We gaan verder met ons leven, het wordt spontaan of niet.

Witje: Brusje zal helaas altijd een verlangen blijven, we gaan een geweldig leven met onze mooie zoon tegemoet.

Guusje: Over een andere toekomst nadenken met mijn liefste.

Tool: momenteel meer de neiging naar stoppen. laatste natuurlijke ronde ondanks prednisolon niet gelukt.

Geplaatst

Sy wat een klote dag hebben jullie weer!!! En nu?? XXX

Es die kies toch, bah. Hopelijk is het nu klaar en anders eruit!! Fijn dat je je zus hebt kunnen helpen.

Henne je klink idd lekker relaxed, fijn dat de bv nu al lekker loopt!! Goed geregeld met je bezoek zo. Eerst goed opknappen en kennis maken. Hoe is het met J? Die is vast heeeeeeeeeel trots!!

Babeth spannend morgen!!!! Duim duim.

Ceeke nog alles rustig?

Tool wat moeilijk allemaal zeg. Dikke knuffel.....

Hier een rotdag achter de rug. Op mijn werk kwam niks uit mijn handen, om half 12 belde het kdv. Ruben had een constant loop oortje en temp van 38.6. Huisarts gebeld en we zouden om half vijf terecht kunnen. Om kwart voor twaalf op de fiets naar huis, mutsje voor R halen, naar het kdv om hem op te halen. op de fiets naar schoonouders die hem opvingen. Terug naar het werk, waar nog steeds weinig uit mijn handen kwam. Colega kwam later om me af te lossen, ze had een uitvaart dus was zo afgesproken. Om kwart voor vier weer op de fiets R ophalen bij schoonouders en naar de huisarts. Dubbele oorontsteking dus weer aan de AB kuur voor een week en het was zoooooooooo druk bij de apotheek, duurde een half uur en R was om etenstijd not amused...... Zelf weer veel buikpijn. Hobbels op de fiets doen pijn en heb voor het eerst ook tussen menstruaties door veel slijmerige afscheiding met bloedverlies. Kan er ook nog wel bij. Hopelijk een goede nacht, morgen weer vroege dienst en daarna eten bij vrienden.

Fijn weekend allemaal dames.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden