Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ceeke, san en Syl, knuffel meiden.

Slaapt fiene een x uit ( vannacht om 1 uur een fles en om 7 uur) ben ik zelf wakker! Grrr. De rest vd Fam. Slaapt dus nog, dus maar koppie koffie en de krant. Zo taart halen en huis opruimen en vanmiddag verjaardag. Zin in!

IVF, is e weer de oude? Geniet van jullie weekje!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Moeilijke nacht gehad. Spuitluier, verstopt neusje, wilde maar kort drinken, helemaal van slag. Wij ook, dachten dat hij misschien ziek was, wisten niet wat nou goed was, zo onzeker ben je dan. Heb m maat bij me genomen maar dus zelf nauwelijks geslapen en nu stuwing (auauwww), idioot zere tepels, zwelling rond hechting en het beruchte derde dag gevoel: is dit allemaal nu wel zo leuk? Tuurlijk wel, maar nu even niet ;-) komt goed. En onze meneer was zomaar wel 110gr aangekomen al!!!

Geplaatst

Henne er zullen helaas nog veel meer moeilijke nachten volgen, maar jullie redden het wel! Foto aan mijn ouders en vriendin laten zien, ze vonden het ook zo'n schatje!!

Geplaatst

Veel plezier Fren!en heerlijk dadelijk een uitgerust kind.

Henne, lastig he, je moet elkaar écht gaan leren kennen en ontdekken!

helaas met bv ook meer luiers, dunner en frequenter ,naar meid, wat en voeding, al 110gr. Aangekomen!

kaartje wel weer even confronterend denk ik...en moet je eens kijken...een jaar verder, veel gebeurd, veel ondernomen en heel liefdevol en kamertje voor je nichtje gemaakt! Zo lief!

Net DD gebeld, so far so good maar het gaat met name om de dagen/uren die nu gaan komen mbt het doordelen.

maandag tussen 10 en 11 bellen.

syl gaat het een beetje?

Geplaatst

Net gerold in het winkelcentrum. K**! Misschien dat iemand bij h&m de dader in z'n nekvel heeft gegrepen, sta daar dus nu te wachten. Moet ook wel, want kom de parkeergarage niet uit. Kaartje zit in portemonnee.

Geplaatst

Caro wat een leuke nieuwe tickers!

Fren toch nog beetje feestgevoel gekregen?

Babeth de duimen draaien!

Ik heb echt een dip (ja ook kraamtranen). Alles doet meer pijn, blijf ontzettend moe, zodra ik uit bed stap word ik trillerig en rillerig en het lijkt allemaal zo onwerkelijk en ook een beetje onhaalbaar om dit vol te houden zo. Zie er nu al tegenop om het eind vd week alleen te moeten doen: zorgen voor T en mezelf. Hoe deden jullie dat moeders? En dan is T nog heel voorbeeldig, tussen de voedingen door slaapt hij vooral en huilen doet hij eigenlijk heel weinig.

Net wel met ijzertabletten gestart (mocht pas als ontlasting op gang was) dus hoop dat die zoden aan de dijk gaan zetten de komende dagen zodat in ieder geval dat trillen overgaat en ik niet meer buiten adem ben van alleen maar naar de wc gaan.

Esther, Sen...alle andere mamma's met huilende en niet slapende babies (en dreumesen), ik neem tien petten voor jullie af, echt waar...

Geplaatst

Henne ik voelde me ook zo de eerste dagen, week zelfs maar dat wordt echt beter... Sterkte mama!

Ja leuk he, N wilde ook graag een ticker, inmiddels weet ze alles van het forum ha ha! Ze heeft deze zelf uitgezocht...

Zit met Bram op schoot, weer ouderwets lang aan het huilen helaas... sinds iets over half 8... Hopen dat ie zo lekker gaat slapen net als zijn zusje...

Geplaatst

Komt goed henne. De eerste week is heftig maar zodra je je beter voelt zul je zien. Ik heb ook 3 dagen gejankt en de eerste dagen dat vin weer aan t werk was vroeg ik me echt af waarom ik dit zo graag wilde.

Het is oom niet niks; je hele leven staat op z'n kop. En je kunt er nog zo veel over leven, echt weten hoe t zal zijn weet je niet. Gevoel blijven uiten en gewoon alleen de belangrijkste dingen doen! Kus!

Gelukkig was F haar verjaardag een groot succes. Ze heeft ieder cadeau uitgepakt met opgewonden kreten als 'wow' en ' ja ja ja'. Te schattig. Nu wel stuk. Alle spanning van vanmiddag komt er uit. Politie neemt t super serieus. Waren 2 Marokkaanse meiden met een handlanger, want m'n passen en Creditcards hadden ze niet meer op zak. Een beveiliger vd h&m zag dat ik gerold werd en is achter ze aan gegaan eb heeft ze uiteindelijk in de kraag gegrepen. Wel gedoe, alle passen moeten blokkeren dus zit de komende week zonder passen. Zucht...

Geplaatst

@Henne, sorry heb hier echt zitten glimlachen. ZO HERKENBAAR. Ook ik als nieuwbakken mamma vond het in de eerste week (zelfs 2 weken, aangezien we eerst 5 dagen in het ziekenhuis lagen) echt ontzettend zwaar! Lag eind van die week met jaloezie in bed naar buiten te kijken naar al die auto's waarin mensen zaten die gingen werken. Och wat wilde ik dat ook graag, weer alles normaal!!!! Hier helemaal geen tranen gelaten, maar het verantwoordelijkheidsgevoel vond ik echt heftig. Zeker ook door de borstvoeding en je lichamelijk nog een wrak voelen (ijzer en heftige bevalling). Wat mijn mantra was het blijven herhalen dat zelfs zeer jonge ouders het ook kunnen, dus waarom zou ik het niet kunnen. Besef dat je hormonen echt een loopje met je nemen! Maar volgens mij voor elke moeder is de vraag: Waarom wilde ik dit zo graag? standaard bij een eerste kindje zo vlak na de bevalling. Je doet het goed!

Geplaatst

Henne meissie zoals al is gezegd wat je voelt is volkomen normaal. De uitputting, de overweldigende emoties... het is niet niks! je hebt een topprestatie geleverd en je leven heeft een wending gemaakt van 180graden! het zou eerder abnormaal zijn als je het zomaar even deed. Ik was ook bang dat ik het lichamelijk niet zou trekken. Ik was 1,5 lt bloed verloren (hb was 5,3) alles tolde voor mn ogen, had ook nog een narcose gehad waarbij ik half de moord stikte toen ik bijkwam. Ik liep langs de muur omdat ik bang was dat ik zou gaan vallen. Kon de eerste dagen zoiezo niet lopen omdat al mn spieren verzuurd waren door 1,5 uur persen en dan nog die fijne hechtingen van onderen die pijn deden naja kortom een wrak! vervolgens kon ik alleen maar janken en jammerde ik alleen maar over dat ik mn moeder zo miste pffff ik had het niet meer en wist echt niet meer hoe of wat. Maar alles is goedgekomen ook al slaapt J nog lang niet door en is mijn lichaam nog lang niet hersteld. En als ik het kan, kan jij het ook! want je bent een doorzetter!!!

Geplaatst

Fren, gelukkig toch nog een fijne verjaardag van F. gehad. Maar wat een toestand vooraf! goed dat de beveiliger het zag maarja wel je pasjes pleite. Vuile kl*relijers zijn het! ik had vanmiddag ook het vermoeden dat iemand me wilde proberen te rollen. Poolse gast bleef maar om me heen dwalen in de supermarkt. Maar ik ben altijd erg op mijn hoede en maak direct oogcontact, zeg soms zelf iets (maakt niet uit wat) dat schrikt vaak af mede ivm herkenning want dan heb je zn gezicht immers goed gezien. In dezelfde supermarkt heeft een buitenlandse dame ook geprobeerd mn pincode af te kijken en er stond een buitenlandse dame bij de uitgang die dan mn pas zou moeten rollen. Maar dat feestje ging niet door. Brutale apen, je zou ze toch een pak rammel geven!

Geplaatst

Dank meiden. Als het fysiek niet wil is het mentaal dubbel zo moeilijk en dan die hormonen. En waarom huilen kindjes toch altijd savonds en snachts, overdag is het een engeltje!

Geplaatst

Fren wat balen zeg! Toestand...en helemaal omdat je visite op je had zitten wachten. Was je nou ook geld kwijt of niet?

Heerlijk dat de verjaardag van F zo leuk was, genieten zeker?!

Henne zo herkenbaar hoe je je voelt! Het is allemaal immens en overweldigend. Ik weet nog dat ik een paar nachten had in de kraamweek dat ik elk uur op de klok keek en dacht....nog drie uur en dan komt ze (de kraamverzorgster)!!! Nooit gedacht dat ik dat ooit zou denken!

Is J niet thuis in de periode als de kraam weg is? Wij hadden twee dagen extra kraam en daarna was het kerst en was G thuis. Toen was ik twee dagen alleen maar kwam mijn moeder en daarna was het weer weekend en was G weer thuis. Heb je back up voor die eerste paar dagen? Want dat is wel erg fijn hoor. Kun je wat regelen?

En tja lichamelijk voelde ik me goed, tuurlijk wel beurs en bont en blauw maar ik mocht niet klagen. Dus dan kun je misschien wat meer hebben maar nogmaals...de eerste periode is lood en loodzwaar!!!

Je hoeft het ook allemaal niet even leuk te vinden, ook al geniet je enorm van jullie mannetje.

Geef J straks een dikke knuffel en ga het samen doen vannacht! Het komt echt goed!

Oh en ik heb geloof ik twee weken lang in mijn (overigens erg leuke) pyama gelopen. Ik zorgde dat ik elke dag heerlijk gedouched was (al was dat stressen omdat ik wist dat J lag te huilen) en trok elke dag een leuke schone pyamabroek aan met een lekker shirtje en vestje. G. bracht me ontbijt op bed voordat hij naar het werk ging zodat ik alle tijd had om boven J te voeden en te douchen etc. En het badderen deden we eigenlijk altijd savonds zodat we dat samen konden doen.

Ceeke en Syl...ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Vind het zo ellendig voor jullie! Dikke knuffel!

Ivfsh geniet van je weekje met je allerliefste bezit!

Babeth spannend!

Hier een vermoeiend dagje. Oh trouwens even tussendoor...J heeft doorgeslapen vannacht! Ik voel me zo verwend! Ze lag er om half twaalf in en werd pas om half acht wakker! We schrokken allebei wakker en vroegen...heb jij haar gevoed vannacht? Nee dus!

Om tien uur waren we bij mijn zusje. Ik had een rolstoel via een vriendin geregeld, er was een leuke uitverkoop in een plaats dichtbij en daar wilde mijn zusje zo graag heen. Dus haar twee oudste dochters meegenomen en G en haar man bleven thuis met J en de twee jongsten. Heerlijk gestruind en leuke dingen gekocht!

Vanmiddag/avond gegeten bij vrienden. J de hele dag in de draagdoek. Ze heeft heerlijk geslapen en is alleen even wakker geweest voor de voedingen. Ik ben wel heel erg benieuwd hoe het morgen zal gaan. Ze is nu twee dagen wel een beetje teveel weg geweest en ik ben benieuwd of ze daar nog op reageerd vannacht en morgen. We wachten af!

Trusten meiden en tot morgen!

Geplaatst

Fren balen van het zakkenrollen. Maar leuke verjaardag van f.iene gehad. Ik heb een tablet gekregen van alwin . Ben er erg blij mee. Direct wife aan gezet. Zit dus al de hele avond met dat ding op schoot. Zoals verwacht. Ook direct een nieuwe telefoon aangeschaft. Helemaal happy.

Weltrusten allemaal en dikke knuffel .

Geplaatst

Es dat had ik ook! Gelukkig, straks komt ze weer! Ik had zo'n fijne kraamhulp die heeft me er echt doorheen gesleept de eerste week. Regelmatig zat ze op de rand van mijn bed kleren te vouwen terwijl ik van me af kon kletsen. Ze deed minder huishoudelijk werk dan ze normaal deed zei ze maar ik had veel behoefte aan praten dus wat ik belangrijk vond deed ze.

Ik mis haar nog soms! Denk wel eens: oh, wat zou dat lekker zijn als ze nog een weekje kwam, heerlijk!!

Heb jij een fijne kraamhulp Henne?

Geplaatst

Die van mij zat ook kleren te vouwen op de rand van m'n bed en veel praten, wat herkenbaar :-) ik had een hele lieve oudere vrouw van 64 jaar. Ik hield me al dagen groot en toen knapte ik en vertelde ik haar over m'n moeder en zei ik dat ik haar nu zo miste. Ze was wel een beetje geschrokken van m'n verhaal maar zoooo lief en begripvol. Echt een schat!

Geplaatst

Wat een herkenbare verhalen. Ik heb die eerste periode ook wel gedacht... waar ben ik in vredesnaam aan begonnen. Dit kan ik helemaal niet!!

Achteraf (kijk je een koe in d'r kont) heb ik wel dingen dat ik zeg, had ik dat maar anders gedaan. Maarja, dat hou je denk ik wel. Nu zeg ik, ik had meer moeten kroelen, meer lichamelijk contact, ze heeft wel op mijn buik geslapen, maar altijd in kleertjes of romper. Nu zeg ik..... uit die romper, en lichaam op lichaam. Achteraf........

Maar goed, ik kon ook de eerste periode nauwelijks voor haar zorgen, door de totaal ruptuur, en de niersteen eroverheen. Ik heb gedaan wat ik kon......

Henne, je doet het super!! Echt waar, volg je gevoel...

Geplaatst

Hoi hoi,

Henne, ik hoop dat alle ervaringsverhaken jouw een Beetje sterken, het is inderdaad erg pittig in het begin al vond ik het zelf meevallen, maar dat komt ook omdat ik lichamelijk niet veel " geleden" had, tuurlijk wel op krachten komen en mijn conditie moest weer echt opgebouwd worden maar dat was het dan ook. Mentaal had ik het pittig, en mijn kraamtranen men wat heeft dat lang geduurd bij mij!!inderaad zal het denk ik vooral voor jou fijn zijn als er iemand in de buurt is als J van huis is, juist omdat jij met je vermoeidheid zit.maarhoe dan ook, het gaat helemaal goed komen!en voel je niet verplicht om vanalles te moeten, belangrijkste is de zorg voor T en jezelf en de rest komt wel en keer xxx

Fren wat een toestanden zeg, sjonge! Gelukkig een mooie verjaardag nog gevierd,super!

gisteravond zijn M en ik uit een geweest met Ceeke en haar man, het was erg gezellig, veel besproken, veel herkend bij elkaar ook W en M M maar ook veel gelachen, was fijn!

Geplaatst

Fijn die herkenning, scheelt vaak alweer de helft. Gisteravond eerst zwaar, om de twee uur voeden en tussendoor onrustig. Maar uiteindelijk keer 3,5 uur ertussen en toen zelfs vier dus zelf ook wat geslapen vannacht!

Wel last van stuwing, ook wat verhoging. T alweer 50gr aangekomen.

Hebben fijne en praktische kraam, heel apart: zijn moeder en dochter in duobaan. Wel twee mensen dus maar zo op elkaar afgestemd dat het helemaal niet erg is. Zijn ook lekker flexibel, heb bijv vandaag en gisteren halve dag zodat ik nog drie hele dagen heb als J weet werkt. Do komt m'n moeder misschien dan nog even, is eerste dag helemaal alleen, vrijdag is J er smiddags ook weer. Zo komen we de eerste week alweer door.

Vandaag is ook vk geweest. Waarschuwde me dat zeker drie weken duurt voor hb weer op peil is dus vooral rustig aan doen, hulp vragen en accepteren. Kraamvisite mag dus kleine zien na volbrengen huishoudelijke taak ;-)

Geplaatst

Hey meiden,

Syl en Ceeke, wat een elende voor jullie, heel veel sterkte.

Henne, ik ben trots op je, wat hebben jullie een mooi mannetje op deze wereld gezet!

Babeth, toi toi toi, spannend weer allemaal.

Met mij gaat het goed, ik voel me steeds beter, en slaap gelukkig ook weer goed. Ook merk ik dat alle reacties op mijn artikel in de Libelle me enorm goed doen, meer dan ik had verwacht. R is nu een week op wintersport en ik ben alleen thuis, wat in niet erg vind. Ik kom nu aan klusjes in huis toe :)

Meiden, ik denk aan jullie, en een knuffel van mij!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden