Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Es, hopelijk een redelijke nacht gehad? Idd een superbegeleiding vanuit het ziekenhuis! Ik hoop dat het huilen van J snel zal verminderen. Goed dat je hulp vraagt aan familie en vrienden. Met zo'n grote familie en zoveel vrienden komt dat vast wel goed. Sterkte jullie!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Net teug ban nacontrole gyn, zat wat 'wild vlees' bij litteken, dat hij wel even aan kon stippen: 'kan wat branderig voelen' ^#$#¥

Tool, ik trek wit weg en word misselijk bij het borstvoeden. Echt een fysieke reactie daarop. Dat misselijke had ik bij de lactatiekundige ook aangegeven, maar die kon daar niet veel mee. Kennelijk zag zij dat wit wegtrekken niet. Soms krijg ik tijdens of na het voeden ook een huilbui. Als je dat allemaal bij elkaar optelt is er nog een naam voor ook geloof ik. In ieder geval dus echt goed om te stoppen.

Fren had de osteo bij F eigenlijk nog wat gedaan?

Pfff, ben het hopeloos kwijt allemaal...ga eerst maar even dat dutje doen (fingers crossed)

Geplaatst

Fren had de osteo bij F eigenlijk nog wat gedaan?

geen idee eigenlijk... het echte krijsen is wel weg sinds vorige week maandag, maar ze wordt nog steeds iedere nacht wakker. Slaapt nooit langer dan 6-7 uur achter elkaar. We zitten qua slapen dus weer in dezelfde periode als een jaar geleden. Ik moet volgende week woe weer, ben benieuwd...

Geplaatst

Dublin ook van mij een dikke knuffel. Verder is alles al gezegt. Sterkte meis....

Es J weer thuis. Fijn dat jullie zulke goede begeleiding krijgen en veel hulp inschakelen!! XXX

Tool ook weer verkouden..Beterschap, kan je je zo beroerd van voelen. Weet er nu alles van helaas. Misschien afstotingsverschijnselen?? Jeetje het houdt je echt bezig in je koppie he? Dikke knuffel en heel logisch natuurlijk.

Henne dat misselijk tijdens het voeden had ik ook, ik spuugde ook veel. Niemand kon me vertellen waar het van kwam. Zelf dacht ik de domperidom, maar dat gebruik jij niet toch? en die huilbuien soms plotseling tijdens het voeden, het is zo'n rare hormonale soep tijdens het voeden in je lijf. Wie weet wat voor emoties er daardoor loskomen??

Knuffel in ieder geval en laat je niet teveel onzeker praten hoor, ieder kindje is uniek en de ene huilt nu eenmaal veel meer dan de ander en de redenen kunnen ook hemelsbreed uit elkaar liggen. Blijf dicht bij je eigen gevoel!! Komt het zeker goed. Hopelijk hebben jullie nog een uurtje kunnen slapen samen..

Wild vlees aanstippen pijnlijk??? Daar hoor je toch niks van te voelen dacht ik. bij onzekerheid gewoon even bellen om te vragen hoor.

Hier ook weer snotverkouden en dus wattenhoofd, koppijn en vreselijk moe. Hopelijk is het wat beter vrijdag, 2 jaar getrouwd dan al weer!!!

Heb mijn presentatie nog niet gehad hoor!! 8 april dus nog 2 weekjes. Maar hij is al klaar dus nog ff op oefenen hihi. Weet even niet meer wie het vroeg, Mik?? Eef alle info is welkom. Vind ethiek een ontzettend boeiend onderwerp dus stuur maar door!!!

Geplaatst

Ik heb het afgelopen vrijdag bij de osteopaat ook over J z'n vele wakker worden en nachtangst gehad. Hij zei neem hem een keer mee dan kijk ik wat ik kan doen. Volgende keer eens vragen wat hij dan zoal doet bij babies want ik wil niet hebben dat hij gaat lopen kraken of in de foetushouding leggen oid no way.

Geplaatst

Goede Osteo zal dat nooit doen Sen! Mijne kraakt nooit terwijl ik bij Fysio elke week de pineut ben

Kraamvisite weer weg, tante en oom die ik weinig zie en waar je echt gesprek op gang moet houden,, mensen wat is het dan vermoeiend. Morgenochtend ook nog zo eentje.,,

San het kon branderig voelen volgens de gyn, als morgen nog is bel ik wel even

Geplaatst

Henne die heb je dan alvast gehad kun je maar denken ;)

Hier net even geld aan mezelf besteed. 2 goede bh's gekocht. En natuurlijk een stoer setje voor R bij de Z.eeman vandaan, kon het niet laten..

Geplaatst

Leuk hè San kleertjes kopen. Heb toch gave stoere poloshirtjes en een vest gescoord! En nu winterkleding kopen voor volgend jaar met al die dumpprijzen. Wel maat goed inschatten

Geplaatst

Henne, ik snap hem. Vervelend dat je deze reactie hebt en dat je hierdoor dus eigenlijk moet stoppen, Maar op deze manier heeft het dan ook weinig zin en brengt het alleen maar onrust.

San, ach, ermee bezig zijn. het schoot toevallig door mijn hoofd. Kon me herinneren dat iemand dit hier een keer gezegd had, geloof Henne, toen ik een vraag stelde, wanneer je met predn. zou moeten beginnen, of heet bij een pos. test niet al eigenlijk te laat zou zijn...maar verder...ik verwacht gewoon dit weekend ongesteld te worden.

Zondag vertrekken we voor een nachtje naar lekk.erker.k. eindeijk de waardebon inleveren van vakantie.veil/ingen die we gekregen hadden voor ons trouwen. geloof de witte zee.brug zijn benieuwd.

Ik heb geloof ik mijn verstopte neus en verkoudheid van mijn lieve man gekregen.

straks een soepje eten en op de bank liggen met een boekje. Ben nu weer in een vampierenserie bezig. Maar dan wel een volwassen versie, niet met highschoolkinderen en zo...maar echte stoeren mannen...tenminste, zo zien ze in mijn fantasie dan uit, hahahaha.

Babeth, hoe ging de fm?

Geplaatst

Ik ben vandaag tussen de controle van de gyn en behandeling bekkenfysio, ook even naar de winkel geweest. M had een nieuwe pyama nodig en bij het p.rijzencircus een leuke stoere kunnen scoren. Morgen hebben ze op school een paasontbijt en het is de bedoeling dat de kinderen in pyama naar shool komen. Nou is M (net als ons) een behoorlijke slaper in adams / eva kostuum, dus een pyama heeft hier nooit echt prio. Dat zijn meestal samengeraapte shirtjes en broekjes. Voor deze gelegenheid dus maar even een gedegen pyama gekocht...haha.

Babeth, hoe is het verder in DD afgelopen?

Sen, hier ook de ervaring dat een osteo geen harde handelingen verricht met een baby / kind. Geen duw en trekwerk. Integendeel!

Henne, vermoeiend soms die kraamvisite. Ik kan mij nog herinneren dat ik het soms helemaal niet leuk vond, met name als het wat verre / vage familie was die ineens hun gezicht kwamen laten zien. En als ik dan zelf er onrustig van werd, pakte M mijn stemming moeiteloos op, met alle gevolgen van dien. Hierdoor zijn wij er nog steeds niet uit om voor al die verre / vage familie en kennissen toch niet een apart kraamfeestje te houden, zodat alleen de mensen die dichtbij ons staan gewoon echt gezellig langs kunnen komen (en wij er zelf ook van kunnen genieten).

Hopleijk heb je nog wat bij kunnen slapen!

Geplaatst

nee Caro haha maar Henne zegt een goede osteo kraakt niet?! of bedoel je niet bij babies Henne?

"het leed dat kraamvisite heet" :-) opeens willen er allemaal mensen langs komen die je al jaaaaaren niet meer had gezien/gehoord. Op zich heel lief want ze tonen interesse maar de meesten zie/hoor je vervolgens weer niet meer. Dat is toch achterlijk?! stuur dan gewoon een kaart ofzo. Wat ik het meest storend vind is dat veel mensen veeeeeel te lang blijven. Zo had ik familie (die ik overigens zelden tot nooit zie alleen als ik ze tegenkom in de supermarkt) die kwamen om half 3 en gingen om half 6 pas weer weg. J begon te huilen en krijsen en ze bleven gewoon zitten! begrepen de signalen niet (gevalletje bord voor hun kop) dus op een gegeven moment maar gewoon gezegd dat we gingen rusten. Hadden we natuurlijk al veel eerder moeten zeggen maar ik dacht zoveel langer zullen ze toch wel niet blijven ze zitten hier al behoorlijk lang. Daarnaast waren er ook die op de dag dat ik uit het ziekenhuis kwam 's-avonds al wilden komen (was op een vrijdag) en of we dan ook nog een drankje hadden, wilden er een gezellig avondje borrelen van maken ofzo? sommige mensen denken echt niet na. Mn nicht die vroeg van tevoren of het erg was als ze iets langer bleef (uurtje of 2) omdat haar vriend haar dan pas weer op kon halen. Nou okay was goed dus ze kwam met 2 kids. Vriend kwam veel later en toen zei ze ook nog doodleuk "zullen we anders blijven eten?" ehhhhm wat dacht je ervan dat je eens naar huis ging hahaha ik was kapot! oh oh oh wat een ramp waren sommigen. Maar gelukkig ook heel veel begripvolle mensen die het ook gewoon zagen als ik moe werd of als J begon te jengelen en die dan uit zichzelf al zoiets hadden van het is wel weer welletjes. Wel apart dat de één dat ziet en de ander niet. Minder inlevingsvermogen of niet echt met de ander bezig misschien?

Geplaatst

Herkenbaar Sen haha. Ik zei gisteren tegen J dat áls we ooit nog een tweede zouden krijgen, ik toch een kraamfeest zou overwegen. Mensen die dicht bij je staan komen toch wel apart, maar juist dit soort visite pak je dan in één keer allemaal samen. We hebben het overwogen dit keer maar ik wilde de drukte van een kraamfeest niet,maar merk nu dat ik al die losse visite die je dag bepalen eigenlijk best irritant vind. Heb erge behoefte aan de vrijheid om mijn eigen gang te kunnen gaan samen met Th.

Oh mijn osteo kraakt mij heel soms ook wel eens, maar doet het liever niet en bij baby's zeker niet! Bij Th ging het echt heeeeeeel voorzichtig, je zag nauwelijks dat hij wat deed. Th lag ook heel rustig, gewoon met z'n kleertjes aan op z'n rug, geen gesjor of getrek.

Geplaatst
Herkenbaar Sen haha. Ik zei gisteren tegen J dat áls we ooit nog een tweede zouden krijgen, ik toch een kraamfeest zou overwegen. Mensen die dicht bij je staan komen toch wel apart, maar juist dit soort visite pak je dan in één keer allemaal samen. We hebben het overwogen dit keer maar ik wilde de drukte van een kraamfeest niet,maar merk nu dat ik al die losse visite die je dag bepalen eigenlijk best irritant vind. Heb erge behoefte aan de vrijheid om mijn eigen gang te kunnen gaan samen met Th..

Zei ik toch Henne! Precies mijn ervaring ;-)))

Geplaatst

Dublin, verwacht... maar toch een rotbericht. Sterkte.

Es, knuffel meis. Pittig allemaal, goed dat jullie om hulp vragen.

Geplaatst
Herkenbaar Sen haha. Ik zei gisteren tegen J dat áls we ooit nog een tweede zouden krijgen, ik toch een kraamfeest zou overwegen. Mensen die dicht bij je staan komen toch wel apart, maar juist dit soort visite pak je dan in één keer allemaal samen. We hebben het overwogen dit keer maar ik wilde de drukte van een kraamfeest niet,maar merk nu dat ik al die losse visite die je dag bepalen eigenlijk best irritant vind. Heb erge behoefte aan de vrijheid om mijn eigen gang te kunnen gaan samen met Th.

QUOTE]

Dat is de reden dat wij nu ook nog steeds overwegen om een extra los kaartje bij het geboortekaartje te voegen. Speciaal voor dit soort visite. Degene die je eigenlijk toch nooit ziet of anders te lang blijven hangen. (Verre) familie / vage kenissen die je uit beleefdheid een kaartje stuurt, maar waar je nou niet direct op zit te wachten. Mogelijk dat zij dus een "aangevulde" geboortekaart krijgen. Aan de andere kant is de kans ook wel aanwezig dat ze bij een tweede kindje wat minder snel komen. De nieuwsgierigheid is er dan wel van af ofzo. Wij hebben nog maximaal 3 weken om te beslissen wat wij gaan doen.

Bij M.hebben wij nog een half jaar na de bevalling, kraamvisite gekregen. Ik was er op een gegeven moment zo klaar mee.

En de mensen die dicht bij je staan, komen toch wel langs. En ja, daar kan je vaak gewoon tegen zeggen dat het even teveel wordt etc. Scheelt een hoop onrust voor jezelf en de kleine.

Geplaatst

Dublin, sterkte meis. Verwacht maar toch balen

I. is ziek. Beterschap voor de kleine meid.

Hier net 2 pax schuifdeuren gekocht op marktplaats. De maat die niet meer te krijgen is bij ikea. Erg blij en zo goedkoop. Die mensen hebben geen idee wat ze doen. Op de foto ziet het er goed uit.

Verder net 2 kaartjes gemaakt. Een voor de lente (wat is dat ook al weer?) En 1 voor een verjaardag. Beetje zelfde stijl en simpel. Maar toch mooi in mijn ogen.

Dikke knuffel en weltrusten voor iedereen.

Geplaatst

Hoi meiden,

es, en knuffel voor jou maar ook en grote pluim! Sjonge jonge wat is het pittig voor jullie, ik hoop echt dat het snel beter zal gaan x

Henne aan het afbouwen, ik kan het me erg goed voorstellen als ik jouw verhalen lees, fijn dat Th in iedere geval de fles ook accepteert.wat is het toch een mooi vertederend ventje!

en nog gefeliciteerd met J! Was ik helemaal vergeten, was de foto helemaal naar je zin?

geen last meer van dat prikkeldraad ;(

Grappig, terwijl ik in de file stilstond zat ik foto's op mijn Phone te kijken en kwam ik ook de foto tegen van een slapende J. In het zkh.

Fren, ik las dat F momenteel jullie weer goed bezighoudt? Wat lastig en vermoeiend, ben benieuwd of je verschil gaat merken als je voor de tweede keer bij de osteopaat bent geweest.

Eef, wat een drukte bij jullie maar , succes met de laatste loodjes voor de verhuizing, wat is alles ineens in een stroomversnelling veranderd zeg, ondanks de energie die het je kost ben je denk ik toch weg blij met de gemaakte stappen?

Dublin, nogmaals sterkte! Het is zo klote!

Tool, ik las dat je weer niet lekker bent, lijkt me niet gek dat je toch denkt dat het een te maken heeft met het ander, moeilijk! Maar merk je dat je je iets rustiger voelt ?

nou vandaag dan de fm gehad, wat en drama de reis ernaartoe! Volgens nav. Zou ik 20 minuten te vroeg arriveren en nog geen 5min. Later ellende ....blijkbaar stonden meer patiënten vast dus alles een chaos.

maar goed, zaterdag 2de fm en dan maandag of dinsdag punctie, ze kon er in totaal 7 meten maar zag er wat meer, alleen linkereierstok werkte niet echt mee. Ik ben tevreden.

Onderweg belde de huisarts me nog op nav de foto van I. Morgen meteen even bloed laten prikken voor de zekerheid.

Met I gaathet gelukkig goed, sliep wel wat meer vandaag maar at en dronk goed en ze slaapt ook rustig gelukkig.

gisteravond was ze wel jengelig in het begin maar dat valt nu op zijn plaats.

eens kijken wat wij met Pasen doen, wilde eigenlijk een uitgebreide brunch doen op zondag maar de zaterdag wordt nu al flink opgelokt door DD. Vrijdag iig. Eitjes schilderen met I en anders een makkelijke Brunch zondag.

Geplaatst

Rubster fijn dat je geslaagd bent voor de deuren, weer een "to do" minder.

Wen, spannend zeg de laatste 3 weken....wat ern te gek mooie foto op fb!

Geplaatst

Grappig, terwijl ik in de file stilstond zat ik foto's op mijn fontein kijken en kwam ik ook de foto. Tegen van een slapende J. In het zkh. .

Goh Babeth, wist niet dat jullie een fontein in de auto hadden, hihi

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden