Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meiden is het normaal dat een baby van vier maand oud twee uur huilt s'avonds? Ik merk dat ik alle relaxedheid kwijt ben wb het huilen van J!!! Ik ben een brok spanning als ze huilt! ondankbaar...dat realiseer ik me best hoor! Ze doet het zo goed op het moment!

Henne goed hoor datj e naar de ha bent gegaan! Ik ben er ook al vier x geweest met J!!! Beter te vaak dan te weinig!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh Es wat balen! Het ging juist zo goed! Maar wat is normaal, er kan van alles zijn... ik zou me niet meteen zorgen maken dat je terug bij af bent want ik denk dat je dat doet? Snap dat je niet relaxed bent maar hou vol! Morgen gaat het vast weer beter!

Sen ik maak me nu ook geen zorgen meer, ben langzamerhand gestopt met instoppen, hoewel dat lang gewerkt heeft was hij op een gegeven moment sterk genoeg om zich los te trekken en nu slapen ze allebei op hun buik volgens mij, maar ook op hun rug soms.

Ik zie ze niet zo vaak slapend want ik durf meestal niet te gaan kijken omdat ik bang ben dat Bram wakker wordt als ik naar bed ga en 's morgens staat ie rechtop in bed als ik binnenkom en Kaat meestal op haar buik met haar hoofdje in afwachting wie er binnenkomt...

Vanavond weer een brave Bram, nog geen minuut huilen!

Geplaatst

Oh Es balen van deze avond :( hopelijk wel een goede nacht en morgen weer een goede dag. Logisch dat je weer bang bent voor terug bij af. Direct aan de bel trekken bij je hulptroepen hoor als het morgen weer zo erg is!! Maatschappelijk werk toch?? Al is het maar voor je angsten bespreekbaar te maken.. Dikke knuffel!

Caro fijn hoor geen huiltje vanaaf!!!!

Geplaatst

Ja San en zo gaan we van de ene fase naar de andere faaaase ;-)

Es, ja wat is normaal? Lastig te zeggen. Wellicht dat de meeste baby's van 4 mnd oud normaliter niet meer zo lang achtereen huilen maar vergeet niet dat jouw meisje heel gevoelig is en dar het bij haar misschien iets langer duurt voordat ze op dat punt is?

Henne, ik vond Th er niet ziek uitzien iig maar jij kent hem natuurlijk het beste dus als je het niet vertrouwd altijd naar de HA gaan. We betalen ons tenslotte niet boor niets scheel aan premie!

Caro J slaapt nog in zn wieg naast mij en overdag in zn eigen kamertje en dan heb ik de babyfoon met Cam aanstaan dus zie ik wanneer hij op z'n buik ligt.

Babeth heel veel succes morgen!

Meiden ik ga proberen te slapen, truste!

Geplaatst

Gelukkig henne. Gewoon goed in de gaten houden. Straks lekker naar buiten, komt alles goed los.

Ik zo naar huis, joehoe!! Uiteindelijk is t een succesvolle trip geweest, maar bfn kapot! Vanmiddag voor t eerst fietsen met Fien, zoooo benieuwd hoe ze t vindt!!

Fijns dag meisjes, zal proberen wat zon mee te nemen.

Geplaatst

JOEPIE!!!!!!

Henne fijn dat Th zich vooralsnog beter lijkt te voelen en goed eet.

Fren fijne veilige reis naar huis en veel plezier met fietsen vanmiddag!!!!! 1e x zal ze wel snel moe zijn van alle nieuwe indrukken, maar het vast prachtig vinden.

Geplaatst

Babeth, succes vandaag!

henne, fijn dat t. Weer ietsje beter aanvoelt

Fren, lekker naar huis toe, jippie! Hoe heeft v. het gehad?

Geplaatst

Net wel maar weer een halve fles, maar dit is las de tweede dag dat hij rond deze tijd KV krijgt. Misschien drinkt hij sochtends altijd wel minder, met bv weet je dat natuurlijk niet. Temp is wel normaal dus we 'houden het maar weer in de gaten' (stomme uitdrukking). Zelf erg slecht geslapen, moe, koud en nog steeds niet helemaal gerust. Het zal wennen, een ziek kind, maar ik vind het gewoon helemaal NIET leuk! Zo.

Babeth heeeeeeeel veel succes!

San werk ze, trouwens alle andere ijverige meiden ook.

Fren goeie reis. En veel plezier met het fietsen, F wel goed inpakken hoor met die wind!

Geplaatst

ben zooo moe....heb een hele rare droom gehad...heb nog zitten/liggen sporten, en heb gedroomd dat ik ecd had en zonder stimulatie of hormonen een punctie...hoezo verwerkingsproces in dromen??? en om half 5 ging de wekker weer...pffff...

gisteren ook te horen gekregen dat onze donor (die haar eicellen aan ons wilde doneren voor het geval we voor ecd zouden gaan) nu zelf tijdelijk uit de roulatie is. zelf zwanger...

A. zei in het weekend nog dat hij af en toe dacht dat ik er nog helemaal niet klaar mee was en toch nog wilde proberen. Van de ene kant wel, van de andere kant gaat het gewoon niet, maar dan echt puur vanuit de praktische/financiële kant gezien. tis goed zo en de juiste beslissing.

Geplaatst

Jeetje tool, dat is wel balen. Ook al wil je het afsluiten.

Ik heb vannacht over mijn onder gebit gedroomd. Dat de tanden er zo uitvielen. Vandaag wordt mijn bovengebit gerebased/opgevuld. Zit dus een halve dag zonder gebit. Dat is minder.

Maar ga er vanuit dat het daarna minder pijn doet.

Verder vandaag op de weegschaal en de kastdeuren in elkaar zetten. zitten 6 glasplaten in. zal een heel ander gezicht zijn dan de gordijnen die er nu voor hangen.

Die gordijnen gaan dan naar beneden. Om op gehangen te worden als alles klaar is.

Heeft iemand tips om te zorgen dat de kat niet alle kattenbak korrels uit de bak gooit? We hebben er 2 staan. 1 beneden en 1 boven. 1 met kap en 1 zonder kap. Maar juist die met kap wordt alles eruit gegooid door onze jongste 3 poot.

Dikke knuffel voor iedereen.

Geplaatst

Het went niet Henne, sorry... Zelfs als N ziek is vind ik het ontzettend naar... Enige verschil is dat die kan praten maar zielig is het nog steeds. Maar gelukkig is Th wat beter.

En wat een schitterend nieuws op FB van Wen!!! Tranen in mijn ogen wat mooi.

Ja die dromen, dan verwerk je van alles he... hoort erbij geloof ik maar niet altijd even leuk.

Fren welkom thuis alvast, goeie reis.

Zo, aapjes worden nu pas wakker, heb al gedouched, wat een luxe! Toch nog beetje zomertijdgewenning denk ik, ga gauw luiers verschonen en flessen maken.

Geplaatst

Nou, weer bij ha geweest, flessen was vanochtend weer drama en temp ook weer wat hoger. Verder vond ik hem zurig uit zn mondje ruiken. Huisarts blijft bij mogelijk buikvirus, Aankijken tot na weekend, vaker kleine fles aanbieden. Evt zou het mogelijk reflux kunnen zijn, maar omdat dat heftige huilen bij een fles laatste van de laatste dagen is, wil ze dat nog niet vaststellen. Op zich heeft ze natuurlijk groot gelijk, maar ik voel me zo weggestuurd. Dit is m'n normale manneke niet en zij kijkt niet verder dan 'geen koorts' en 'het heerst'.

En ik tel nu allerlei dingen bij elkaar op: vanaf het begin veel hikken en slikken, niet kunnen boeren, huilen als hij na voeden in bedje gaat (ik vond dat 'zichzelf in slaap huilen' maar voor zelfde geld is het zuur dat terugloopt), in maxi cosi wel in slaap vallen en in wagenbak alleen maar krijsen, overstekken. En dan nu na een halve fles hysterisch huilen terwijl hij wel nog hapt alsof jij honger heeft, zurige adem.... Ik weet het niet hoor...

Maar goed, geef hem nu dus elke twee uur een halve fles. Die van net heeft hij op zich goed gedronken, maar idd wel weer huilen als hij in bed ligt. Dat zakt meestal na een kwartier tot half uur. Om dan soms in zn slaap weer even terug te komen. Vervolgens gaat hij twee uur na de voeding weer heviger huilen, daar kan ik de klok op gelijk zetten en dat zijn volgens mij echt krampjes. Ook dat komt en gaat, tot dan weer de volgende voeding. Op deze manier slaapt hij dus ook best weinig. Bleeeegh, ik zal er best veel achter zoeken en me teveel zorgen maken, maar we zitten op deze manier geen van tweeën lekker in ons vel en dat is náár :-(

Caro, ik denk dat het idd niet went, maar praten maakt het misschien wel makkelijker. Ik vind het nu zo erg dat ik niet wéét wat hem mankeert, of hij idd pijn heeft en waar dan. Maar eerlijk is eerlijk, toen J zo ziek was vond ik dat óók vreselijk.

Geplaatst

Henne is het voor jou niet fijner om eens bij het inloopspreekuur langs te gaan op het cb? Ik voel me hier enorm gehoord als ik vragen heb en ze denken altijd fijn met me mee!

Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig voelt voor je. Ik herken zoveel in wat je schrijft...omdat J ook zoveel huilde ging ik heel erg kijken waar de dingen die ik zag bij konden passen. Bij J was dit dus idd ook verborgen reflux alhoewel ik me achteraf wel echt afvraag hoezeer dat het probleem was hoor!

Geplaatst

Babeth hoe is het met je? Is het goed gegaan? hoe voel je je?

Tool wat een pittig nieuws! Pijn doet dit of niet? Dikke knuffel voor jou!

Fren welkom thuis! Heerlijk gaan genieten van je meisje nu!

Wen.....whiehoeeeeeee!!!!! Ook hier nogmaals gefeliciteerd!

Hier een snertnacht achter de rug. Gisteravond heeft ze ong twee uur liggen huilen/jammeren. Zo sneu, ze kan dan niet diep in slaap komen en wordt elke x wakker om tot de ontdekking te komen dat ze haar speen kwijt is en tja...dat is het ergste wat je op zo'n moment kan overkomen hoor!!!

Ik merk dat ik gewoon helemaal kwijt ben wat normaal is bij baby's. Ik ben door de afgelopen maanden echt wel een muts geworden op dit gebied hoor! Ik vind alles spannend en eng en vreemd en raar en onbekend enz enz enz!

S'nachts spookt ze enorm tussen drie en vijf. Op de een of andere manier is ze dan even door haar slaap heen. Doodvermoeiend want vervolgens slaap ik na vijf uur amper meer. Erg korte nachten zo!

Iemand tips? Ik lees dat ze dan toe zouden zijn aan bijvoeden maar dat wil ik liever niet voor de zes maanden.

Geplaatst

Ik kan deze week toevallig niet naar de inloop Esther want daar had ik ook al aan gedacht. Misschien ga ik het toch proberen hoor. Al vind ik het lastig om dan de huisarts te 'passeren'. Weet het nu gewoon even niet. Waarschijnlijk is het echt gewoon een virusje.

Geplaatst

Maar Henne het cb is er juist voor jou en je kind!!! Volgens mij laagdrempeliger dan de huisarts dus denk niet dat je ej daar rot bij hoeft te voelen hoor!

Geplaatst

Ben d'r weer! Fiene roept al vanaf ik terug ben: "mama?", als ik dan jaha roep, begint ze te lachen. Zo leuk! En t fietsen was ook top!!

Later meer, ff van m'n meisje genieten.

Geplaatst

Henne balen dat je je zo voelt. En idd een ziek kind went nooooit. Net was Es zegt dhet cb is er voor jou en je kind en laagdrempeliger dan ha. Hier ga je naar toe voor je onzekerheiden en vragen, die zijn daar speciaal voor!!

Es weer weinig nachtrust. Is niet leuk. Waarom wachten met bijvoeden tot 6 mnd als ze het zelf zo goed aangeeft??? Wat een schattig koppie trekt ze zeg op fb!!

Fren welkom thuis!!! Fijn dat je meisje zo blij is dat je weer thuis bent. 6 daagjes weg is ook heeeeeeeeeeel lang.

Hier drukke dag op werk gehad maar wel lekker gezellig. Vanavond symposium met het thema: beslissingen rondom het levenseinde. Nu de tijd nadert dat ik opgehaald ga worden wordt ik toch best beetje zenuwachtig. Waarom is het toch zo'n taboe??? Denk er confronterent, maar hopelijk ook heel erg leerzaam. Voor zowel werk als privé.

Geplaatst

Oh Fren wat heerlijk! :-)

San, dat zal zeker confronterend zijn, maar misschien dan ook wel juist heel fijn.

Esther, ik heb met afbouwen bv een schema meegekregen van het cb over voeding en daarop mag je vanaf vier maanden al beginnen met bijvoeding ban groente en fruit. Als J daar behoefte aan heeft, waarom dan niet?

Misschien dat ik morgen idd dan maar ga. Heb sochtends babymassage (als Th zich goed genoeg lijkt te voelen), maar daar kan ik gewoon op tijd weggaan, dan red ik het misschien net.

De halve flessen gaan er op zich goed in. Het is nu kwartier na de fles wel weer huilen. Ben zelf niet fit, dus heb Th mee naar beneden genomen en hij ligt afwisselend in de box op het voedingskussen, in de maxi cosi naast me of bij mij op m'n knieën. Zo hebben we zonet samen ook lekker een uurtje gedut. Rechtop zittend slaapt hij dus wel....geeft me echt te denken. Ga hem maar weer pakken tot de volgende ronde. Of het nu wel of geen reflux, KMA of virus is, hij voelt zich niet lekker en dan wil je gewoon alleen maar bij mama zijn.

Geplaatst

Ja en ik ben best van 'laten huilen', een baby heeft dat soms ook nodig en tot nu toe viel hij ook eigenlijk altijd wel in slaap. Maar dit is anders en nu wil ik het zelf ook niet.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden