Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

huisarts gesproken, nieuwe zalf is onderweg en afspraak bij de dermatoloog voor fiene komende woensdag. Wordt een medisch dagje: smorgens dermatoloog, smiddags osteopaat...

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ander soort jeuk :-) Maar arme Fien, je ziet er trouwens nooit wat van op foto's!

Ja heb inmiddels de Whatsapp gelezen, ze heeft hem/haar al aan boord ook, jippie wat fijn!

P had laatst bedacht dat wij over een paar jaar gaan verhuizen naar... Limburg! Is een van de weinige plekken waar hij in Nederland wel zou willen wonen, als het geen Frankrijk of Griekenland mag worden... Mijn moeder was gelijk enthousiast en ging de voordelen opnoemen haha! We zullen zien maar we willen in BoZ niet oud worden in ieder geval.

Geplaatst

nee, zit op haar rompje en in haar nek, gezicht is gelukkig vrij. Maar ze heeft echt enorme jeuk op het moment, schuurt met haar rug over de kinderstoel en krapt door haar kleertjes heen. Zal een paar foto's op de app zetten

Geplaatst

Hé bah Fren wat sneu! Heeft ze daar dan snachts ook geen last van?

Fijn voor Babeth!!! Super!!! Broeden maar!

Henne hoe is het bij jullie vandaag?

Hier gisteravond om acht uur laatste fles gekregen en vannacht om kwart over twaalf begon ze te rommelen tot twee uur. Daarna om zes uur en om zeven uur geweest. Gaaaaaapppppp

Kan het geen sprongetje zijn zat ik later te denken? Ze is nu 17 weken geloof ik. Las in oei ik groei dat ze in de aanloop naar de 4,5 maand sprong ook kunnen gaan rommelen! Ze kletst ook wat minder momenteel!

Geplaatst

Fien net weer helemaal ingesmeerd, ti's nog erger dan gister 😥. Ze zit nu onder de wondjes. Hoop dat ze zo gaat slapen, is ook niet in orde, weinig gegeten ook. We zullen zien.

Net gehoord dat een conculega zwanger is na de 1e poging IVF, zo super voor haar! Was een Vd weinigen die t wist. Ze heeft - net als ik - liters granaatappelsap gedronken. Niet dat dat het wondermiddel is, maar toevallig is t wel!

Geplaatst

Ik ben er nog ;-)

Babeth, je gouden vrachtje aan boord!!

Fientje....meiske, wat zie je eruit. Hoop dat ze snel iets vinden!!

Hier nog geen ongi......

Geplaatst

Arme Fiene. Zo sneu! Wat zul je balen fren? Ik hoop echt dat je zh bezoek van volgende week een oplossing geeft!

Babeth hoe voel je je met je kostbare vrachtje aan boord? Bah wat een spannende tijd weer voor jullie! Meid wat hoop ik op goede berichten over 1,5 week!

Tool, lieve tool...dikke knuffel! Stom ei! Wat moet je er mee...

Ik las over je dromen en twijfels. Wilde dat het duidelijker zou zijn voor jou en je mannetje.

Hier een heel fijn dagje. Vannacht wel 2 uur onrustig maar beter dan gisternacht. Vandaag heeft ze heerlijk geslapen. Vanavond een uur gekrijst maar ik heb haar op haar kamer even op schoot genomen en ons avondritueeltje gezongen. Ze werd helemaal rustig en nu slaapt ze. Ik ben benieuwd hoe ze het vannacht gaat doen.

Vanavond voor het eerst een groentehapje gegeven...zo koddig! Ze vond het heerlijk en werd pisnijdig toen ik na een paar hapjes stopte! Morgen de rest!

Henne hoe is het met jullie?

Geplaatst

is ook echt zielig fren! Maar vind het ook rot voor jullie dat de afgelopen weken zo onrustig zijn!

Meiden wil echt nog even vertellen dat ik zo blij met ben de veranderingen bij J!!! Ik geloof echt dat het enorm verbeterd is door de behandelingen bij de chiropractor!

Wat die nachtelijke onrust betreft...ze is 16 weken oud en kan in de aanloop zitten naar de 4,5 maanden sprong volgens het oei ik groei boek. Ik herken ook wel dingen die hier in omschreven staan.

Zou dat kunnen?

Geplaatst

Esther wat leuk dat J de groente zo lekker vond! Echt aan toe dus :-)

Fren zo sneu voor F, eczeem is zo naar.

Babeth, goed broeden de komende weken! We hebben hier nu helemaal geen zwangeren meer, dus het moet gewoon lukken.

Tool knuf, moeilijk dat je cyclus je nog zo met alles confronteert.

San, je vriendin is dus weer zwanger? Slikken lijkt me.

En hier? Zoekende. De koemelkvrije voeding lijkt iets te doen. Ontlasting is enorm verbeterd, Th lacht weer, slaapt overdag vaker/langer, maar heeft ook nog enorm zielige hartverscheurende huilbuien waarbij we echt de indruk hebben dat hij pijn heeft. Flessen gaan redelijk leeg, maar wel met veel moeite. Hij valt soms halverwege in slaap, denk puur omdat hij daarvoor zo heeft liggen krijsen en te moe is. We zijn naast de andere voeding ook gestart met meer regelmaat (Babeth, Esther heeft mij het boek van R.ia B.lom gestuurd), ook dat kijkt wel effect te hebben, bovendien past die aanpak erg bij mij waardoor ik rustiger en zelfverzekerder op Th kan reageren. Maar ik merk wel dat er echt nog iets is wat ons manneke dwars zit en waardoor hij soms gewoon echt niet kán slapen. En dan begin je weinig met je regelmaat en ritme. We hebben nog wel een zoektocht voor de boeg denk ik. Vind het ook zo vreemd dat hij vanaf de avondvoeding nauwelijks meer huilt en wel lang slaapt. Reflux oid is toch niet gebonden aan dag/nacht lijkt me? Misschien is hij savonds ook wel domweg uitgeput...

Ik kruip er nu maar in, ben eigenlijk al laat maar moet af en toe ook even wat tijd voor mezelf hebben en overdag heb ik die gewoon nog weinig. J doet de nachtvoeding dus dat scheelt, al zal ik toch wel wakker worden. Als alles wat rustiger en duidelijker is misschien maar eens over oordoppen denken voor de 'vrije' nachten.

Weltrusten meiden!

Geplaatst

Ach gossie, wat rot dat F. nu ook nog wondjes erbij heeft :-(.

Simba, nog geen bongi. Moet ik het dansje doen? Zo zie je maar weer, het laat altijd op zich wachten als je dat juist niet kunt of wilt gebruiken.

Geplaatst

Hier weer een brullende Bram vanavond, ging enorm te keer, twee keer er uit en halve fles later, kwart over 9 eindelijk stil... Hij is wel sinds vanmorgen ineens verkouden en had vanavond 38 graden... Hoop niet dat ie ziek wordt!

Overigens wel een dag van mijlpalen: Bram liep een stukje achter Kaats kinderstoel die hij door de kamer schoof en Kaat die uit zichzelf ging staan! Gister eigenlijk al tegen het bankje maar vandaag ook in bed.

Geplaatst

Es, ik ben startklaar om te beginnen met een verse poging. Maar ongi komt niet, had het eigelijk vorige week verwacht.

Verder hier alles rustig. Sanne is wel erg verkouden, maar niet ziek.

Geplaatst

Vijf uur vannacht schrok ik wakker, J gevraagd of hij Th al gevoed had. Nee! Uurtje later meldt meneer zich, wauw. Aan de ene kant heeeeerlijk als hij nachten door gaat slapen, aan de andere kant heeft hij nu een voeding gemist terwijl het drinken al slecht gaat. Bij elkaar heeft hij vrijdag nu iets van 550 cc op. Op zich netjes als je uitgaat van zes flessen van 100, maar als je 150 ml per kilo rekent zou hij toch een 200 te weinig binnen krijgen....

Om zes uit heeft hij die 100 wel gedronken, maar nu kwam hij om half negen weer, viel op een fles aan, drinkt dan ca 60 en valt dan in slaap. Als je hem in bed legt wordt hij wakker, maar drinken wil hij dan echt niet meer. Op deze manier blijf ik dus een beetje in 'chaos' hangen van te snel weer voeden met halve flessen. Weet niet hoe ik dit moet doorbreken, stomme huisarts met haar kleine beetjes aanbieden. Kijk, als dit bij Th past, prima, flesvoeding kan ook op verzoek. Maar voor vorige week dronk hij vaak zelfs 120 bij één voeding, dus wat is er dan veranderd? Hij is gelukkig wel weer vrolijk, zelfs vrolijker dan de afgelopen weken dus die pep.ti lijkt echt wel wat te doen. Zal het maar even de tijd geven, moet allemaal ook weer wennen natuurlijk.

Verder spierpijn! Gisteren voor eerst weer naar fysiosport. Mocht nog niet veel van de fysiotherapeut, jeetje wat ben ik hem vandaag dankbaar ;-) Maar wel prettig om te merken dat ik echt nog buikspieren heb hihi. Ergens voelt het trouwens ook alsof ik ongesteld word. Ben natuurlijk wel helemaal gestopt met bv, dus dan ook komen.

Simba al ongesteld?

Esther hoe was jullie nacht?

Caro slapen ze nog een beetje uit?

Ik heb gisteren baby.boom terug zitten kijken. Eerst ging het nog wel, maar omdat Th zo huilde zat ik op een gegeven moment met hem bij me te kijken en toen gingen de sluizen toch open.... Wat me wel opviel is dat ze al die vrouwennaam lieten vouwen hihi, vond de regisseur kennelijk huiselijk staan ofzo (en dat moet mij dan ook weer opvallen).

Zijn er nog leuke plannen voor het weekend? Hier huishouden en als het weer, mijn rug en Th zijn ritme meezitten morgen eens wat in de tuin doen. Maar als het alleen een beetje wandelen met z'n drietjes wordt is ook best :-)

Geplaatst

Henne, Sanne viel ook in slaap tijdens het voeden. Onze kv raadde aan om dan halverwege een luier te doen, dan worden ze weer even wakker en redden dan vaak het tweede deel van de voeding wel.

En nope, bongi in geen velden of wegen te bekennen.

Geplaatst

Dat werkte bij Th ook, maar nu dus niet meer. Hij weigert die tweede helft gewoon pertinent de helft van de voedingen. Een keer of twee per dag drinkt hij met zo'n pauze erbij wel een volledige fles. En mijn grootste punt is gewoon wat dit van de laatste week is. Anderhalve week geleden vroeg ik nog op het cb of het erg was als hij zes keer 120 leeg dronk! Nu krijg ik er me moeite 2/3 daarvan in op een dag. Wil het ook wel even tijd geven hoor. Misschien moet hij wennen aan deze voeding, is hij snel moe omdat hij drie weken lang verkeerde voeding heeft gehad. Hij was natuurlijk ook weinig aangekomen.

Geplaatst

Hey hallo,

Ik las aan het begin van dit topic iets over een lijstje wat eventuele nieuwe meiden in konden vullen... Die kon ik echter nergens vinden... Wat staat daar ongeveer in? Dan kan ik die ook invullen (als ik er ook bij mag ;) )

Geplaatst

Hoi Henne,

Met betrekking tot wennen aan voeding moet je er ook rekening mee houden dat kunstvoeding, en dan vooral pepti/hypo varianten, gewoon veel minder lekker is dan bv! Ik heb nooit een glas achterovergekloekt ofzo, maar likte bij het temperatuur-testen wel de druppel van mijn pols.

Ik vond borstvoeding zoet en romig, en kunstvoeding korrelig, absoluut niet romig, en vies weeïg. Ik had voor mijn zoon hypoallergeen van nutrilon toen mijn borstvoeding niet toereikend meer was (ik heb altijd voltijds gekolfd, en zo'n kolf is een stuk minder efficiënt dan een baby... Maar die van mij snapte dat aanhappen niet, vandaar.). Mijn zoon dronk het tot mijn verbazing net zo gretig als de bv, maar zelf vond ik het echt vies. Ik kan me voorstellen dat Th ook even moet wennen aan deze smaakovergang.

Juist omdat jij zelf veel allergieën/intoleranties hebt lijkt het me erg belangrijk dat je hem tot 6 maanden niks anders geeft dan bv of hypo; dat was bij ons tenminste het advies omdat mijn man nogal allergisch is aangelegd. Maar ik neem aan dat je daarover wel bent voorgelicht toen je besloot te gaan afbouwen.

Ik hoop dat-ie alsnog overstag gaat en zijn flesjes weer gaat legen! Anders ben je fulltime bezig met halve flesjes...

Succes!!

Groetjes, Barbara

Geplaatst

Jeetje.....helemaal terug moeten gaan tot pag.1389!!

Pauze:

Sab: Nog niet uit over wel of niet doorgaan....

Voortraject:

Behandeling:

Dublin:

Simba: 26-2-2013 gesprek voor start eerste ivf voor een brusje voor Sanne

Sylvino: IUI poging februari afgebroken :(

Wachtweken:

Meiske74:tp 5-4-2013

Geboren:

Simba: bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela: bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra: bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth: bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika: bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Dublin: bevallen op 9 dec 2011 van dochter Caitlin

Ivfsh: bevallen op 13 januari 2012 van dochter "Catootje"

Fren: bevallen op 14 februari 2012 van dochter Fiene

Caro: bevallen op 14 februari 2012 van dochter Kaat en zoon Bram

Miki: bevallen op 24 mei 2012 van zoon "Binkie"

Sen: bevallen op 1 september 2012 van een prachtzoon

EDR (Esther): bevallen op 16 december 2012 van dochter J.

Henne: bevallen op 13 februari 2013 van zoontje Th.omas (Koekie)

Wen72: Aan jou de eer Wen!!

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven. En helaas is de overgang ingezet. Dus ook al was er nog hoop, die is nu echt weg.

Kaartje: We gaan verder met ons leven, het wordt spontaan of niet.

Witje: Brusje zal helaas altijd een verlangen blijven, we gaan een geweldig leven met onze mooie zoon tegemoet.

Guusje: Over een andere toekomst nadenken met mijn liefste.

Tool: We stoppen ermee, geen afspraak meer in DD. Nu weer ons leven op pakken

Geplaatst

Ik vind kunstvoeding ook absoluut niet aantrekkelijk ruiken en pep.ti al helemaal niet. Th heeft overigens alleen maar hypoallergene voeding gehad naast de bv, juist vanwege de allergieën. Het niet leegdrinken van de flessen heeft denk ik niet echt met smaak te maken, de hypo weigerde hij als eerste en die dronk hij voor die tijd prima. Hij gaat of heel hard huilen (pijn?) of hij valt in slaap. Soms slaapt hij ook niet echt maar is gewoon even helemaal sloom, staart voor zich uit en komt dan opeens weer 'terug' om verder te drinken. Misschien had hij dat bij de bv ook wel hoor, maar daar zie je dat niet zo goed, hij dronk ook bijna altijd met z'n oogjes dicht. De komende tijd zal het nog rommelig en zwaar worden vrees ik, voor ik een verwijzing heb, een afspraak, een diagnose etc. Want ik denk zelf dat we er met alleen pep.ti echt nog niet zijn. Het is vandaag ook weer heel veel huilen, nauwelijks slapen en wij weten ondertussen niet meer of dat honger, moeheid, pijn, of frustratie is. Moeilijk.

Patrician, iedereen is hier welkom hoor. We hebben wel een hoog tempo soms ;-) Het lijstje....dat staat ergens ver weg vrees ik. Maar we moeten het toch opzoeken vanwege de geboorte van Wen's dochter. Iemand enig idee waar het ongeveer moet staan?

Geplaatst

Goedemorgen!!!

Henne kan Thomas niet in een sprongetje zitten? Ken jij het boek 'oei ik groei'? Hoeveel weken is hij nu? Hij zit denk ik rond de acht weken toch, dan hebben baby's een sprongetje! Daar past slechter drinken (tijdelijk) ook bij, evenals veel en meer huilen en graag bij mama willen zijn!

Ik merk dat J in de aanloop naar de 4,5 maand sprong zit. Ze is stilletjes, praat minder dan vorige week, maakt een rommeltje van de nachten. Allemaal omschreven in dat boek.

Vannacht een keer of zeven eruit geweest, is al beter dan de 15 x van afgelopen week!

Heerlijk geniet dagje samen, G hoeft even niet te leren en is lekker in de tuin bezig. Ik heb net boodschapjes gedaan met J. Die ligt nu heerlijk te slapen. Mijn ouders komen zo, paps gaat g helpen in de tuin en ik ga met mijn moeder even winkelen. Vanavond komen schoonouders gourmetten.

Simba wat balen zeg...ben jij vaker onregelmatig ongi?

Tool hoe is het met jou meid?

Ik zit tegen mijn menstruatie aan te hikken, heb al dagen buikpijn maar het komt nog niet. Zal morgen of overmorgen wel. Ik merk trouwens dat ik uit moet kijken dat ik er geen dingetje van ga maken nu we van J spontaan zwanger zijn geraakt hoor! Lastig!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden