Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Haha Babeth, waren tegelijk bezig.

Ik heb nog wat aanpassingen gedaan.

Pauze:

Sab: Nog niet uit over wel of niet doorgaan....

Sylvino

Dublin

Voortraject:

Behandeling:

Simba: april start eerste ivf voor een brusje voor Sanne

Wachtweken:

Meiske74:tp 5-4-2013

Geboren:

Simba: bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela: bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra: bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth: bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika: bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Dublin: bevallen op 9 dec 2011 van dochter Caitlin

Ivfsh: bevallen op 13 januari 2012 van dochter "Catootje"

Fren: bevallen op 14 februari 2012 van dochter Fiene

Caro: bevallen op 14 februari 2012 van dochter Kaat en zoon Bram

Miki: bevallen op 24 mei 2012 van zoon "Binkie"

Sen: bevallen op 1 september 2012 van een prachtzoon

EDR (Esther): bevallen op 16 december 2012 van dochter J.

Henne: bevallen op 13 februari 2013 van zoontje Th.omas J.ae-Y.oung (Koekie)

Wen72: Aan jou de eer Wen!!

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven. En helaas is de overgang ingezet. Dus ook al was er nog hoop, die is nu echt weg.

Kaartje: We gaan verder met ons leven, het wordt spontaan of niet.

Witje: Brusje zal helaas altijd een verlangen blijven, we gaan een geweldig leven met onze mooie zoon tegemoet.

Guusje: Over een andere toekomst nadenken met mijn liefste.

Tool: We stoppen ermee, geen afspraak meer in DD. Nu weer ons leven op pakken

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Kenmerken van dit sprongetje (en de meeste sprongetjes) zijn:

- wil je kindje vaker dan normaal bezig worden gehouden (liefst door mama)?

- is je kindje eenkennig?

- eet hij slechter (wil het liefst de hele dag aan de borst, maar drinkt niet zoveel)

- klampt je baby zich steviger aan je vast?

- slaapt je baby slechter?

Deze periode kan een paar dagen tot 2 weken duren.

Geplaatst

google eens op verschillende forums...volgens mij zie ik heel veel herkenbare dingen terug die jij benoemt bij Thomas!

Of denk ik nu te simpel?

Geplaatst

Zat ik ook al te denken Esther, maar dit is rond 6,5 week al begonnen en duurt nu al bijna een week. Kan het dan nog een sprongetje zijn? Ik heb het boek gekregen, maar kon er eerlijk gezegd niet zoveel mee. Dat van regelmaat en inbakeren vind ik meer herkenning in, al ben ik dan nog niet happig op inbakeren. Terwijl ik dit zeg blijft Th in slaap vallen-huilen-in slaap vallen-huilen etc. Dus ik moet toch die puckababy eens pakken denk ik en kijken wat er gebeurt.

En ik bedacht net ook dat hij na een paar dagen weinig drinken misschien nu in wil halen? Ga zo nog maar weer een fles maken denk ik. Och och, waarom komen ze toch niet met een gebruiksaanwijzing he ;-)

Geniet van het zonnetje! Wij net ook lekker gelopen (toen was hij stil, in de maxi cosi), morgen wil ik in de tuin aan de slag, vandaag eigenlijk de keuken doen maar dat gaat m niet worden op deze manier.

Geplaatst

Hm, als hij de hypo eerst wel dronk is het niet de smaak inderdaad... Wellicht is het een allergie, hij heeft het niet van een vreemde dan ;-)! Frustrerend hoor, konden ze maar vertellen wat er aan de hand is...

Groetjes,

Barbara

Geplaatst

Henne een sprongetje hoeft niet met een paar dagen over te zijn, daarom roept iedereen telkens het is maar een faaaassssseeee. Maar heb je geen ander flesje of andere speen. Klinkt mij eerder dat hij te veel moet "werken" om te drinken waardoor hij in slaap valt. Maar ook overstappen op andere voeding kan voor hem lastig zijn. Succes!

Hier zojuist terug van het shoppen, bolide gekocht voor onze kleine meid. Lees een 'dure' buggy, pfff wat een geld om een beetje degelijke te hebben. Plus is onze kleine meid niet echt klein dus wat breedte van het zitdeel ook nog zoeken geblazen geweest. Maar goed geslaagd.... zo maar eens uitproberen!

Geplaatst

@Meiske74: Ik denk dat het inderdaad het lijstje boven jou bericht was ja. Maar goed, dat andere topic kan ik ook gebruiken natuurlijk, mochten wij weten wanneer bij ons de inseminatie gaat zijn. Even afwachten hoe het allemaal gaat. Voor ons nu de eerste keer hihi.

@Henne: Dat tempo dat heb ik al gemerkt ja. Ik zal proberen dat enigszins bij te houden haha.

Ik denk trouwens dat wij dan bij het kopje Behandeling toegevoegd kunnen worden. Wij zijn gisteren gestart voor de eerste KID poging :D

Geplaatst

Dublin hij drinkt juist heel gulzig, zou eerder langzamer moeten. Hoe zit dat met die spenen? 1 is kleinste gat toch? Dus die zou goed moeten zijn?

Net na drie kwartier weer wakker en krijsen. Terwijl hij overduidelijk moe is. Troosten is hij wel er stil door maar in slaap vallen ho maar. Ik begin steeds meer te herkennen van dat filmpje van J van Esther en moet zeggen dat ik daar echt naar van word :-(

Geplaatst

Henne, verdikken met johannenbroodpitmeel!! Helpt echt als een tierelier, heb ik voor Fien minstens 6 mnd gebruikt! Gewoon bij supermarkt verkrijgbaar: nutriton.

Geplaatst

Krijgen ze daar niet weer meer krampjes van? Heb juist het idee dat hij met de pep.ti minder krampen heeft. En als ik het wel gebruik,moet ik dan een andere speen nemen?

Geplaatst

Ook nog een vraagje aan de puckababy gebruikers: wat trek je je kindje daarin aan? Th slaapt nu in een romper met lange mouwen en een slaappakje onder een dubbel katoenen dekentje. Lijkt me dat in de puckababy alleen een romper genoeg is? Met korte mouwtjes zelfs?

Geplaatst

"Wat me wel opviel is dat ze al die vrouwennaam lieten vouwen hihi"

Ik heb geprobeerd bovenstaande te snappen Henne maar is niet gelukt...

Ja ze hebben weer uitgeslapen vanmorgen tot kwart over 9... Helaas voor P vanmiddag maar ruim een uur, heel vreemd zo kort, wij waren even naar de kermis. En nu ligt Bram weer te huilen/jengelen, zucht... heb hem er al uit gehad en paar Nijntjes gekeken maar helaas... Benieuwd hoe lang ie door gaat en of er weer een halve fles aan te pas moet komen. Beetje terug bij af zijn we weer de laatste dagen. P zei net weer eens: ik wou dat ze morgen 5 waren! Hij heeft het gehad met babygehuil. Tja... dan heb je een probleem want ze zijn er nog lang niet klaar mee...

Wij hebben trouwens ook heel lang jbpm gebruikt, wel tot 8 maanden ofzo en toen langzaam afgebouwd. Zou het toch proberen, kan volgens mij geen kwaad.

Geplaatst

Nutriton gebruikerservaring: het helpt inderdaad tegen gulzig drinken, en tegen spugen (daarvoor heb ik het gebruikt), omdat het zelfs in de laagst aanbevolen dosering de voeding flink indikt. Speen is even uitproberen en ook afhankelijk van zuigkracht van de baby en gebruikte hoeveelheid nutriton. Kies de speen precies zo dat hij 20 minuten over een voeding doet. Met een 3-standenspeen kan je on the fly bijstellen;-).

Maar!!! Na twee flessen met laagste dosering nutriton poepte mijn zoon drie dagen lang met veel moeite dikke 'aardappel' keutels! Ik weet dat sommigen er juist diarree van krijgen, maar obstipatie kan ook. Ik vond het te zielig en ben er meteen mee gestopt: dan maar spugen...

Suf genoeg voedden wij hem plat liggend op schoot ipv half zittend op de arm. Een van onze vier kraamhulpen deed dat, en wij vonden het ideaal: handen en armen vrij tijdens het voeden! Maar spugende kindjes moet je natuurlijk juist zo rechtop mogelijk houden... Maar dat terzijde.

Groetjes,

Barbara

Geplaatst

Hier geen probleem met jbpm en kramp. Al is het maar een half schepje. Het kan net genoeg zijn. Wuj moesten 3 schepjes gebruiken uiteindelijk.

In de puck.a.baby droeg ze alleen romper maar geen deken. Was hoogzomer. In de winter romper en dekentje

Geplaatst

Ik breek even in

Hier ook geen last van krampjes en jbpm en wij moeten wel echt 2 volle scheppen door de voeding doen ivm de reflux

Wij gebruiken hier de 3 standen speen bij dan kunnen we ten alle tijde veranderen wanneer nodig

Geplaatst

Hier de jbpm hele flesvoedingsperiode (lees heel jaar) gebruikt en geen krampjes of obstipatie of diaree van gehad. Speen is idd afhankelijk van zuigkracht. De 20 minutenregel is al voorbij gekomen. Wij gebruikten altijd een 3 standenspeen en ging perfect. Veel minder spugen en niet te gulzig meer drinken.

Over wat aan te trekken. Is ook per kind verschillend. Ze hebben het snel te warm. Is kwestie van uitproberen. Het nekje als voelpunt gebruiken. Te warm is minder goed dan iets te koel!!!!!

Geplaatst

Ga het eens proberen, moet alleen even kijken voor speen. En tommee tippee flessen en aparte 1 en 2 spenen, geen drie standen. Weet niet of de die hebben.

Vanavond ging er 120 in, in net een kwartier. Is toch wel erg snel. Al was ik dan wel weer erg blij met de hoeveelheid.

Babeth hoe gaat het?

Simba nog niet aan het prikken?

Esther en Dublin ik heb oei in groei en nog even bij gepakt. Op zich zou een sprongetje kunnen. Maar er zit wel meer achter die voeding, anders is ontlasting niet opeens anders lijkt me. En wat moeten ze trouwens al veel kunnen na die acht weken sprong zeg :-/

Caro haha de iPad maakte er weer wat moois van. Het viel me dus op dat die vrouwen allebei telkens was aan het vouwen waren :-) Weet nog van die docu dat veel dingen telkens over moesten, drie keer het ziekenhuis binnenlopen enzo. Vraag me toch af of ze die mand met was ook telkens weer opnieuw moesten vouwen hihi

Ik lig in bed, Koekie is stil, J doet de volgende voeding dus meiden: Weltrusten!

Geplaatst

Th heeft het best snel warm dus ga eerst maar uit van romper met korte mouwen en sokjes. Wel geklungel dat je ze dan telkens voor een uurtje weer aan en uit nog kleden want voeden en even spelen in een romper is te koud.

Geplaatst

Patrician, ik keek even naar je handtekening, maar " voor behandeling van mijn vrouw", hebben we er nog een man bij in ons midden?

Geplaatst
Patrician, ik keek even naar je handtekening, maar " voor behandeling van mijn vrouw", hebben we er nog een man bij in ons midden?

Nee hoor, ik ben vrouw en getrouwd met een vrouw hihi

Carpe Diem!!!

Geplaatst

Drie standen speen heb ik nooit begrepen hoe dat werkt... Hier gewoon van 1 naar 2 naar 3 naar 4... en nu tuitbekers. Ik vind een kwartier niet te snel hoor, lijkt me prima voor die hoeveelheid! Hoeft echt niet persé 20 minuten te zijn.

Oh dat was vouwen is me niet opgevallen haha maar nu snap ik het!

Geplaatst

Zie dat tommee tippee een speen heeft die zich aanpast aan de zuigkracht. Die maar eens proberen. T is wel een hele nieuwe wereld om je in te verdiepen he, baby artikelen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden