Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Henne ik las dit nog in die blog die ik je stuurde afgelopen week. Kun je hier nog wat mee? Als je de uren optelt dat T huilt, op hoeveel kom je dan?:

Beste Pauline,

Jouw moedergevoel klopt! Ik hoop dat ik je niet teveel in de war breng met mijn informatie. Daarom zal ik het zo goed mogelijk onderbouwen. Als iets niet duidelijk is, vraag het gerust.

Een algemeen gehanteerde rekensom is: 150 ml voeding per kg lichaamsgewicht per etmaal.

Sommige cb’s hanteren een maximum van 180 ml per kg lichaamsgewicht per etmaal, zie dezegroeigids die in Amsterdam en omgeving wordt gebruikt >>

Een baby van 3,5 kg heeft dus aan 525 ml per dag genoeg, verdeeld over 7 voedingen is dat 75 ml per fles. Of maximaal 3,5 x 180 = 630 ml = 90 ml per fles. Gemiddeld. Drie van 100 en vier van 80 ml mag ook.

Als je je baby op verzoek wilt voeden – waar dit blog over gaat – betekent het dat je 90 ml kunt aanbieden zodra ze wakker wordt, wachten heeft geen zin. Een baby van 4 weken kan nog maar 45 min. wakker zijn, inclusief voedingstijd en drinken kost een baby veel energie. De voedingstijd van gemiddeld een kwartier is vrij snel, zeker als ze in die tijd een fles van 120 ml opdrinkt.

Mijn advies is om haar per keer minder aan te bieden waarbij de voeding plm. 20 mag duren. Een grotere hoeveelheid of een te snelle voeding kan krampjes of reflux veroorzaken. Jij vertelt dat ze na volledig opgedronken flessen vaak weer komt. Dit is geen honger, maar hoogstwaarschijnlijk ‘last’ van kramp of reflux.

Als je de eerste keer op het consultatiebureau komt of als je weer belt om advies zou ik goed aangeven dat je twijfels had bij het eerste advies en vertel wat je nu weet en wat je ervaringen de komende dagen zullen zijn.

Zelfs al zou je kindje wat laten staan van die 90 ml dan is dat niet erg. Kijk na 24 uur hoeveel ze gedronken heeft als je haar haar gang laat gaan (bij het juiste drinktempo) en of 150-180 ml per kg lichaamsgewicht per etmaal.

Als je wilt proberen haar in haar bedje te laten slapen dan is het zaak om zo goed mogelijk haar vermoeidheidssignalen te leren kennen. Dat is bij een jonge baby best lastig, maar oefening baart kunst! Kijk vooral naar wat ze doet vóórdat ze gaat huilen. Zodra je vermoeidheidssignalen ziet, leg je haar wakker in haar bedje en stop je haar stevig onder.

Vermoeidheidssignalen bij jonge baby’s:

> staren (‘glazige’ blik)

> grimas op haar gezicht

> maakt geluidjes als een krakende deur

> ‘begraaft’ gezicht in je borst

> overstrekken

> gebalde vuistjes

Kijk eens naar het filmpje >>

In 1.40 min. zie je: ongecontroleerde bewegingen, gapen, oogjes toe, jengelen, weer gapen en weer ‘kraak’geluidjes.

Als dit kindje naar haar bedje wordt gebracht en stevig ondergestopt wordt, dan zal ze ongetwijfeld heerlijk gaan slapen.

Toedekken mag in een kort opgemaakt bedje tot de kin. Druk op de schouders geeft een baby rust,bekijk dit filmpje >>

In de periode na de geboorte huilt een baby gemiddeld 1 – 1,5 uur per dag. Rond de 6e week bereikt het huilen een piek van 2 – 2,5 uur, daarna huilt een baby gemiddeld 1,5 uur/dag.

Dus… ook al doe je alles goed, dan nog zal je baby huilen/onrustig zijn. Als het inslapen in bed niet lukt, dan kun je de tijd ook overbruggen door wandelen, dragen in een draagdoek of haar 1x per dag bij je op schoot houden tot de volgende voeding. En ook: nazuigen op een fopspeen om aan haar zuigbehoefte tegemoet te komen.

Blijf vooral luisteren naar je moedergevoel! Blijf ook vragen als iets niet duidelijk is.

Ik kan je nog meer vertellen maar voor nu lijkt het mij genoeg :) lees het blog bovenaan de pagina een paar keer door en ook mijn antwoord. Dan zullen er ongetwijfeld kwartjes gaan vallen de komende dagen. Succes!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
ja voordat ik het weer vergeet: Patrician welkom!!!! :-)

Wen, fijn dat het zo goed gaat met jullie! ben benieuwd naar je bevallingsverhaal en naar het kaartje :-)

Henne, hier ging het precies zo met J hoor. Dus het kan erbij horen dat gekrijs. Ik was soms ook wanhopig en dacht dan dat hij echt iets mankeerde. Ik denk dat het er gewoon bij hoort. Maar toch goed dat je het in de gaten houdt natuurlijk! doen waar jij je goed bij voelt en als je het even niet meer trekt denk dan aan onze mantra "het is een faaaaaaase" ;-)

verder ben ik alle verhalen alweer kwijt. Ben echt mega moe. Ik val om maar heb steeds geen zin om vroeg (voor mijn doen) naar bed te gaan omdat het ook wel lekker is om even wat tijd voor mezelf te hebben en mn dingetjes te doen als jullie begrijpen wat ik bedoel. Maar ik ga nu toch maar mn tandjes poetsen want ben nu wel heel erg moe. Kan me amper nog concentreren en ben de helft van wat er is geschreven alweer vergeten daardoor. Morgen weer vroeg op, werken tot een uur of 17.00 dan snel thuis eten en daarna ledenvergadering van de bewonerscommissie waar ik in het bestuur zit. En het beloofd wat want een stel oproerkraaiers heeft aangekondigd te komen aktievoeren pffffff ik ben blij dat mijn termijn erop zit en ik heb besloten om mezelf niet meer herkiesbaar te stellen. Kost me gewoon teveel tijd en energie die ik liever aan mn gezinnetje besteed :-)

meiden, slaap lekker allemaal en iedereen een knuffel

Sen, pak lekker je rust! Ik snap helemaal dat het ook fijn is om even een momentje voor jezelf te hebben. Da geeft vaak ook een soort rust. Weliswaar niet lichamelijk maar wel even geestelijke ontspanning.

Als je een keer lekker aan de wandel bent met J, dan kom je maar even langswippen, hoor.

Geplaatst

Esther ik heb dat toevallig van de week zitten bekijken. Het herkennen van vermoeidheid gaat nu ook goed. Na een fles gaat hij in de box en dan in bedje, bijna altijd slaapt hij dan na wat gepruttel in. Alleen wordt hij dan na één 'slaaprondje' van ca 45 minuten huilend wakker en dán blijft hij meestal huilen tot de volgende voeding. Terwijl je bij huilen dan eigenlijk weer zou moeten voeden, maar dan kom ik dus op om de twee uur voeden uit. Met borstvoeding sliep hij beter en langer volgens mij, maar ik weet nu ook niet meer precies hoe dat drie weken geleden ging. Volgens mij huilde hij toen ook anders, toen kon ik hem namelijk nog wel eens laten huilen, dan viel hij uiteindelijk wel weer in slaap en zatter drie/bier uur tussen de voedingen. Nu gaat dat absoluut niet, hij huilt echt anders, langduriger en hysterischer. Als je het bij elkaar optelt zit je overdag op vijf van die rondes, dus dan huilt hij bij elkaar makkelijk drie tot vijf uur met korte tussenposen. Tenzij ik hem er dus uithaal en voed, kan een keuze zijn, maar weet niet of dat de oplossing is. Want denk niet dat hij huilt van honger en vraag me dus af of ik hem niet juist meer ellende bezorg door er zo vaak voeding in te gooien. Gisteren bijvoorbeeld sliep hij wel weer op zichzelf in, kwam dus minder vaak voor de fles, dronk grotere flessen leeg en was over het geheel een stuk vrolijker. Dat lijkt toch beter te bevallen, maar dat kan ik niet afdwingen. Of ik moet idd stiekem een valiumpje mixen, he Sen ;-)

In ieder geval slaapt hij nu. De nachten gaan gelukkig nog goed (dat vind ik dan ook weer zo vreemd maar oké). Ik heb net nog even de pleeg van het cb gemaild, alles op een rijtje gezet. In een gesprek vergeet je vaak toch veel of degene tegenover je focust op één ding en 'hoort' de rest niet meer. Zij was degene die Pepti adviseerde dus hoop dat ze verder ook meedenkt.

Ga zelf ook maar snel proberen te slapen.

Wen heerlijk dat jullie zo genieten! Lieve grote broer :-))) geweldig.

Geplaatst

Henne het valt niet altijd mee hè, mama zijn... Jarenlang heb je de perikelen van iedereen kunnen lezen hier en nu zit je er zelf middenin! Gek toch? Maar mooi! Het komt uiteindelijk allemaal goed, lastig voor jou denk ik omdat je altijd precies wil weten hoe of wat maar waar werkt dat niet? Juist, bij baby's!

Vertrouw er op dat jullie goed bezig zijn, het is een zoektocht en je komt achter steeds meer dingen als je je kind beter leert kennen en hij ouder wordt. Geniet van de mooie momenten!

Geplaatst

kalimera!

Patrician, welkom nog! wow is een sportles die bij ons gegeven wordt en is een combinatie van sh.bam/po.wer en yo.ga. Erg leuk en alleen maar voor vrouwen, wo.men only wor.kou.t

Spinning is idd erg vermoeiend, intensief, maar wel heel verslavend. Er is een tijd geweest dat ik het bijna iedere dag deed of zelf gaf. Nu vervang ik nog wel eens een les en een keer in de drie maanden doe ik mee met de lancering van het nieuwe programma. Altijd erg leuk, maar wel vermoeiend, aangezien ik dan iedere avond in de sportschool te vinden ben. Maar doe het graag.

Succes voor je vrouw met spuiten en de hele riedel!

Henne, blijft volgens mij zoeken zoeken zoeken naar een balans. eentje die altijd weer veranderd als je denkt dat je m eindelijk gevonden hebt. Zal beslist iets makkelijker worden, maar nu zie je mss soms door de bomen het bos niet meer.

Es, je vroeg hoe het met mijn rug ging. Gelukkig alweer een stuk beter. Gisteren flink pcm geslikt en het tweede uurtje spinning was toch net iets teveel van het goeie, maar nu tenminste zonder pijn opgestaan. Maar goed ook, want vanavond weer aan de bak.

Zaterdag gezellig met mijn chica's op stap...cocktailtime!!! mmmmmmmm...Tooltje gaat weer eens los (en gaat daarna haar man bespringen als ze thuis komt, whoehahahahahahaha :sneaky:

Simba, hoe gaat het met de deca? heb je er last van?

En je kunt maar nooit vroeg genoeg ermee beginnen om je kind te leren typen, hihihi

Geplaatst

Pauze:

Sab: Nog niet uit over wel of niet doorgaan....

Sylvino

Dublin

Ceeke: nog één cryo en voorlopig geen ECD

Voortraject:

Behandeling:

Simba: april start eerste ivf voor een brusje voor Sanne

Patrician: april start eerste KID bij Daphne

Wachtweken:

Meiske74:tp 5-4-2013

Geboren:

Simba: bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela: bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra: bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth: bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika: bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Dublin: bevallen op 9 dec 2011 van dochter Caitlin

Ivfsh: bevallen op 13 januari 2012 van dochter "Catootje"

Fren: bevallen op 14 februari 2012 van dochter Fiene

Caro: bevallen op 14 februari 2012 van dochter Kaat en zoon Bram

Miki: bevallen op 24 mei 2012 van zoon "Binkie"

Sen: bevallen op 1 september 2012 van een prachtzoon

EDR (Esther): bevallen op 16 december 2012 van dochter J.

Henne: bevallen op 13 februari 2013 van zoontje Th.omas J.ae-Y.oung (Koekie)

Wen72: bevallen op 2 april 2013 van een dochter F.loor A.nna L.ouise.

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven. En helaas is de overgang ingezet. Dus ook al was er nog hoop, die is nu echt weg.

Kaartje: We gaan verder met ons leven, het wordt spontaan of niet.

Witje: Brusje zal helaas altijd een verlangen blijven, we gaan een geweldig leven met onze mooie zoon tegemoet.

Guusje: Over een andere toekomst nadenken met mijn liefste.

Tool: We stoppen ermee, geen afspraak meer in DD. Nu weer ons leven op pakken

Geplaatst

Hi meiden,

Even een teken van leven. Lees wel mee maar ik heb het een beetje druk deze dagen;-) Niets nieuws maar weinig tijd voor mail. Nu ff tussen de bedrijven door en zo naar een training op het werk. Daarnaast in verwarring, zwangerschap van zusje (die zou doneren) is geëindigd in een miskraam... Ze is er zelf vrij nuchter onder maar brengt natuurlijk wel weer een hoop vragen met zich mee. Wat betekent dit voor ons? Toch weer aanmelden voor ECD? Of willen zij toch voor een 2e gaan? Ppfffff.... Eerlijk gezegd beviel het gevoel van "rust" na het bericht van haar zwangerschap me beter! Dat zegt best veel... of toch niet?!

Voor nu is het de komende tijd gewoon druk op het werk ivm fusie, daarnaast eerst uitzoeken hoe het zo fout is gegaan met die duik op C en pas daarna andere dingen overwegen! Later meer nu snel op pad!

Liefs,

Geplaatst

Klinkt leuk Tool!!!

Het spuiten gaat Daphne inmiddels goed af. De eerste keer durfde ze het nog niet, maar inmiddels spuit ze zichzelf. Alleen straks de pregnyll zal ik moeten zetten.

Carpe Diem

Geplaatst

Allemaal mlekker geslapen???

Ceeke veel om over na te denken. Volg je gevoel. Wat sneu dat het fout is gegaan bij je zusje....

Henne goed van je dat je de pleeg gemaild heb. Dan staan dingen op papier en soms is het dan zelfs minder zwaar dan je denkt als je er middenin zit. Hopelijk kunnen ze je goede antwoorden geven. Want een controlefreak als jij hihi....... lijkt me moeilijk als je die behoefte zo sterk hebt, net wat Caro zegt, vooral bij babies en kinders is dat er gewoon niet en als het er is, veranderd het waar je bij staat X

Tool geen rugpijn bij opstaan, dat klinkt hoopvol!!!

Es als je wil kan ik de powerpoint doorsturen naar je?? Is heel algemeen over ethiek, wat het is, 2 voorbeelden en stappenplan.

Hier vanacht opgeschrikt door huilend en als een zeehondje blaffend jongetje. Schrok me rot. Bij naar bed gaan nog niks en om 1 uur moeilijk ademend en blaffend als het zeehondje dus. Ventolin gegeven en het zaket na een tijdje weer wat weg en na een uur was het weer bijna normaal. Wat raar :( zou dit dan zijn eerste echte astma aanvalletje geweest zijn??? Vanmorgen was het nog een klein beetje en nu is hij wat schor maar wel vrolijk.

Daarstraks mijn bloeddruk kastje opgehaald. Die rot machette zakt nu al elke keer af en ik moet gewoon blijven doen wat ik altijd doe. Lekker met zo'n band die net te groot is en die andere zat te strak, hoor een tussenmaatje te hebben wat niet bestaat.... zul je altijd zien. Ach het is maar tot morgen ochtend half 8.

Vriendin heeft net haar eerste echo gehad en een knipperlichtje gezien. Heel raar, heb haar natuurlijk gefeliciteerd, maar voel gewoon helemaal niks bij dit nieuws op dit moment. Ben een rare geloof ik....

Geplaatst

san, je bent geen rare! ik heb dat ook bij sommigen, dat ik er gewoon niets bij voel...ook bij die wat dicht bij me staan. Vervelend dat je bloeddrukkastje niet blijft zitten. Hopelijk zet het niet door bij R.

Ceeke, wat jammer dat het bij je zus is misgegaan. Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat het gevoel van 'rust' je wel beviel. Eerst door de fusie komen en dan de verdere onderzoeken van je oor afwachten. benieuwd wat daar uit gaat komen. En dan weer verder kijken. Ik denk dat je zus toch ook nog even alles moet laten bezinken. wat willen zij, een tweede, jullie donor worden? dat zou natuurlijk geweldig zijn. Komt tijd, komt raad echter.

ben wel blij dat ik zonder pijn ben opgestaan, maar toch nog huiverig dat ik met een verkeerde beweging weer alles teniet doe. we zullen zien.

Sen, wat tijd voor jezelf is alleen maar goed. Gewoon effe op de bank zitten, zonder de kleine erbij, is ook al prima. Effe aan jezelf denken. Want met dit tempo en alles wat er gebeurt, zul je toch die 'tankmomentjes' nodig hebben.

Wanneer ging je weer naar de osteo?

Geplaatst

Es, je maakte zo tussen de regels door een opmerking van dat je nu niet al te veel zou moeten verwachten of dat je teveel eraan het denken was nu jullie spontaan zwanger van J. zijn geworden. Dat is toch alleen maar logisch dat je zo denkt en voelt? Zou ik ook hebben (PS, heb ik ook nog steeds ;-P).

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Henne, ik denk dat het verstandiger is als je jezelf erbij probeert neer te leggen dat je een baby echt niet tot een bepaald ritme kan 'forceren'. Ik heb het ook geprobeerd maar (deels) losgelaten want het levert alleen maar nog meer stress op. Maar ik snap het helemaal hoor want ben ook een controlfreak. Hoe gaat het vandaag?

Es, je zegt dat ik altijd druk ben?! Bij jouw normale schema ben ik dodelijk saai haha. Ik zou graag wat meer leuke dingen doen maar ben zo moe dat het er vaak niet van komt. Ach komt wel weer

Wen, als ik vrij ben en in de gelegenheid ben, kom ik even Fl bewonderen. Deze week is alweer volgepland dus misschien volgende week

Patrician, waarom zet je vrouw zelf de pregnyl niet?

Geplaatst

Tool ik moet half mei weer naar de osteo. Ben afgelopen vrijdag geweest. Nu wil hij mij nog een paar keer met een frequentie van 6 weken zien. Gelukkig maar anders zou het financieel niet haalbaar zijn want ik ben alweer door m'n vergoeding heen. Ik ga a.s. Vrijdag met J naar hem toe ivm overstekken en voorkeurshouding bij het slapen

Tjee ik zag m'n registratiedatum hier staan 6 april 2009. Ik zit alweer 4 jaar op dit forum!

Geplaatst

Patrician, ik liet de pregnyl in het ziekenhuis zetten. Omdat mijn man niet durfde te prikken en ik het een reg vervelende prik vind/vond(want hoef niet meer te gebruiken)

Meiden, ik lees wel mee, maar reageren kan ik soms de fut niet voor vinden. Niet omdathet over de kleintjes gaat, maar ik er niet veel over kan vertellen.

Bij mij ontzettend veel buikpijn. Heb mijn dossier bij het VU opgevraagd. Kan wel 4 weken duren en gaat wat kosten.

Zodra ik die heb dan ga ik een afspraak maken bij het AZM in maastricht. Daar zitten 2 endo artsen.

Ik zit met mijn vest aan op het werk. heb het koud. Maar komt goed. Veel vitamientjes eten.

Probeer elke avond op tijd naar bed te gaan. maar onze kleine Truli is nog krols, dus gebroken nachten. Ja, ook dat kan... Hopen dat de buren er geen last van hebben.

Probeer ook minimaal 2 avonden in de week geen afspraken te hebben. Dit keer is dat de woensdag en de donderdagavond.

Zaterdag 1 afspraak maar die is leuk. Lekker knutselen bij mijn vriendin. Met de nieuwe stempels. We hebben dezelfde smaak dus altijd hilarisch om te zien dat we veel hetzelfde hebben.

Moet nog ff wasbenzine halen om stempels van lijmresten te ontdoen. En ze in een cd doosje te stoppen. Scheelt een hoop ruimte.

Verder keelpijn, moe buikpijn en hoofdpijn.

Dikke knuffel voor jullie allemaal... Denk aan jullie.

En ja nog 2,5 week voordat we elkaar weer zien bij S.impel. Heb er zin in!!!

Geplaatst

Babeth hoe is het met jou vandaag? Händel je het nog een beetje?

Tool wat heb je precies met je rug? Ik hoor je er weleens vaker over of niet?

San hopen dat je van de medicatie afkunt! Kun je bij de ha geen andere band lenen? Leuk als je me de presentatie wilt mailen!!!

Ik wist niet dat je mannetje astma heeft! Balen zeg!!! Heeft hij ook last van eczeem?

Ceeke wat verdrietig dat het mis is gegaan bij je zusje! Hoe is ze eronder? En tegelijkertijd brengt dit weer onzekerheid voor jullie met zich mee...moeilijk hoor!

Heb je momenteel nog veel last van je oren? Wat duurt dat fusietraject lang bij jullie of niet? Vorig jaar was het toch ook al bezig? Beetje goed contact als OR met de bestuurders? Ik heb soms nog weleens heimwee naar mijn OR tijd. Vond het altijd knotsleuk!

Hier weer een onrustig nachtje. Ze is geloof ik al met al wel een keer of acht geweest. Zal wel overgaan!

Vanmiddag van plan om na haar slaapje richting mijn zus te gaan. Half uurtje rijden, daar de fles en kijken of ze wil slapen en rond etenstijd weer naar huis. Spannend!

Vanmorgen is ze lekker aan het rommelen in bed...kletsen, mopperen, slapen, kletsen! Grappig om dat te volgen via de babyfoon.

Oh dan vergis ik me sen! Ik had echt het idee dat jij best druk bent, ook met werk etc!

Geplaatst

Hier de eerste 2 deca's gehad, gisteren wel wat hoofdpijn, en een beetje naar, maar verder gaat het goed. Naar alle verwachting vanavond de menopur erbij.

Heb nu wel een ander tjdstip. Spoot de eerdere keren tussen 22.00 en 22.30 zo'n beetje, maar merk dat dat nu soms wel wat laat is, en ik al in bed lig. Dus spuit nu rond 19.00. Net na het eten. Is wel even wennen. En goed aan denken, moet op dinsdag dus de hele zooi mee naar het werk nemen. Ligt hier dus nu in de koelkast...

Vanmiddag uitgangsecho.

Mooi he Tool.. Haar eigen werkplekje. Ze heeft ook een muis (nu ook draadloos) maar die lag er even niet bij.

Ze had zondag haar toetsenbord en muis naar JW gesleept, en ze moest en zou op schoot, (hij zat aan zijn bureau) toetsenbord werd neer gezet (op zijn bureau), muis ernaast, en daar zat mevrouw bij papa op schoot te 'werken' . Ze zeult het overal naar toe.

Geplaatst

Heerlijk om te lezen over S.anne hoor S.imba.

Daar kanik van genieten, ook van alle foto's van de kids op facebook.

succes vandaag met de uitgangsecho.

Geplaatst

@sen en rubster; omdat met adviseert om de Pregnyll in de bil te zetten en ze dat niet durft. Ze huiverde al toen ze de naald zag. En ik heb vaker injecties gezet.

Carpe Diem

Geplaatst

Sen we hebben ons bijna tegelijkertijd geregistreerd!

Henne je verhaal wb het slapen van thomas is herkenbaar. Ik kwam hier alleen pas later achter omdat ik pas vijf weken geleden begonnen ben met haar in bed te laten liggen ipv wandelen etc.

Ook hier drie kwartier slapen en vervolgens huilen tot de volgende voeding. Ik deed alleen niet meer/kleinere hoeveelheden voeding geven maar rekte het zoveel mogelijk tot max een half uur ervoor/erna.

De chiropractor gaf als verklaring van dit gedrag dat door de gespannen/overstrekte spieren en zenuwen in rug/bekken en nekje J continu prikkels kreeg die ze moest verwerken en wat bakken vol met energie kostte. Hierdoor viel ze wel in slaap ma na de normale cyclus van drie kwartier en het over de eerste ergste moeheid heen zijn was ze niet moe genoeg meer om in slaap te kunnen vallen omdat ze dus naast de prikkels van haar lijf ook prikkels vanuit de omgeving krijgt overdag (licht, geluid etc). s'Nachts sliep ze wel omdat ze én heel erg moe is én omdat er snachts veel minder prikkels zijn die ze moet kunnen verwerken. De enorme krijsbuien die ze had, naast haar huilen van voeding tot voeding waren volgens de chiropractor het gevolg van extra prikkels bovenop het normale dagelijkse (wat dus al niet te händelen was).

Je kunt van de verklaring vinden wat je wilt maar feit is wel dat na de behandelingen bij de chiropractor wij een ander kind terug hebben gekregen. Relaxed, heerlijk slapen, niet meer zo overmatig huilen etc.

Geplaatst

Ruby, je kunt Truli ook een nepdekking geven.

Pak haar op schoot of half op je buik, en grijpt haar goed in haar nekvel. Dan net boven de staart fors wrijven.

Ze gaat dan graven en giga bleeeeren, daarna lekker laten rollen en doen. Ze denkt nu dat ze een dekking gehad heeft. Dit vaker doen, kan haar helpen sneller door haar krolsheid heen helpen.

Geplaatst

Mogge meiden....of meer middag... Ritme: ik hoef echt niet perse een vast ritme meiden, ik wil een kind dat lekker in zijn vel zit en niet duidelijk pijn heeft, van zich afslaat tijdens het voeden en niet voldoende aankomt. Met de borstvoeding en ook in de eerste fase van het afbouwen ging dat prima en dan wisselde die voedingstijden natuurlijk wel maar er zat regelmaat in, in de zin van elke drie à vier uur. Vanuit hem, niet vanuit mij! Ik maak me nu gewoon zorgen om de dingen die volgens mij niet 'normaal' zijn, ik verwacht echt geen robot die nooit huilt en op vaste tijden altijd evenveel drinkt :-)

Tooltje voorzichtig met je rug hoor!

Sen ben benieuwd wat osteo voor J gaat doen, bij Th lijkt het wel effect te hebben. De voorkeurshouding is weg en sinds de afgelopen behandeling mag je hem ook gewoon rechtop tegen je aan houden voor een boertje ofzo.

Ceeke, wat een omslag opeens nu weer....jeetje....leg je je ergens bij neer, is alles opeens weer anders. Zo moeilijk, dienende gesloten zijn en dan toch opeens weer op een kiertje staan.

Esther het lijkt me heel logisch dat de spontane zwnagerschap van J door je hoofd blijft spoken tijdens je cyclus. Ik neem wel aan dat je nu nog niet weer zwanger zou willen worden? De gyn begon tegen mijnheer anticonceptie, ik heb hem hartelijk uitgelachen. Maar hij drukte me wel echt op het hart eerst fysiek te herstellen voor we bewust 'risico' gaan lopen.

Simba lastig he, een goede tijd vinden voor het prikken. Je wilt op tijd naar bed kunnen, maar moet soms ook savonds nog weg ofzo. Zeker toen J mij de laatste paar keren prikte was dat lastig, toen ik het zelf nog deed nam ik spuiten evt gewoon mee. Patricia pregnyl is idd een rotprik, al kun je m ook gewoon in je buik of been zetten dus echt verschil is er niet. Maar die pennen en voorgevende spuitjes zijn wel veel makkelijker. Mijn man was op een gegeven moment een professionele gifmenger toen ik twee keer per dag menopur prikte :-)

Kaartje druk bezig! Pas op jezelf he, niet over je grenzen gaan. Ruby jij ook!

Meiden het weekend wordt het mooi weer!!! Twintig graden zondag?! Ik geloof het eerlijk gezegd nog niet. En dacht vervolgens 'shot, blote benen....hmmm' Laatst had ik heel oprimistisch het epileerapparaat gepakt, maar toen ging Th krijsen, dus ik heb een half glad been en verder ben ik sindsdien niet gekomen LOL. Nog geen rokjesdag dus voor mij ;-) - ja we delen niet alles hoor Patricia- sowieso moet ik nog maar kijken wat ik pas. Wil er net nog even wat meer af hebben voor ik lekker ga shoppen.

Geplaatst
Sen we hebben ons bijna tegelijkertijd geregistreerd!

Henne je verhaal wb het slapen van thomas is herkenbaar. Ik kwam hier alleen pas later achter omdat ik pas vijf weken geleden begonnen ben met haar in bed te laten liggen ipv wandelen etc.

Ook hier drie kwartier slapen en vervolgens huilen tot de volgende voeding. Ik deed alleen niet meer/kleinere hoeveelheden voeding geven maar rekte het zoveel mogelijk tot max een half uur ervoor/erna.

De chiropractor gaf als verklaring van dit gedrag dat door de gespannen/overstrekte spieren en zenuwen in rug/bekken en nekje J continu prikkels kreeg die ze moest verwerken en wat bakken vol met energie kostte. Hierdoor viel ze wel in slaap ma na de normale cyclus van drie kwartier en het over de eerste ergste moeheid heen zijn was ze niet moe genoeg meer om in slaap te kunnen vallen omdat ze dus naast de prikkels van haar lijf ook prikkels vanuit de omgeving krijgt overdag (licht, geluid etc). s'Nachts sliep ze wel omdat ze én heel erg moe is én omdat er snachts veel minder prikkels zijn die ze moet kunnen verwerken. De enorme krijsbuien die ze had, naast haar huilen van voeding tot voeding waren volgens de chiropractor het gevolg van extra prikkels bovenop het normale dagelijkse (wat dus al niet te händelen was).

Je kunt van de verklaring vinden wat je wilt maar feit is wel dat na de behandelingen bij de chiropractor wij een ander kind terug hebben gekregen. Relaxed, heerlijk slapen, niet meer zo overmatig huilen etc.

Vind het heel logisch klinken. Er is iets dat ervoor zorgt dat hij niet opnieuw in slaap valt na dat eerste rondje van 45/50 minuten (en gaat huilen, wakker zijn op zich vind ik geen drama). Ik denk pijn, als ik naar zijn huilen luister. Pijn en frustratie. Dus dat zou ook heel goed uit zijn nek kunnen komen. Na de osteo vorige week gaat het ook wel iets beter, die gaf al aaan dat Th zijn nekje nog heel gevoelig is.

Ik dacht ook net vanochtend: misschien moet ik het overdag ook donker maken in zijn kamertje? Er wordt gezegd dat zijn dag-nachtgevoel dan in de war raakt maar kan het proberen.

Er verder kreeg ik de tip, notabene van de nitri.cia infolijn (had vraag ver bewaren voeding) om hem op zo'n wakker/huilmoment net 30cc drinken te geven en te kijken of hij daarop verder slaapt tot de volgende volledige voeding. Dat lijkt nu wel enig effect te hebben. Hij pruttelt wel wat, maar is niet aan het krijsen. Of hij slaapt weet ik niet zonder camera ;-) Overigens 'blust' zo'n beetje drinken natuurlijk ook evt maagzuur...maar veroorzaakt weer nieuw....lastig.

Geplaatst

Patrician, je kunt de preg.nyll toch ook in je buik zetten?

Ik was ook altijd als de dood voor spuiten en dan met name de naalden, brrr...en heb ze bij alle 5 de ivf's zelfgezet...erg knap van mezelf ;-D.

Simba, succes met de uitgangsecho!

Es, ik heb een zwakke rug, ondanks mijn sporten. heb ruim een jaar met een ontwricht si-gewricht gelopen en de daarbij behorende fysio, maar het is en blijft een zwakke plek. Het komt wel goed met mijn rug. alleen zo lastig in de release week :-).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden